Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 23:16

Ik denk er precies zo over. Voorlopig leg ik iig geen data meer vast voor een vliegreis. Hoe lang 'voorlopig' gaat duren weet ik voorlopig nog niet.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 00:07

Onze vakantie eind juni naar Denemarken is officieel van de baan aangezien we het land dan nog niet in mogen. Onze vakantie begin september naar Rhodos heb ik nog goede moed voor..

Avelienvd

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 00:15

Hier iig de 2e week juni nog wel vakantie zeeland.
Niet kamperen, daarvoor heb ik een voucher gekregen met een jaar geldigheid.

Heb nu een hotel geboekt voor 3 nachten

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 07:36

Wij zouden begin augustus naar Italie gaan naar de regio Emilia/Romange in de buurt van Parma. We zouden met vrienden gaan naar een camping met de auto en hadden 1 accomodatie maar vrijdag kregen we spontaan een voucher in de mail dat onze vakantie door de organisatie geannuleerd is.
Reden dat hun onze vakantie geannuleerd hebben stond er niet bij.
We twijfelde om te gaan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:31

Ik ga eind juli met een grote groep in een villa in Italië (Toscana). Tot dusver geeft de acco aan dat we gewoon mogen en kunnen komen. Echter, ik twijfel of ik wel wil eigenlijk. Er zullen tegen die tijd nog een hoop beperkingen zijn, met OV dagje Rome, vraag mij af of dat kan. Dus zou ik anders aan de Villa gebonden zijn. Het is voor een bruiloft dus eigenlijk wil ik voor hun wrl gaan. Maar eerlijk, in een vliegtuig stappen, en dan vooral gebonden zijn aan een villa met circa 30 man... Weet ik eigenlijk niet of ik dat wil. Het zijn een hee hoop huishoudens bij elkaar. Niet dat het een familie week is. Dan had ik het misschien anders gevonden...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:32

Waar ik momenteel mee zit is dat 1 juli alles weer een beetje op gang lijkt te komen. Als het dan mis gaat zit je twee weken later, dus wanneer wij gaan. Ik vind dat geloof ik gewoon te vroeg

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:58

Ik ga pas 14 aug en denk dat we dan wel duidelijkheid hebben hoe alles loopt daar in Mallorca.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:20

Tancreda4 schreef:
Ik ga eind juli met een grote groep in een villa in Italië (Toscana). Tot dusver geeft de acco aan dat we gewoon mogen en kunnen komen. Echter, ik twijfel of ik wel wil eigenlijk. Er zullen tegen die tijd nog een hoop beperkingen zijn, met OV dagje Rome, vraag mij af of dat kan. Dus zou ik anders aan de Villa gebonden zijn. Het is voor een bruiloft dus eigenlijk wil ik voor hun wrl gaan. Maar eerlijk, in een vliegtuig stappen, en dan vooral gebonden zijn aan een villa met circa 30 man... Weet ik eigenlijk niet of ik dat wil. Het zijn een hee hoop huishoudens bij elkaar. Niet dat het een familie week is. Dan had ik het misschien anders gevonden...

Toscane lijkt redelijk ongeschonden uit de Corona te komen . Kennissen zouden ook in september trouwen in Toscane maar die hebben alles een jaar verplaatst , bruid had geen zin in een bruiloft waar anderhalve meter de norm was en ze is bezorgt om de oudere mensen die meegaan.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:39

Ik ga 19 juli een week paardrijden in Frankrijk, tegen de Pyreneeën aan. Als de vlucht gewoon gaat heb ik wel het gevoel dat dit zomaar kan doorgaan. Vlieg met klm. Ben heel benieuwd. Heb ook nog niks van de accommodatie gehoord of klm.

En 20 september zou ik een rondreis naar Sicilië doen met kras. Ook nog niks van gehoord aangezien het ook pas over paar maanden is.. maar ik hou goede hoop.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 10:06

sureido schreef:
Ik ga pas 14 aug en denk dat we dan wel duidelijkheid hebben hoe alles loopt daar in Mallorca.

Ik ga ook 14 augustus maar denk toch dat ik het verzet naar volgend jaar.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 10:21

Wij hebben ook half augustus vakantie en besloten om in NL te blijven. Misschien, als alles zich heel gunstig ontwikkelt, gaan we nog een aantal dagen naar DLD. Maar als het NL wordt dan zijn we ook al blij. We zijn uberhaupt blij als we nog even weg zouden kunnen kunnen :)

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 10:43

Ik ben benieuwd nu tui aangeeft weer te willen gaan opstarten naar Mallorca. We vliegen anders 6 juli, hopelijk gaan ze het toch nog annuleren en anders boek ik het zelf wel om. Ik ga dat risico in elk geval niet nemen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 10:46

Oscar schreef:
Wij hebben ook half augustus vakantie en besloten om in NL te blijven. Misschien, als alles zich heel gunstig ontwikkelt, gaan we nog een aantal dagen naar DLD. Maar als het NL wordt dan zijn we ook al blij. We zijn uberhaupt blij als we nog even weg zouden kunnen kunnen :)

Hier al wat eerder vakantie maar dat hebben wij ook. Wij willen gewoon heel graag kamperen op een rustige camping en we hopen dat, dat gaat lukken. Baal gewoon dat het vorig jaar door 2 longontstekingen niet lukte .. en nu heb ik er ook nog niet heel veel vertrouwen in.
En er zijn inderdaad veel ergere dingen :')

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 10:55

Onze vakantie staat voor begin oktober in Kroatië. Hebben nog niks betaald oid. Gaan een appartementje huren bij verhuurders waar ik 19 jaar geleden ookal kwam als klein meisje (van 2001 tot 2007 daar elk jaar naar op vakantie). Gelukkig duurt het nog wel even tot die vakantie.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:04

lenaa_tje schreef:
Oscar schreef:

Hier al wat eerder vakantie maar dat hebben wij ook. Wij willen gewoon heel graag kamperen op een rustige camping en we hopen dat, dat gaat lukken. Baal gewoon dat het vorig jaar door 2 longontstekingen niet lukte .. en nu heb ik er ook nog niet heel veel vertrouwen in.
En er zijn inderdaad veel ergere dingen :')

Hier ook, de natuur en dan vooral bergen en dus kamperen maakt me heel gelukkig, er zijn ergere dingen, maar ik zou het wel erg vinden als ik de grens niet over kan, ook wetende dat er daarna heel lang geen vakantie meer in het vooruitzicht ligt.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:00

Mocht iemand specifieke vragen hebben mbt reis- en annuleringsverzekering... Ik heb deze maand mijn scriptie geschreven over (o.a.) de dekking voor Corona door ong. 100 van deze verzekeringen. Misschien kan ik je polisvoorwaarden verduidelijken oid :) heb ze tot op de letter nagelezen de afgelopen 2 mnd hahaha

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:33

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:36

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:51

Ik vind het goed nieuws *\o/* zo blij straks over de bergtoppen te kunnen wandelen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:23

Blij dat dat ook weer open gaat. Betekend dat dan ook dat we hier weer toerisme mogen ontvangen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:31

Ja dat lijkt me wel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:35

Katja schreef:
Ja dat lijkt me wel.

Daar ben ik wel blij om. Dat betekend wel dat we allemaal nog even naar de musea moeten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:37

Wanneer weten we hier meer over? Om welke landen het gaat, wat de adviezen zijn?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:40

Sheran schreef:
Wanneer weten we hier meer over? Om welke landen het gaat, wat de adviezen zijn?

Morgenavond hoor ik net op het nieuws

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:42

Blijf er wel alert op vanuit welke landen je een ander land binnen mag en of je dan niet toch per ongeluk 14 dagen in thuisquarantaine moet. ;-)

Dit postte de Nederlandse ambassade in Malta vandaag:

Afbeelding

Eronder staan reacties van Nederlanders die op Malta wonen en/of werken en best weer eens naar Nederland zouden willen. Maar voorlopig wordt op die verbinding nog alleen gevlogen voor repatriëring, niet voor de leuk. Dat kan best voor meer landen gelden.