Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:47

besita schreef:
Verplichte mondaskers , nog steeds heel veel dingen die niet op een normale manier kunnen doorgaan ( evenementen , sport )
Dansen op feesten :+

Alleen mondkapjes in het ov en in ziekenhuizen, bij de dokter.
Op tijd thuiskomen wanneer jij wilt ipv een avondklok.
Uit eten gaan.(ik had de app netjes gedownload maar hoefde hem niet te tonen)

Al met al hebben we het nog niet zo slecht

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:58

Shadow0 schreef:
Als mensen ooit ontdekken dat we al honderden jaren allerlei maatregelen treffen om allerlei besmettelijke ziektes te stoppen, worden ze vast heel boos := (Dus, niet verder vertellen!)

Afbeelding

Dese foto is uit 1918 :+ Spaanse griep. Toen moest je ook een mondkapje op.
Is echt niet per se nu bedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 23:00

verootjoo schreef:
Shadow0 schreef:
Als mensen ooit ontdekken dat we al honderden jaren allerlei maatregelen treffen om allerlei besmettelijke ziektes te stoppen, worden ze vast heel boos := (Dus, niet verder vertellen!)

[ [url=m/N8VwFo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dese foto is uit 1918 :+ Spaanse griep. Toen moest je ook een mondkapje op.
Is echt niet per se nu bedacht.

En ook daar werden ze al niet correct gedragen :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 05:45

purny schreef:
besita schreef:
Verplichte mondaskers , nog steeds heel veel dingen die niet op een normale manier kunnen doorgaan ( evenementen , sport )
Dansen op feesten :+

Alleen mondkapjes in het ov en in ziekenhuizen, bij de dokter.
Op tijd thuiskomen wanneer jij wilt ipv een avondklok.
Uit eten gaan.(ik had de app netjes gedownload maar hoefde hem niet te tonen)

Al met al hebben we het nog niet zo slecht

Bij uit eten gaan hoef je ook niet de qr laten zien. Je hoeft ook niet getest te zijn als je uit eten gaat. Dat hoeft alleen als er geen 1,5 meter is.
Het ziekenhuis en de dokter zijn verder geen mondkapjes verplichting vanuit de overheid, de instelling kan dat wel eisen. Bij mijn huisarts hoeft dat op afspraak namelijk niet. Wij hebben ook nooit een spreekuur gehad en maar 1 huisarts dus ook niet heel gek. Bij mijn fysiotherapeut wel.
En je vergeet VO scholen. Die zijn nu dicht maar volgens het document van de overheid geldt de mondkapjes verplichting daar nog steeds.

Maar daarin tegen zijn er nog steeds duidelijke regels dat de 1,5 meter horeca dicht om 12 uur dicht moet, er mag geen (ander) vermaak zijn.
Verder zijn ook wedstrijden etc. Nog steeds allemaal op 1,5 meter afstand en met een vaste plek. Ook dat is voor heel veel locaties gewoon geen optie.

Natuurlijk is het hoe je het bekijkt maar de regels zijn voor de 1 nou eenmaal meer inperkend als voor de ander. Hoe iemand dat vervolgens ervaart is ook weer anders. Ik vind het egoïstisch om te zeggen dat het niet inperkend is, zeker omdat het nog steeds heel veel mensen in hun portemonnee raakt. Kijk naar bijv. Muzikanten(en zeker nacht horeca!) die gewoon nog steeds zoveel inkomen mislopen maar ook bijv. Kermissen. Hier is de aankomende kermis ook weer afgelast.

En dan kom je bij de vraag die heel moeilijk te beantwoorden is momenteel. Wat is nodig om te inperken en die vraag is niet echt goed te beantwoorden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 08:17

Shadow0 schreef:

Alleen is het nooit zo vergaand geweest als nu. En je kunt je terecht afvragen of we ooit weer terug gaan naar de situatie van voor corona. Als je in landen als Israël ziet dat men dingen toch weer terug draait. Daar woont het grootste aantal gevaccineerden ter wereld. Ons is voorgespiegeld dat vaccinatie de uitweg zou zijn waardoor we terug naar normaal zouden kunnen. Maar het begint er steeds meer op te lijken dat dit niet zo is. Dat steeds meer mensen de kant van complot theorieën op gaan kan ik wel begrijpen.

Ik maak me daar wel zorgen om. Want de groep die het er niet meer mee eens is groeit. En daar zitten ook minder gematigde mensen tussen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 08:19

Inderdaad Lena
En ik had het over Belgie waar de mondmaskerplicht nog steeds van kracht is

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 09:06

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 09:07

besita schreef:
Inderdaad Lena
En ik had het over Belgie waar de mondmaskerplicht nog steeds van kracht is

Snap ik!

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 09:28

SusanH schreef:
Alleen is het nooit zo vergaand geweest als nu. En je kunt je terecht afvragen of we ooit weer terug gaan naar de situatie van voor corona. Als je in landen als Israël ziet dat men dingen toch weer terug draait. Daar woont het grootste aantal gevaccineerden ter wereld. Ons is voorgespiegeld dat vaccinatie de uitweg zou zijn waardoor we terug naar normaal zouden kunnen. Maar het begint er steeds meer op te lijken dat dit niet zo is. Dat steeds meer mensen de kant van complot theorieën op gaan kan ik wel begrijpen.

Ik maak me daar wel zorgen om. Want de groep die het er niet meer mee eens is groeit. En daar zitten ook minder gematigde mensen tussen.

Israël is gestagneerd qua vaccineren en blijft hangen op 62% volledig, zelfde niveau als België, en bijv NL, UK hebben al meer deels ingeente mensen. Hele groepen enten niet in Israël. Dat is dus meer dan een derde niet.

Afbeelding

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 09:52

Huertecilla schreef:
Vayo schreef:
Maar ik wil gewoon lekker weer echt op stap kunnen of naar een festival.

....maar, maar de kwetsbaren >;)
Wacht nu nog éven tot die een 3de vaccinatie gehad hebben :roll:

Voor de helderheid: :+

Vannacht vroeg op; in de kleine uurtjes op pad naar Barcelona, 1000 km.
Morgennacht hotel. Maandag papierwerk en weer terug.
Ben benieuwd.

Er zou inderdaad inmiddels wel wat meer mogelijk moeten zijn. Dat mensen balen van het vooralsnog niet doorgaan van festivals kan ik me heel goed voorstellen. Kritiek op het beleid op dat punt kan ik volledig delen.
Maar je kunt ook doorslaan in je frustratie en je blindstaren op de beperkingen en daar maar eindeloos over door blijven gaan, in plaats van de mogelijkheden die er inmiddels wel zijn optimaal te benutten en daarvan te genieten.

SusanH, ik vind het helemaal niet begrijpelijk dat steeds meer (?) mensen uit onvrede over het coronabeleid opschuiven richting complotdenken. Het is voor die mensen blijkbaar steeds moeilijker kritisch te zijn zonder compleet te vervallen in door emotie ingegeven irrationaliteit. Mensen laten zich steeds makkelijker opzwepen, lijkt het wel. Lang leve de social media.
Kritiek op de inhoud, op specifieke maatregelen, onderkennen dat de coronasituatie ingewikkeld is en een kwestie van voortschrijdend inzicht, is blijkbaar te moeilijk, er moet een zondebok aangewezen worden (overheid, wetenschap, elite) waar alle onvrede op geprojecteerd kan worden en waar, door de fanatiekere complotdenkers, ook ongeremd tegenaan geschopt kan worden - dat is wel zo gemakkelijk. Blijkbaar.

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 10:33

Misschien kunnen festivals gewoon als een ‘demonstratie’ gehouden worden.
Als ik zie hoeveel mensen de pride walk liepen, maar je niet met meer dan 750 man op een feestje mag zijn en die dan ook nog vaste plaatsen moet hebben.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 11:52

Needje schreef:
Misschien kunnen festivals gewoon als een ‘demonstratie’ gehouden worden.
Als ik zie hoeveel mensen de pride walk liepen, maar je niet met meer dan 750 man op een feestje mag zijn en die dan ook nog vaste plaatsen moet hebben.

Klopt ook geen ene bal van joh.. Ontzettend sneu wat er wel mag in verhouding terwijl er gewoon enorme festivals zijn gehouden inmiddels zonder problemen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:06

Over 2 weken starten in het Noorden weer de scholen. Wat er nu ligt is nog het oude protocol. Geen fysieke vergaderingen etc etc. Ik ben zelf net als veel collega’s volledig ingeënt. Kinderen worden enkel vrijwillig ingeënt. Ik zeg dan inderdaad vervolgens laat alles maar open gaan vanaf de datum dat iedereen de gelegenheid heeft gekregen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:16

Op de 13e gaan ze toch kijken hoe het moet volgend jaar?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:17

Een paar dagen later starten bij ons dan de voorbereidingen. En dan een week later starten de scholen weer. Het blijft zo achterlijk stil op de lijn zeg maar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:18

Sheran schreef:

Onze schoolleiding baalt wel dat het zo laat is. Maar goed het is niet anders.
Wat Coby ook zegt inderdaad.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:29

Ja voor het noorden is het extreeeem kort dag, dat lijkt me erg lastig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:31

Sheran schreef:

Ja volgens mij komt er weer een persconferentie

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:39

purny schreef:
Sheran schreef:

Ja volgens mij komt er weer een persconferentie

op vrijdag de 13e :') :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:39

O dear.....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 23:58

Ik ga wel echt helemaal slecht als ze nog weer gaan bepalen om thuis te studeren. Kunnen ze echt niet maken maar eigenlijk ga ik er al wel vanuit. -O-

Ik zit precies in zo’n positie dat ik de groep ben die vanuit de uni als laatste pas weer er heen mag. %)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 00:03

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 07:49

Tja 180 kinderen klinkt veel maar als je ziet dat er in die Staten 21 en 29 miljoen mensen wonen relativeert dat wel. Ik denk dat de maatregelen hierin een rol spelen. Mondkapjes, afstand, handen wassen enz. Je bouwt geen immuniteit meer op voor virussen. Het maakt je uiteindelijk kwetsbaarder.

Ik ben er ook echt klaar mee hoor.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:01

Coby schreef:
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/delta-va ... Vi1hjz3FJk
Tsja ben echt wel klaar met de ellende. Blijkbaar is de delta ook vatbaar voor kinderen.

Dat verbaast me op zich niet. De aantallen vind ik ook niet schokkend. Ik hoop wel dat ze snel iets besluiten voor kinderen onder de 12 qua vaccins... Als besloten wordt kinderen onder de 12 niet in te enten, dan moet het op een gegeven moment ook wel klaar zijn met de bijbehorende maatregelen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:05

Vayo schreef:
Tja 180 kinderen klinkt veel maar als je ziet dat er in die Staten 21 en 29 miljoen mensen wonen relativeert dat wel. Ik denk dat de maatregelen hierin een rol spelen. Mondkapjes, afstand, handen wassen enz. Je bouwt geen immuniteit meer op voor virussen. Het maakt je uiteindelijk kwetsbaarder.

Ik ben er ook echt klaar mee hoor.

Je moet inderdaad ook tegen andere virussen immuniteit opbouwen. Ik was altijd elk jaar even flink verkouden. Nu ben ik al anderhalf jaar niet verkouden geweest. Klinkt goed maar is het volgens mij niet. Je immuunsysteem moet wel steeds geprikkeld worden natuurlijk en dat gebeurt nu niet.