Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Norton

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 07:44

Wauw ik heb je topic al wat vaker stilletjes gevolgd, maar ik heb een inmens diep respect voor je. Hoe jullie gezin omgaat met de ziekte van je man, petje af.

Sterkte!

blauwdruivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:14

Nikka schreef:
@Passieappel : Ik kan je vertellen dat langdurig leven met iemand die depressief is en een doodswens heeft ook geen pretje is voor een kind. Het is allebei waardeloos voor een kind.
Zelfmoord of euthanasie maakt ook niet zo veel uit voor het kind denk ik, behalve dat bij het 2e andere mensen ook aangeven dat het geen houdbare zaak is. Wel belangrijk is dat het kind de ouder niet onverwachts vindt.

Zo bedoelde ik het niet :)
Ik ging meer in op het verschil voor het kind :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 10:50

blauwdruivje schreef:
Ik vind jullie erg dapper. Ik wens jullie veel wijsheid en sterkte.

Er is wel een ontwikkeling aan de gang, als het gaat over euthanasie bij psychiatrische patiënten, zie deze link:

http://www.psy.nl/meer-nieuws/nieuwsber ... b1d958a8cd

ja maar dan zal je ook uitbehandeld moeten zijn, en eerst een paar keer opgenomen moeten worden enz

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:25

Als je dit topic goed gelezen hebt, dan weet je dat het hard die kant op gaat. Ook zonder opname. Anders zou de psychiater niet meewerken aan een soort euthanasie.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:04

passieAppel schreef:
Nikka schreef:
@Passieappel : Ik kan je vertellen dat langdurig leven met iemand die depressief is en een doodswens heeft ook geen pretje is voor een kind. Het is allebei waardeloos voor een kind.
Zelfmoord of euthanasie maakt ook niet zo veel uit voor het kind denk ik, behalve dat bij het 2e andere mensen ook aangeven dat het geen houdbare zaak is. Wel belangrijk is dat het kind de ouder niet onverwachts vindt.

Zo bedoelde ik het niet :)
Ik ging meer in op het verschil voor het kind :)

Lees even door na je eerste opmerking, dan zie je dat het wel degelijk verschil maakt voor het kind. Al is het maar het voorbereid kunnen zijn, het kunnen uitleggen, het niet onverwachts in huis vinden van zijn vader. Om nog maar te zwijgen over het begrip van andere mensen. 'Mijn vader was ziek en heeft euthanasie gekregen' komt heel anders over dan 'mijn vader heeft zelfmoord gepleegd'.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:09

Stille meelezer meldt zich: Heb heel veel respect voor je TS!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:22

't Kind van TS heeft een leeftijd waarbij zoiets helemaal nog niet verteld hoeft te worden. Als hij later ouder is kunnen de omstandigheden rond de eventuele dood van zijn vader altijd uitgelegd worden (en zou in mijn ogen ook zeker moeten), maar ik zou een kind van die leeftijd nu nog helemaal niet belasten met dat soort termen die hem nog helemaal niks zeggen. Papa is er niet meer en dat uitleggen is al lastig genoeg... Ik denk dat het voldoende is om te zeggen dat papa ziek was en niet meer beter kon worden. En zowel TS als haar man gaan hier zo zorgvuldig mee om dat ik zeker weet dat ze ook met dat stuk heel zorgvuldig om zullen gaan, daar hoeven wij ons niet druk om te maken (vind het nogal cru over komen om TS hierop aan te spreken eerlijk gezegd, terwijl uit al haar berichten blijkt hoe ontzettend ze hier mee bezig is, alles uit zoekt en alles voorbereid en dus zéker over dat stuk ook niet licht zal denken).

Dikke knuf nog maar weer voor je, Lasorda... ik ben moeder maar kan me echt géén voorstelling maken hoe ik mijn kind (en die is 16 dus snapt heel wat meer) uit zo moeten leggen dat papa er niet meer is... Mijn hart brak al om het verdriet wat hij had toen zijn hond was doodgereden...
Ik kan je alleen maar weer (en die woorden klinken zo 'loos' van achter m'n toetsenbord) héél veel sterkte wensen.

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:39

Een stille meelezer hier, maar heel veel respect voor je Lasorda. En ook heel veel sterkte toegewenst.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:15

Hier nog een stille meelezer, heb echt ontzettend veel respect voor jouw sjonge sjonge.
Ik wil jullie heel veel sterkte en kracht toewensen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:38

Ilja000 schreef:
Als je dit topic goed gelezen hebt, dan weet je dat het hard die kant op gaat. Ook zonder opname. Anders zou de psychiater niet meewerken aan een soort euthanasie.

Ik kan goed lezen danku tussen verdienen en krijgen zit een bariere in het ethisch medisch dillema euthanasie, en schrijf er zelfs een literatuurstudie over. Dus danku voor de aanwijzing ik zal mijn studie en het topic nog eens lezen.

Ik hoop dat het nog steeds goed gaat! Wat moet het zwaar zijn voor je! Vind je ook heel sterk

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 07:20

Dit lijkt me niet de plek voor een discussie over wie wel of niet goed leest eerlijk gezegd, doe dat lekker via PB :)

Lasorda, ik vind het echt ontzettend knap hoe je met de hele situatie omgaat, en dat je je zelfs inleest over manieren van zelfdoding etc. Wat ben jij sterk!!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:07

lesilla schreef:
blauwdruivje schreef:
Ik vind jullie erg dapper. Ik wens jullie veel wijsheid en sterkte.

Er is wel een ontwikkeling aan de gang, als het gaat over euthanasie bij psychiatrische patiënten, zie deze link:

http://www.psy.nl/meer-nieuws/nieuwsber ... b1d958a8cd

ja maar dan zal je ook uitbehandeld moeten zijn, en eerst een paar keer opgenomen moeten worden enz

Mijn reactie was hierop en ik denk zomaar dat de man van TS al hard richting uitbehandeld is...

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 09:23

De psychiater heeft aangegeven dat hij die beslissing op dit moment niet steunt.
Hij vindt dat de orthopeed wel een goede kans moet hebben gehad.
Eerst maar eens kijken waar we met de mobiliteit en de pijn eindigen, dan weer de balans opmaken.
De psych gaat er heel zorgvuldig mee om, en zijn mening weegt gelukkig zwaar voor mijn man.
Dat neemt niet weg dat hij het tot die tijd wel vol moet kunnen houden.
Maar goed, iedere dag is er weer eentje dichterbij, donderdag is de aangepaste schoen klaar.
Wie weet haalt dat meteen al wat van de pijn en instabiliteit weg.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:09

Lasorda ik hoop en duim dat de aangepaste schoen je man wat verlichting in pijn zal geven.
Ik blijf mij verbazen over je kracht.
Je blijft vechten en doorgaan voor je man en je kind.

Is er iemand die jou helpt, knuffelt, arm om je heen slaat?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:02

luuntje schreef:
Is er iemand die jou helpt, knuffelt, arm om je heen slaat?

Ik denk wij, via Bokt.
Al ben ik het helemaal met jouw post eens hoor!

Ik blijf mezelf ook verbazen. :j

Ik zou ook zó graag willen dat we iets voor haar/hen konden doen!
Maar helaas is het niet zo makkelijk,...

benj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:53

Was je topic nog niet eerder tegen gekomen maar heb al je berichten gelezen van af het begin……
Wat ben jij sterk en wat doe je het goed! Echt diep respect!
Kan je helaas niet helpen maar wil je heel veel kracht toe wensen en natuurlijk duim ook ik mee voor een goede afloop!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:50

Lasorda schreef:
De psychiater heeft aangegeven dat hij die beslissing op dit moment niet steunt.
Hij vindt dat de orthopeed wel een goede kans moet hebben gehad.
Eerst maar eens kijken waar we met de mobiliteit en de pijn eindigen, dan weer de balans opmaken.
De psych gaat er heel zorgvuldig mee om, en zijn mening weegt gelukkig zwaar voor mijn man.
Dat neemt niet weg dat hij het tot die tijd wel vol moet kunnen houden.
Maar goed, iedere dag is er weer eentje dichterbij, donderdag is de aangepaste schoen klaar.
Wie weet haalt dat meteen al wat van de pijn en instabiliteit weg.

Mijn excuses! Verkeerd begrepen.

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 14:20

Och nee joh, uitbehandeld is hij nog niet, al heeft hij zelf soms het gevoel van wel.
Is meer dat hij het zelf nog moet zien zitten om door te gaan.

Ik kan jullie niet genoeg vertellen hoeveel jullie reacties me steunen.
Al die berichtjes zijn echt een hart onder de riem.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:48

Berichtjes plaatsen is een hele kleine moeite.

Ik maak mij zorgen over jou.
De boog kan niet altijd gespannen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:52

Ik ook. Hoe zit het met de zorg voor jouzelf, heb jij iemand waarbij je kunt spuien, mensen waar je op terug kunt vallen? Dat heb je echt nodig hoor, je kunt dit niet alleen dragen, meiske :(:)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:54

Ik reageer bijna nooit in dit topic, maar lees wel altijd mee.
Ik wou nu toch graag van de gelegenheid gebruik maken om je te vertellen hoeveel bewondering ik voor jou en je gezin heb! Wat moeten jij en je man een onwijs sterke karakters hebben! Jij dat je met dit alles nogsteeds zo sterk blijft, zo positief, petje af!
Maar ook je man, dat die met dit alles toch blijft vechten, voor zichzelf en voor jullie, wat moet dat onwijs zwaar zijn!
Echtwaar, respect... Ik hoop echt zo voor jullie dat het allemaal goed komt..

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 15:54

Heb ook IRL mensen om op terug te vallen hoor. :D
Ik probeer ook heel bewust tijd voor mezelf vrij te maken
en te genieten van kleine dingetjes, en niet non-stop hiermee bezig te zijn.
Ik ben 1 keer voor mezelf naar een psych geweest, dat is me zo tegen gevallen
dat ik nog niet de energie heb gevonden voor een volgende poging.
Je moet toch een soort van klik met zo iemand hebben en dat is even zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:28

Goed zo, aan jezelf blijven denken is héél belangrijk.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:32

Van hieruit nog een hele dikke :(:)