Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hun strategie in de tussentijd hebben aangepast (groei versus dividend of een mix van aandelen/ etf/ obligaties hebben herzien) en hoe dat is bevallen?
Hier gaat het stabiel prima

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marcella schreef:Wat zouden jullie aanraden. Gezien er mogelijk tzt een groot bedrag beschikbaar is.
Het liefst zou ik geld vermeerderen, maar ga er vanuit dat het niet gaat lukken. Voldoende om een woning tzt van te kopen.
Zou gaan om ongeveer 1 ton netto.
Mag het op naam van mijn oom wel beleggen, maar geen crypto coins.
Plan wel is om ieder geval 1 garage box te kopen voor mezelf.
c_alsemgeest schreef:Marcella schreef:Wat zouden jullie aanraden. Gezien er mogelijk tzt een groot bedrag beschikbaar is.
Het liefst zou ik geld vermeerderen, maar ga er vanuit dat het niet gaat lukken. Voldoende om een woning tzt van te kopen.
Zou gaan om ongeveer 1 ton netto.
Mag het op naam van mijn oom wel beleggen, maar geen crypto coins.
Plan wel is om ieder geval 1 garage box te kopen voor mezelf.
Waarom zou je het op naam van je oom willen beleggen ipv op eigen account?
Unwritten schreef:Ik zou eens kijken naar vermogensbeheerdan heb je er zelf behalve af en toe een gesprek geen omkijken naar. Zie het linkje hierboven. (Alle grootbanken bieden dit overigens wel aan volgens mij).
Marcella schreef:Zoek gewoon iets om zolang mijn oom leeft mijn deel ergens in stoppen.
Met mocht ik wia krijgen dan ga ik er mogelijk financieel op achteruit. Zou leuk zijn als ik het zelf een beetje kan opvangen.
Doubtless schreef:Ik had alles verkocht!
Het doel van mijn beleggingen was om z.s.m. zoveel mogelijk rendement te maken en z.s.m. mijn schuld bij DUO af te betalen. En dat is recent gelukt, dus super blij mee
Nu opnieuw opbouwen, maar met een ander doel en een andere strategie.
ik wil een mooie balans houden tussen spaarrekening en beleggingen (70% spaar en 30% beleggen). Zodra spaarrekening een bepaald bedrag heeft behaald wil ik meer gaan investeren.
Voor nu heb ik aangeschaft:
- AEX ETF
- S&P 500
- All-world High dividend ETF
En die koop ik elke maand een paar bij.