Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:16

Ze zijn nieuw in de zin van niet gedragen. Doos is erbij. Garantie denk het niet, bon kwijt.

Maarja ik heb ze staan op bieden vanaf 150 euro. Vind dat realistisch voor iets waar ik 350 euro voor heb betaald en niet gebruikt heb.

Een bod van 50 euro neem ik hiervoor in elk geval niet serieus.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:15

Wat zouden jullie doen?
Morgen komt iemand bij mij Dr. Martens voor €80 ophalen.
Ik had gezegd dat ik, i.v.m. corona, bij voorkeur het geld ter plekke via Tikkie laat overmaken maar diegene reageerde daarop dat hij enkel contant geld heeft.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:17

Jolien87 schreef:
Wat zouden jullie doen?
Ik had gezegd dat ik, i.v.m. corona, bij voorkeur het geld ter plekke via Tikkie laat overmaken maar diegene reageerde daarop dat hij enkel contant geld heeft.

Ik heb het vorige week wel gedaan..
Maar enkel in een envelop.. aan mij laten zien dat het bedrag klopt.

Ik heb de envelop 2 dagen weg gelegd :')

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:28

Lotus83 schreef:
Jolien87 schreef:
Wat zouden jullie doen?

Ik heb het vorige week wel gedaan..
Maar enkel in een envelop.. aan mij laten zien dat het bedrag klopt.

Ik heb de envelop 2 dagen weg gelegd :')

Dit had ik ook. Had een tv verkocht 2 jonge gasten kwamen hem halen. Hadden geld in envelop en lieten zien hoeveel t was. Zelfs 5 euro te veel maar mocht dat houden. Vondt het prima zo. Ben niet heel moeilijk dan

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:37

Ik heb ook weer wat mafs. Ik heb zaterdag op een servies geboden waar geen vraagprijs bij stond. Kreeg ik een berichtje dat hij nog met iemand anders in gesprek was. Prima.

Gisteren kreeg ik een berichtje dat die ander alleen maar losse serviesdelen wilde kopen, en dat hij graag met mij wilde praten, maar dat mijn bod veel te laag was en dat ik misschien maar even moest bellen om te overleggen. Teruggemaild dat ik graag van hem hoor wat hij ervoor hebben wil, en dat ik liever blijf mailen.

Vandaag kreeg ik dit:
"Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Dat stel ik op prijs. Ook stel ik op prijs om te weten met wie ik te maken heb. Ik heb al eerder te maken gehad met oplichters op Marktplaats die ik op tijd door had en door Marktplaats zijn verwijderd. Het lijkt er op dat u serieus bent. Ik weet niet of ik te maken heb met een handelaar. Gezien uw erg lage bod van € 50,00 twijfel ik hierover. Zeker voor dit servies. Vandaar mijn voorstel om mij te bellen. Natuurlijk respecteer ik uw keuze voor communicatie per E-mail.
Ik wacht uw reactie geduldig af."

Ik vind dit een onwijs bizarre reactie. Ik vind het deels een verkapt dreigement ("ik heb oplichters van marktplaats laten verwijderen"). Ik heb maar gereageerd dat ik een verzamelaar ben, en een toelichting op mijn bod gegeven. Maar ondertussen vind ik dit wel ontzettend irritant: geef gewoon antwoord op de vraag 8)7 ...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:37

Ik heb ook iets opgehaald met contant geld. Ik mocht binnenkomen in een grote hal en we hielden keurig 1,5 meter afstand. Hij had het op een tafeltje liggen. Ik heb het toen bekeken en toen het artikel opgepakt en het geld neergelegd. En toen weer naar buiten gelopen. Ging allemaal prima.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:40

Vjestagirl schreef:
Ik heb ook weer wat mafs. Ik heb zaterdag op een servies geboden waar geen vraagprijs bij stond. Kreeg ik een berichtje dat hij nog met iemand anders in gesprek was. Prima.

Gisteren kreeg ik een berichtje dat die ander alleen maar losse serviesdelen wilde kopen, en dat hij graag met mij wilde praten, maar dat mijn bod veel te laag was en dat ik misschien maar even moest bellen om te overleggen. Teruggemaild dat ik graag van hem hoor wat hij ervoor hebben wil, en dat ik liever blijf mailen.

Vandaag kreeg ik dit:
"Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Dat stel ik op prijs. Ook stel ik op prijs om te weten met wie ik te maken heb. Ik heb al eerder te maken gehad met oplichters op Marktplaats die ik op tijd door had en door Marktplaats zijn verwijderd. Het lijkt er op dat u serieus bent. Ik weet niet of ik te maken heb met een handelaar. Gezien uw erg lage bod van € 50,00 twijfel ik hierover. Zeker voor dit servies. Vandaar mijn voorstel om mij te bellen. Natuurlijk respecteer ik uw keuze voor communicatie per E-mail.

Ik vind dit een onwijs bizarre reactie. Ik vind het deels een verkapt dreigement ("ik heb oplichters van marktplaats laten verwijderen"). Ik heb maar gereageerd dat ik een verzamelaar ben, en een toelichting op mijn bod gegeven. Maar ondertussen vind ik dit wel ontzettend irritant: geef gewoon antwoord op de vraag 8)7 ...

Dan zou ik antwoorden dat ik geen handelaar ben maar een verzamelaar en dat ik het contact per mail prettiger vind. En dat je graag nog zou horen wat hij er dan voor zou willen hebben, anders gaat het over.

cobiie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:48

Ik heb al meerdere personen gehad die contant wilde betalen, voor mij geen probleem. Ik heb een fiets met fietsstoeltje bij de voordeur staan, dus daar konden ze het geld op leggen. De spullen had ik meestal al buiten klaar staan.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:03

@Vjesta;

Dat had ik laatst dus ook met die pakketbus.. heel apart allemaal.

Ook inderdaad heel veel mensen die dan zeggen, bel maar even. Daar heb ik helemaal geen zin en behoefte aan..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 00:02

Ik heb van het weekend een hoofdstel verkocht en die mevrouw heeft het geld in de gang op de vloer neergelegd.
Zij weg met het hoofdstel en ik heb het geld gepakt in mijn spaarpot gedaan en mijn handen gewassen.

Klaar toch zo, niets raars aan. Bang voor contant geld ben ik niet hoor.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 01:06

Van de week krijg ik een bod op mijn advertentie en ga akkoord. Netjes afspraak gemaakt etc. Uurtje later denk ik nog is aan het bod en vraag mij ineens af of ik het dan toch wel duurder op mp had staan. Bleek de bieder over mijn vraagprijs heen geboden te hebben.

Van de week besteld er iemand houtzakken. Ik stel netjes de vraag hoeveel ze wilt hebben zodat we die konden klaarmaken. Omdat we nog geen reactie hadden is mijn partner alvast zakken gaan vullen. Krijg ik uur later dit bericht: ja na telefonisch contact heb ik net 4 zakken opgehaald bij u. Nogmaals bedankt. Ik naar mn partner toe en bedenk mij dat ik helemaal geen telefoonnummer op mp heb staan. Had nog 4 zakken in mijn verkoopkraampje staan maar ook die lagen er nog netjes. Heb er nog een bericht gestuurd dat wij haar niet hebben gesproken maar niet meer op geantwoord.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:28

Ik heb momenteel ook liever een tikkie.

Maar contant geld sla ik toch niet af.

Wat een raar verhaal Smit ilse.

Ik had vandaag ook een laag bieder.
Staat er op voor €150. Krijg een bod van €50.

Heb geantwoord dat ik daar niet op in ga.

Voor meer dan €50 durfde de het risico niet aan of het wel of niet zou passen.
Ja dan moet je het nieuw in de winkel kopen voor bijna €400.
Dan mag je ruilen.

Overigens zit het bij mij ook nieuw in verpakking.
Maar er eenmaal uit is toch echt verkocht :P.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:12

Vjestagirl schreef:

Vandaag kreeg ik dit:

Goh, op zich heel maf is het niet. Het gaat gewoon om een interactie tussen twee mensen waarbij beide personen een andere manier van communiceren fijner vinden. Jij voelt je beter bij e-mail omdat (insert reden, kan er me wel wat bij voorstellen, ik ben ook absoluut geen beller), hij voelt zich beter met een telefoontje omdat hij dan hoort een echte mens aan de lijn te hebben maar wie hij ter plekke kan onderhandelen. Daar is geen slecht of goed, gewoon of ongewoon in.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:28

Gini schreef:
Vjestagirl schreef:

Vandaag kreeg ik dit:

Goh, op zich heel maf is het niet. Het gaat gewoon om een interactie tussen twee mensen waarbij beide personen een andere manier van communiceren fijner vinden. Jij voelt je beter bij e-mail omdat (insert reden, kan er me wel wat bij voorstellen, ik ben ook absoluut geen beller), hij voelt zich beter met een telefoontje omdat hij dan hoort een echte mens aan de lijn te hebben maar wie hij ter plekke kan onderhandelen. Daar is geen slecht of goed, gewoon of ongewoon in.

Prima dat je bellen fijner vindt dan mailen. Maar om dan een heel verhaal te beginnen over oplichters, over dat je bang bent dat ik een handelaar ben. We hebben het niet over een levend wezen hè, maar over borden en kopjes (en ja, ik snap dat borden en kopjes ook sentimentele waarde kunnen hebben, maar dat beïnvloed de monetaire waarde niet). Ik heb hem ondertussen driemaal naar zijn vraagprijs gevraagd, maar hij geeft maar geen antwoord.

Prima dat je mijn bod te laag vindt, dat mag. Prima als je er meer voor wil hebben, dat mag. Maar òf vertel me wat je er dan voor wil hebben zodat we erover kunnen praten, òf zeg me dat je geen zaken met me wil doen. Beiden zijn prima. Maar dit soort hele verhalen gaat toch nergens over?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:00

Hij zegt niet wat hij er voor wil hebben omdat hij hou eerst gehoord wil hebben.
Je schrijft in het piepklein wel dat je begrijpt dat kopjes ook sentimentele waarde kunnen hebben, maar eigenlijk begrijp je dat niet als ik je verdere berichten lees.

Een oplichter hoeft niet eens in geld te zijn, maar kan ook emotioneel zijn.
hij verkoopt voor hem iets van emotionele waarde wat aan een persoon die per mail een verhaal heeft opgehangen waar dat voor hem waardevolle stuk komt te staan. En vervolgens ziet hij het op mp staan voor het dubbele. Zoiets kan er gebeurd zijn.
En dat geld interesseert hem niet, wel dat die spullen niet op dat beloofde mooie plekje staan.

Ik ken zelfs een verhaal van mensen die een huis te koop hadden.
De kijkers (die ik dus ken) gingen kijken, maar de vraagprijs was voor hun te hoog omdat er best veel aan moest gebeuren. Vertelde dat ook zo en om de een of andere manier was er best een klik tussen die mensen.
De verkoper begreep dat en zag ook helemaal hoe deze mensen met hun jonge gezinnetje heerlijk weer in die tuin gingen spelen. Er waren al meerdere mensen geweest, meerdere boden geweest wist de makelaar, maar nee niets kon.
Deze mensen hebben hebben het uiteindelijk voor veel minder kunnen kopen dan een bod wat hij eerder had.
Dat huis was te koop met emotionele waarde voor hem, de man was ouder, wat kon hem dat geld schelen, er moesten mensen wonen die hij dat gunde.

Lang verhaal om duidelijk te maken dat het zo ook met dat servies kan zijn.
Hij wil horen waar dat servies terecht komt en weet dan de juiste prijs.

Hoeft natuurlijk niet, maar kan :+

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:00

Gisteren had ik wat dingetjes op gratis af te halen gezet, o.a. een singwlhoes, vliegenfrontje etx. die iemand vanmorgen om 11uur op zou komen halen. Die is nooit op komen dagen en heeft ook nog niet gereageerd op mijn vraag of ze het kon vinden. Hoop uiteraard dat er niks gebeurd is..
Nu wacht ik op iemand die tussen 4 en 5 komt, als het goed is, om een bodyprotector te passen en hopelijk te kopen.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:51

Bij mij is er net wat opgehaald, prima allemaal etc. Heeft ze me 2* gegeven vanwege dat ik sneller moest reageren. Had haar zelf 5* gegeven. Ik vergeet soms even m'n berichtjes te checken en dan gaat er wel eens een dag voorbij :\

Verder veel goede verkopen via Facebook laatst gedaan :D

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:50

Ik heb mijn zadel te koop staan voor 250, bieden vanaf 150 krijg ik een berichtje: hoi kim ik bied 100 |o

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:15

Toevallig gisteren een oude telefoon met vraagprijs geplaatst. Uiteraard kreeg ik het berichtje: Wat is jouw minimale prijs. Dacht; toedeloe, dus gewoon geantwoord mijn vraagprijs is x. Kreeg terug, oké, waar en wanneer kan ik het ophalen...
En is gisteren gelijk opgehaald. Voelde goed door gewoon de vraagprijs aan te houden. *\o/*

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:43

Hi allemaal! Niet perse een raar verhaal, maar ik heb via Marktplaats skeelers verkocht en verzonden met DHL. Echter is het pakket kwijt geraakt. Na lang zeuren heb ik eindelijk contact gehad met DHL en ze hebben een onderzoek hiervoor opgestart. Na vijf werkdagen antwoord dat het pakket toch echt kwijt is en dat ik een claim kan indienen. Dat weer gedaan vorige week en moet daar weer binnen vijf werkdagen antwoord op krijgen.

Ik houd de koper netjes op de hoogte als er updates zijn of als ik iets hoor. Nu stuurde ze vorige week dat ze het allemaal te lang vind duren (pakket is 8 april vestuurd) en dat ze graag gewoon haar geld terug wil. Maar ik wacht zelf liever de claim af, gezien ik mijn product kwijt ben en dan ook mijn geld.

Ze heeft zelf voor verzenden met DHL gekozen. Heeft er iemand ervaringen met claims? Hoe groot is de kans dat dit vergoed gaat worden? Ik vind het allemaal lastig, gezien er niet echt regels voor zijn voor zulke dingen. Wel vond ik op internet dat als de koper voor verzenden kiest, het risico voor verzenden dan bij de koper ligt. Maar hoe betrouwbaar dat is weet ik ook weer niet...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:47

Als je dat niet expliciet benoemt in je advertentie schijnt dat dat grijs gebied is.

Die claim zou ik niet teveel van verwachten tenzij het verzekerd verstuurd is. Anders krijg je geloof ik maximaal een paar euro. Heb het ook een keer aan de hand gehad, ze houden hun poot stijf.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:53

Nee niet verzekerd. Je kan bij het claim formulier aanvinken of je met de optie 'Extra Zeker' hebt verstuurd. Ik gok dat dat de verzekerde variant is? Maar als je die niet aanvinkt krijg je dit:

"Voor zendingen binnen Nederland is DHL aansprakelijk voor €3,40 per kilo (AVC). Bij internationale zendingen is DHL aansprakelijk voor ongeveer €10 per kilo (CMR)."

Laten skeelers nou net best wat wegen :+ Maar ja, geen idee of ze dit dan ook daadwerkelijk uit keren?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:37

DoretteK schreef:
Hi allemaal! Niet perse een raar verhaal, maar ik heb via Marktplaats skeelers verkocht en verzonden met DHL. Echter is het pakket kwijt geraakt. Na lang zeuren heb ik eindelijk contact gehad met DHL en ze hebben een onderzoek hiervoor opgestart. Na vijf werkdagen antwoord dat het pakket toch echt kwijt is en dat ik een claim kan indienen. Dat weer gedaan vorige week en moet daar weer binnen vijf werkdagen antwoord op krijgen.

Ik houd de koper netjes op de hoogte als er updates zijn of als ik iets hoor. Nu stuurde ze vorige week dat ze het allemaal te lang vind duren (pakket is 8 april vestuurd) en dat ze graag gewoon haar geld terug wil. Maar ik wacht zelf liever de claim af, gezien ik mijn product kwijt ben en dan ook mijn geld.

Ze heeft zelf voor verzenden met DHL gekozen. Heeft er iemand ervaringen met claims? Hoe groot is de kans dat dit vergoed gaat worden? Ik vind het allemaal lastig, gezien er niet echt regels voor zijn voor zulke dingen. Wel vond ik op internet dat als de koper voor verzenden kiest, het risico voor verzenden dan bij de koper ligt. Maar hoe betrouwbaar dat is weet ik ook weer niet...

Vervelend voor beide partijen. Maar echt netjes vind ik je niet :o
Probeer dan om het verlies 50/50 te maken ofzo?
Claim idd niet te veel van verwachten, alhoewel het pakket in zeldzame gevallen soms toch nog gewoon opduikt na een tijdje.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:47

Oh nee ik heb wel gezegd dat ik haar tegemoet wil komen mocht het op niets uitdraaien, inderdaad in de vorm van 50/50. Maar pas na dat ik een reactie op de claim heb := Mocht ik meer van de claim terug krijgen, dan krijgt de koper dat natuurlijk ook terug. Maar vandaar mijn vraag hier wat ik van die claim kan verwachten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:52

Ik heb wel eens een claim ingediend omdat pakketje zoek was, uiteindelijk gelukkig het pakketje teruggevonden en was weer bij het dhl punt waar ik het had ingeleverd.
De koper had ook een claim ingediend, de mijne werd geweigerd maar zij heeft de verzendkosten teruggestort gehad, die heeft ze naar mij weer overgemaakt toen en pakketje opnieuw verzonden.