Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:10

Die early access is ideaal bij Vente :j

Ik hoop dat mijn Bobo bestelling snel binnenkomt *\o/*

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:19

@lautjw Jawe hoor haar katoenen kleding is voor het grootste deel verantwoord dus bio/eco zonder kinderarbeid ect.. Het enige dat dat niet is zijn een paar dingen van de hema/prenatal/zara/z8 omdat ik daar cadeaubonnen voor had of gekregen kleding als kraamcadeau. Alles wat ik koop is verder goed over nagedacht en het liefst nog 2e hands om de voetafdruk zo klein mogelijk te houden en ik geen gifstoffen uit de verf op mijn kind wil. Ze heeft meestal een combi aan van wol of wolzijde met verantwoord katoen/tricot.

Dankjewel voor de tips over wolletjes zal eens kijken bij die winkels.

_lautje_

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 09:31

Noeser heeft ook alles met organisch katoen.

Overigens wel goed om te bedenken dat juist wol en zijde niet milieubewust zijn vaak. De productie van Wol geeft een grote CO2 afgifte en het productie proces van zijde is erg inefficiënt en klimaatbelastend.
Katoen is ook belastend natuurlijk maar dan is organisch een goede optie.
Je kan ook nog kijken naar linnen. Dat is een product wt weinig belastend is en niet goed tegen chemische behandeling kan.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:36

Noeser is inderdaad een merk waar ik een aantal dingen van heb en dat blijft ook echt mooi na wassen. De productie van wol en zijde is inderdaad niet heel milieuvriendelijk maar daar staat tegenover dat het mooi blijft voor meerdere kindjes waardoor het door initiatieven als wolletjes op reis of upcycle wol wel weer heel duurzaam wordt daarom koop en verkoop ik veel wol 2e hands. Ook bespaar je op wassen doordat je het eigenlijk alleen lucht/in de zon/ in de vriezer legt. En is het gewoon heel goed voor je kindje door goede warmte regulatie het intakt laten van de natuurlijke vetlaag van de huid en het geborgen gevoel.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 10:05

Ach uiteindelijk is alles milieubelastend. Verzenden van tweedehands kleding ook.

Heb overigens tot nu toe nog geen kleren hoeven weggooien omdat het lelijk was. Hooguit wat van de 'goedkopere' merken dat ik denk mmm is niet top meer. Maar die koop ik daarom nu ook bijna niet meer.

Baal er gewoon van als een broekje na 3x dragen lelijk is geworden.

Maar was je de wol helemaal niet?
Hoe doe je dat straks met vieze etensvlekken als wortel?

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:22

Je geeft de wol af een toe een lanolinebadje waardoor het een soort van vuil afstotend word en dan hang je het uit waardoor de vlek vanzelf verdwijnt als er sneeuw ligt kun je het kledingstuk ook in de sneeuw leggen waardoor de vlek verdwijn. soms spoel ik het uit met aleppo zeep en een etherische olie zodat het weer lekker fris ruikt. En iedere keer nadat ze iets gedragen heeft hang ik het te luchten. Ik zou mijn wol nooit in een wasmachine doen dan blijft het ook mooi

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 10:31

Ik stop mijn eigen wol en zijde en dat van Julia allemaal in de wasmachine :+
Gewoon op koude handwas.

Heb echt geen tijd om alles met de hand moeten wassen en uithangen. Gaat eigenlijk nooit fout.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:21

Hier ook alles op de handwas.

Ik koop wel organisch katoen maar verder ben ik niet te druk met wol/zijde etc. Ik hecht meer waarde aan goede kwaliteit want zo'n product heeft vaak een lange levenscyclus en is dus uiteindelijk minder belastend. En uiteraard moet het lekker zitten voor het kind. Merken als Mini Rodini en Bobo Choses zijn wel heel fanatiek bezig met het gebruiken van gerecyclede materialen, ook Stella McCartney doet dat goed. Naast dat ik de kleding mooi vind :D spreekt dat me ook aan.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 11:39

Hier dus hetzelfde panty.
Het moet naast goed gemaakt ook vooral leuk zijn. Je moet er immers toch naar kijken

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:42

Ik sta wel ff te klapperen hoor met dat milieubewuste gedoe. Als je eenmaal iets van de wereld hebt gezien dan is de uitspraak kant noch wal van toepassing. Je redt de wereld er niet mee.
Zijde is moord :+

Kleding niet wassen is gewoon niet fris, hier gaat alles in de was en ik miep niet hup 60 graden was.
Niet in de droger.

Het valt me wel op dat de duurdere merken in mijn geval absorba en gymp de witte wasjes altijd super schoon krijg. De goedkopere of gewone merken die ook prijzig zijn trekken vlekken aan die blijven zitten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:58

Lekker blijven klapperen meid.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:05

Overigens gooi ik wol ook gewoon in de wasmachine, ben niet zo van dat extra geklooi. Ik heb een paar mooie fijn gebreide boxpakjes maar meer ook niet.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:12

Wol in de wasmachine kan ook prima, alleen je haalt het hele verhaal van goed voor de huid en zelfreinigend daarmee weg omdat met het meeste wol wasmiddel (uitzondering sonnet en ecover) de lanoline er volledig uitgewassen wordt. Dus dan is wol behalve lekker warm niet anders dan bijvoorbeeld katoen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:17

Voor mij maakt dat niet uit, ik hang daar niet zo aan. Kan me voorstellen dat als je echt wollen rompers hebt voor die eigenschappen, je er zuiniger op bent.

En gewoon lekker milieubewust bezig zijn hoor, laat je niet opnaaien doordat iemand anders er zo denigrerend over doet.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 12:21

Ik vind wassen in de wasmachine of desnoods grondige handwas toch wel essentieel hoor met een baby. :)
Zeker als ze gaan eten en spelen in de zandbak. Net als een flinke poepluier die lekt.

En wol blijft altijd beter ademend dan katoen. Dat veranderd niet door wassen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:37

Ik heb hier nog nooit spuitluiers gehad maar net als mijn eigen ondergoed moet gewoon schoon zijn... handwas redt je het niet mee dus gaat het op 60 of 95 graden de rompers van de Hema blijven super....de stretcht iig.

Ook dit is dan niet milieubewust 60-95 graden. Maar 30 graden of koude was voel ik me vies bij iig bij ondergoed en beddengoed

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:50

Oh ik ben er niet zo moeilijk in.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:53

Ik was altijd 30 of 40 met een ecobubble, we hebben de kleren altijd schoon. Onderbroeken, sokken en handdoeken gaan op 60. Gebruik altijd ecover of zerah ivm allergie. Was is altijd fris.

Verder koop ik vanalles. Van organisch tot normaal. Maar ik ga niet wachten tot het sneeuwt om mn was fris te hebben, heb ik de tijd niet voor.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:02

Bedankt voor de tips mbt de kinderwagen, ik zal MP eens afstruinen.

Hier ook geen handwas hoor :n Alles gaat de machine in, vaak korte programma's dat wel, maar handdoeken, beddengoed en ondergoed gewoon op 60graden!

Heb leuke dingen net bij de HM besteld <3 !!!!!

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:17

Wat is de kwaliteit van H&M en hoe valt het? Heb er nog nooit wat besteld eigenlijk! Ja, voor mezelf wel eens ;)

Ik heb wat wollen spul gehad in de kleine maatjes. Nu nog enkel een wollen slaapzak en een wollen muts voor in de winter straks ;)En wollen dekentjes op bed. Mijn man heeft enkele nette, dunne, wollen truien. Ik was die spullen met sonnet in de wasmachine op wolwas. Er zit toch niet voor niks een wolwas programma op de machine, of hoe moet ik dat zien?

Verder had ik voor mezelf een heel leuk shirt van expresso. Shirt van €50 dus zeker niet goedkoop. Zag ik net dat er na 1 keer wassen al gaatjes inzitten! Van die mini gaatjes rondom de knoop van de broek. Echt stom! heb het bij meer kleding. Heb bijvoorbeeld veel shirts van maison scotch, sommige blijven super mooi, andere ook na een paar keer wassen heel veel mini gaatjes

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:20

Dat komt omdat die shirt op een enkele draad geweven zijn, en bij wrijving valt er dan direct een gat in de stof ipv alleen een haaltje. Zoe Karssen shirt koop ik om die reden niet meer, minimal 80,- en altijd gaatjes. Heel irritant.
Wel opletten met wassen want ook in de machine kunnen die gaatjes ontstaan, zulke shirts doen het beter in een waszakje.

Wat heb je gekocht BloemBloem?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:23

Ik vind prijs-kwaliteit van H&M prima te noemen hoor :)

Zal even wat plaatsen pantykous.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:27

Ik heb een paar dingetjes van H&M, nog niet gedragen uiteraard maar wel gewassen en het is nog steeds mooi en zacht. Doet het beter dan de volwassen H&M :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:27

[img]http://lp2.hm.com/hmprod?set=source[/model/2017/F00%200515459%20002%2055%202093.jpg],type[STILLLIFE_FRONT]&hmver=1&call=url[file:/product/main][/img]

[img]http://lp2.hm.com/hmprod?set=source[/model/2017/F00%200513139%20005%2064%200036.jpg],type[STILLLIFE_FRONT]&hmver=1&call=url[file:/product/main][/img]

[img]http://lp2.hm.com/hmprod?set=source[/model/2017/F00%200520896%20002%2055%200954.jpg],type[STILLLIFE_FRONT]&hmver=1&call=url[file:/product/main][/img]

Ik hou van stoer, en een beetje over the top :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:31

Afbeelding

Doet de foto het zo wel ?