[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:50

Ja dat doe ik ook gewoon hoor. 80% van de mensen gaat namelijk alsnog heel uitgebreid bij een rek een product checken. Dan ben ik straks anderhalf uur bezig om boodschappen te doen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:07

Toch blijf ik het vreemd vinden. Zelfs als kinderen minder ziek worden en minder van het virus uitscheiden, dan slepen ze het door samen te spelen toch nog steeds van hot naar her? Ze houden doorgaans geen 1,5m afstand tijdens het spelen, maken wel allerlei wisselende contacten (als in: ook buiten het eigen gezin) en hebben vaker dan volwassenen overal snot zitten.

Waarom wordt er dan zo uitdrukkelijk voor gekozen om ze nog steeds buiten samen te laten komen. Als er nu één maatregel is die helemaal niets kost en waardoor geen enkele sector stil komt te liggen, dan is het wel het ophokken van een bevolkingsgroep die er toch al geen dag werk door mist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:16

Omdat je anders straks alle ouders overspannen thuis hebt zitten, op dat moment dat ze net weer zouden kunnen gaan werken _O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:04

Sizzle schreef:
_San87_ schreef:
Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat kinderen weinig bijdragen aan de verspreiding. Zoals Ayasha zegt, ze ademen, hebben handen. Dat ze er weinig last van hebben zou kunnen, maar dat betekent niet dat er niks verspreid kan worden, me dunkt.

Het kan zijn dat er gewoon weinig vermeerdering is in kinderen en daarmee dus ook minder uitscheiden.

Maar ze zijn wel onhygienischer dan volwassenen.

Een vriend van mijn ouders is besmet door zijn kleinkind. Ze (RIVM/overheid) waarschuwen ook niet voor niets om kinderen bij de kwetsbare/oudere grootouders weg te houden.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:54

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 23:12

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 23:18

Oh nee ook dat nog :oo

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 08:38

Kom op zeg! Echt.... dat betekend echt een geboorte golf, want ik heb de meeste mensen niet hoog zitten. Die gaan gewoon door met bedsport en dan hebben we over 9 tot 12 maanden een geboorte golf (afhankelijk hoe lang deze ellende duurt) en dat niet alleen in NL, maar de hele wereld. Is gelijk alles er weer bij gefokt.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:24

Gisteren boodschappen gedaan voor mijn ouders in de kleine buurtsuper.Geen kind gezien,wel bejaarden natuurlijk.Zo rustig.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:24

Om maar te zwijgen van een soa epidemie die e.e.a nog eens dunnetjes overdoet :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:30

Tuurlijk want die kunnen dan allemaal op termijn de arbeidsmarkt op en lekker bijdragen aan belastingen etc. Iig komt het mooi uit als de bevolkingspyramide omgekeerd wordt, brede basis en (hele) smalle top ouderen. Volk genoeg om voor de bejaarden te zorgen en eventueel zelfs te onderhouden.

Goed, sarcasme-modus uit.

Een andere theorie die ik hier weleens hoor waaien (vooral van extreem-rechts aanhangers) is dat al die Chinezen dat bewust gedaan hebben samen met de VAE om de wereldmarkt over te nemen.
Of dat alle regeringen samen dit bedacht hebben om de ouderen uit te roeien zodat ze met hun pensioenen de asielzoekers kunnen binnenlaten en een uitkering geven.
Of dat de hele wereld op deze manier gewoon even "opruim" houdt om aan de milieudoelstellingen te voldoen.

Ik laat ze denken. Op zich zullen er idd plekken zijn waar ze deze verliezen als toevallig handigheidje bekijken. Iets van "mooi meegenomen".
Het enige waar ik persoonlijk wel even opgelucht om kan ademhalen is dat men nu bijvoorbeeld wel moet accepteren dat de landbouw niet de meest vervuilende sector is. Dat veel mensen veel meer kunnen relativeren en genieten van kleine dingen. Dat een "dankjewel" en solidariteit toch niet uitgestorven blijken te zijn. Dat veel gezinnen nu eindelijk écht eens werk moeten maken van quality time en zich verdiepen in elkaar. Anders knokken ze elkaar het kot uit.
En dat nu "in your face" naar boven komt dat de wereld echt wel zonder het fenomeen "mens" zich razendsnel kan herstellen en gewoon verder gaat met de orde van de dag.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:05

Afbeelding

}>

(Ben docent bio van achtergrond, laatste jaren doe ik iets gerelateerds)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:41

Ingezonden brief uit de volkskrant die ik jullie niet wou onthouden :')

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:49

Ha, dat dacht ik ook toen ik het topic op het Corona subforum aan het lezen was over kinderen die nu thuis moeten blijven :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:55

Laurora schreef:
Ingezonden brief uit de volkskrant die ik jullie niet wou onthouden :')

[ [url=m/cAjoNt.png]Afbeelding[/url] ]

:))!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:55

'Maar je krijgt er zoveel voor terug'

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:56

Eilish schreef:
'Maar je krijgt er zoveel voor terug'

Hoofdpijn en zorgen voor het leven :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:56

Zelfs ik, die ook moeder is, word er ziek van. Ik kan alleen maar met mijn ogen rollen en mij afvragen waarom ze kinderen hebben... Dan heb je er toch echt niet over nagedacht als je nu al steen en been loopt te klagen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 15:26

Goh, anderszijds heb ik er ook voor gekozen om in een relatie met iemand te gaan, maar stel dat we echt langere tijd, 24/7, constant bij elkaar zouden moeten zijn op een paar m², dan zou ik mij die keuze ook nog eens herafvragen hoor.
Gelukkig kunnen we beide nog een deel werken en kunnen we elk het huis eens ontsnappen met de hond (en ik een paar uur naar de paarden.)
:D :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:09

Mij vriend is intussen helemaal om voor huis zonder buren en zeker zonder kinderen :') ik hoor ze niet bijzonder veel, blijkbaar maken ze echter enorm kabaal als ik er niet ben (werk). Muziek keihard, gillen, roepen, met dingen gooien...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:13

Duhelo schreef:
Goh, anderszijds heb ik er ook voor gekozen om in een relatie met iemand te gaan, maar stel dat we echt langere tijd, 24/7, constant bij elkaar zouden moeten zijn op een paar m², dan zou ik mij die keuze ook nog eens herafvragen hoor.
Gelukkig kunnen we beide nog een deel werken en kunnen we elk het huis eens ontsnappen met de hond (en ik een paar uur naar de paarden.)

He wat vervelend relativerend weer van je :P.

Vriend en ik zitten nu een halve week 24/7 samen, maar dat gaat nog best goed. Gelukkig :=.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:18

Ik vind t echt heerlijk dikke vette karma dat ouders met onopgevoede #%$£¥ kinderen er nu zelf mee opgescheept zitten :') Ervaren ze meteen wat ze normaal gezien op anderen loslaten die ze de hele dag moeten dulden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:20

Mars schreef:
Ik vind t echt heerlijk dikke vette karma dat ouders met onopgevoede #%$£¥ kinderen er nu zelf mee opgescheept zitten :') Ervaren ze meteen wat ze normaal gezien op anderen loslaten die ze de hele dag moeten dulden.

_O_

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:21

Mars schreef:

Ja, dat is wel waar inderdaad :D.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:56

_San87_ schreef:
Duhelo schreef:

He wat vervelend relativerend weer van je :P.

Vriend en ik zitten nu een halve week 24/7 samen, maar dat gaat nog best goed. Gelukkig :=.

haha, sorry :+
Dat was niet mijn bedoeling :D

Ik vermoed dat de mensen die het hoogste kraaien ook wel de koters met de minste opvoeding opgebracht hebben. Als de opvoeding goed gegaan is zou dat niet zoveel problemen moeten opleveren denk ik.
(als ik aan vroeger denk, wij gingen in de zomervakantie nooit/zelden naar opvang of op kamp oid. Ik kan mij niet herinneren dat mijn ouders klaagden over het feit dat we thuis waren.
We speelden buiten, hielden onszelf bezig, en gingen enkel naar binnen als we honger hadden :+
En bij mijn vader was ik alleen, dus ik ging lekker gaan fietsen, speelde op mijn kamer of las boeken.