Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 18:34

Sielka schreef:
Waarom je zelf handschoenen moet aandoen als je je paard wast met Sanacturan (Sebacil) maar je het goedje wel op de huid van je paard mag scheren?

....ach ja, die voorschriften. Ik heb een zalf tegen artrose, die is bedoeld voor op mijn handen. Maar in de standaard gebruiksaanwijzing (kennelijk gericht op verpleegkundigen oid) staat dat je het met handschoenen aan moet opbrengen.
Mind: je kunt veel medicijnen innemen (of hoe zeg je dat) via je huid, de CTC spray voor de hoeven van mijn paard bevat antibiotica - en ik wil dat dus pertinent niet op mijn polsen.
Sebacil is een zenuwgif - dat wil je ook niet. (Niet in je eigen lijf, maar luizen kun je ook op andere manieren bestrijden, komt dit in het milieu worden ook vissen en bijen getroffen. )

Citaat:
Waarom hebben mensen en dieren een dominante linker- of rechterhand en niet allebei even goed?

Voor wie rechtshandig is, geldt: dingen aanleren doe je in je linkerhersenhelft, die is beter in details en onderdelen. Zodra je het geleerd hebt, gaat de informatie naar rechts. Kennelijk is aan die taakverdeling een evolutionair voordeel verbonden, vrijwel alle zoogdieren doen het zo.

Citaat:
Zou een hond weten dat hij een hond is en geen mens?
')

Goede vraag!
Ik vermoed dat een hond wel weet, dat die honden - op - twee - benen (die zo slecht horen en ruiken) toch wel een ander soort hond zijn dan zijzelf.
(....maar het aantal mensen dat volop denkt dat een hond eeen mens is op 4 benen, oejjjjj!)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:48

Liselot schreef:
Salmonella is een schatje vergeleken bij vele andere bacteriën ;) Maar verder zit je inderdaad aardig goed.

Een van de meest gemene bacteriën die je in huis tegen komt op consumptie-kip.

Citaat:
Er zijn wel bacteriën die door kunnen groeien bij de temperatuur van een normale diepvries. Helemaal als deze regelmatig open en dicht gaat.

Ik zei ook "BIJNA allemaal" ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:17

Yasmijntje schreef:
Nouja, de houdbaarheids datum is een datum tot waar het sowieso nog gegeten kan worden (mits gekoeld oid bij melk, dat staat er dan bij).
Het is niet zo dat als het 1 dag later is, het precies om 24:00 uur is gaan bederven.
In Engeland gebruiken ze dan ook de term 'Best used before ..' Omdat het dan bijvoorbeeld nog het lekkerste is.

Die tweede vraag vraag ik me ook af

best used voor is hetzelfde als 'tenminste houdbaar tot'.

tenminste houdbaar tot geld voor producten waarvan de kwaliteit en smaak tot een bepaalde datum gegarandeerd zijn en daarna terug zullen lopen..

bij een tv programma in Nederland hebben ze ooit een blik uit wo2 geopend.. de vraag was 'wat is het'..
de meesten dachten erwtensoep.. maar het was boerenkool stampot.. het smaakte niet meer echt naar boerenkool stampot, meer richting erwtensoep.. maar je kon het gewoon eten.

vriezer kun je ook rustig gewoon tot heel lang doen.. als je ontdooit zie je of het vlees nog goed is..

WAt er vooral gebeurd met spullen die te lang in de vriezer liggen is freeze burn.. hierdoor gaan de kristallen in je product kapot en wordt het taai/droog bij bereiding.. maar geen bederf.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:36

Steeph schreef:
Liselot schreef:
Salmonella is een schatje vergeleken bij vele andere bacteriën ;) Maar verder zit je inderdaad aardig goed.

Een van de meest gemene bacteriën die je in huis tegen komt op consumptie-kip.

Op kip inderdaad wel.
Dan zal ik je wel niet vertellen wat er nog meer zoal in onze voedingsmiddelen voor kan komen :D :D

Sammie

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:57

Of op die citroenen in de horeca :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:02

Sammie schreef:
Of op die citroenen in de horeca :=

Vertel :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:04

Huid, speeksel en fecaliën. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:07

Sammie schreef:

Huid?? -O- Gelukkig eet ik geen citroen, en nu helemaal niet. :') In het restaurant waar ik werk 'hergebruiken' ze zelfs citroen dat er een avond heeft gestaan en niet op is..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:13

What doesn't kill you, makes you stronger. Ik kan me iig niet zo druk maken wat er allemaal op de groentes en fruit zit, zolang het maar geen spin is. De rest wassen we toch eerst of de buitenste laag gaat er af.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:14

Liselot schreef:
Op kip inderdaad wel.
Dan zal ik je wel niet vertellen wat er nog meer zoal in onze voedingsmiddelen voor kan komen :D :D

Ik ben er op dit moment voor aan het leren dus ik zie het vanzelf :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:31

[***] schreef:
Sammie schreef:

Huid?? -O- Gelukkig eet ik geen citroen, en nu helemaal niet. :') In het restaurant waar ik werk 'hergebruiken' ze zelfs citroen dat er een avond heeft gestaan en niet op is..

Huid ja schilfers maar wel huid. Herbruiken juk! Overigens zit er in brood standaard zoveel stuks vermalen insect.

Maar dat gedoe op citroen is puur een hygiëneding.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:33

Sammie schreef:
Overigens zit er in brood standaard zoveel stuks vermalen insect.

En bedankt hè -O-

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:33

Roze koek spul wordt ook gemaakt van geplette luizen (de kleurstof).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:42

EskeGirl schreef:

Bij rode M&M's ook. Maar ik zit er niet mee hoor, als ik ze maar niet in mijn eten zie zitten.. Insecten schijnen heel gezond te zijn. :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:44

Steeph schreef:
Liselot schreef:
Op kip inderdaad wel.

Ik ben er op dit moment voor aan het leren dus ik zie het vanzelf :D

Leuk! Welke opleiding doe je?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:52

EskeGirl schreef:

-O-

Gelukkig eet ik die niet (meer), net als M&M's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:57

Ik leef nog , als ik al die vieze dingen hoor :P . Ben er niet minder van de geplette luizen en de gemalen insecten die laatsten zijn gezond :D

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 00:18

Ik geloof dat ik maar beter kan stoppen met eten. :') Maar in ieder geval bedankt voor de interessante info!

Sielka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 00:24

Janneke2 bedankt voor je antwoord! Weeral een paar mysteries opgelost :)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 00:25

Wat ik me al heeeeel lang afvraag:

Als ik met mijn auto netjes de maximale snelheid rij, maar het ding kán 200 km/u krijg ik géén bekeuring.
Als ik met een brommer netjes de maximale snelheid rij, maar het ding kán 80 km/u krijg ik wél een bekeuring.....

Hoezo?!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 00:35

omdat de brommer niet geschikt is om veilig 80 km/uur mee te rijden.
je auto daarentegen is nog steeds een veilig voertuig bij hogere snelheden.

een brommer die 80 kan, is opgevoerd zodat hij 80 kan rijden.. omdat dit onveilig is, wordt je bekeurd voor een opgevoerde brommer..

een auto heeft een eigen maximum snelheid, waarbij deze veilig rijdt.. dat hij harder kan dan de maximum geldende snelheid doet niet af aan de veiligheid van het voertuig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 00:36

Omdat scooters niet harder mogen (kunnen) dan 45 km/h. Als hij wel harder kan dan is hij dus (illegaal) opgevoerd. Wil je een voertuig op 2 wielen waarmee je harder mag (kunnen) gaan dan 45 km/h dan is het een motor, waarvoor andere regels gelden als voor scooters.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 00:37

Wat is een depressie nou echt (iets te veel/te weinig van een stofje in je hersenen?) en hoe wordt dat beïnvloed door je omgeving?

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 00:42

elenaMM77 schreef:
omdat de brommer niet geschikt is om veilig 80 km/uur mee te rijden.
je auto daarentegen is nog steeds een veilig voertuig bij hogere snelheden.

een brommer die 80 kan, is opgevoerd zodat hij 80 kan rijden.. omdat dit onveilig is, wordt je bekeurd voor een opgevoerde brommer..

een auto heeft een eigen maximum snelheid, waarbij deze veilig rijdt.. dat hij harder kan dan de maximum geldende snelheid doet niet af aan de veiligheid van het voertuig.

Goed, snap ik. Maar stel dat het een snorfiets betreft die 45 km/u kan, maar je rijdt netjes 25 km/u. Een snorfiets is 9 van de 10 keer gewoon een begrensde bromfiets, dus 45 km/u kan het frame prima aan.
Je rijdt dus netjes de toegestane snelheid, waarom dan toch bekeuren?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 00:51

Omdat er in de regels staat dat opvoeren niet is toegestaan en politie kan niet controleren of jij wel netjes 25 km/u rijdt. Waarom zou ie immers opgevoerd zijn? :)