Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:01

Rainie schreef:
Lis, dat is misschien wel mogelijk, maar dan moet je de achternaam van die vrouw weten. Of misschien wel de achternaam van de man van die vrouw. En hoe kom je daar achter? Scheve mond

En stel dát we erachter komen: er wonen zat bokkers in de omgeving van Arnhem (ik ook), stel dat één van ons haar opzoekt, ze weet nog van niks en er staat ineens een wildvreemde voor de deur die komt vertellen dat het met haar nichtje tóch uit de hand gelopen is... Scheve mond

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:02

Citaat:
Idd, zoiets had ik in gedachten ja, en dan weet ik het ook niet meer.....

"Lotte neem contact op (met dit nummer) anders geven we je op als ontvoert"

Dat het niet waar is neemt niet weg dat het een krachtige boodschap is naar haar vader om haar te laten bellen. Ik hoop dat hij dat soort ellende zou willen voorkomen. Als ze belt (liefst bv. de vader van Natalie) kan je dmv gesloten vragen kijken hoe het ervoor staat.
Laatst bijgewerkt door 796285 op 04-06-04 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Kusia

Ik heb niet heel het topic doorgelezen, maar wel genoeg berichten om te begrijpen wat er misschien aan de hand is.
Vreselijk....

Als ik ook maar iets kan doen, laat het me weten!

rode_kool

sjokkemeule"]
[quote="frostwood"][quote="sjokkemeule schreef:
ehm zo komt mijn website nooooooooooit af Lachen

Natuurlijk wel, nu kan je eraan werken, en overeen uurtje of 4/5 ben je weer hard nodig als er misschien nieuws komt Knipoog
[/quote]

Ok:) en bedankt he, ome sjokkie komt dan wel weer opdraven Lachen
[/quote]

Goedzo, succes daar iig mee dan, ik ga nu ook maar wat anders doen.

leentje

Dan zou ik gaan voor een soortgelijke suggestie als die van ArwenLune (dacht ik?), namelijk iets van "Lotte, bel dit nummer of neem met die persoon contact op, of we geven je op als vermist" ofzo. Zelfs wanneer haar vader er naast staat als ze die boodschap krijgt, zal hij hopelijk haar wel laten bellen omdat hij anders moeilijkheden krijgt (moeten we hem laten geloven)
De kunst is dan dat degene met wie ze contact moet opnemen, dmv enkele korte ja/nee vraagjes zo snel mogelijk zo veel mogelijk te weten moet proberen te komen.

Of ze in orde is, of ze in Frankrijk is, of ze in Brazilië is, of het iets te maken heeft met Omnicum, en vooral of ze "daar" tegen haar wil is en of ze wil dat hier actie ondernomen wordt. Zo'n dingen.

Denk dat het ook belangrijk is om als Lotte zegt "geen acties, niet doen", dat we dat moeten respecteren, hoe moeilijk dat ook is Scheve mond

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:03

Elles schreef:
En stel dát we erachter komen: er wonen zat bokkers in de omgeving van Arnhem (ik ook), stel dat één van ons haar opzoekt, ze weet nog van niks en er staat ineens een wildvreemde voor de deur die komt vertellen dat het met haar nichtje tóch uit de hand gelopen is... Scheve mond

Ik zou liever hebben dat een wildvreemde me op de hoogte brengt dat dat ik het later op het nieuws moet horen als ik er al niks meer aan kan doen

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:05

Moet ze wel iemand collect mogen bellen!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:07

coydog schreef:
Ik zou liever hebben dat een wildvreemde me op de hoogte brengt dat dat ik het later op het nieuws moet horen als ik er al niks meer aan kan doen
Sja, daar zit ook weer wat in....
Anyway, mocht ik wat kunnen betekenen in deze, hoor ik het graag.... wat dat betreft zit ik "dicht bij het vuur".

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:08

Wow, ik had dit topic gelezen toen Jamy het net had geplaatst. Ik kan niet alle 80 pagina's gaan lezen, maar ze is dus wel mee op 'vakantie'?
Misschien wil iemand een kleine samenvatting maken van wat er gebeurt is sinds het begin van dit topic? Zou wel fijn zijn voor mensen die dit topic 'uit het oog verloren zijn' of hem nu pas zien Lachen

Ik vind het echt een heel aangrijpend verhaal, ik hoop dat het nog enigzins goed met Lotte gaat, waar ze ook is!

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:09

Is dat op kosten van degene die gebeld wordt?

Van geld gesproken... Jacques, ik hoop dat je een beetje bijgehouden hebt welke kosten je vandaag al gemaakt hebt? Ipv met zn alle Jamy proberen terug te kopen, denk ik dat we beter jouw onkosten proberen te vergoeden...

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:10

Citaat:
Is dat op kosten van degene die gebeld wordt?

Ja

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:13

Ik heb héél waarschijnlijk de achternaam van Lotte's moeder gevonden.. maar dan moeten haar tante's natuurlijk niet getrouwd zijn Scheve mond

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:14

BTW iemand begon net over 'Group polarization' en dat liet bij mij weer wat belletjes rinkelen mbt m'n sociologie colleges Lachen Erg leuke colleges BTW. Maar hier even een stukje copy/paste van
http://en.wikipedia.org/wiki/Group_polarization

Citaat:
Group polarization effects have been demonstrated to exaggerate the inclinations of group members after a discussion.

Study of this effect shown that after participating in a discussion group, members tend to advocate more extreme positions and call for riskier courses of action than individuals whom did not participate in any such discussion. This phenomenon was originally coined risky shift but in recent years certain experimental conditions have been found that lead group discussion to inhibit risk; many now use choice shift as a replacement term for both effects.

In addition, attitudes such as racial and sexual prejudice tend to be reduced (for already low-prejudice individuals) and extremified (for already high-prejudice individuals) after group discussion.

En verder ook:

http://en.wikipedia.org/wiki/Groupthink

Citaat:
Groupthink is a term coined by psychologist Irving Janis in 1972 to describe one process by which a group can make bad or irrational decisions. In a groupthink situation, each member of the group attempts to conform his or her opinions to what they believe to be the consensus of the group. This results in a situation in which the group ultimately agrees on an action which each member might normally consider to be unwise.

Nogmaals, ik vind niet dat er helemaal niets moet gebeuren, ik denk alleen dat men wat aan het doorschieten is. De mensen die (IRL) dicht bij Lotte staan (ook vriendinnen e.d.) hebben geen politie gebeld, maken zich geen enorme zorgen en gaan er gewoon van uit dat ze over 2 weken weer thuis is na een vakantie in Brazilie. Inderdaad, er zijn een aantal dingen die niet kloppen maar de theorieen die op dit moment in dit topic worden gefabriceerd en de acties die worden opgezet gaan IMO op basis van de echte feiten die er liggen net wat te ver. Ik vind het echt geweldig dat iedereen zo bezorgd is om haar maar schiet daar nou aub niet zo in door. Probeer eerst eens wat meer duidelijkheid te krijgen, bijvoorbeeld van haar vriendinnen in Limmen of haar familie... Just some food for thought Haha!

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:14

Misschien is het een idee om het evt. telefoon gesprek van aankomende nacht op te nemen.

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:15

Nee idd, en dat zijn ze denk ik wel... Maar dan zou je nog op eventuele andere familie het kunnen proberen die zo heten of niet?

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:17

He ben steeds te laat, maar m'n vorige berichtje was voor lis bedoeld...

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:18

Marieke schreef:

mij np yw

lies

lis schreef:
Ik heb héél waarschijnlijk de achternaam van Lotte's moeder gevonden.. maar dan moeten haar tante's natuurlijk niet getrouwd zijn Scheve mond

Hier wou ik nog bij schrijven:
2 vermeldingen in Groningen, 7 in Arnhem. Ik weet vrij zeker dat het om de juiste naam gaat, weet natuurlijk niet of de tantes getrouwd zijn en/of deze naam gebruiken.

sjokkemeule

Marieke schreef:

mij np yw

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:19

Zo te zien is iedereen er een beetje rustig onder geworden en kunnen we helder denken.

Het is nu alleen nog wachten meer kunnen we niet doen, ben benieuwd op Sjokkemeule vanavond succes heeft met zijn telefoontje

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:19

nu 3 keer bericht? sorrie mensen, bokt doet maf

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:20

Marinke schreef:
Misschien wil iemand een kleine samenvatting maken van wat er gebeurt is sinds het begin van dit topic? Zou wel fijn zijn voor mensen die dit topic 'uit het oog verloren zijn' of hem nu pas zien Lachen
!

Idd hier heb ik ook al een aantal keer omgevraagd..
nog 1 keer dan maar

KAN HEEL ALSJEBLIEFT IEMANDE EN KORTE SAMENVATTING MAKEN VAN WAT ER NU ALLEMAAL GEPROBEERD EN GEBEURD IS EN WELKE GEGEVENS WE NU HEBBEN?

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:21

Je kan het altijd proberen staan er ook telefoon nummers bij ik wil desnoods best bellen om hetna te vragen?

Ik heb trouwens net een ontvangsrapport gekregen dat het berichtje bij lotte is bezorgd...Alleen als ik bel krijg ik nog steeds voice mail Scheve mond

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:22

Shiloh schreef:
KAN HEEL ALSJEBLIEFT IEMANDE EN KORTE SAMENVATTING MAKEN VAN WAT ER NU ALLEMAAL GEPROBEERD EN GEBEURD IS EN WELKE GEGEVENS WE NU HEBBEN?

Ik zou het graag voor je willen doen, maar ik heb echt geen idee (ondanks het hele topic door te hebben gelezen) wat er nu allemaal wel en niet bekend is, omdat sommige dingen nogal rommelig door elkaar staan...

[edit:BartVB]Quote ingekort[/edit]

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:22

Als ik iets kan doen, laat het me asjeblieft weten!!