Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Stennisje schreef:Hoe wil jij het oplossen dan?
Malabarista schreef:Oh, was Pim Fortuyn maar nooit vermoord.
joostvangestel schreef:Ten eerste moet je uitkijken wie je Nederlander maakt.
Mee eens, dat beleid moet beter.
Als ze eenmaal Nederlander zijn, dan maak je jezelf belachelijk door dat weer af te nemen. Hoe wil je dat uitvoeren? Als jij iets crimineels doet, nemen we je Nederlanderschap af? (dat kan, er zijn veel statenloze mensen op deze planeet).
Ik had het over mensen met een dubbele of meervoudige nationaliteit.
Nederlanders (van welke geloofsovertuiging of etnische achtergrond dan ook) hebben recht op een straf als ze iets crimineels doen. Die straf is gelijk voor alle Nederlanders, maar afhankelijk van de zwaarte van hun misdrijf.
Als je "Marokkaanse" Nederlanders anders gaat bestraffen dan "Duitse Nederlanders" of "Bataafse" Nederlanders (ook Batavieren zijn van oudsher allochtoon), dan ben je dus écht aan het discrimineren (onderscheid maken is het Nederlandse woord voor discrimineren)
Ik vraag ook niet om onderscheid in straffen, het probleem is alleen dat de cellen overvol zitten met voor het overgrote deel buitenlanders. (Ken iemand die cipier is.)
Ik vind de straffen zoals hier in Nederland gegeven veels te mild. Straffen zijn te kort, men heeft internet op de cel, tv noem maar op.
En het kost de belastingbetaler veel geld, wat bijvoorbeeld ook in ouderenzorg gestoken kan worden.
De grens wel of niet uitzetten is moeilijk te stellen, maar er moet toch iets gebeuren?
Zijn de USA ook lid van de verenigde naties?
Want zij lappen ook wat regels aan hun laars.
Als een gewone Friese boerenjongen Theo van Gogh af had geslacht, had die een even zware straf verdiend als Mohammed B. Vrouwe Justitia is blind, zoals het hoort.
sarabande schreef:Is hier niet aan de orde die man is hier geboren, dus Nederlander. Waarom krijgt een hier in Nederland geboren Nederlander die in Nederland woont eigenlijk de Marokkaanse nationaliteit is de vraag???
sarabande schreef:Is hier niet aan de orde die man is hier geboren, dus Nederlander. Waarom krijgt een hier in Nederland geboren Nederlander die in Nederland woont eigenlijk de Marokkaanse nationaliteit is de vraag???
Justy schreef:Welkom?? Hij is gewoon een Nederlander hoor, wie ben jij of wie dan ook om te zeggen dat hij welkom is??
Sammie schreef:Waarom heeft jou vriend ervoor gekozen, als ik zo vrij mag zijn?
Justy schreef:Volgens mij is dat optioneel, maar dat weet ik niet zeker. En ja, iedereen zal zijn eigen redenen hebben om te kiezen voor een dubbele nationaliteit.
Stennisje schreef:Het was maar bij wijze van spreken, ik begrijp dat dit een gevoelig punt voor je is.
Maar hoe wil jij de situatie aanpakken zoals die momenteel in Nederland is.
Er zijn zoveel haken en ogen geen enkele oplossing lijkt perfect.
Ik begin me af te vragen of er wel een oplossing is.
Nederland raakt verdeeld...
Justy"]
[quote="sarabande schreef:Ik las eerder in dit topic dat alle van Marokkaanse afkomst in Nederland geborenen automatisch een Marokkaans paspoort krijgen, als dat zo is, waarom is mijn vraag.
joostvangestel schreef:IJzersterke vraag. Heeft met de grondwet van Marokko te maken. een soort teken geven "U bent altijd welkom hier". Hier in Nederland hebben we het lef gehad om geboren Nederlanders uit te zetten omdat ze de Amerikaanse nationaliteit aangenomen hadden en dus blijkbaar niet welkom meer waren na de pensioenleeftijd![]()
Blijkbaar kan je mensen uit Marokko (of Turkije) niet hun paspoort afnemen, Nederlanders wel
In landen als Marokko bepaalt de vader de nationaliteit, in landen als Finland de moeder.
Mijn zoon heeft drie nationaliteiten: Canadees, Nederlands en Fins.