tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:54

Ik heb een jaar nodig gehad om weer een beetje mezelf te voelen. Waarvan ruim een half jaar me heel erg ellendig voelen. Inmiddels is er twee jaar voorbij en zit ik lekker in mijn vel beter dan in de jaren ervoor. :j had er ook niet aan moeten denken om meteen door te lopen naar iemand voor wat dan ook. Zelfs een gewone vriendschap met een man had er niet ingezeten. De pijn en de schade zaten domweg te diep en het vertrouwen in de mensheid was flink zoek.

Nu is het zo dat een relatie langzaam aan een mogelijkheid zou kunnen zijn met de juiste persoon. Al zit ik er nog steeds niet helemaal op te wachten. En zal ik mocht het ooit zo komen wel veel eigen ruimte nodig zal hebben en een aantal dingen echt niet meer zal accepteren. Teveel gebeurd en de schade zit heel erg diep. -O- scheelt dat ik inmiddels een jaar een hechte vriendschap heb met iemand die eigenlijk in dezelfde situatie heeft gezeten al wel flink langer geleden. Was hem een jaar daarvoor ook op het festival tegengekomen maar toen was de wond heel heel erg vers. Een vriendschap was toen zelfs domweg niet mogelijk geweest. Jaar later weer tegengekomen op zelfde festival en twee weken geleden was deze weer nu samen gegaan. :)

Beiden staan we er hetzelfde in dat scheelt. Vertrouwen is daardoor wel weer teruggekomen en ook hij krijgt langzaam door dat niet alle vrouwen hetzelfde zijn. We hebben de grootste lol delen veel dingen samen, gaan op vakantie, dagjes uit, festivals enz. Dat bevalt voor nu uitstekend. Hoe het zich verder ontwikkelt geen idee is ook eigenlijk niet belangrijk.

Geef jezelf de tijd doe wat voor jou goed voelt en laat je niks door anderen opleggen hoe je je verdriet of verbroken relatie verwerkt.als je maar eerlijk blijft naar jezelf en anderen

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:02

Lieveli: Ik heb daar echt respect voor. Voor mensen die zich strijdbaar opstellen en gewoon doorgaan. Dat zou ik het liefste willen. Maar ik denk dat er bij mij nog iets meer speelt in de zin van een sterke verlatingsangst en het feit dat mijn leven om hem heen gebouwd was. Hij had ook overal een sterke mening over en ik merk dat ik die heb overgenomen, waardoor ik echt álles opnieuw moet opbouwen nu. Ik weet niet eens meer wat ik zelf wil of leuk vind.

Karuna: Fijn dat je nu weer zo goed in je vel zit en ook een maatje hebt, zonder dat daar nu al een label aanhangt. Het is je gegund. Ik heb ooit in een ander topic gelezen dat jouw relatie echt lang heeft geduurd en dat hij al snel een ander had. Toch zit je nu lekker in je vel en doe je leuke dingen! Er is dus hoop ;)

Edit: en dat eerlijk blijven naar jezelf en anderen heb ik nu moeite mee :') Ik zit nu in de fase van: hij was geweldig, er is niemand die aan hem kan tippen en alles was perfect, terwijl ik dondersgoed weet dat ik de afgelopen jaren op m'n tenen heb moeten lopen en altijd stress had ivm zijn onberekenbaarheid. Niet heel eerlijk naar mezelf dus. Naar anderen ook niet, want ik ben niet te genieten en doe ook echt lelijk naar de mensen die van me houden. Daar moet ik echt mee kappen, maar opmerkingen in de trant van: 'Schop onder je hol en doorgaan' heb ik nu even veel moeite mee. Was het maar zo simpel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:08

Feliciteer jezelf dat je van die ongezonde relatie af bent! :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:11

Yeps 27 jaar relatie en bijna 25 jaar getrouwd, en eigenlijk meteen doorgelopen naar diegene die drie jaar al liep te peuteren en relatie liep te ondermijnen. Twee dagen nadat ik erachter kwam dat hij dus was doorgelopen was dat festival waar ik met tegenzin heen ben gegaan maar mezelf bij mijn kladden heb gepakt om te gaan en plezier te maken wilde niet thuis zitten en me ellendig voelen omdat dat ook niet helpt. :j vandaar dat een vriendschap er toen niet had ingezeten. Zijn aardigheid deed me toen zo ontzettend veel. Heb dat pas nog gezegd en hij heeft toen niet beseft hoeveel hij me in mijn verwerking heeft geholpen.

Heb toen ook van anderen veel complimenten gehad en een tof festival gehad. Wat mijn zelfvertrouwen wel goed deed. *\o/*

Madison ja er is hoop. Maar geef je tijd, verstop je niet teveel in je verdriet. Ellendige is hoe aantrekkelijk het ook is. Je wordt er niet beter van. Zoek desnoods proffesionele hulp. Heb ik uiteindelijk ook gedaan, paar gesprekken waren genoeg om mezelf net over een drempel heen te tillen. Van daar uit is het bergop gegaan. Ja natuurlijk heb ik daarna meer dan voldoende narigheid gehad (paard inslapen, moeten stoppen met paarden, vader ernstig ziek en dementerende inmiddels. Veel financiele strubbels enz. Maar doordat ik beter in mijn vel zit en geen energie kwijt ben aan mezelf verloochenen kan ik het veel beter handelen

Ook ik merkte dat ik teveel van mezelf was afgedreven in de relatie en vooral de laatste drie jaar door dat gedoe met dat mens. Heb een jaar nodig gehad om mezelf weer terug te vinden, en vandaar verder te ontwikkelen. Ik ontdek dingen in mezelf waarvan ik niet eens wist dat ze in me zaten. Terwijl ik toch al best wat vlieguren erop heb zitten in mijn leven. :')

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:59

Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan.

@ Karuna, ik heb echt heel veel respect voor jouw strijdlustigheid! Niet bij de pakken neer gaan zitten.

Madison schreef:
Ik zie het op Bokt best vaak voorbij komen: een relatie van soms jaren gaat voorbij en een dag later komt de eerste post in het Tindertopic.. Zonder te oordelen (iedereen verwerkt dingen immers op z'n eigen manier): ik moet er niet aan denken! Ik heb mezelf vier jaar lang aan iemand gegeven, met alles erop en eraan en het doet zo'n verschrikkelijk pijn dat dat voorbij is, dat ik nu nooit oprecht een nieuwe relatie zou kunnen aangaan. Ik heb namelijk echt niets te bieden op dit moment, behalve tranen en ik ben zo graatmager van het niet kunnen eten.... Denk niet dat er überhaupt iemand op mij zit te wachten nu, haha.

...

Ik ben één van die mensen die snel na een jarenlange relatie in het tindertopic kwam. 3,5 jaar relatie (waarbij het 3x uit is geweest) en 5 dagen nadat het uit was had ik een eerste date met mijn huidige vriend.
Ik denk dat het heel erg ligt aan de situatie van je relatie ervoor. De relatie die ik hiervoor had heb ikzelf 3 maal beëindigd. Het laatste jaar van de relatie is ook eigenlijk als ik erop terug kijk een grote grap geweest, hij was aan het daten met anderen, ik was aan het daten met anderen (toen het dus inderdaad ook een tijdje uit was). Later elkaar weer tegen gekomen op een festival en om een lang verhaal kort te maken uiteindelijk weer in contact gekomen, ik dronken, hij dronken en toen besloten dat opnieuw een relatie aangaan een fantastisch goed idee was. Nou niet dus, hartstikke leuke momenten gehad maar 9/10keer waren het dikke frustraties die er waren.

Zo doende denk ik juist dat mijn laatste half jaar/jaar relatie juist de periode was waarin ik "afscheid" heb genomen van mijn ex. Na mijn relatie heb ik me er één dag rot om gevoeld, daarna kon ik mijn leven prima weer oppakken en zelfs op date.

Ik moet wel toegeven dat ik er op het moment meer moeite mee heb dan dat ik in de afgelopen maanden heb gehad. De relatie is nu 4 maanden over en mijn huidige relatie is bijna 3 maanden. Mijn huidige relatie is echt fantastisch, de roze wolk is overduidelijk aanwezig.
Maar komend weekend kom ik mijn ex onoverkomelijk weer tegen (eerste keer na verbreken van de relatie), mijn huidige vriend kan er niet bij zijn, en we zijn maar met een klein groepje (min of meer voor mij bekende) mensen. Ik ben benieuwd (of bang?) voor hoe ik op mijn ex ga reageren, dat ik de liefdesrelatie met hem niet mis staat als een paal boven water, want die relatie was gewoon niet gezond voor mij. Maar ik ben bang dat ik ga struikelen over de vriendschapsrelatie. Hij was degene die echt ALLES van mij wist, van de zere kleine teen tot de puist op mijn bil bij wijze van spreken. Op het moment is er zoveel in mijn leven (positief) aan het veranderen waar ik graag vol enthousiasme over vertel, en dan heb ik het niet eens over mijn huidige relatie waar ik zo blij mee ben. Maar bij hem kan ik dit niet meer kwijt, hoeft ook niet, maar ik ben bang in mijn oud patroon te vallen van enthousiast alles willen vertellen. Hem doe ik daar absoluut geen plezier mee, gezien hij nog moeite heeft met dat de relatie over is. Maar ik heb de relatie dus alweer een kilometer achter mij gelaten. Ik zal mij dit weekend dus even extra bewust moeten zijn van wat ik wanneer wel of niet vertel.

Mijn vriend is uiteraard op de hoogte van dat ik mijn ex weer tegen ga komen en in welke setting ik hem tegen kom.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:07

Lieveli: Dat zou ik moeten doen in plaats van hem verheerlijken, zoals ik vier jaar lang heb gedaan.

Karuna: Vergeleken met jouw verhaal is mijn verhaal natuurlijk peanuts. Zo heftig wat jij hebt meegemaakt en ook zo goed om te lezen dat je je nu eigenlijk beter voelt dan tijdens de (laatste jaren van de) relatie. Maar, 27 jaar samen :oo , dan is alles helemaal verweven met die andere persoon.... Hoe ben je in hemelsnaam dat verdriet te boven gekomen?

Ik ga idd professionele hulp zoeken. Ik heb iets op het oog en van mijn werk heb ik toestemming om daarheen te gaan. Het is een vrijwillige opname in het buitenland. Ben al op intake geweest en ze zeggen dat ze me kunnen helpen. Het is echter wel een opname van vijf weken en dat boezemt me angst in... moet deze week beslissen of ik het doe. Ik heb namelijk niet genoeg aan 1 gesprek per week... dit probleem speelt namelijk al veel langer en ik moet op m'n 29e nu echt eens onafhankelijk gaan worden.. maar f*ck, het is een moeilijke beslissing...

Colien: Ik snap jouw situatie ook heel goed, heb er ook echt absoluut geen oordeel over! Het is meer dat ik het mij niet kan voorstellen, maar jouw verhaal is ook heel anders dan het mijne. Mijn laatste jaar relatie was ook een grap als ik er nu aan terugdenk, maar ik was tot een maand geleden nog zo hard aan het vechten om het te laten werken, terwijl hij steeds maar bij de pakken neerzat en er niks meer uitkwam. Alleen maar nog meer blowen, lelijk doen tegen mij en hard en kil zijn, terwijl hij verd*mme zag dat ik zo m'n best deed... Hij is ook degene die de relatie beëindigd heeft. Jij was - denk ik - tijdens de relatie al bezig met de verwerking..

En: sterkte wanneer je hem weer tegen gaat komen! Je weet idd niet wat dat losmaakt en daarom kies ik ervoor te doen alsof m'n ex dood is :') Dat werkt voor mij t beste.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:33

Ooh, begrijp me niet verkeerd hoor Madison! Legde het niet uit om bang te zijn veroordeeld te worden, mensen moeten lekker denken wat ze willen. Maar om een verhaal uit te leggen waarbij zoiets dus minder "raar" is.

En ik denk inderdaad dat ik maar doe alsof hij niet bestaat. Of in ieder geval, ik ga niet in gesprek met hem.

Niet twijfelen over over je die hulp gaat aannemen, gewoon doen! Natuurlijk heb ik als buitenstaander makkelijk praten, maar als jij al zegt dat je deze pijn niet nog maanden trekt zou ik de hulp gewoon aanpakken. Wie niet waagt wie niet wint. Ik snap dat de opname van 5 weken beangstigend is, maar is het ook niet beangstigend om nog tijden met de pijn en verdriet rond te lopen? En ze weten er echt wel dat je er niet voor je plezier naartoe gaat, dus ik neem aan dat ze je goed opvangen.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:39

Mensen moeten idd lekker denken wat ze willen. In jouw situatie snap ik het namelijk heel goed! Ik ben blij voor jou dat je gelukkig bent met iemand anders. Ik zit nog in de fase van: ik vind nooit meer zo'n leuke, creatieve vent die zo goed bij me past!

Ik ga de hulp denk ik wel pakken ja.... ik kan niet anders, want ik zal toch ook de kracht weer moeten gaan vinden om m'n werk en hobbies op te pakken en een eigen woning te gaan zoeken..

Doen alsof hij niet bestaat, is een hele goeie, behalve als hij wel met jou zou willen praten! Sterkte....

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:45

Knap als je de hulp aanpakt. Word waarschijnlijk een zware tijd maar daarna kun je wel super trots op jezelf zijn! Heel veel sterkte alvast in de zware periode.

Ik heb gehoord dat mijn ex roept "Ik ga niks tegen Colien zeggen, nog geen hoi!!!" dus ik gok dat dat wel goed gaat komen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:55

Hulp aanpakken en ook zien als een fijne en nuttige vakantie. :j doen alsof ex dood is werkt niet. Los van het feit dat dat verdriet ook niet helpt (mams overleden redelijk kort voor einde relatie dus helaas ook daar ervaring mee). Kop in het zand steken en wegstoppen is een onverstandige keuze, vroeg of laat komt het er toch wel uit.

wat mij geholpen heeft is zowiezo mijn karakter ben geen type om in een hoekje te gaan zitten huilen, maar stop verdriet absoluut ook niet weg. Schaam me er ook niet voor. Tsja barst ik in huilen uit bij een wildvreemde. Weinig aan te doen behalve uitleggen hierom. Meestal wordt er ok gereageert :j . Ik heb ook al eens in de sauna een intens verdrietige snotterende mevrouw op mjn schouden gehad. Of een oud mannetje wiens vrouw net een maand dood was met hond uitlaten. :(:)

Daarnaast bewust elke dag even verdriet toelaten. Niet de hele dag ach en wee maar bewust bijvoorbeeld 8 uur s avonds een uur de tijd nemen eens goed te snotteren. Harde muziek opzetten iets kapot gooien of wat je ook helpt. Dat lucht op, helpt ook verwerken. Nadenken over het hoe en wat van de relatie. Zoals het liep enz. Daarna stoppen met me zielig voelen en door met de dingen de gedaan moeten worden. Had ook stel honden die hun aandacht nodig hadden en twee paarden die ook graag de baas zagen.

Klinkt nu makkelijker dan het is. Natuurlijk ook in andere momenten me erg ellendig gevoeld. Logisch ik ben ook maar een mens. Verder gezorgd voor een goede uitlaatklep en mezelf snel aangewend dingen alleen te doen inclusief dus festival biosoop uit eten vakantie enz. Deed ik voor die tijd ook noodgedwongen ivm werk van ex en daar mee doorgegaan.

Colien lastige situatie ik heb ex natuurlijk steeds gezien ivm honden en heb ik tot nu toe elk contact met de dame in kwestie kunnen voorkomen, een keer liep ze hier met een hond tergend langzaam voor het huis langs. Tsja succes. Weet dat ik op de zwarte cross haar mogelijk tegen kan komen, ik denk dat ik het wel kan handelen en haar niet voor haar snufferd sla. Ondanks dat ik vergevingsgezind ben. Dat wat zij me geflikt heeft in drie jaar tijd vergeef ik haar nooit.

Ga er met opgeheven hoofd heen, praat gewoon en desnoods vertel je blij alles. Doe ik met het meeste ook nog steeds. Zo zit ik in elkaar en ga ik niet wegstoppen om weet ik veel wat. :n zolang je je huidige vriend maar voor de geest haalt,

Waar denk ik het grote verschil in zit bij jou nu ook. Diegene die het uitmaken zijn vaak in hun hoofd al heel lang verder in tijd en zijn eigenlijk eerder al uitgestapt. Diegene die het overkomt beginnen vanaf dat moment pas met verwerken.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:24

Sterk Karuna! Alle respect voor.

Ik ben inderdaad degene geweest die het uitgemaakt had en daardoor geloof ik ook een stuk verder met de verwerking.
Een paar weekenden terug had ik ook de kans hem tegen te komen op een festival, maar daar was ik eerlijk gezegd niet zo bang voor, ik wist dat ik daar weg kon van hem.
Ik ga er sowieso met opgeheven hoofd heen, ik zal het gesprek niet uit de weg gaan, ik ben juist echt een prater, maar ik denk dat ik hem er veel verdriet mee doe en dat wil ik ook voorkomen.
Mijn huidige vriend hou ik zeker voor de geest, die ga ik tussendoor ook een aantal keer appen/bellen, heel ongezellig voor de anderen die erbij zijn maar mijn huidige vriend is er ook niet geheel blij mee dat ik mijn ex ga moeten zien.

Het probleem is denk ik nu echt dat ik op het "niveau" zit dat ik een vriendschap met mijn ex wel weer aan zou kunnen gaan, en hij nog niet (als ik mag geloven wat ik hoor). Dus dat is iets wat ik uit mijn hoofd ga laten. Ondanks dat ik weet dat ik hem nog wel vaker tegen ga komen waarschijnlijk (niet wekelijks of maandelijks). Maar goed, ik ga dus met de andere bekende gezellig bijkletsen...

Amira_

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:58

Bij mij heeft het echt wel ongeveer een jaar geduurd voor ik echt over mijn ex heen was. Viel mij wel tegen hoelang het duurde, maar het was al wel eerder dat dat hele ellendige gevoel weg was. Het heeft dus echt gewoon tijd nodig.

Inmiddels heb ik een paar maanden een nieuwe relatie, maar we hebben ontzettend veel discussies de laatste tijd. Zijn nooit echt ruzies maar die discussies verpesten wel veel voor mijn gevoel. Vind het ontzettend moeilijk om voor mezelf te kiezen en is dit wel een 'goede' reden om het uit te maken..? Merk ook gewoon dat ik hem hierdoor veel minder graag zie, dus misschien is het ook wel eerlijker voor hem. Moest het even van me afschrijven.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:19

Het is inderdaad geen goed idee om alles weg te stoppen. Dat kan ik ook niet zo goed. Ik bedoel meer dat mijn ex voor mij 'dood' is, in die zin dat ik hem nooit meer hoef te zien/spreken of hoef te weten hoe het met hem gaat. Dat vind ik echt heel erg moeilijk na vier jaar altijd samen, maar als ik hem zou blijven zien of spreken, doet dat me teveel pijn, omdat ik nog steeds in die fase zit dat ik zo naar hem terug zou gaan, ook al weet ik rationeel dat dat absoluut geen goed idee zou zijn.

Ik was een heel ander mens, voordat ik m'n ex ontmoette. Toen was ik ook van het doorpakken en niet te lang blijven hangen in dingen. Maar nu merk ik toch dat ik heel onzeker ben geworden en psychisch echt op ben van alle stress en het op m'n tenen lopen. Ik vind het daarom zo knap van jullie dat jullie gewoon zo goed zijn doorgegaan! Ik denk dat ik iets te gevoelig ben ofzo. Ik denk bijvoorbeeld steeds aan hoe we elkaar leerden kennen, de mooie reizen die we gemaakt hebben en de gezellige avondjes samen thuis, terwijl die zo schaars waren.... Ik besef me dat ik in een illusie heb geleefd, een beeld heb gecreëerd van hoe het was, maar dat die eigenlijk niet klopt. De keiharde realiteit is dat hij vaker hard tegen me was dan warm en dat ik 80% van de tijd op m'n tenen liep. Gevoelsmatig wil dat er gewoon niet in.... deze week is het een maand geleden en ik doe al een maand niets anders dan nadenken, verdrietig zijn, boos zijn..

Amira: wat rot voor je. Als je steeds discussies hebt, is dat heel vervelend. Misschien eens praten met hem over hoe het kan dat er zoveel discussies zijn?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:35

Het heeft tijd nodig om door te gaan. Ik ben denk ik 1,5 jaar stuk geweest van de breuk met mijn ex. Uiteindelijk heel vakantieveilingen zo'n beetje gehad aan activiteiten om te ontdekken wat ik eigenlijk leuk vond. Was best een leuke tijd en zette heel wat in perspectief.

2 jaar na de breuk kwam ik mijn ex tegen. Binnen een halve minuut wist ik waarom we uit elkaar waren en dat het gewoon echt geen gezonde relatie was. Wat heb ik lopen vloeken dat datzelfde inzicht niet even 1,5 jaar eerder was geweest :+

Dus ja, het slijt. Kost wat tijd en moeite, maar hey...

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:37

Thanks Winged :) dat geeft hoop voor de toekomst. Die tijd moet ik ook maar nemen dan, hoe irritant ik het ook vind.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:42

Gewoon blijven puzzelen met wat jou gelukkig maakt. Ook al heb je nu het idee dat helemaal niks jou gelukkig maakt behalve ex. En schelden op ex dat hij je heeft laten gaan. Dagen huilen.... Maar richt je echt op jezelf. Als je daarbij hulp nodig hebt van een prof, dan is dat toch helemaal prima? Uiteindelijk leer je hier weer van. En het is goed voor de lijn zo, je richt je weer op andere dingen, gaat er mogelijk weer meer op uit etc etc etc. Single is niet zielig :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:44

Visualiseer elke dag 10 minuten waar je volgend jaar mentaal wil zijn. Ja vet zweverig maar het helpt echt!

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:10

Ik houd wel van zweverig :)
Volgend jaar hoop ik blij te zijn met wie ik ben, een plekje te hebben gevonden waar ik graag woon en eindelijk te weten wat ik wil op het gebied van werk. Ik hoop met m'n passies bezig te zijn (zingen en schilderen) en bovenal hoop ik dat ik dan over m'n ex heen ben :') en misschien wel iemand te hebben gevonden die mij neemt, zoals ik ben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:15

Lekker elke dag visualiseren. Mooie plannen! Jij komt er wel, je bent allang boven die debiel uit gestegen. Je bent een kanjer!

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:17

Lieveli, ben jij te huur? Hahaha, oneerbiedige vraag, maar als jij een week lang de hele dag dit soort dingen tegen mij zegt, ben ik volgende week al over m'n ex heen :')

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:51

Vind dit eigenlijk echt een beetje hypocriet, zeker omdat ik niet de enige ben die hierover zo denkt lol, mijn vrienden en vriendinnen vinden het meer dan normaal. Ik ga gewoon niet meer bezig zijn over trouwen en kinderen krijgen, ZEKER niet in een relatie waar ik nog maar een maand in zit. GEEN REBOUND DUS. Dit doe je toch niet? "Hey schat, happy 1 maand jubeleum, hoe gaan we ons kind noemen?" Uuuuh.... Het ja gevoel is er zoals ik al zei, ik ben echt wel verliefd en blij met hem, tuurlijk hebben we al eens over de toekomst gepraat. We hopen beide op een lange relatie. Maar ik richt me niet op de toekomst en daarmee bedoel ik dat ik geen kindernamen ga verzinnen voor kinderen die er niet zijn en ga zeggen dat hij degene is met wie ik wil trouwen, zeker niet omdat we een maand samen zijn. Tuurlijk heb ik al eens gezegd dat ik van hem hou, maar vind jullie wel aeer grof en hypocriet.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:56

Volgens mij ben jij de enige die hier continu over kinderen praat? :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 00:08

Madison schreef:
Lieveli, ben jij te huur? Hahaha, oneerbiedige vraag, maar als jij een week lang de hele dag dit soort dingen tegen mij zegt, ben ik volgende week al over m'n ex heen :')

Ik zal je elke dag pb'en!

Neverland schreef:

:9 het is misschien een cultuur of leeftijdsdingetje. Ik zou in zo'n situatie zeggen dat ik gewoon date? Niet meteen de relatiesticker plakken.

En de term hypocriet moeten sommige mensen misschien even opzoeken...

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 00:15

Neverland schreef:

Volgens mij begrijpen jullie niet goed wat ik bedoel.

In mijn vorige relatie richtte ik me enorm op de toekomst vanaf dag 1. Ik was oh god 16 jaar en dacht dat ik de liefde van mijn leven had ontmoet. Een agressieve jongen die stikjaloers was. Wij deden niet anders dan plannen voor de toekomst maken. Ik ben door hem met deze plannen enorm voorgelogen, wat mij waarschijnlijk het hardst gekwetst heeft. (Wil gerust wat voorbeelden geven) Ik heb door die plannen mijn geluk van iemand anders laten afhangen, mijn fout, maar dit is wel echt mijn ondergang geworden. Ik WIL gewoon niet meer zulke plannen maken. Liefst nooit meer tot ik 100% zeker ben dat dit de man is waar het geweldig mee gaat en lang blijft duren. Dit kan ik gewoon nog niet op een maand zeggen. Tuurlijk ben ik verliefd, en zou ik het liefst willen dat dit 'hem' is. Maar ik wil me niet meer focussen op dingen die er nog niet zijn, ik wil niet leven in de toekomst zoals toen noch in het verleden. Ik wil plezier hebben met hem en leven in het heden. Betekent dat dat ik geen toekomst zie met deze jongen? Tuurlijk niet. Ik ben gewoon niet van plan elke jongen die ik tegen kom meteen dezelfde leugens te vertellen zoals hij dat doet.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 06:42

lieveli schreef:
:9 het is misschien een cultuur of leeftijdsdingetje. Ik zou in zo'n situatie zeggen dat ik gewoon date? Niet meteen de relatiesticker plakken.

Denk dat het ook voor een groot deel door elkaar wordt gehaald..

Een relatie ga je aan met iemand waarmee je toekomst ziet. Anders zonde tijd, energie etc. Aan het lijntje houden e zo kan je nog wel even door gaan.
Daten doe je om iemand te leren kennen en te zeggen: he, met jou zie ik toekomst! En dan bouw je uit in een relatie.
Of je date voor de lol. Ook gewoon een optie _O-