[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 13:54

Dat vind ik zo onprettig altijd.

Had vannacht gedroomd dat kinderen zo ver mogelijk weg probeerde te trappen :') heb ik een probleem?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 15:03

Mijn zus was vorig jaar ook te gast bij een bruiloft in een kerk, ze vond het vooral een deprimerende bedoeling. Pastoor persoon had het de hele dienst alleen maar over zondes, de rol van de vrouw, hel en verdoemenis, etc. etc. En maar langs blijven komen met dat bedelbakje, donder toch op.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 15:31

Ik vind (yup mijn mening) dat ouders ook best naar zichzelf mogen kijken en ervoor kiezen geen kinderen mee te nemen naar een bruiloft. Ze hoeven niet overal bij te zijn, en een kind kan ook zijn dag niet hebben. Het lijkt me toch wat minder onbezorgd genieten.

Voorbeeld: bruiloft van een van de beste vrienden van mijn ex. Kenden elkaar van de studie.

Zij wilden persé in een kathedraal trouwen, maar niet gedoopt etc. Dus hebben ze ‘een cursusje’ gedaan zodat het wel mocht. (Daar vind ik wat van).

Een kleintje van een paar maanden oud begon al na vijf minuten te jammeren. Ze hebben nog een kwartier met dat kind op de arm gelopen, maar het hielp niet. Diegene ging met het kind naar buiten, want er waren er meerdere die het vervelend vinden. Maar daardoor wel bijna de hele ceremonie gemist.

Een ander ging even terug naar de hotel kamer om haar kleine van een half jaar te voeden, wilde allemaal niet zo goed lukken, dus die miste het grootste deel van het diner.

En dan was er nog een dame met een kleine. Die viel op een gegeven moment in slaap. Moeders vond de muziek wel erg hard staan en heeft eigenlijk de hele avond in een hoekje gezeten met haar handen over de oren van die kleine.

Hier is gelukkig consensus over dat je als ouder ook nog je eigen persoon bent en wat voor jezelf mag doen. Maar ik ken ook groepen waar ouders afgefakkeld worden als ze er ook maar voor durven kiezen hun kind niet mee te nemen als daar geen goede reden voor is.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 16:13

Captain schreef:
Gisteren kwam een vriendin naar me toe
"Zeg, wij gaan natuurlijk binnenkort trouwen en je bent echt de hele dag welkom, maar we hebben best veel kinderen uitgenodigd en we gaan ook naar de kerk en het gaat echt een lange dag worden. Dus denk er maar even over na of je de hele dag mee wilt, of alleen de avond want ik denk dat dat je voorkeur heeft."

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Vorig jaar 2 bruiloften gehad van die vriendengroep, die duurde maar een uur of 5/6 door corona maar dan was ik al gaar joh. Dat geneuzel ook in die kerken pffff. Dus dit meedenken was wel even fijn. :')

Dit is toch wel echt super lief <3
Heerlijk als iemand weet hoe jij bent en daar een beetje over mee wilt denken _O-
En er dan ook nog alle begrip voor heeft +:)+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 16:39

Hoe graag ik het ook wou, ik werd vroeger echt niet meegenomen naar bruiloften, begrafenissen en andere officiële aangelegenheden, simpelweg omdat mijn ouders wìsten dat kinderen kunnen gaan jengelen en het dan verpesten voor de rest.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom tegenwoordig alle stormpjes per se mee moeten naar dat soort dingen, het is niet alsof je wat mist ofzo als klein kind? Ik begrijp achteraf in elk geval uitstekend waarom ik niet mee mocht en heb nooit het idee gehad dat ik daarin iets miste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 18:13

Ik weet nog heel goed dat ik toen naar opa en oma ging samen met mijn broer, wij mochten echt niet mee naar bruiloften of begrafenissen. Tenzij het echt rechtstreekse familie was en die zelf zeiden "breng maar mee". Mijn ouders zijn gescheiden en soms zei mama zelf "wil je mee naar tante (haar zussen) of liever naar oma/opa" omdat het een lange rit was, wij waren de enige kinderen en er was ginds voor ons absoluut niets te doen of te beleven.

Tegenwoordig lijkt alles maar aangepast te moeten worden aan Kids en Co en anders hoeven ze je als familielid niet meer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 18:17

Wij gingen als kind ook niet mee naar verjaardagen van ooms en tantes. Dat waren verjaardagen voor volwassenen. Ook niet bestemd voor kleine oortjes.
Idd ook niet naar bruiloften. Ja als het dichtbij was eventueel de receptie van een uurtje. Maar zeker geen plechtigheid of het eten en feest daarna.
Tegenwoordig moeten de blagen overal bij zijn terwijl ze niet opgevoed zijn in stil zitten en klep houden.
Ja wij gingen vroeger nog wel braaf naar de kerk. Maar dan hield je echt je waffel. Laat staan rennen en schreeuwen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 22:25

Afbeelding

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:20

Ik help bijna elke zaterdag op de manege met de les van de kleintjes. (Mijn paar uur per week dat ik met kinderen overweg kan.) Meestal gaat het prima. en is het hartstikke leuk. Maar nu moet ik toch even klagen. De kinderen gingen voor het eerst het bos in. Dat wilde de ouders natuurlijk zien dus dat werd een lange caravaan van zes pony's, zes kleintjes en minimaal twintig ouders plus aanhang. Dat is prima. Maar die kinderen kregen ook de instructie om auto te roepen als ze er een zagen zodat niemand zou schrikken en brokken maken. Dus twee van die koters hebben twintig minuten lang om het hardst "AUTO!" zitten krijsen of er nou een in de buurt was of niet. (arme pony's) En pas op de terugweg kwamen de ouders op het idee om die twee het zwijgen op te leggen. >;)

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 16:07

axel_1997 schreef:
Ik help bijna elke zaterdag op de manege met de les van de kleintjes. (Mijn paar uur per week dat ik met kinderen overweg kan.) Meestal gaat het prima. en is het hartstikke leuk. Maar nu moet ik toch even klagen. De kinderen gingen voor het eerst het bos in. Dat wilde de ouders natuurlijk zien dus dat werd een lange caravaan van zes pony's, zes kleintjes en minimaal twintig ouders plus aanhang. Dat is prima. Maar die kinderen kregen ook de instructie om auto te roepen als ze er een zagen zodat niemand zou schrikken en brokken maken. Dus twee van die koters hebben twintig minuten lang om het hardst "AUTO!" zitten krijsen of er nou een in de buurt was of niet. (arme pony's) En pas op de terugweg kwamen de ouders op het idee om die twee het zwijgen op te leggen. >;)

Jij mag daar als begeleider toch gewoon wat van zeggen?
Of krijg je dan die bult ouders over je heen?
Ik had daar niet 20 minuten naar geluisterd als ik die moest begeleiden. Gewoon alleen doen als het nodig is en anders kan je normale gesprekken met mensen om je heen voeren of gewoon met je paard bezig zijn
_-:(

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 16:12

Vanmiddag samen met een paar vriendinnetjes een crosswedstrijdje gelopen, heel gezellig :j Alleen moesten zij dus beide haasten, want: kinderverjaardagen voor de boeg :')
Zo fijn dat ik dat niet heb, zit hier nu even heerlijk met een kop thee achter de laptop :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 16:27

axel_1997 schreef:

Joh, ik dacht dat jullie oud genoeg waren om mee naar het bos te gaan, maar dit lijkt erop van niet.
Jullie krijgen nog 1 kans, maar anders kunnen jullie de volgende keer niet meer mee als we naar t bos gaan.
Paps/mams, misschien kan jij helpen deze rit veilig en goed te laten verkopen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 16:33

axel_1997 schreef:

De begeleiding vanuit de manege heeft geen mond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 16:55

Op ouders kan je lang wachten.. na 3x onnodig auto krijsen hadden ze van mij kunnen kiezen: mond dicht of van pony af. Toedels!

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:38

Oh wij zijden er wel wat van. Maar vlinder luistert niet naar vreemden.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:46

Dan is dat voorlopig de laatste rijles := bij mij dan :=

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:03

Dat is niet mijn beslissing als vrijwilliger. Maar zoals ik al schreef gaat 99 van de 100 keer alles prima. ik moest alleen even klagen. :')

mikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:14

Heb nog een heerlijk insta tip: kidsgettinghurt

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 23:58

mikaatje schreef:
Heb nog een heerlijk insta tip: kidsgettinghurt

_/-\o_

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 00:03

Ik had vannacht zo’n vreemde droom. Heb afgelopen week de prikpil voor het eerst gehad dus ik heb wat buikpijn. Maar nu droomde ik dat ik zwanger was en was dus de hele nacht in paniek en werd bezweet wakker. Voor mij echt een nachtmerrie! Zo raar het voelde helemaal echt omdat ik ook daadwerkelijk buikpijn had.

Hebben meerdere dat hier, dat je droomt over zwangerschap of eigen kinderen en je compleet in paniek bent er over?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 00:15

Plop1997 schreef:
Ik had vannacht zo’n vreemde droom. Heb afgelopen week de prikpil voor het eerst gehad dus ik heb wat buikpijn. Maar nu droomde ik dat ik zwanger was en was dus de hele nacht in paniek en werd bezweet wakker. Voor mij echt een nachtmerrie! Zo raar het voelde helemaal echt omdat ik ook daadwerkelijk buikpijn had.

Hebben meerdere dat hier, dat je droomt over zwangerschap of eigen kinderen en je compleet in paniek bent er over?

Ik droom wel eens dat ik mezelf van de trap gooi inderdaad als ik droom dat ik zwanger ben.
Of dat ik mezelf in me buik sla ofzo :+
Voor mij alleen maar meer bevestiging dat ik ze echt niet wil.
Maar ik wordt dan niet in paniek of in het zweet wakker eigenlijk.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 00:19

Plop1997 schreef:

Daar waren recent nog wat verhalen over gedeeld :j

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 00:28

Ik droom nooit over zwanger zijn. Wel dat mijn vriend zwanger is en daar heb ik dan geen probleem mee :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 02:23

Het is me wel eens gebeurt ja.. Het is heel raar, in die dromen laat ik me echt alles aanpraten, doe heel meegaand. Helemaal niks voor mij allemaal

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 06:47

Ik doe elke maand een test dat scheelt veel stress. _O-

En dan heb ik ook minder nachtmerries erover.