Sielka schreef:Waarom je zelf handschoenen moet aandoen als je je paard wast met Sanacturan (Sebacil) maar je het goedje wel op de huid van je paard mag scheren?
....ach ja, die voorschriften. Ik heb een zalf tegen artrose, die is bedoeld voor op mijn handen. Maar in de standaard gebruiksaanwijzing (kennelijk gericht op verpleegkundigen oid) staat dat je het met handschoenen aan moet opbrengen.
Mind: je kunt veel medicijnen innemen (of hoe zeg je dat) via je huid, de CTC spray voor de hoeven van mijn paard bevat antibiotica - en ik wil dat dus pertinent niet op mijn polsen.
Sebacil is een zenuwgif - dat wil je ook niet. (Niet in je eigen lijf, maar luizen kun je ook op andere manieren bestrijden, komt dit in het milieu worden ook vissen en bijen getroffen. )
Citaat:Waarom hebben mensen en dieren een dominante linker- of rechterhand en niet allebei even goed?
Voor wie rechtshandig is, geldt: dingen aanleren doe je in je linkerhersenhelft, die is beter in details en onderdelen. Zodra je het geleerd hebt, gaat de informatie naar rechts. Kennelijk is aan die taakverdeling een evolutionair voordeel verbonden, vrijwel alle zoogdieren doen het zo.
Citaat:Zou een hond weten dat hij een hond is en geen mens?
')
Goede vraag!
Ik vermoed dat een hond wel weet, dat die honden - op - twee - benen (die zo slecht horen en ruiken) toch wel een ander soort hond zijn dan zijzelf.
(....maar het aantal mensen dat volop denkt dat een hond eeen mens is op 4 benen, oejjjjj!)