Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:28

Ik ben ook van plan op Geert Wilders te stemmen als hij in twee jaar een serieuze partij uit de grond gestampt krijgt. Er moet echt iets veranderen.

Ik zei dat gister tegen iemand en ik kreeg als antwoord: "Ik mag dan soms ook wel een hekel hebben aan buitenlanders maar dan ga ik niet op Wilders stemmen." Diegene vond het dus erg achterlijk. Ik moest helder blijven denken. Zoiets zeiden ze ook bij Barend en van Dorp.

Maar goed, ik denk dat er meer mensen zijn die willen dat er iets verandert in Nederland. De politici praten wel alsof er iets moet veranderen en alsof ze dat ook willen gaan doen. Maar dat gebeurt toch weer niet. Oh, was Pim Fortuyn maar nooit vermoord.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:29

Stennisje schreef:
Hoe wil jij het oplossen dan?

Ten eerste moet je uitkijken wie je Nederlander maakt.

Als ze eenmaal Nederlander zijn, dan maak je jezelf belachelijk door dat weer af te nemen. Hoe wil je dat uitvoeren? Als jij iets crimineels doet, nemen we je Nederlanderschap af? (dat kan, er zijn veel statenloze mensen op deze planeet).

Nederlanders (van welke geloofsovertuiging of etnische achtergrond dan ook) hebben recht op een straf als ze iets crimineels doen. Die straf is gelijk voor alle Nederlanders, maar afhankelijk van de zwaarte van hun misdrijf.

Als je "Marokkaanse" Nederlanders anders gaat bestraffen dan "Duitse Nederlanders" of "Bataafse" Nederlanders (ook Batavieren zijn van oudsher allochtoon), dan ben je dus écht aan het discrimineren (onderscheid maken is het Nederlandse woord voor discrimineren).

Als een gewone Friese boerenjongen Theo van Gogh af had geslacht, had die een even zware straf verdiend als Mohammed B. Vrouwe Justitia is blind, zoals het hoort.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:29

Malabarista schreef:
Oh, was Pim Fortuyn maar nooit vermoord.

Hoezo? Dit had ook kunnen gebeuren als Pim aan het roer had staat, misschien zelfs wel eerder of een ander. Pim word volgens mij een beetje als martelaar gezien, maar feit blijft dat wij niet weten en dit ook niet te weten zullen komen hoe het nu in het land zou gaan als Pim nog leefde (en of hij dan wel MP was geworden), dus hou ajb op met het idealiseren van deze man.
Hij had zijn ideeën, raakte bij veel mensen de juiste politieke knop weer, maar hij heeft het (al dan niet helaas) niet waar kunnen maken.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-11-04 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:31

Nou ja, we kunnen er alleen maar over denken. Weten hoe het dan geweest zou zijn doen we inderdaad niet.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:35

Stennisje schreef:
Ik ga er van uit dat hij geen misdaden begaat en nee, dan hoeft hij niet uitgezet te worden. Hij is zelfs meer dan welkom.

Welkom?? Hij is gewoon een Nederlander hoor, wie ben jij of wie dan ook om te zeggen dat hij welkom is?? Scheve mond

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:42

joostvangestel schreef:

Is hier niet aan de orde die man is hier geboren, dus Nederlander. Waarom krijgt een hier in Nederland geboren Nederlander die in Nederland woont eigenlijk de Marokkaanse nationaliteit is de vraag???

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:43

joostvangestel schreef:

Mee eens, dat beleid moet beter.

Als ze eenmaal Nederlander zijn, dan maak je jezelf belachelijk door dat weer af te nemen. Hoe wil je dat uitvoeren? Als jij iets crimineels doet, nemen we je Nederlanderschap af? (dat kan, er zijn veel statenloze mensen op deze planeet).

Ik had het over mensen met een dubbele of meervoudige nationaliteit.

Nederlanders (van welke geloofsovertuiging of etnische achtergrond dan ook) hebben recht op een straf als ze iets crimineels doen. Die straf is gelijk voor alle Nederlanders, maar afhankelijk van de zwaarte van hun misdrijf.

Als je "Marokkaanse" Nederlanders anders gaat bestraffen dan "Duitse Nederlanders" of "Bataafse" Nederlanders (ook Batavieren zijn van oudsher allochtoon), dan ben je dus écht aan het discrimineren (onderscheid maken is het Nederlandse woord voor discrimineren)

Ik vraag ook niet om onderscheid in straffen, het probleem is alleen dat de cellen overvol zitten met voor het overgrote deel buitenlanders. (Ken iemand die cipier is.)

Ik vind de straffen zoals hier in Nederland gegeven veels te mild. Straffen zijn te kort, men heeft internet op de cel, tv noem maar op.
En het kost de belastingbetaler veel geld, wat bijvoorbeeld ook in ouderenzorg gestoken kan worden.

De grens wel of niet uitzetten is moeilijk te stellen, maar er moet toch iets gebeuren?

Zijn de USA ook lid van de verenigde naties?
Want zij lappen ook wat regels aan hun laars.

Als een gewone Friese boerenjongen Theo van Gogh af had geslacht, had die een even zware straf verdiend als Mohammed B. Vrouwe Justitia is blind, zoals het hoort.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:45

sarabande schreef:
Is hier niet aan de orde die man is hier geboren, dus Nederlander. Waarom krijgt een hier in Nederland geboren Nederlander die in Nederland woont eigenlijk de Marokkaanse nationaliteit is de vraag???

Dat is het moeilijke, de verdachte leek tot enkele jaren terug een aanwinst voor de maatschappij te zijn.
School afgemaakt, deed vrijwilligerswerk.

Heel eng dat er organisaties zijn die zo iemand het verkeerde pad opsturen.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:47

sarabande schreef:

Volgens mij is dat optioneel, maar dat weet ik niet zeker. En ja, iedereen zal zijn eigen redenen hebben om te kiezen voor een dubbele nationaliteit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:48

Waarom heeft jou vriend ervoor gekozen, als ik zo vrij mag zijn?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:49

Justy schreef:
Welkom?? Hij is gewoon een Nederlander hoor, wie ben jij of wie dan ook om te zeggen dat hij welkom is?? Scheve mond

Het was maar bij wijze van spreken, ik begrijp dat dit een gevoelig punt voor je is.

Maar hoe wil jij de situatie aanpakken zoals die momenteel in Nederland is.
Er zijn zoveel haken en ogen geen enkele oplossing lijkt perfect.
Ik begin me af te vragen of er wel een oplossing is.

Nederland raakt verdeeld...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:50

Hebben jullie de hele afscheidsbrief en de dreigbrief al gelezen? Op www.nu.nl kun je die vinden. Kippenvel, echt waar. Walgelijk gewoon!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:51

Sammie schreef:
Waarom heeft jou vriend ervoor gekozen, als ik zo vrij mag zijn?

Volgns mij hebben zijn ouders er bij zijn geboorte voor gekozen om hem twee nationaliteiten te geven, zodat hij later zelf de keus kon maken. Hij zou nu ervoor kunnen kiezen om volledig Duitser of Nederlander te worden maar dat wil hij niet, vooral omdat zijn vader nu al bijna tien jaar dood is en hij dat deel van zichzelf ook in ere wil houden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:52

Justy schreef:
Volgens mij is dat optioneel, maar dat weet ik niet zeker. En ja, iedereen zal zijn eigen redenen hebben om te kiezen voor een dubbele nationaliteit.

Ik las eerder in dit topic dat alle van Marokkaanse afkomst in Nederland geborenen automatisch een Marokkaans paspoort krijgen, als dat zo is, waarom is mijn vraag.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:52

Stennisje schreef:
Het was maar bij wijze van spreken, ik begrijp dat dit een gevoelig punt voor je is.

Maar hoe wil jij de situatie aanpakken zoals die momenteel in Nederland is.
Er zijn zoveel haken en ogen geen enkele oplossing lijkt perfect.
Ik begin me af te vragen of er wel een oplossing is.

Nederland raakt verdeeld...

Is al goed, het klonk alleen een beetje alsof hij toestemming nodig had om hier te mogen wonen Knipoog

Ik heb ook geen pasklare oplossing helaas, was het maar waar.... Maar ik denk wel dat een 'open mind' heel erg belangrijk is in dit soort kwesties...

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:54

sarabande schreef:
Ik las eerder in dit topic dat alle van Marokkaanse afkomst in Nederland geborenen automatisch een Marokkaans paspoort krijgen, als dat zo is, waarom is mijn vraag.

Kan best zijn dat dat is omdat beide ouders Marokkaans zijn, maar dat weet ik dus niet zeker...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:55

Ik heb een collega die in Nederland is geboren, maar Turkse ouders heeft en ook een dubbele nationaliteit. Zij had alleen de Turkse nationaiteit, maar vanaf je 18e kun je, als je in Nl. bent geboren, ook de Nl. nationaliteit aanvragen. Zij kon me heel goed uitleggen waarom ze die keuze had gemaakt (dubbele nat. ipv of Turks of Nl.).

Zij vind deze gebeurtenissen verschrikkelijk, zij kan er haast niet over praten en vindt het verschrikkelijk om de dingen te horen die in de brieven van deze moordenaar van Van Gogh stond.

Probeer ook te beseffen wat deze mensen, zoals mijn collega, doormaken. Er wordt nu met een scheef oog naar hun gekeken terwijl zij er niets aan kunnen doen.

Zo is ook niet iedere Nederlander rechts extremistisch! En niet iedere Moslim is extremistisch!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:56

Ik heb een 'open mind' en kan ook in bijna ieders mening iets terugvinden wat me aanspreekt, maar ik word op het moment zo moedeloos van de situatie.
Je bent zo machteloos...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:57

Turken zijn nog minder gek op Marokkanen dan Nederlanders ondanks hetzelfde geloof, maar dat even terzijde.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:59

Justy"]
[quote="sarabande schreef:

Kan best zijn dat dat is omdat beide ouders Marokkaans zijn, maar dat weet ik dus niet zeker...
[/quote] Dat is dus het eerste wat imo veranderd mag worden, als je ouders hier wonen cq geboren zijn en ingeburgerd zijn moet je imo gewoon een NL paspoort krijgen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:01

sarabande schreef:

IJzersterke vraag. Heeft met de grondwet van Marokko te maken. een soort teken geven "U bent altijd welkom hier". Hier in Nederland hebben we het lef gehad om geboren Nederlanders uit te zetten omdat ze de Amerikaanse nationaliteit aangenomen hadden en dus blijkbaar niet welkom meer waren na de pensioenleeftijd Verward

Blijkbaar kan je mensen uit Marokko (of Turkije) niet hun paspoort afnemen, Nederlanders wel Knipoog

In landen als Marokko bepaalt de vader de nationaliteit, in landen als Finland de moeder.

Mijn zoon heeft drie nationaliteiten: Canadees, Nederlands en Fins.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:07

sarabande schreef:
Turken zijn nog minder gek op Marokkanen dan Nederlanders ondanks hetzelfde geloof, maar dat even terzijde.

Dit is wel generalisatie ten top Verward.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:07

joostvangestel schreef:
IJzersterke vraag. Heeft met de grondwet van Marokko te maken. een soort teken geven "U bent altijd welkom hier". Hier in Nederland hebben we het lef gehad om geboren Nederlanders uit te zetten omdat ze de Amerikaanse nationaliteit aangenomen hadden en dus blijkbaar niet welkom meer waren na de pensioenleeftijd Verward

Blijkbaar kan je mensen uit Marokko (of Turkije) niet hun paspoort afnemen, Nederlanders wel Knipoog

In landen als Marokko bepaalt de vader de nationaliteit, in landen als Finland de moeder.

Mijn zoon heeft drie nationaliteiten: Canadees, Nederlands en Fins.

Jouw zoon hoeft niet te kiezen voor een van die nationaliteiten vanuit zijn godsdienst en zolang dat wel zo is lijkt het me een stuk duidelijker als mensen een keuze moeten maken. Voor hen en voor het land waar ze wel willen wonen, maar niet altijd bij willen horen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:09

Lovely schreef:
Dit is wel generalisatie ten top Verward.

Nee realiteit, dat zou je als Amsterdammer ook kunnen weten.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:09

Dusss.... Alle Turken hebben een hekel aan alle Marokkanen? Verward