Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:12

Volgens mij lag alles rondom Utrecht vanochtend plat, we zaten echt maar met 15 man een tentamen te maken in de plaats van 60.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:15

Vanmorgen was echt drama, ik vond het bijzonder dat ik met slechts 20 min vertraging aangekomen ben. Bij mij in de trein zaten echt enorm veel studenten die tentamen hadden. De trein naar Woerden was ook heel kort, gelukkig zat ik daar vanaf Tiel al in.

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:28

Utrecht - Schiphol valt wel mee toch? Ik reis het stuk best wel regelmatig en heb nog nooit ergens last van gehad eigenlijk. Klopt wel dat er vandaag richting Den Bosch en richting Schiphol wisselstoringen waren :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:40

Nou het valt me op dat het wel heel vaak raak is rond Schiphol.

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:55

geerte schreef:
Volgens mij lag alles rondom Utrecht vanochtend plat, we zaten echt maar met 15 man een tentamen te maken in de plaats van 60.

Same. Ik volg een cursus in Utrecht die om 9:00 begint, maar bijna niemand was toen daar. Op de terugweg ook vertraging gehad, maar dan vind ik het niet zo erg.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:36

geerte schreef:

Alweer? Gisteravond laat (22;00 uur) lag ook heel Utrecht al plat.
Heb het idee dat er sinds die werkzaamheden alleen maar meer problemen zijn ontstaan :=

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:14

Vanochtend al de "niet instappen na fluiten" regel gebroken. Vervelende slome bussen _-:( .

Gelukkig is traject Eindhoven - Tilburg universiteit meestal vrij van ellende :')

Edit. Niks gezegd. We staan stil.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:56

Zulke dingen moet je ook nooit hardop zeggen Ierpier :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:57

deze hele week vertraging gehad :')
ben blij dat ik aankomende 5 weken alleen van amsterdam cs naar sloterdijk moet

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:00

Ik heb vandaag voor het eerst in mijn leven met een Arriva trein gereisd _O- Ik voelde me echt een toerist :j

Gelijk een ergernis, het in- en uitchecken bij Arriva. Dat duurt zo verdomd lang en dat piepje hoor je bijna niet en het schermpje is in de zon totaal niet te lezen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:01

Ierpier is het nog goed gekomen?

Komend weekend ga ik naar Rotterdam *\o/* En het eerste waar ik dan aan denk is dit topic *gaat checken welke werkzaamheden er gepland zijn*

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:01

Ik reis dagelijks met Arriva, je went eraan :')

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:02

Haha ja inderdaad gevaarlijk, maar het bleek een passerende ic te zijn :Y) we waren snel weer op weg.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:04

_sharonnn schreef:
Ik reis dagelijks met Arriva, je went eraan :')

Yup, daarbij vind ik ze best snel?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:24

Ik ben de NS gewend, waarbij je al in- of uitgecheckt bent voordat je überhaupt je OV ervoor hebt gehouden :') Bij Arriva moet je hem er echt even tegenaan houden.

Arriva treinen zijn wel heel ruim trouwens, dat vond ik wel fijn!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:18

Oh weet er weer een ^)
Was in Almere bij de primary geweest en daarna nog even naar schiphol.
Toen van schiphol de trein richting Nijmegen.
Zat met vriendin in zo'n 4zits.
Beide grote primark tas. En zolang er nog plek was lieten we hem even naast ons staan. Ondertussen was alles boven ons vol met tassen en koffers en wou een stel bij ons zitten. Koffer werd al op het tafeltje voor ons gelegt zodat ik achter inde stoel moest drukken en nog paar cm ruimte voor me had. Voordat ik mijn tas weg kon trekken ging ze al zitten waarbij mij papieren tas kapot scheurde en alles op de grond viel. Maar ik zat ingebouwd dus kon niks. Na een half uur stapte ze uit en heb ik mijn spullen onder alle stoelen kunnen uitvissen.

En maar blijven herhalen toen ik ingebouwd zat dat de jeugd zo brutaal was... bah, wat voelde ik me ongemakkelijk.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:33

Biebz schreef:
Oh weet er weer een ^)
Was in Almere bij de primary geweest en daarna nog even naar schiphol.
Toen van schiphol de trein richting Nijmegen.
Zat met vriendin in zo'n 4zits.
Beide grote primark tas. En zolang er nog plek was lieten we hem even naast ons staan. Ondertussen was alles boven ons vol met tassen en koffers en wou een stel bij ons zitten. Koffer werd al op het tafeltje voor ons gelegt zodat ik achter inde stoel moest drukken en nog paar cm ruimte voor me had. Voordat ik mijn tas weg kon trekken ging ze al zitten waarbij mij papieren tas kapot scheurde en alles op de grond viel. Maar ik zat ingebouwd dus kon niks. Na een half uur stapte ze uit en heb ik mijn spullen onder alle stoelen kunnen uitvissen.

En maar blijven herhalen toen ik ingebouwd zat dat de jeugd zo brutaal was... bah, wat voelde ik me ongemakkelijk.

Ik had een opmerking teruggegeven. Wat denken ze wel niet joh??

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:35

Geen ergernis maar er zat net de hele tijd een kind mij aan te kijken en haar rijstewafel te laten zien vanuit de stoel voor mij :') waar ik dan een awkward naar zit te lachen. Ik ben niet goed met kinderen. :')

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:36

Wat dat betreft ben ik dan misschien te onzeker..
En wil ik mensen niet tot last zijn.. Maar als ik hier hoor dat mensen het vervelend vinden als je je tas op de stoel hebt staan en ik probeer het zo op te lossen denk ik ook ja :+ Waarom zou ik nog beleeft zijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:43

Ierpier schreef:
Geen ergernis maar er zat net de hele tijd een kind mij aan te kijken en haar rijstewafel te laten zien vanuit de stoel voor mij :') waar ik dan een awkward naar zit te lachen. Ik ben niet goed met kinderen. :')

Ik ook niet. Ik staar altijd gewoon terug.

Biebz wat naar... vreemd dat we van mensen zulk gedrag pikken en van een paard écht niet.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:02

Er wordt vanalles omgeroepen hier. Hopelijk rijdt mijn trein gewoon :'). Biebz belachelijk die mensen. Sommige mensen ... :n

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:05

Ierpier wil je ons alsjeblieft op de hoogte houden wanneer het weer is opgelost? Je hebt me al een slapeloze nacht gekost deze week.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:07

Haha sorry :') mijn trein rijdt gewoon. Nouja we staan nu stil voor een goederentrein, maar we komen er wel :Y) ik plan altijd uuuren reserves in als ik tentamens heb.

Vorig semester lag heel t station plat toen ik tentamen had _-:(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:46

Ergenis vandaag, ik had al niet zo'n heerlijk humeur toen ik het station in stapte... Het werd alleen maar erger!

1. Mijn OV chipkaart heeft het begeven, die doet echt niks meer. -:(- Sta je daar op Amersfoort terwijl je naar Ommen moet. :+
2. Kaartje gekocht zonder korting, huppa 16.95 kwijt, en ik heb al weinig geld over. :')
3. Zit ik eindelijk in de trein, heerlijk in de stiltecoupe (!!!). Zit er een (Friese) moeder met 2 krijsende kinderen. Dan ben je toch niet helemaal 100% als je met een baby en een peuter in de stiltecoupe gaat zitten. En ja ze had het door want ze fluisterde tegen haar schreeuwende etters. :') Ging zo'n kind ook nog de hele tijd aan mij zitten en met spullen gooien. Ik dacht ik zeg er niks van want iets aardigs wordt het dan toch niet.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:55

Aiaiai, MarlindeRooz, dat is echt niet tof! Ook voor die moeder niet :')

Voor tentamens en toetsen en andere belangrijke lessen neem ik ook altijd ruim de tijd, het gaat altijd fout namelijk :')

Ik zat gister met een transport box met twee muizen erin in de trein. Iedereen probeerde er in te gluren. Als ik mensen vertelde wat erin zat en hoe ik er aan was gekomen, waren ze gerust gesteld :P