Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikka schreef:@Passieappel : Ik kan je vertellen dat langdurig leven met iemand die depressief is en een doodswens heeft ook geen pretje is voor een kind. Het is allebei waardeloos voor een kind.
Zelfmoord of euthanasie maakt ook niet zo veel uit voor het kind denk ik, behalve dat bij het 2e andere mensen ook aangeven dat het geen houdbare zaak is. Wel belangrijk is dat het kind de ouder niet onverwachts vindt.
blauwdruivje schreef:Ik vind jullie erg dapper. Ik wens jullie veel wijsheid en sterkte.
Er is wel een ontwikkeling aan de gang, als het gaat over euthanasie bij psychiatrische patiënten, zie deze link:
http://www.psy.nl/meer-nieuws/nieuwsber ... b1d958a8cd
passieAppel schreef:Nikka schreef:@Passieappel : Ik kan je vertellen dat langdurig leven met iemand die depressief is en een doodswens heeft ook geen pretje is voor een kind. Het is allebei waardeloos voor een kind.
Zelfmoord of euthanasie maakt ook niet zo veel uit voor het kind denk ik, behalve dat bij het 2e andere mensen ook aangeven dat het geen houdbare zaak is. Wel belangrijk is dat het kind de ouder niet onverwachts vindt.
Zo bedoelde ik het niet
Ik ging meer in op het verschil voor het kind
Ilja000 schreef:Als je dit topic goed gelezen hebt, dan weet je dat het hard die kant op gaat. Ook zonder opname. Anders zou de psychiater niet meewerken aan een soort euthanasie.
lesilla schreef:blauwdruivje schreef:Ik vind jullie erg dapper. Ik wens jullie veel wijsheid en sterkte.
Er is wel een ontwikkeling aan de gang, als het gaat over euthanasie bij psychiatrische patiënten, zie deze link:
http://www.psy.nl/meer-nieuws/nieuwsber ... b1d958a8cd
ja maar dan zal je ook uitbehandeld moeten zijn, en eerst een paar keer opgenomen moeten worden enz
Lasorda schreef:De psychiater heeft aangegeven dat hij die beslissing op dit moment niet steunt.
Hij vindt dat de orthopeed wel een goede kans moet hebben gehad.
Eerst maar eens kijken waar we met de mobiliteit en de pijn eindigen, dan weer de balans opmaken.
De psych gaat er heel zorgvuldig mee om, en zijn mening weegt gelukkig zwaar voor mijn man.
Dat neemt niet weg dat hij het tot die tijd wel vol moet kunnen houden.
Maar goed, iedere dag is er weer eentje dichterbij, donderdag is de aangepaste schoen klaar.
Wie weet haalt dat meteen al wat van de pijn en instabiliteit weg.