Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan.
@ Karuna, ik heb echt heel veel respect voor jouw strijdlustigheid! Niet bij de pakken neer gaan zitten.
Madison schreef:Ik zie het op Bokt best vaak voorbij komen: een relatie van soms jaren gaat voorbij en een dag later komt de eerste post in het Tindertopic.. Zonder te oordelen (iedereen verwerkt dingen immers op z'n eigen manier): ik moet er niet aan denken! Ik heb mezelf vier jaar lang aan iemand gegeven, met alles erop en eraan en het doet zo'n verschrikkelijk pijn dat dat voorbij is, dat ik nu nooit oprecht een nieuwe relatie zou kunnen aangaan. Ik heb namelijk echt niets te bieden op dit moment, behalve tranen en ik ben zo graatmager van het niet kunnen eten.... Denk niet dat er überhaupt iemand op mij zit te wachten nu, haha.
...
Ik ben één van die mensen die snel na een jarenlange relatie in het tindertopic kwam. 3,5 jaar relatie (waarbij het 3x uit is geweest) en 5 dagen nadat het uit was had ik een eerste date met mijn huidige vriend.
Ik denk dat het heel erg ligt aan de situatie van je relatie ervoor. De relatie die ik hiervoor had heb ikzelf 3 maal beëindigd. Het laatste jaar van de relatie is ook eigenlijk als ik erop terug kijk een grote grap geweest, hij was aan het daten met anderen, ik was aan het daten met anderen (toen het dus inderdaad ook een tijdje uit was). Later elkaar weer tegen gekomen op een festival en om een lang verhaal kort te maken uiteindelijk weer in contact gekomen, ik dronken, hij dronken en toen besloten dat opnieuw een relatie aangaan een fantastisch goed idee was. Nou niet dus, hartstikke leuke momenten gehad maar 9/10keer waren het dikke frustraties die er waren.
Zo doende denk ik juist dat mijn laatste half jaar/jaar relatie juist de periode was waarin ik "afscheid" heb genomen van mijn ex. Na mijn relatie heb ik me er één dag rot om gevoeld, daarna kon ik mijn leven prima weer oppakken en zelfs op date.
Ik moet wel toegeven dat ik er op het moment meer moeite mee heb dan dat ik in de afgelopen maanden heb gehad. De relatie is nu 4 maanden over en mijn huidige relatie is bijna 3 maanden. Mijn huidige relatie is echt fantastisch, de roze wolk is overduidelijk aanwezig.
Maar komend weekend kom ik mijn ex onoverkomelijk weer tegen (eerste keer na verbreken van de relatie), mijn huidige vriend kan er niet bij zijn, en we zijn maar met een klein groepje (min of meer voor mij bekende) mensen. Ik ben benieuwd (of bang?) voor hoe ik op mijn ex ga reageren, dat ik de liefdesrelatie met hem niet mis staat als een paal boven water, want die relatie was gewoon niet gezond voor mij. Maar ik ben bang dat ik ga struikelen over de vriendschapsrelatie. Hij was degene die echt ALLES van mij wist, van de zere kleine teen tot de puist op mijn bil bij wijze van spreken. Op het moment is er zoveel in mijn leven (positief) aan het veranderen waar ik graag vol enthousiasme over vertel, en dan heb ik het niet eens over mijn huidige relatie waar ik zo blij mee ben. Maar bij hem kan ik dit niet meer kwijt, hoeft ook niet, maar ik ben bang in mijn oud patroon te vallen van enthousiast alles willen vertellen. Hem doe ik daar absoluut geen plezier mee, gezien hij nog moeite heeft met dat de relatie over is. Maar ik heb de relatie dus alweer een kilometer achter mij gelaten. Ik zal mij dit weekend dus even extra bewust moeten zijn van wat ik wanneer wel of niet vertel.
Mijn vriend is uiteraard op de hoogte van dat ik mijn ex weer tegen ga komen en in welke setting ik hem tegen kom.