Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:46

Wauw Daan! Wat een gave zadelkamer :D Zoiets wil ik hier ook nog ooit maken, haha.

Qua hobbies hier is het eigenlijk voornamelijk de paarden. Daar gaat ook echt bijna alle vrije tijd inzitten. Ik probeer wel een paar keer per week te gaan sporten, al lukt dat niet altijd. Lezen is een grote hobby (een gepersonaliseerde boekenlegger oid zou ik echt super leuk vinden), ik game graag. En verder zijn puzzelboekjes enzo ook altijd leuk, zeker nu we weer naar de donkere maanden toegaan.

Ik probeer ook het hardlopen op te pakken, dus een lampje voor tijdens het hardlopen is ook welkom.

Saul

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:54

Roodvos gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Hier overigens ook dol op lezen! Die was ik vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:39

hobbies heb ik teveel en te weinig tijd.

ik houd van tekenen en schilderen maar werk bij de grootste teken- en schilderzaak van Nl en krijg dikke personeelskorting. Dus ik heb alles al. Hoewel ik van die kleine prullerige niche dingen wel leuk vind. Zo heb ik ooit allemaal hardcoreglittercanvasdoeken bij sostene grene gekocht, en als “professionele kunst” winkel verkopen we dat dus niet :') .

verder houd ik van racefietsen en mountainbiken alleen schiet dat er de hele tijd bij in.

Ik heb veels te veel geld uitgegeven aan jarenlange zangles, maar kan het nog steeds niet. Maar boy, als de schoonmaakplaylist hier aan gaat *\o/*

ik heb twee verschrikkelijke honden die ondanks dat toch mijn hart gestolen hebben. Maatje gigant (duitse herder, 45 kg) en maatje Brabants worstenbroodje (corgi, 18 kg).

ik heb ooit een verwoede poging gedaan om Zweeds te leren, maar dat ging wat lastig door persoonlijke omstandigheden. En inmiddels woon ik in een plek waar in de wijde omtrek geen Zweedse les wordt gegeven -O- Ik vind taal echter gewoon heel leuk.

een hobby waar ik wel altijd tijd voor kan maken is koffie drinken met bonbons (hint, ik heb een dolce gusto en een nespresso) . Ik mag geen chocoladerepen meer kopen omdat ik die heel snel opeet. Dus in plaats daarvan kopen mijn vriend lekkere bonbonnetjes. 2 van ieder, en dan eten we er samen 1 dezelfde op zodat we samen een recensie kunnen geven.

Verder vind ik politiek de beste real life soap die John de mol nooit bedacht heeft *\o/* Dus bij een goed debat of andere juice komt er hier een bak popcorn tevoorschijn *\o/* .

Paarden in mijn leven zijn er helaas niet meer. Voorlopig ook geen geld meer voor, dus dat zal ook wel zo blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:45

_AB_ schreef:
Zo lief van jullie!

misschien heb ik er overheen gelezen (wel alles bijgelezen), maar hoe gaat alles nu??

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:11

Citaat:
ik heb ooit een verwoede poging gedaan om Zweeds te leren, maar dat ging wat lastig door persoonlijke omstandigheden. En inmiddels woon ik in een plek waar in de wijde omtrek geen Zweedse les wordt gegeven -O- Ik vind taal echter gewoon heel leuk.

Ik doe nu sinds 2,5 mnd Grieks op Duolingo. Ik zie het niet als methode om de taal ook te leren schrijven. Maar verstaan, lezen en (beetje) spreken wel. Misschien ook iets te jou om Zweeds te leren?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:25

Hobby's en tijd is hier ook wel een dingetje.. Ik ben geneigd om al mijn tijd vol te stouwen en wil al snel meer dan mogelijk is. Als gevolg daarvan is mijn drumhobby helaas wat naar de achtergrond verdwenen. Ik heb gewoon geen tijd meer om te oefenen, laat staan om in een bandje te spelen :o

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:28

En we zijn trouwens heel druk met klussen. We bouwen nu een schuur voor de dieren en mijn vriend krijgt daarin een werkplaats waar hij terraria en meubels wil gaan maken. Leuke inrichtingsdingen voor de schuur of gereedschappen oid voor het maken van terraria is ook leuk.

De action heeft nu Halloween ratten silhouetten. Die zijn bijvoorbeeld wel grappig om een stukje muur mee te decoreren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:33

Roodvos schreef:
Citaat:

Ik doe nu sinds 2,5 mnd Grieks op Duolingo. Ik zie het niet als methode om de taal ook te leren schrijven. Maar verstaan, lezen en (beetje) spreken wel. Misschien ook iets te jou om Zweeds te leren?

ja dat niveau ben ik wel een klein beetje voorbij, hoewel het wel weggezakt is.
Heb 1 semester op de uni gevolgd en dat tempo lag extreem hoog dus A1 (simpele alledaagse gesprekjes) zou ik moeten kunnen. Heb ook een Zweedse maat met wie ik normaal Engels praat, maar met wie ik ook echt wel een simpel gesprekje kon voeren in het Zweeds. Op Whapp, want verstaan gaat een stuk moeilijker dan lezen.

Nu was ik gisteren in de ikea en daar liggen altijd Zweedse boekjes, en ik denk niet dat ik nog steeds A1 niveau heb, en alle grammaticaregels ben ik ook vergeten :') Maar heb nog wel alle werkboeken en readers etc. Mijn grootste probleem is ook eigenlijk het consistent doen en oefenen, wat echt wel noodzakelijk is om het te kunnen. En vast klasje per week zou perfect en gezellig zijn :)) Maar dat zit er niet in.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 14:26

Talen vind ik superleuk!! Ik heb een duolingo streak van bijna een jaar inmiddels 8-) Doe nu alleen Italiaans, maar als ik dat af heb wil ik verder met Hongaars. Wilde ook m'n Duits opkrikken maar daarvoor is het niveau van duolingo echt te laag, heb ooit een B2 diploma gehaald dus daarvoor moet ik iets anders verzinnen haha. Grieks is suuuperhandig, ik heb vroeger Latijn en Grieks gehad op school en daardoor kan ik echt supermakkelijk talen begrijpen. Met Hongaars heb je er weinig aan maar met heel veel talen is het zo handig!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 14:36

Het lijkt mij echt geweldig om meerdere talen te kunnen spreken.
Ik doe er alleen geen moeite voor om een andere taal te leren.
Daarbij kom ik ook eigenlijk nooit in het buitenland dus heb het ook niet nodig.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 14:40

Ik lees vrijwel niet maar een boekenlegger is wel leuk trouwens!
Geur kaarsen maar eigenlijk kaarsen hou ik van! <3
En gnoompjes!!!! Zooo schattig :D

En die zadelkamer! :oo

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 14:43

1 van mijn zusjes woont al jaren in Spanje en spreekt vloeiend Engels. Daar ben ik wel jaloers op. Ik heb al moeite met mijn steenkolen Engels :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:23

Ik zou heel graag de Duitse taal beter leren. Maar Duolingo past niet bij mij heb ik gemerkt :')

Engels spreek ik zo goed als vloeiend. Dat komt goed uit hier in Canada :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:52

CharxHebe schreef:
1 van mijn zusjes woont al jaren in Spanje en spreekt vloeiend Engels. Daar ben ik wel jaloers op. Ik heb al moeite met mijn steenkolen Engels :=

Ah, talen! Zo veel mooie en handige talen, maar zo weinig tijd!
Mijn Engels is goed. Vlak voor mijn vakantie nog een examen afgelegd om ook in het Engels rondleidingen te mogen geven, en ondertussen na mijn vakantie ook al de eerste Engelse rondleiding mogen geven *\o/*

Op vakantie 5 uur bij vrienden van mijn schoonouders gezeten. Die spreken enkel Spaans (Catalaans) en Frans. Moest ik dus mijn Frans gaan afstoffen, ugh. Het ging wel - heb vrolijk 5u zitten snateren. Mijn vervoegingen zullen niet altijd geklopt hebben, maar afgaande op het gesprek verstonden ze me wel :')

Ik zou graag Spaans leren spreken, zo'n mooie taal! En Hebreeuws, dat vind ik echt wauw. Maar helaas, ik heb het te druk, ik heb er echt geen tijd voor :') Er staan op Vakantieveiligen trouwens wel taalcursussen! Ik heb er daar eentje gekocht voor 1 euro voor mijn schoonouders, en die zijn er heel enthousiast over :j

Ik heb nog een top bedacht: schelpen!
Ik wil een bloempot beplakken met schelpen. Ik heb er al heel wat (het zal een winterprojectje worden) maar het mogen er altijd meer zijn haha. Zeesterren ed (nep mag ook) zijn ook altijd welkom.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:12

Ik heb geen talenknobbel helaas.

Zitten hier nog meer liefhebbers van droge worst en oude kaas? :9

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:15

Had ik al gezegd dat ik graag haak? :) deze zomer ben ik aan een groter projectje begonnen omdat ik met de trein ging dus heeeeel veel uren reisde. Inmiddels is ie af en ik vind m echt fantastisch <3 Afbeelding
Voor mijn santa misschien neit superinteressant want ik werk altijd met hetzelfde soort garen en zoek m'n garen uit per project maar ik wilde m toch graag even showen :o

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:20

Die is echt gaaf!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:28

(Droge) worst ja, (oude) kaas niet. Lust de meeste melkproducten niet.
Worst groot liefhebber van, haal vaak franse worst op de markt en bij voorkeur van wild (zwijn, hert, ree).

Talen, mijn Duits is fiks achteruit gegaan merkte ik op vakantie. Engels daarentegen behoorlijk vloeiend. Maar spreek en schrijf op het werk ook alleen maar Engels. Veel nationaliteiten op het bedrijf, en daarmee is Engels de voertaal. In mijn team van 11 personen spreken er 2 Nederlands. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 17:14

Oh vet die octopus <3

Tancreda, met telefoon kan je prima geocachen :j Soms wijkt ie wat af, maar daar kan een gps evengoed last van hebben. Enige meerwaarde van de gps dat die het waarschijnlijk langer vol houdt op zo'n dag.

Wij gaan volgende zomer lekker naar Drenthe om te geocachen. Mocht mijn Santa kampeerspullen kwijt moeten, we hebben nog helemaal niks :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 17:18

marleen_88 schreef:
Ik heb geen talenknobbel helaas.

Zitten hier nog meer liefhebbers van droge worst en oude kaas? :9

Ja ik :D

Die octopus is echt geweldig!

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 17:22

Wat knap die octopus!!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 18:40

Ow wow die octopus is erg stoer!

Ik ben opgegroeid in Australië dus mijn Engels is soms net iets beter dan mijn Nederlands.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 18:53

Ik heb echt geen talenknobbel, verre van zelfs. Vind het altijd super knap dat mensen die 'zo makkelijk ' oppakken.

Droge worst en kaas, interessant.. :+ ik eet vegetarisch maar en klein stukje écht oude kaas lust ik altijd wel.

Wauw die octopus is gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:21

CastaMickey schreef:
Had ik al gezegd dat ik graag haak? :) deze zomer ben ik aan een groter projectje begonnen omdat ik met de trein ging dus heeeeel veel uren reisde. Inmiddels is ie af en ik vind m echt fantastisch <3 [ [url=m/GsEAkF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor mijn santa misschien neit superinteressant want ik werk altijd met hetzelfde soort garen en zoek m'n garen uit per project maar ik wilde m toch graag even showen :o

Wauw die is echt heel gaaf!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:26

Mijn neefje van bijna 2 spreekt bijna beter Engels dan ik :') dat zegt alles wel denk ik