Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:19

eclair93 schreef:
iirrssjjee schreef:
Ik had er gisteren eentje...
Wij hebben een racefiets te koop staan, ding koste nieuw (ik geloof) 750,-.
Dingetje staat er net een dag op, krijg ik een bod van 255,-.
Nou prima maar vind ik nou niet echt redelijk (fiets ziet er nog uit als nieuw en is maar 1 seizoen gebruikt).
Dus ik reageer daar dan niet op, ik denk ik zie t wel.
Gister een hele boze mail waarom ik niet op het bod had gereageerd dat ik asociaal was, etc. etc.
Nou sorry hoor, maar als ik het niet eens ben met een bod (gewoon via het bieden kopje) ben ik toch niet verplicht om te reageren?
Vond het echt heel raar....

nou, je had ook kunnen mailen dat je te laag vind en dat je het niet wegdoet voor die prijs.

Als hij ergens op biedt, en dat ding staat er net 2 dagen op en een dag later heb ik niet gereageerd vind ik wel een beetje overdreven hoor...
Zeker als de nieuwprijs ervan 750,- is, dan kun je verwachten dat er na 2 dagen niet al op zo'n bod ingegaan wordt.

En net zoals kentaro al zei, dan gaan ze inderdaad zeggen dat ze anders wel hoger hadden geboden....

050206051012

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:21

Als ik een bod krijg dan mail ik altijd of ik er wel of niet akkoord mee ben :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:27

Quellian schreef:
Als ik een bod krijg dan mail ik altijd of ik er wel of niet akkoord mee ben :)

Dan nog vind ik niet dat je na 1 dag al zo hoeft te reageren, ik zit ook niet 24/7 achter de pc ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:29

Nee, ik vind het ook niet netjes, maar een brutaal mens heeft de halve wereld :D
De fatsoensnormen van mensen (zeker op internet!!) wijken enorm van elkaar af.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:46

Ik heb de meneer ook zo vriendelijk mogelijk geprobeerd uit te leggen dat ik dit bod te laag vond, ook omdat de fiets er net op stond, niet in de weg staat, en die deze prijs toch niet echt waard was.... :D
En toen had ie zn bod verwijderd -O-

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:01

mijn schoonvader had gister een buitenboord motor op MP gezet. Binnen 5 minuten na plaatsen had hij een mail van iemand die de VP bood.
Vorige week zei hij nog: "ik hoop dat ik er nog 400 euro voor kan krijgen". Na wat zoeken op oa MP zag hij dat dat ding meer waard was en heeft hij em voor 600 op MP gezet, nooit verwacht dat hij dat ervoor zou krijgen. Oke, geboden kwam hem 1,5 uur later ophalen. Advertentie is direct op "gereserveerd" gegaan.

En ding is opgehaald, direct advertentie weg gehaald.
Er stond GEEN telefoonnummer bij, alleen email, achternaam en woonplaats.
Gaat de huis telefoon, ja bent u de van wissen die een buitenboord motor op MP heeft staan :+

WAAROM gaan mensen via internet/telefoongids telefoonnummers opzoeken? er staat niet voor niks geen telefoonnummer bij....

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:04

Daarom staat mijn achternaam er dus ook niet bij ;)

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:40

ik had eens gemaild naar een verkoper en nooit iets van gehoord...
dat soort dingen zijn echt jammer!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:31

deze achternaam komt in het dorp waar ze wonen toch echt een aantal keer voor ;)
en ze staan zeker niet als eerste in de lijst...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:17

Heb nu ook wel iets geks via mp hoor :=

Zooitje kleding en schoenen etc te koop staan. Kreeg een reactie van iemand (suuuper cute!!!! dus ik gok een meisje :+ ) op zilveren schoentjes, die wilde ze iemand kado doen. Prima natuurlijk. Of ik ook aan-foto's had? Ja hoor, die heb ik, alleen met mn enkels liggend op de vloer omdat ik niet zo handig ben met foto's maken.
Was niet goed, moesten staand, misschien kon ik in de spiegel doen?
Zo gezegd zo gedaan. Inmiddels kreeg ik de vraag of ik misschien ook lak-pumps had, die heb ik wel. Was het weekend niet thuis dus aangegeven maandagmiddag foto's etc te mailen. Kreeg ik gistermiddag een mail of het gelukt was, niet gereageerd, had het druk. Vanmorgen een mail of alles ok was met me :? Wel begaan in elk geval, dat grietje :+
Had ze nog een korset gespot dat ik te koop heb, of ik daar ook aan-foto's van had. Ja, heb ik.

Daarnet me lens gefotografeerd en mn hoofd van een oude foto met korset verwijderd en haar gemaild.

Of ik van de zilveren pumps ook foto's van boven, achter, voor en zijkant had. Oh, en of ze scherper konden (zo slecht waren ze echt niet) en de lakpumps waren niet hoog genoeg. En of ik nog meer foto's met het korset had.

Nu ben ik de beroerdste niet hoor, maar ze heeft van de zilveren schoenen inmiddels al 5 (duidelijke!) foto's gezien, van het korset 3 waaronder een aan-foto. Ik ben geen wereldfotograaf maar alles is duidelijk zichtbaar, dus ik ben wel uitgefotograveerd intussen :+
Ik zette nog in mn mail dat ik wel hogere lakpumps had maar dat die niet te koop waren en in diezelfde mail heb ik een prijsvoorstel gedaan.

Krijg ik terug of ik pleeaaase foto's wil showen van de hoge lakpumps :? Oh, en dat het korsetje zo mooi staat.

Ik ben de beroerdste niet en wil graag verkopen maar ga me meer en meer afvragen of ik niet stiekem aan het mailen ben met een voeten-fetishjist ofzo :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:20

Ik denk niet dat je met een meisje te maken hebt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:22

Het klinkt inderdaad als een vies oud mannetje :P nou ja, oud hoeft nog nieteens, hahaha!

Je kunt ook een foto opsturen van jezelf in vieze paardrijlaarzen, dat schijnt ook goed te werken...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:22

Dat vermoeden kreeg ik dus ook al :') Heb net gemaild dat ik wel even uitgefotograveerd ben en of ze het korset en de pumps nog wilde overnemen voor het voorgestelde bedrag :+
Emailadres is ook iets met micheal... heb er al op gegoogled maar komt niks naar boven, soms heb je nog geluk met een social media-profiel ofzo :=

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 01:04

ik heb nu ook iets leuks,
had iets verkocht en de koper zou geld over maken.
nu is dat geld binnen, maar het is te weinig gaat om een klein bedrag van €0,38 cent (stelt niks voor weet ik) maar vind het toch niet echt netjes dit te doen zonder overleg.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 06:24

lijkt me dat het bij zo'n bedrag eerder een vergissing is...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:28

38 cent minder is wel gek, is het afgerond ofzo? Anders zou je haast denken dat de koper niet meer op z'n rekening had..

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:36

Ik had eens een shetlanderruin te koop staan.
Vraagprijs erbij, was bereden enz.
Mailt er een man, dat ie hem heel mooi vond, maar dat ie er verder niks mee ging doen, en dat ie bereden was had ie niks aan, want hij was bedoeld als grasmaaier.
Dus voor dat bereden gedeelte ging ie niks betalen, dus had er nog 50 euro voor over.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:40

Oh, die is leuk zeg!

"Hallo, ik wil graag uw GrandPrix paard kopen, maar dan wel voor de helft van de prijs want ik ga toch geen wedstrijden doen :D"

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:49

iirrssjjee schreef:
Dan nog vind ik niet dat je na 1 dag al zo hoeft te reageren, ik zit ook niet 24/7 achter de pc ;)

Maar mensen willen dat je dat wel doet :roll:

Zo had ik nml gereageerd op een poesje (wij waren op zoek naar 1) hier uit het dorp.
Wij moesten er natuurlijk wel even over nadenken,omdat er nog een klein verhaaltje achter het poesje schuilt.
Krijg ik gister een mail; ik had nml nog niet gereageerd (na 1 dag...)en ze vonden me onverantwoordelijk en onbetrouwbaar.
En ze gingen nu maar op zoek naar iemand die wel verantwoordelijkheid tegenover de dieren heeft en die ze konden vertrouwen.

Ik had echt zoiets van; pardon :?

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:47

Ik heb momenteel een trampoline te koop staan van 4m diameter voor € 110.

De 1e dag (vorige week maandag) krijg ik een bod van € 120. Ok, teruggemaild dat ik akkoord ging met het bod en wanneer ze tijd hadden om af te spreken. Krijg ik vervolgens niets meer terug. Ondertussen had ik nog een andere geïnteresseerde dus had ik vrijdagavond gemaild dat ik de trampoline tot zaterdag vasthoud voor haar, en zondag contact opneem met de andere geïnteresseerde. Krijg ik meteen een mailtje terug dat ze de volgende morgen iets ging laten weten. Zaterdagmiddag krijg ik een mailtje terug met de melding dat haar tuin te klein is en dit dus niet gaat passen.. Als je weet dat je tuin maar 4,5m breed is, en de trampoline (eigenlijk enkel springzeil) is zelf al 4m diameter weet je ook dat dit moeilijk gaat passen. Waarom plaats je dan nog een bod?
En ondertussen had de andere geïnteresseerde al een andere gekocht.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:49

Mri schreef:
mijn schoonvader had gister een buitenboord motor op MP gezet. Binnen 5 minuten na plaatsen had hij een mail van iemand die de VP bood.
Vorige week zei hij nog: "ik hoop dat ik er nog 400 euro voor kan krijgen". Na wat zoeken op oa MP zag hij dat dat ding meer waard was en heeft hij em voor 600 op MP gezet, nooit verwacht dat hij dat ervoor zou krijgen. Oke, geboden kwam hem 1,5 uur later ophalen. Advertentie is direct op "gereserveerd" gegaan.

En ding is opgehaald, direct advertentie weg gehaald.
Er stond GEEN telefoonnummer bij, alleen email, achternaam en woonplaats.
Gaat de huis telefoon, ja bent u de van wissen die een buitenboord motor op MP heeft staan :+

WAAROM gaan mensen via internet/telefoongids telefoonnummers opzoeken? er staat niet voor niks geen telefoonnummer bij....

dat is erg brutaal zeg!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:08

Yessy schreef:
38 cent minder is wel gek, is het afgerond ofzo? Anders zou je haast denken dat de koper niet meer op z'n rekening had..

ja is afgerond naar een heel bedrag.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:14

_Dribbel schreef:
Ik heb nog nooit iets raars meegemaakt maar gister wel iets waar ik van op keek.
Ik heb rittens op marktplaats staan en een man belde me dat hij interesse had en moest daarvoor een paar 100 km rijden. :+

Misschien heb ik wel hele bijzondere rittens? :Y)

Dat is dan slangenvoer |(

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:32

slangenvoer zou ik dan toch wel dichter uit de buurt halen haha.
De muizen die ik verkoop worden toch meestal wel opgehaald door mensen uit de buurt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:34

Ik zou voor leuke goedgefokte rittens wel 100 km rijden hoor.

Heb er zelfs twee uit Denemarken gehad. Die werden overigens wel gebracht :)