Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
TessaxQuincy schreef:Ik heb op Amazon.nl iets besteld, nu blijkt het dat het uit Engeland wordt geleverd terwijl dat nergens stond aangegeven anders had ik het waarschijnlijk ook niet besteld. Hoe groot is nu de kans dat ik invoerrechten enzv moet gaan betalen?
MarlindeRooz schreef:Maar ik snap ook dat het voor veel oude mensen etc belangrijk is om eten te krijgen. Al zou je toch zelf voorbereidingen kunnen treffen als je weet dat dit weer komt. Vroeger bezorgden ze ook niet overal maar boodschappen.
c_alsemgeest schreef:TessaxQuincy schreef:Ik heb op Amazon.nl iets besteld, nu blijkt het dat het uit Engeland wordt geleverd terwijl dat nergens stond aangegeven anders had ik het waarschijnlijk ook niet besteld. Hoe groot is nu de kans dat ik invoerrechten enzv moet gaan betalen?
Als het bedrijf het niet mee neemt in de berekening en dus voor je betaald moet je het inderdaad vanuit de UK voldoen.

TessaxQuincy schreef:Het is een Kindle, maar de verkoper zelf was Amazon. Daarom had ik niet verwacht dat het vanuit de UK kwam. Staat letterlijk nergens. Er staat bij DPD wel dit, dus misschien dat Amazon het wel gewoon betaald heeft?
[ Afbeelding ]
Nja hoop dat ik uiteindelijk niks hoef te betalen, zou wel heel banketstaaf zijn als ik vooraf niks weet.
Cer schreef:Wij zouden donderdag naar een voorstelling gaan, op een heel eindje rijden weg, richting waar meer sneeuw ligt. Adviezen zijn om niet te reizen, gaat ook bijna niet.
Wat doe je dan met je tickets? De organisatie geeft geen geld terug..ben je dat geld dan gewoon kwijt? (alternatief is TicketSwap)
Wij gaan niet, het geld zijn we toch al kwijt, maar ik vroeg me af hoe zoiets werkt, is dat gewoon een kwestie van pech?

kosseh schreef:Zijn er naast Sunnycars nog verhuurwebsites die ook all risc auto verhuren? Vind Sunnycars altijd top werken en snel reageren, maar die is voor de komende vakantie in IJsland wel erg duur. 100+ euro per dag.
Telpeva schreef:Same, ik heb voor morgen een jumbo bestelling staan die ik vorige week heb ingepland, toen gaf Weeronline nog aan dat het de hele week droog zou zijn. Er is nog niks afgezegd maar ik zou het ook terecht vinden en niet erg vinden.
Weet iemand hoe het zit met hulpdiensten in dit soort weer, zoals ambulances, brandweer, politie. Worden die wagens nog speciaal uitgerust met andere banden of iets in die richting zodat zij overal kunnen komen?

Lalidan schreef:Nope. Die hebben in principe in de winter wel echte winterbanden (al wisselt dat per rav, ambu hier in elk geval wel), maar verder moeten ze het doen met wat ze hebben. En heel veel extra rijvaardigheid trainingen, uiteraard.
En er wordt hier extra gestrooid en als eerste geveegd en dergelijke van en naar hun post naar de doorgaande weg.
chanicha schreef:Nou dat zouden ze ook onder personenwagens moeten doen, lijkt me wel ideaal voor als je verrast wordt door gladheid.