Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 13:17

corinep schreef:
Echt resprect voor je geduld zeg...
Ik zou allang een keer het hek eruit gerukt hebben en een nieuwe geplaatst. Laat ze de politie maar bellen, hek(of wat voor erfscheiding het nu is) staat op jullie grond dus is van jullie toch?

Levert alleen gedoe op gok ik.

Hoewel je wel die neiging zou krijgen soms met ook dat eeuwige verzetten van rechtspraak ect

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 14:16

Christiene schreef:
corinep schreef:
Echt resprect voor je geduld zeg...
Ik zou allang een keer het hek eruit gerukt hebben en een nieuwe geplaatst. Laat ze de politie maar bellen, hek(of wat voor erfscheiding het nu is) staat op jullie grond dus is van jullie toch?

Levert alleen gedoe op gok ik.

Hoewel je wel die neiging zou krijgen soms met ook dat eeuwige verzetten van rechtspraak ect

Nou, ik ook hoor. Het is echt belachelijk dat het zo lang op zich laat wachten.

De 'kill them with kindness' is wel een hele mooie, maar dat heeft ook wel een grens ja.
Aan 1 kant heb ik een buurvrouw die ook echt om van alles loopt te zeuren. Die ben ik maar gewoon gaan negeren want ze zoekt echt dingen op. Eerst liep ik mij er heel erg over op te vreten omdat ik juist geen ''overlast'' (lees: leefgeluiden in het buitengebied, grasmaaien, met de hogedrukreiniger bezig, paard op de trailer laden) wil geven, maar dat was geen doen meer.
Net als TS haar buren is er soms geen land met mensen te bezeilen.

meggiemeg

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 16:22

Ik heb het 7 jaar vol gehouden om nergens op in te gaan, toch is op een gegeven moment de emmer vol. Elke keer dezelfde nare geintjes, heb je net de oprit gedaan gaat hij precies daarna grasmaaien en toevallig leegt hij dan een gedeelte van de bak op mijn oprit, is een paar keer leuk om dat zwijgend op te ruimen, maar de blik in hun ogen toen ik het een keer niet opruimde maar bij hun onder de veranda (grenst pal tegen de schutting aan) op tafel neer gooide, boodschap was duidelijk, nooit meer gedaan daarna door de buren. Zelfde als de poep van hun hond bij mij in de tuin, ik gooide het altijd terug over de heg, tot ze een keer boven uit het raam hing, kreeg de vraag of ik het normaal vond dat ik de poep van hun hond over de heg bij hun in de tuin gooide, ja net zo normaal als dat jullie het vinden dat je hond bij mij de behoefte doet.
Het ligt ook wel aan je bui denk ik, soms kan je meer verdragen en dan haal je je schouders op en denk er het mijne van maar soms ook niet. Blijkbaar is het onze buren zo dat als ik het goed duidelijk maak het kwartje dan wel valt bij sommige dingen, helaas nog niet bij alles....

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 19:10

Net alles gelezen,
Wat een verhaal zeg

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:26

alex66 schreef:
Stille meelezer bonkt met hoofd op meeleessteen en kruipt er weer onder 8)7

Hier ook!

Jemig zeg, tegen de tijd dat die uitspraak er is heeft je baby een brommer -O-

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:31

gaan ze daar weer over klagen (en soms niet geheel onterecht :+)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:49

Gulpje schreef:
Jemig zeg, tegen de tijd dat die uitspraak er is heeft je baby een brommer -O-

Elektrische klimaatneutrale scooter :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 14:23

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 14:32

Maar die maken geen herrie, dat is niet leuk.....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 15:30

Oh stoere "fietsen" wel inderdaad zeg!

Ik hoop dat we de uitspraak nog mee mogen maken :=

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 15:34

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 17:03

Klinkt als een mooie hobby voor op dat stuk grond! Scooters neerzetten, nakijken en eraan sleutelen met gezellig een radio aan, lekker stationair laten draaien, elke dag even controleren of van alle modellen de toeter en het gaspadaal het nog steeds doet *\o/*

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 19:53

Als ouders wil je niet weten dat je kind gaat “Brommer kiek’n”

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 20:06

tiwi1969 schreef:
Als ouders wil je niet weten dat je kind gaat “Brommer kiek’n”

Dát ze gaan kijken juist wel toch? Beter dan stiekem. Alleen hoe dat kijken gaat zou ik dan weer niet hoeven weten ;-)

Ik hoop oprecht dat TS eerder antwoord heeft, wat een gedoe met telkens weer iets erbij zeg :\

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:05

Misschien even het on-topic houden?
Brommers kiek’n doat dat maar ergens aans :')

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 12:28

De geschillencommissie belde dat het bezwaar van de buren niet gegrond is. Ze gaan dit uitwerken en dan komt er een soort 'zitting' waar de buren dat uitgelegd krijgen en ze hun zegje kunnen doen. Wij mogen ook komen maar hoeven niet, dus gok dat we de geschillencommissie er veel succes mee wensen en lekker thuis blijven. De commissie had ook nog geprobeerd te peilen waarom ze er zo boos over zijn en of we niet met alle partijen om tafel kunnen. Maar dat wilde de buren niet :+ Wat een verrassing.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 12:31

Moonfight schreef:
De geschillencommissie belde dat het bezwaar van de buren niet gegrond is. Ze gaan dit uitwerken en dan komt er een soort 'zitting' waar de buren dat uitgelegd krijgen en ze hun zegje kunnen doen. Wij mogen ook komen maar hoeven niet, dus gok dat we de geschillencommissie er veel succes mee wensen en lekker thuis blijven. De commissie had ook nog geprobeerd te peilen waarom ze er zo boos over zijn en of we niet met alle partijen om tafel kunnen. Maar dat wilde de buren niet :+ Wat een verrassing.

De ramen hebben ze nu lekker zelf ingegooid. Zegt genoeg natuurlijk!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 12:32

Ondanks dat je het eigenlijk al wel wist is het natuurlijk wel lekker om ook te horen dat je gelijk hebt. Gefeliciteerd met de kleine winst, op naar de grote!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 12:53

Moonfight schreef:

Was dit vanwege de dakkapel/jullie observatiepost waarmee jullie de privacy van de buren vernietigen of vanwege jullie kudde hanen en kippen die constant 200Db produceren? Ik raak het spoor bijster. Jullie plegen gewoon te veel misdaden tegen de menselijkheid….. _O-

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 12:57

Die eerste :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:01

Maar dit is toch vanuit de gemeente en nog niet vanuit de rechtbank? Kun je donder op zeggen dat ze alsnog naar de rechtbank gaan.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 13:03

Die dame van de commissie gaf aan dat de advocaat van de buren zei dat als het bezwaar afgewezen word, ze stappen gaan ondernemen over folie op de ramen. Daar mogen ze lekker stappen voor ondernemen, dat was namelijk al de bedoeling ;). Dus ik vermoed/hoop dat zodra de dakkapel en het folie erop zitten het gedoe erover ook klaar is.

BOTtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:07

Vraag me bij dit soort dingen echt altijd af.. hoe kunnen mensen (de buren) zo verzuurd zijn geraakt dat ze zich met zoveel negativiteit omringen met alle (on)nodige kosten die de lopende zaken met zich meebrengen.
Laat staan de energie en tijd van alle partijen die ermee gemoeid zijn.
Best wel een triestig aanblik als je het zo van een afstandje bekijkt.

Respect dat je niet zomaar opgeeft TS, het moet vast niet makkelijk zijn. Hopelijk kun je het stukje land binnenkort met bloembollen inplanten voor jezelf. Beetje vrolijkheid in alle ellende die je nu doorstaat ervan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:17

Moonfight schreef:
Die dame van de commissie gaf aan dat de advocaat van de buren zei dat als het bezwaar afgewezen word, ze stappen gaan ondernemen over folie op de ramen. Daar mogen ze lekker stappen voor ondernemen, dat was namelijk al de bedoeling ;). Dus ik vermoed/hoop dat zodra de dakkapel en het folie erop zitten het gedoe erover ook klaar is.

Maar de folie gaat er pas op nadat je hiertoe gesommeerd wordt neem ik aan? Puur tactisch, om te voorkomen dat je een ‘zie je wel, ze weten dat ze fout zitten’ -reactie van de buren oproept die de buren dan weer mee kunnen nemen bij andere discussies?

Ik denk maar even hardop……

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:21

Kun je niet nu een stuk folie er op plakken? Een stukje om alvast te wennen in de vorm van een vuist met mooie vinger er aan of een hele grote smiley. Gna gna gna