[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:47

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:53

Humpiedumpie schreef:
Suliko schreef:
Ik vind het vooral heel raar om te bedenken dat het Morpheus zijn schedel is,

Het zou mij wel heel gaaf lijken ooit de schedels van m'n eigen katten terug te hebben <3 . Beter dan een restje as in een blikje :+ . Hoelang had het onder de grond gelegen?

Er schijnt ergens in de tuin nog een hond en een kat van de vorige eigenaar te liggen, plus een tweetal kippen van onszelf. Ik ga het niet bewust opgraven, maar mocht het om wat voor reden dan ook toch bovenkomen, dan ben ik wel benieuwd hoe ze er uitzien.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:58

Humpiedumpie schreef:
Suliko schreef:
Ik vind het vooral heel raar om te bedenken dat het Morpheus zijn schedel is,

Het zou mij wel heel gaaf lijken ooit de schedels van m'n eigen katten terug te hebben <3 . Beter dan een restje as in een blikje :+ . Hoelang had het onder de grond gelegen?

Hij heeft ook een mooi plekje gekregen in huis, met een foto van hem en zijn broertje Neo (die 10 jaar eerder overleed, dus zijn schedel kan het niet meer zijn geweest) en een pluk haar van de hond die we in juni hebben laten inslapen. :)
Maar het schedel geeft mij (logisch) geen actieve herinnering aan Morpheus, in tegenstelling tot het haar van de hond. Tof is het wel!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 15:50

Vergeet ik helemaal te antwoorden op je vraag Humpiedumpie, Morpheus is in februari 2019 begraven en de schedel is in juli 2021 opgegraven. Dus nog geen 2 en een half jaar!

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:47

DuoPenotti schreef:
https://www.ad.nl/reizen/vrouw-46-overl ... UQ6fqLmELY

deze is ook erg naar.
Vrouw overlijd in vliegtuig en gezin met kinderen moeten er naast blijven zitten.

Wel naar, maar wat moet je anders? Je kan zo iemand moeilijk in het bagageruim leggen of op het toilet ofzo.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:01

beert schreef:
Je kan zo iemand moeilijk in het bagageruim leggen

Dat zou wel het koelste zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:02

Nee kan ook niet anders denk ik. Wat niet mensonterend is.
Maar vind het wel een soort van luguber.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:07

Maar ze hebben haar dus na het reanimeren weer terug rechtop in de stoel gezet? :?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:10

Zoiets begrijp ik er ook uit. Al die lichaamssappen die in de stoel dringen en gaan rieken... :r Iedereen die - als hij/zij naar de wc moet - erlangs moet. Hoop dat ze er op z'n minst een laken of EHBO-deken overheen hebben gedaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:11

Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat ze haar hebben laten zitten. :\
Maar goed...als er echt geen plek was...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:12

c_alsemgeest schreef:
Maar ze hebben haar dus na het reanimeren weer terug rechtop in de stoel gezet? :?

Ja. Dat denk ik wel.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:13

Huh? Wat bizar. Geen idee wat ze anders met haar hadden moeten doen of wat het protocol is, maar gewoon terug in de stoel zetten.. :=

Je zou er aan de andere kant van het gangpad naast zitten. :')
"hoe was je vlucht?" "nou..."

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:15

Shenavallie schreef:
Zoiets begrijp ik er ook uit. Al die lichaamssappen die in de stoel dringen en gaan rieken... :r Iedereen die - als hij/zij naar de wc moet - erlangs moet. Hoop dat ze er op z'n minst een laken of EHBO-deken overheen hebben gedaan.

Die lichaamssappen zullen zo snel toch niet gaan lekken? En na hoe lang treedt rigor mortis in? Dan blijft ze in die houding :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:18

Ik begreep dat ze acht uur ernaast moesten blijven zitten. Dan loopt er wel het een en ander uit. En door de temperatuur zal er ook wel al een rottingsproces een begin maken.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:22

Wat ik heb gevonden op internet;
- Rogor Mortis treed 1 tot 4 uur na het overlijden op. Grote kans dus dat mevrouw in een zittende houding uit het vliegtuig kwam.
- Lijkvocht ontstaat als het ontbindingsproces bezig is. Dit proces begint gemiddeld 48 uur na het overlijden.

Edit; of doel je op urine/ontlasting?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:25

Maar dat is met een vuilniszak of desnoods een luier op de zitting wel op te vangen.

Ik neem aan dat er ook wel een protocol is wat te doen als er iemand overlijdt.
Dit had ik niet verwacht als protocol.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:26

Ze zullen de airco wel wat hoger gezet hebben, lijkt me. En de vrouw wel bij in een rij met het gezin, zodat er niemand anders langs hoeft.

Het is ook iemand met kinderen, dat is was anders dan als iemand alleen reist. Als je alleen bent, zou ik me wel kunnen voorstellen dat je iemand ergens "opbergt", maar waarschijnlijk zal dit ook wel in overleg met de familie zijn gegaan, dat ze zo ook afscheid konden nemen.

Ik zou ook niet willen dat ze mijn overleden familie ergens zouden opbergen en dat je in het vliegtuig zit en niet weet waar en hoe.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:18

Ik mag hopen dat ze haar toch enigszins verzorgd hebben, op z'n minst een inco aan getrokken hebben want urine en ontlasting begint gewoon te lopen. Wat wel, nou dat klinkt ook gek maar het is zo, fijn is, is dat ze rechtop vervoerd is. Dan krijg je in ieder geval geen lijkvlekken in het gezicht. Ik hoop alleen dat ze haar handen ook omhoog hebben gelegd zodat deze niet paars/blauw zijn geworden door het bloed wat zich daar ophoopt. Geen idee of daar een protocol voor is eigenlijk

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:23

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:36

PoelieWoelie schreef:
Wat ik heb gevonden op internet;
- Rogor Mortis treed 1 tot 4 uur na het overlijden op. Grote kans dus dat mevrouw in een zittende houding uit het vliegtuig kwam.
- Lijkvocht ontstaat als het ontbindingsproces bezig is. Dit proces begint gemiddeld 48 uur na het overlijden.

Edit; of doel je op urine/ontlasting?

Dat laatste bedoelde ik in eerste instantie. Maar omdat het lijk niet koel gehouden kan worden, kan het proces ook eerder beginnen.

Wijzig: Ik lees iets over airco hoger, body bags e.d., dus dan gaat mijn tweede optie niet op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:42

Bizar. Ga je op vakantie en word je niet meer wakker na een slaapje in het vliegtuig. En pas 46.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:58

Stel voor dat het mijn zoontje of dochtertje was die zou overlijden. Geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om het lijkje in het koude ruim te laten. Ik zou mijn kind bij me willen houden, op schoot, dicht tegen me aan. Geen probleem met lichaamssap of wat dan ook, niemand zou mijn kind bij me weg krijgen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:59

Storm schreef:
Stel voor dat het mijn zoontje of dochtertje was die zou overlijden. Geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om het lijkje in het koude ruim te laten. Ik zou mijn kind bij me willen houden, op schoot, dicht tegen me aan. Geen probleem met lichaamssap of wat dan ook, niemand zou mijn kind bij me weg krijgen.

Eens. Mijn moeder trouwens ook niet.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:00

Nee, mijn moeder ook niet. Dus ik vind het afschuwelijk dat deze moeder is overleden, maar ik zou precies hetzelfde gedaan hebben.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:11

Ik las ook dat ze in het vliegtuig niet iemand formeel dood mogen verklaren. Behalve als er een dokter aan boord is, maar dat is niet standaard het geval.

Zal er dan misschien ook mee te maken hebben dat als iemand niet "dood(verklaard)" is, dat je die dan niet in de bergruimte mag leggen? Ik zou me zulke regels wel kunnen voorstellen.