Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Astorga schreef:Dan kun je toch iedere keer je handen desinfecteren? Of is er een probleem wat ik niet zie?
Astorga schreef:Als je je handen goed desinfecteert, dus met een goed middel en een goede techniek (en natuurlijk zonder handsieraden) dan werkt dat echt tegen corona hoor.
Op de corona-afdeling waar ik werkte is niemand besmet geraakt, terwijl wij omringd waren door kamers met positieve patiënten en wegens schaarste maar 2 mondkapjes per dag mochten gebruiken. Voor en na opdoen/afdoen van het masker handen desinfecteren en masker met de buitenkant naar onderen in een bekken leggen waarbij de elastieken zo min mogelijk contact maken met het masker.
Astorga schreef:Hoe denk je dat dat in een ziekenhuis gaat, qua werkdruk niet de meest gunstige werkplek. Maar het moet en het moet zorgvuldig, dus doe je het. Ik desinfecteer mijn handen soms wel 10x per uur en uiteindelijk went je huid daar echt aan. Fijne handcreme mee en smeren in de pauze werkt ook.
Het fijnste spul vind ik trouwens Sterilium (mocht je wat beters willen voorstellen op school), maar door leveringsproblemen hebben we maandenlang vage alternatieven gehad.
Shadow0 schreef:lenaa_tje schreef:Ja maar het kan gewoon niet.
Maar de andere kant is: er gaat een virus rond waar mensen langdurig en ernstig ziek van kunnen worden, en waar ook mensen dood aan gaan.
Wat als iemand in je klas hierdoor straks een ouder verliest?
Astorga schreef:Hoe denk je dat dat in een ziekenhuis gaat, qua werkdruk niet de meest gunstige werkplek. Maar het moet en het moet zorgvuldig, dus doe je het. Ik desinfecteer mijn handen soms wel 10x per uur en uiteindelijk went je huid daar echt aan. Fijne handcreme mee en smeren in de pauze werkt ook.
Het fijnste spul vind ik trouwens Sterilium (mocht je wat beters willen voorstellen op school), maar door leveringsproblemen hebben we maandenlang vage alternatieven gehad.
Shadow0 schreef:lenaa_tje schreef:Dat zeg ik niet maar jou setting is wel heel anders dan 32 leerlingen in 1 ruimte
Maar als het dan 'gewoon' niet kan, dan moet je besluiten dat het niet kan. Als het niet kan omdat de onrust te groot is, prima, is ook een reden, maar dan moet het dus anders op school.
Shadow0 schreef:Dat is het ook. Daarom moet het ook anders, maar in de tussentijd heb ik liever dat we erkennen dat het een probleem is dan dat het gebruikt wordt als reden om dan nog maar wat lakser te worden en zelfs dat ene mondkapje laten bungelen.
Sizzle schreef:1 mondkapje per totaal 33 personen is natuurlijk sowieso niet echt een zinvolle oplossing. Leuk dat dan 1 persoon de anderen beschermt, maar dat valt voor mij onder water naar de zee dragen, ofwel symbool politiek.
lenaa_tje schreef:Maar jou mening is ook dat zelfstandigheid en meer thuis ook altijd een optie is
Citaat:En in durf te zeggen dat er echt wel goed online les is gegeven.
Citaat:Ik geef alleen aan dat het perfect mondkapjes gebruik een utopie is. In het buitenland, in het ov en op andere plekken waar je burgers bij elkaar hebt in een niet zorg setting.
Citaat:Doen wij er alles aan en gaat dat voor nu goed. Ja
lenaa_tje schreef:Ik werk met leerlingen op het allerlaagste niveau die gewoon begeleiding nodig hebben bij het werken.
Citaat:Dat heeft niks te maken met stuursheid van docenten. Maar wel met dat wat je krijgt van de overheid. En de vraag van leerlingen en ouders.