Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
corinep schreef:Zoals remsignalen geven of expres langzamer blijven rijden zodat ze er niet langs kunnen bij bumperkleven. Zorg enkel alleen maar voor meer potentieel gevaar. Wil het gedrag niet goedpraten maar je weer nooit waarom iemand iets doet, voor t zelfde geval ligt zn kind in het ziekenhuis ofzo en heeft daarom haast.
Goof schreef:corinep schreef:Zoals remsignalen geven of expres langzamer blijven rijden zodat ze er niet langs kunnen bij bumperkleven. Zorg enkel alleen maar voor meer potentieel gevaar. Wil het gedrag niet goedpraten maar je weer nooit waarom iemand iets doet, voor t zelfde geval ligt zn kind in het ziekenhuis ofzo en heeft daarom haast.
Ah ja, dan mag je inderdaad wel bumperkleven....
Nee, flikker op, lekker uit mijn bumper blijven. Wat ik heel prima vind (en dat gebeurt bijvoorbeeld in Duitsland) is, als je echt met grote snelheid aan komt rijden, even seinen met je lichten. Geen probleem. Dan maak ik ruimte (als ik naar rechts kan).
Bumperkleven is 100% nee.
moest er gelukkig van af, maar dat soort mensen zijn irritant
daarbij kunnen het ook overheidsvoertuigen zijn alleen dan onherkenbaar, mogen pas hun blauwe lichten aanzetten met toestemming en dit kan even duren. Had ook zo een bmw in m’n reet, lekker voor laten gaan, ging bij voorgaande auto’s ook duwen en kleven en pas bij de 3e auto zette hij zijn blauwe lichten aan. Gewoon auto’s lekker voor laten gaan, wat is het probleem?
corinep schreef:Als je wat gas bijgeeft kan je meestal eerder naar rechts...
maar ik houd m’n spiegels dan ook in de gate. corinep schreef:Als je wat gas bijgeeft kan je meestal eerder naar rechts...
Ik ben het helemaal met jullie eens hoor, alleen de mensen die voor eigen rechter gaan spelen en de situatie alleen maar gevaarlijker maken of langer laten duren erger ik mij harder aan...
__Sannne schreef:corinep schreef:Als je wat gas bijgeeft kan je meestal eerder naar rechts...
Ik ben het helemaal met jullie eens hoor, alleen de mensen die voor eigen rechter gaan spelen en de situatie alleen maar gevaarlijker maken of langer laten duren erger ik mij harder aan...
Maar waarom zou ik gas bij moeten geven omdat er een aso achter me zit die zijn rijbewijs bij een pakje boter heeft gekregen?
Ik geef altijd gas bij als ik iemand inhaal, of er nou iemand achter me zit of niet. Ik ga alleen niet nog eens extra gas geven als er iemand loopt te bumperkleven. Ben je mal. Heeft niks met voor eigen rechter spelen te maken.
dat gaat wel wat ver. Maar gaan de vrachtwagens 90 wat je inhaalt, doe dat dan met 105 km minimaal als het een 100 km weg is
Hanafubuki schreef:Die speling op de trajectcontrole is trouwens ehm.. niet zo heel groot. 108 op de teller met cruise control leverde mij toch echt een prent op.
https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/h ... correcties
Rennie89 schreef:__Sannne schreef:Maar waarom zou ik gas bij moeten geven omdat er een aso achter me zit die zijn rijbewijs bij een pakje boter heeft gekregen?
Ik geef altijd gas bij als ik iemand inhaal, of er nou iemand achter me zit of niet. Ik ga alleen niet nog eens extra gas geven als er iemand loopt te bumperkleven. Ben je mal. Heeft niks met voor eigen rechter spelen te maken.
Omdat jij niet weet waarom een voertuig plakt? Zoals ik hierboven al vermelde kan het ook om een overheidsvoertuig gaan, of zoals iemand anders aanhaalde dat iemand met spoed naar het ziekenhuis moet of noem maar op. Wat is de moeite om iets harder te rijden en naar rechts te schuiven? Betekend overigens niet dat je 130 bij 100 niet rijden hoordat gaat wel wat ver. Maar gaan de vrachtwagens 90 wat je inhaalt, doe dat dan met 105 km minimaal als het een 100 km weg is
Ik reed vandaag wat hard met het slechtste excuus ever, ik moest zo ontzettend nodig naar de wc, kreeg opeens buikloop ofzo, borrelen, branden, buikpijn... ik wist niet hoe snel ik naar huis moest. Als ik bekeuring zou krijgen zou ik die ook gewoon accepteren hoor, is mijn verantwoordelijkheid, maar wou geen stoel die onder de poep zat
Ghostattack schreef:Maar gas geven bij een bumperklever is compleet zinloos? Diegene zal namelijk net zo goed gas bijgeven en op dezelfde afstand blijven. De enige juist oplossing is gewoon doorrijden zoals je bezig was en zo snel mogelijk naar rechts gaan indien mogelijk. En als dat niet mogelijk is, dan gewoon blijven rijden. Niks gas bijgeven of remmen.
ik heb geen idee wat je onder gas bijgeven verstaat, vandaar mijn reactie. Genoeg die met 5 km verschil inhalen
Voor de ene kleine kans dat er eens een niet-opvallend overheidsvoertuig achter mij zit die aan het wachten is op toestemming voor blauw licht, ga ik mij niet laten opjagen door elke idioot die denkt dat de snelheidslimiet niet voor hen geldt. Inhalen doe ik meestal met 110-115 wanneer 100 de max is. Genoeg gas bij imo. Mochten er dan mensen achter mij gaan bumperkleven die zichzelf en hun "haast" zo belangrijk vinden, is dat toch echt hun eigen pakkie aan.
Daar lok je alleen maar meer agressie mee uit.
corinep schreef:Maar 110/115 als je 100 mag is toch prima?
Mijn post ging over eigen rechter spelen door remsignalen te geven of extra lang links blijven rijden zodat de plakker er niet langs kan... Of middelvingers opstekenDaar lok je alleen maar meer agressie mee uit.