Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolien87 schreef:Wat zouden jullie doen?
Morgen komt iemand bij mij Dr. Martens voor €80 ophalen.
Ik had gezegd dat ik, i.v.m. corona, bij voorkeur het geld ter plekke via Tikkie laat overmaken maar diegene reageerde daarop dat hij enkel contant geld heeft.
Lotus83 schreef:Jolien87 schreef:Wat zouden jullie doen?
Morgen komt iemand bij mij Dr. Martens voor €80 ophalen.
Ik had gezegd dat ik, i.v.m. corona, bij voorkeur het geld ter plekke via Tikkie laat overmaken maar diegene reageerde daarop dat hij enkel contant geld heeft.
Ik heb het vorige week wel gedaan..
Maar enkel in een envelop.. aan mij laten zien dat het bedrag klopt.
Ik heb de envelop 2 dagen weg gelegd
Vjestagirl schreef:Ik heb ook weer wat mafs. Ik heb zaterdag op een servies geboden waar geen vraagprijs bij stond. Kreeg ik een berichtje dat hij nog met iemand anders in gesprek was. Prima.
Gisteren kreeg ik een berichtje dat die ander alleen maar losse serviesdelen wilde kopen, en dat hij graag met mij wilde praten, maar dat mijn bod veel te laag was en dat ik misschien maar even moest bellen om te overleggen. Teruggemaild dat ik graag van hem hoor wat hij ervoor hebben wil, en dat ik liever blijf mailen.
Vandaag kreeg ik dit:
"Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Dat stel ik op prijs. Ook stel ik op prijs om te weten met wie ik te maken heb. Ik heb al eerder te maken gehad met oplichters op Marktplaats die ik op tijd door had en door Marktplaats zijn verwijderd. Het lijkt er op dat u serieus bent. Ik weet niet of ik te maken heb met een handelaar. Gezien uw erg lage bod van € 50,00 twijfel ik hierover. Zeker voor dit servies. Vandaar mijn voorstel om mij te bellen. Natuurlijk respecteer ik uw keuze voor communicatie per E-mail.
Ik wacht uw reactie geduldig af."
Ik vind dit een onwijs bizarre reactie. Ik vind het deels een verkapt dreigement ("ik heb oplichters van marktplaats laten verwijderen"). Ik heb maar gereageerd dat ik een verzamelaar ben, en een toelichting op mijn bod gegeven. Maar ondertussen vind ik dit wel ontzettend irritant: geef gewoon antwoord op de vraag...
Vjestagirl schreef:Ik heb ook weer wat mafs. Ik heb zaterdag op een servies geboden waar geen vraagprijs bij stond. Kreeg ik een berichtje dat hij nog met iemand anders in gesprek was. Prima.
Gisteren kreeg ik een berichtje dat die ander alleen maar losse serviesdelen wilde kopen, en dat hij graag met mij wilde praten, maar dat mijn bod veel te laag was en dat ik misschien maar even moest bellen om te overleggen. Teruggemaild dat ik graag van hem hoor wat hij ervoor hebben wil, en dat ik liever blijf mailen.
Vandaag kreeg ik dit:
"Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Dat stel ik op prijs. Ook stel ik op prijs om te weten met wie ik te maken heb. Ik heb al eerder te maken gehad met oplichters op Marktplaats die ik op tijd door had en door Marktplaats zijn verwijderd. Het lijkt er op dat u serieus bent. Ik weet niet of ik te maken heb met een handelaar. Gezien uw erg lage bod van € 50,00 twijfel ik hierover. Zeker voor dit servies. Vandaar mijn voorstel om mij te bellen. Natuurlijk respecteer ik uw keuze voor communicatie per E-mail.
Ik vind dit een onwijs bizarre reactie. Ik vind het deels een verkapt dreigement ("ik heb oplichters van marktplaats laten verwijderen"). Ik heb maar gereageerd dat ik een verzamelaar ben, en een toelichting op mijn bod gegeven. Maar ondertussen vind ik dit wel ontzettend irritant: geef gewoon antwoord op de vraag...
Gini schreef:Vjestagirl schreef:Ik heb ook weer wat mafs. Ik heb zaterdag op een servies geboden waar geen vraagprijs bij stond. Kreeg ik een berichtje dat hij nog met iemand anders in gesprek was. Prima.
Vandaag kreeg ik dit:
Goh, op zich heel maf is het niet. Het gaat gewoon om een interactie tussen twee mensen waarbij beide personen een andere manier van communiceren fijner vinden. Jij voelt je beter bij e-mail omdat (insert reden, kan er me wel wat bij voorstellen, ik ben ook absoluut geen beller), hij voelt zich beter met een telefoontje omdat hij dan hoort een echte mens aan de lijn te hebben maar wie hij ter plekke kan onderhandelen. Daar is geen slecht of goed, gewoon of ongewoon in.
DoretteK schreef:Hi allemaal! Niet perse een raar verhaal, maar ik heb via Marktplaats skeelers verkocht en verzonden met DHL. Echter is het pakket kwijt geraakt. Na lang zeuren heb ik eindelijk contact gehad met DHL en ze hebben een onderzoek hiervoor opgestart. Na vijf werkdagen antwoord dat het pakket toch echt kwijt is en dat ik een claim kan indienen. Dat weer gedaan vorige week en moet daar weer binnen vijf werkdagen antwoord op krijgen.
Ik houd de koper netjes op de hoogte als er updates zijn of als ik iets hoor. Nu stuurde ze vorige week dat ze het allemaal te lang vind duren (pakket is 8 april vestuurd) en dat ze graag gewoon haar geld terug wil. Maar ik wacht zelf liever de claim af, gezien ik mijn product kwijt ben en dan ook mijn geld.
Ze heeft zelf voor verzenden met DHL gekozen. Heeft er iemand ervaringen met claims? Hoe groot is de kans dat dit vergoed gaat worden? Ik vind het allemaal lastig, gezien er niet echt regels voor zijn voor zulke dingen. Wel vond ik op internet dat als de koper voor verzenden kiest, het risico voor verzenden dan bij de koper ligt. Maar hoe betrouwbaar dat is weet ik ook weer niet...