Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:54

Confession schreef:
The_Cat schreef:
Ik was aan het denken om op vakantie misschien wat als ontspanning te gaan lopen.. Maar hoe doe je dat in godsnaam met je kleren? Ik ben iemand die nogal kan zweten, en 8 verschillende paar sportkleding meenemen zie ik niet echt zitten :p en het lijkt me na 10 dagen ook wel te stinken in je koffer

Een wasserette opzoeken? Kleding in een teiltje wassen?

Das misschien een optie inderdaad. Maar we trekken elke dag naar een ander dorp; dus het zal misschien nog wat uitzoeken worden. Misschien is het teiltje het beste idee dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:55

Ik zou gewoon een flesje HG alleswas (kan je afwas mee doen maar ook kleding wassen en zelfs je haar en huid) in m'n koffer stoppen en inderdaad in een teiltje wassen, of in de wasbak ergens. Sportkleding droogt over het algemeen vrij snel dus dat is ook geen probleem.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:56

Nog een domme vraag dan, maar ik heb nog nooit gevlogen. Mag je zo'n flesje mee nemen op het vliegtuig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:58

The_Cat schreef:
Nog een domme vraag dan, maar ik heb nog nooit gevlogen. Mag je zo'n flesje mee nemen op het vliegtuig?

Niet in je handbagage, tenzij je het in een flesje van 100ml overgiet. In je ruimbagage mag je wel gewoon vloeistoffen meenemen :)

The_Cat

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:59

Ok. Goed om te weten! Bedankt!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:03

Vorig jaar rond deze tijd ben ik met mijn paard over de kop geslagen op de veluwe, op een zware hersenshudding en zwaar gekneusd been niks aan overgehouden (paard alleen een paar schaafwondjes) nu ga ik over 5 weken terug naar dezelfde plek met hetzelfde paard.

Op dit moment weet ik mijzelf niets te herinneren van het ongeluk zelf, zou dat terug kunnen komen als ik op dezelfde plek ben?

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:07

SavannahNx schreef:
Marrie_L schreef:
Cookies al een keer verwijderd?

Waar?

Geen flauw idee :') maar dat is misschien wel te vinden op internet.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:13

xxwienekexx schreef:
Vorig jaar rond deze tijd ben ik met mijn paard over de kop geslagen op de veluwe, op een zware hersenshudding en zwaar gekneusd been niks aan overgehouden (paard alleen een paar schaafwondjes) nu ga ik over 5 weken terug naar dezelfde plek met hetzelfde paard.

Op dit moment weet ik mijzelf niets te herinneren van het ongeluk zelf, zou dat terug kunnen komen als ik op dezelfde plek ben?

Uit eigen ervaring denk ik van niet. Ik weet na mijn hersenschudding vaag nog maar bepaalde dingen. Maar ik kan me alleen nog maar enkele delen van die dag herinneren. Ik weet niet meer wat ik de hele dag gedaan heb, of wat mijn val uitgelokt heeft. Ik heb vaak terug op dezelfde plek geweest, maar dat heeft geen effect gehad bij mij

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:32

xxwienekexx schreef:

Een vriendinnetje van mij is na een val van het paard tijdens een buitenrit in het ziekenhuis terecht gekomen met hersenletsel, kon zich niks meer van de hele rit herinneren. Zij is ook terug gegaan naar de plek waar het gebeurde, hopend dat het terug zou komen, maar helaas heeft dit niet geholpen.

Vraagje: Hoe krijg je je haar na het verven weer gezond? Mijn haar is vorige week zondag geverfd en sinds dien voelt het erg stroef aan. Ik heb al een masker in laten trekken, maar dit lijkt niet veel te doen. Nog tips of ideeën?
Laatst bijgewerkt door Confession op 10-07-17 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:38

Ik verwacht t inderdaad ook niet, ik ben met paard over de kop geslagen en ben uit automatisme weer opgestapt en zo naar stal kunnen rijden, ik weet zelf niks meer tot we vlak bij het hotel waren. Vanaf toen is het ziekenhuisbezoek etc. weer duidelijk :)

Thanks voor de reacties :D

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:48

Mizora schreef:
Ik zou hem niet helemaal leeghalen maar alles op je computer opslaan of in de cloud (sowieso doen trouwens! Als je telefoon sneuvelt, ben je niet alles kwijt) en dan van de eerste 1000 foto's er maar maximaal 50 op je toestel laten staan. En dus controleren of je lange filmpjes hebt die je niet per se op je telefoon hoeft te bewaren.

De cloud is dus vol. Moet bijkopen voor 2,99 per maand bij mn abbo. :(

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:51

Dan zet je ze op je pc.
PC of cloud maken eigenlijk geen verschil, alleen zou ik altijd zorgen dat je ook ergens een back-up hebt als je ze van je telefoon verwijderd, zoals een externe schijf.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:44

Heb je al gekeken of je een software update kan doen? iPhones downloaden die namelijk zodat je die later kan installeren maar die download neemt heel veel ruimte in beslag wat je niet terug kan zien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:45

Waarom hebben huisschilders meestal witte kleding aan. Niet praktisch toch met al die gekleurde vlekken. :+

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:07

Maar die kun je wel gemakkelijk een nachtje in de bleek of in de ontkleurder leggen :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:48

Dat :j
En ik heb ooit ergens gelezen dat de meest gebruikte kleur wit is en die valt dan ook al minder op.
Dus ook om die reden.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:50

Connie schreef:
Heb je al gekeken of je een software update kan doen? iPhones downloaden die namelijk zodat je die later kan installeren maar die download neemt heel veel ruimte in beslag wat je niet terug kan zien.

Die update kan ik dus niet doen omdat er geen ruimte voor is.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:33

Waarom gapen we? Ja om extra zuurstof binnen te krijgen, maar dan kunnen we ook gewoon een grote hap lucht nemen. Waarom moet perse je mond zo ver mogelijk open?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:45

Chasingmood schreef:
Waarom gapen we? Ja om extra zuurstof binnen te krijgen, maar dan kunnen we ook gewoon een grote hap lucht nemen. Waarom moet perse je mond zo ver mogelijk open?

Las ooit ook ergens dat je gaapt als in het aantrekken van iemand van het andere geslacht voor seks. Wacht ik zal even een linkje zoeken

Dit stukje las ik toen

De Nederlandse onderzoeker Wolter Seuntjens promoveerde aan de Vrije Universiteit cum laude op het proefschrift ‘On Yawning or The Hidden Sexuality of the Human Yawn’. Zijn onderzoek was bovenal een systematisch-encyclopedisch overzicht van alle beschikbare kennis over de geeuw. Maar hij ontdekte dat gapen mogelijk ook een relatie heeft met seks. Patiënten van de Amerikaanse seksuologe Barbara Keesling rapporteerden dat bij het vrijen een orgasme regelmatig gepaard ging met gapen – tot misnoegen van de partner. Duits bijgeloof zegt dat wanneer een jongeman en zijn vriendinnetje samen gapen, er meer aan de hand is dan sympathie alleen. ‘Honderd keren per dag gaap ik en strek ik mij omdat mijn dame de beste is van allemaal’, zong een Franse troubadour in de twaalfde eeuw. Seuntjens: ,,Gapen, zo zeggen deze voorbeelden, is lichaamstaal voor erotische belangstelling, oplopend van sensuele sympathie tot pure geilheid.”, aldus Seuntjens in een interview in het NRC. Seuntjens is ook auteur van het boek Gaap! De Ontdekking Van De Geeuw

Wat ervan waar is...?

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:07

Even een vraagje over wat betreft "ontslaan"

Maandag 3 weken terug heb ik te horen gekregen dat mijn contract(supermarkt) niet werd verlengd. Hij loopt officieel tot 23 juli. Ik stond/sta ingepland tot en met 22 juli. Ik kon nog 1 krijgen van een jaar
Mijn baas zag namelijk geen stijgende lijn.

Nu, vanavond, vroeg hij aan mij of ik nog veel moest werken deze week. Ik zei, ja zaterdag avond.
Even later kwam hij weer, en hij zei dat ik zaterdag niet meer hoefde te werken en dat dit mijn laatste werkdag was. Hij zou wel iemand anders regelen. Omdat het niet meer "zo goed ging" de laatste tijd.
Ik zei dat ik volgende week ook nog gewoon stond ingepland. Maar dat was geen probleem, hij zou iemand anders regelen.

Mag dit? Mij "ontslaan" terwijl ik nog sta ingepland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:10

iiSunshine schreef:
Even een vraagje over wat betreft "ontslaan"

Maandag 3 weken terug heb ik te horen gekregen dat mijn contract(supermarkt) niet werd verlengd. Hij loopt officieel tot 23 juli. Ik stond/sta ingepland tot en met 22 juli. Ik kon nog 1 krijgen van een jaar
Mijn baas zag namelijk geen stijgende lijn.

Nu, vanavond, vroeg hij aan mij of ik nog veel moest werken deze week. Ik zei, ja zaterdag avond.
Even later kwam hij weer, en hij zei dat ik zaterdag niet meer hoefde te werken en dat dit mijn laatste werkdag was. Hij zou wel iemand anders regelen. Omdat het niet meer "zo goed ging" de laatste tijd.
Ik zei dat ik volgende week ook nog gewoon stond ingepland. Maar dat was geen probleem, hij zou iemand anders regelen.

Mag dit? Mij "ontslaan" terwijl ik nog sta ingepland?

Volgens mij ligt dat eraan wat voor contract je hebt. Met 0 uren hoeven ze niet aan contracturen te voldoen en kunnen ze dus inderdaad zeggen dat ze je gewoon niet meer inplannen. Ik had in de supermarkt een 2-12 contract en moest dus minimaal 2 uur werken, ze hebben me toen de laatste maand ook maar 2 uur per week ingepland. Heb toen zelf gezegd dat ik voor die dagen vakantiedagen zou gebruiken en laat maar zitten.

Hou er wel rekening mee dat je waarschijnlijk nog vakantieuren hebt staan en dat je die nog uitbetaald krijgt.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:59

_Mirjam schreef:
LadyMadonna schreef:
Ik vraag me af hoe ik mijn tijdlijn op Facebook wat opgeruimder krijg.
Bijv pietje is mijn vriendje. Maar, pietje heeft ook een vriendje, en die heet Jantje. Jantje ken ik niet. Pietje reageert heel veel op jantje, en aangezien jantje zijn profiel openbaar heeft staan, komt dat allemaal in mijn tijdlijn terecht....
Hoe kom ik hier vanaf?

Wat ik nog veel vervelender vind is de lading aan like/share/win-acties. Ik zou het graag allemaal uit mijn overzicht hebben...

Rapporten aan facebook die dingen. Ze zijn officieel verboden en dan filteren ze zo'n bericht weg. Plus dat facebook scant en dan zie je ze minder.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 23:03

karuna schreef:
Waarom hebben huisschilders meestal witte kleding aan. Niet praktisch toch met al die gekleurde vlekken. :+

Sprak ooit een schilder die zei dat het handig is wanneer ze met de hand kleur mengen. Als je een felgekleurd pak aan hebt kan die gloed invloed hebben op hoe je die kleur mengt

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 00:21

Ik heb iedere avond hoofdpijn. Komt ongeveer na het eten opzetten, drinken doe ik genoeg, wat kan het zijn?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 06:36

SavannahNx schreef:
Ik heb iedere avond hoofdpijn. Komt ongeveer na het eten opzetten, drinken doe ik genoeg, wat kan het zijn?

Hoe lang geleden is de laatste kop koffie dan?