iiSunshine schreef:Even een vraagje over wat betreft "ontslaan"
Maandag 3 weken terug heb ik te horen gekregen dat mijn contract(supermarkt) niet werd verlengd. Hij loopt officieel tot 23 juli. Ik stond/sta ingepland tot en met 22 juli. Ik kon nog 1 krijgen van een jaar
Mijn baas zag namelijk geen stijgende lijn.
Nu, vanavond, vroeg hij aan mij of ik nog veel moest werken deze week. Ik zei, ja zaterdag avond.
Even later kwam hij weer, en hij zei dat ik zaterdag niet meer hoefde te werken en dat dit mijn laatste werkdag was. Hij zou wel iemand anders regelen. Omdat het niet meer "zo goed ging" de laatste tijd.
Ik zei dat ik volgende week ook nog gewoon stond ingepland. Maar dat was geen probleem, hij zou iemand anders regelen.
Mag dit? Mij "ontslaan" terwijl ik nog sta ingepland?
Volgens mij ligt dat eraan wat voor contract je hebt. Met 0 uren hoeven ze niet aan contracturen te voldoen en kunnen ze dus inderdaad zeggen dat ze je gewoon niet meer inplannen. Ik had in de supermarkt een 2-12 contract en moest dus minimaal 2 uur werken, ze hebben me toen de laatste maand ook maar 2 uur per week ingepland. Heb toen zelf gezegd dat ik voor die dagen vakantiedagen zou gebruiken en laat maar zitten.
Hou er wel rekening mee dat je waarschijnlijk nog vakantieuren hebt staan en dat je die nog uitbetaald krijgt.