Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 14:05

Rock schreef:
saffire schreef:
Ze gebruiken geen bescherming bij gemeenschap, dus aids word overgedragen dan
En ze voeren zelf oorlog met elkaar(hebben wij niet gedaan) dus krijg je hongersnood o.a

Hoe wil je dat ze zich beschermen dan? :')
Volgens mij moet jij je iets beter verdiepen in de armoede in Afrika.

Ik moet nog altijd niks :D
En ik verdiep me in alles wat ik doe trouwens , en dit is gewoon wat ik vind heel simpel

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:05

VVD :)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:06

saffire schreef:
En je quote de beetles leven met de ogen dicht
dat doe ze dan toch zelf

De quote wil zeggen dat het makkelijker is je ogen ergens voor te sluiten dan om je erin te verdiepen, het te erkennen en een oplossing te willen vinden. En je ogen sluiten wordt niet als iets positiefs gezien..

Wil je nog op mij reageren :) want dit is wat ik vind.. daar kan ik niet zoveel mee :) ik wil ook weten waarom je dat vind :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:06

Krips schreef:
Saffire: Oorlogen tussen stammen is veroorzaakt door onze koloniale politiek. En geen bescherming bij gemeenschap, als je er geen bescherming is en geen weten daarvan is dat er lastig. Bovendien maakt de Paus het ook nog moeilijk door te zeggen dat je geen bescherming mag gebruiken.

Inderdaad :j Leuk weer, dat geloof :Y)

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 14:07

Krips schreef:
Saffire: Oorlogen tussen stammen is veroorzaakt door onze koloniale politiek. En geen bescherming bij gemeenschap, als je er geen bescherming is en geen weten daarvan is dat er lastig. Bovendien maakt de Paus het ook nog moeilijk door te zeggen dat je geen bescherming mag gebruiken.

Een groot gedeelte van de problematiek komt zelf uit het westen.

Wat heeft de paus daarmee te maken dat is de schuld afschuiven vind ik
Ze weten echt wel dat je dan ziek word hoor , dus doen ze zelf

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:07

Heino schreef:
saffire schreef:
Kijk en dat bedoel ik dus he , als die mensen er toch niks mee doen met de hulp , waarom zoude we dan helpe
Het haalt toch niks uit als de mensen zelf geen initatief nemen om iets te helpe :Y)

Misschien kúnnen ze niks met de hulp omdat de hulp op de verkeerde plekken terecht komt? Beetje raar verwijt vind ik dit.
Ik vind het maar raar dat we de ontwikkelingshulp stop moeten zetten/drastisch moeten verminderen omdat eht ergens beleidsmatig verkeerd gaat. Wie pak je daar nu mee aan??

Saffire?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:08

De paus zegt dat je geen condooms etc. mag gebruiken, daardoor wordt aids veel meer overgedragen.

memerel

Ik heb VVD gestemd.... :)

Abiola

saffire schreef:
En ik verdiep me in alles wat ik doe trouwens , en dit is gewoon wat ik vind heel simpel

Je moet zeker niets, maar je komt wel wat snuggerder over als je het wel zou doen ;)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:09

Het is in Afrika anders dan in Nederland. Geen scholing, geen internet, geen televisie, niet kunnen lezen. Je zit afgezonderd in de middle of nowhere alleen met je stammetje. Hoe moet je dan komen aan informatie over AIDS? Hoe moet je dan komen aan een condoom? Ik schuif het niet af op de paus. Ik zeg alleen dat het in gevallen wel een rol speelt.

Anoniem

saffire schreef:
Rock schreef:
Hoe wil je dat ze zich beschermen dan? :')
Volgens mij moet jij je iets beter verdiepen in de armoede in Afrika.

'Moet' is ook maar een woord. Geef eens antwoord op mijn vraag? Hoe wil je dat ze zich beschermen? En jij zegt nu dat je je verdiept, maar als je zonder onderbouwende argumenten een mening 'dumpt' kom je op mij persoonlijk niet over alsof je weet hoe het echt zit. Het feit dat je lijkt te denken dat de armoede in Afrika veroorzaakt is door oorlogen en je algehele manier van schrijven sterken mij in die observatie.

Anoniem

Krips schreef:
Het is in Afrika anders dan in Nederland. Geen scholing, geen internet, geen televisie, niet kunnen lezen. Je zit afgezonderd in de middle of nowhere alleen met je stammetje. Hoe moet je dan komen aan informatie over AIDS? Hoe moet je dan komen aan een condoom? Ik schuif het niet af op de paus. Ik zeg alleen dat het in gevallen wel een rol speelt.

_/-\o_

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:10

saffire schreef:
Krips schreef:

Een groot gedeelte van de problematiek komt zelf uit het westen.

Wat heeft de paus daarmee te maken dat is de schuld afschuiven vind ik
Ze weten echt wel dat je dan ziek word hoor , dus doen ze zelf

Dat is het probleem. Heel veel mensen weten dat NIET.
Ik vind jouw redenaties wel heel simpel. Er is zoveel ontwetendheid in die Afrikaanse landen..

Anoniem

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:12

Zo is het bijvoorbeeld ook zo dat er in een boel Afrikaanse landen het geloof heerst dat om van je aids af te komen, je seks moet hebben met een maagd :\

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 14:12

Ik steek mijn mening niet onder stoelen of banken.
Ben je het daar niet mee eens oke mag van mij
Maar niet doen of ik dom ben he kom op zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:13

Laat dan eens zíen dat je een slimme meid bent door de boel te onderbouwen! Dat is nu juist wat slimme mensen (en dan heb ik het niet eens over IQ) onderscheid van minder slimme mensen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:14

Er was op t.v. een uitzending over Afrika,ze deelden daar condooms uit en legde uit aan de jongeren waarom ze het moesten gebruiken enzo.Ook over Aids hadden ze het,maar weet je wat de meeste jongens daar zeiden?Ik doe het niet met condoom,ik wil vlees voelen!Ondanks dat die vrouw uitlegde dat ze dan wel Aids konden krijgen,ow zegt 1 van die jongens,ik krijg dat toch niet.Tja sommige willen niet geholpen worden,beetje jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:15

Maar stel je eens voor hoe het is... jij hebt je leven lang geen condoom gebruikt, nooit voorlichting gehad over aids... je krijgt ineens een rubbertje in je handen geduwd met mededeling; dit moet je gebruiken...

Er heerst daar zoveel bijgeloof over aids... da's echt niet in een keer opgelost :n

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 14:17

Ik zeg gewoon hoe ik het zie, en ik onderbouw hem wel, maar dan weer niet genoeg volgens jullie dan he.

ik zeg gewoon dat ik vin dat ze het zelf doen omdat:
Ze zelf oorlog voeren (word het allemaal niet beter van )
Ze zelf met eigen keuze geen bescherming beruike

Hoelang zijn ze daar al niet bezig om het aan hun hoofd te peuteren dat ze bescherming moeten gebruike.
Maar dat doen ze niet vanwege gebruiken e.d
Dus in mij ogen is dat eigen schuld dikke bult.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:17

Ik heb ook gestemd en heb PVV gestemd :)

Waarom? Omdat ik vind dat hij zeer goede en vooral strenge maatregelen heeft waar ik het mee eens ben (dierenleed, referendums, school/stufi/ov, geen verhoging zorgtoeslag, maar vooral de aanpak van de criminaliteit). Natuurlijk komt ook de integratie/moslims/islam bij hem heel erg naar voren en dat wil niet zeggen dat ik het daar mee eens ben, maar ik vind wel dat er wat moet gebeuren en dat de andere partijen daar te soft in zijn (en vooral te soft over praten, overigens vind ik dat ook over de criminaliteit). De plannen van Wilders zijn wat extreem in mijn ogen, maar als dat een beetje geminderd wordt zitten we op een goede weg imo :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:18

Rock schreef:
Maar stel je eens voor hoe het is... jij hebt je leven lang geen condoom gebruikt, nooit voorlichting gehad over aids... je krijgt ineens een rubbertje in je handen geduwd met mededeling; dit moet je gebruiken...

Er heerst daar zoveel bijgeloof over aids... da's echt niet in een keer opgelost :n

Nou ze gaven niet een mededeling,ze legde alles uit.
Ze zeiden gewoon,mij overkomt het niet dat ik Aids krijg.
Gelukkig waren er ook jongeren die het wel aan namen en luisterde wat er verteld werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:20

saffire schreef:
Ik zeg gewoon hoe ik het zie, en ik onderbouw hem wel, maar dan weer niet genoeg volgens jullie dan he.

ik zeg gewoon dat ik vin dat ze het zelf doen omdat:
Ze zelf oorlog voeren (word het allemaal niet beter van )
Ze zelf met eigen keuze geen bescherming beruike

Hoelang zijn ze daar al niet bezig om het aan hun hoofd te peuteren dat ze bescherming moeten gebruike.
Maar dat doen ze niet vanwege gebruiken e.d
Dus in mij ogen is dat eigen schuld dikke bult.

Mag ik vragen of je dyslectisch bent? Ik erger me erg aan je taalgebruik, maar als je er niets aan kan doen kan ik dat iets makkelijker loslaten :o

Verder worden er in de aidslanden echt niet overal oorlogen gevoerd hoor! En zoals al eerder aangegeven, dat komt ook grotendeels voort uit het koloniale verleden (waar wij beter van zijn geworden en zij slechter!).

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:22

Heino schreef:
saffire schreef:
Kijk en dat bedoel ik dus he , als die mensen er toch niks mee doen met de hulp , waarom zoude we dan helpe
Het haalt toch niks uit als de mensen zelf geen initatief nemen om iets te helpe :Y)

Misschien kúnnen ze niks met de hulp omdat de hulp op de verkeerde plekken terecht komt? Beetje raar verwijt vind ik dit.
Ik vind het maar raar dat we de ontwikkelingshulp stop moeten zetten/drastisch moeten verminderen omdat eht ergens beleidsmatig verkeerd gaat. Wie pak je daar nu mee aan??

Nogmaals, Saffire?

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 14:23

Mag ik even vragen waarom je je ergert aan mij schrijfwijze?
IK type met hoofletters en punten toch??
Wat ik alleen wel doe is af en toen een N weglaten
Sorry maar dat krijg ik er niet uit bij mezelf

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:24

Heino schreef:
saffire schreef:

Nogmaals, Saffire?[/quote]

"Heino" het onderste stukje is van "Saffire"?en het bovenste van jou?