Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 12:37

Leuk! Ik had gezegd dat ik even een collega zal vragen en vervolgens een half uurtje wegblijven....

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:32

Ik had idd een collega van mij erbij gehaald ;)
Maar goed gewoon blijven laggen XD

Ik krijg mijn hele leven al te veel vreemde opmerkingen over mijn blonde haar, dus ben er ondertussen wel aan gewend ;)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:04

Ik werk in een restaurant waar we ook afhaal en bezorg hebben.
Laatst belde een vrouw, die bestelde een schotel maar wilde de aardappels apart. Wij mogen dit niet meer doen, omdat er dan vaak klachten komen over de porties, in een aparte bak lijkt het minder maar dat is de portie die bij de schotel hoort. Een portie aardappels apart is groter.
Die vrouw direct superpissig -O- Helemaal over de zeik, mij behandelen alsof ik achterlijk ben terwijl het niet mijn beleid is.
Ik geef dus aan dat ik dat helaas niet meer mag doen in verband met klachten en dergelijke. Nou, dan hoeft ze geen schotel meer, mij maakt dat niets uit. Of ik nu achtendertig schotels verkoop of twee broodjes shoarma, ik verdien evenveel. Desalniettemin vind ik het wel bagger voor haar, maar haar toon maakt dat het mij ook direct een stuk minder boeit {:)-: Mevrouw besteld uiteindelijk een paar broodjes. Wil het laten bezorgen, ik vraag waar.. Zij noemt een adres en voegt er aan toe "waar de helft van al jullie bestellingen ongeveer naar toe gaan.. " Ik denk nog, dat is iets om trots op te zijn.. eet es gezond. Maar goed, mijn fatsoen gehouden. Niks raars gezegd.
kwartiertje later gaat de telefoon weer. Een man. Geen aardige toon, spreekt met enigszins dubbele tong en dringt erop aan mijn baas te spreken. Ik geef aan dat deze niet aanwezig is en wil zijn naam, nummer en reden noteren zodat mijn baas hem terugbelt. Nee, dat wil hij niet, hij wil hem nu(!!) spreken. Onmogelijk.. de beste man is niet aanwezig. Vraagt hij wie er voor mij verantwoordelijk is.. Nou ja, ik zelf :Y) Wijs en oud genoeg om in een horeca zaak mijn eigen beslissingen te mogen maken.. Vond die man ook niet oke.. Hij moet en zal iemand anders spreken.. Ik geef nogmaals aan dat als hij zijn nummer en naam achterlaat hij terug gebeld zal worden. Ik moet geen grote bek tegen hem hebben krijg ik te horen -O- Whatup dude? Ik heb ondertussen al drie beledigingen naar mn hoofd geslingerd gekregen, tis 18:45 dus die lijn moet vrij voor bestellingen, tis druk.
Uiteindelijk neemt een kok de telefoon van mij over. Is het de man van die vrouw die eerder belde over de aparte aardappels wat niet gedaan werd :Y)
Ondertussen was de bestelling al lang naar hen op weg. Bleef maar zeuren aan die lijn, echt niet te doen. Als die aardappels niet apart worden gedaan, dan worden ze niet apart gedaan! Stop met zeuren, bestel ergens anders.. Maar wat dat betreft heeft de zaak waar ik werk wel een voorsprong omdat het buiten de stad is en verder niemand daar bezorgt. De vrouw en man hebben beiden zo'n asociale toon tegen mij aangeslagen terwijl ik er ook toch echt helemaal niks aan kan doen, maar dat willen ze niet begrijpen :Y)
Uiteindelijk heeft de kok het afgehandeld. Aangegeven dat het nu eenmaal zo gaat en als dat niet naar hun wens is vind hij dat jammer maar het blijft nu eenmaal zo.

Net als mensen die bellen uit plaatsten waar wij niet bezorgen, dan vinden ze het slechte service dat we voor hun geen uitzondering willen maken :Y)

Of het niet hebben van een pinautomaat. Vind ik ook suf :Y) Maar goed, het is niet verplicht, hangen tig borden waar het genoteerd staat, op alle dagen (met uitzondering van zondag)tot 2100 is een pinautomaat op 1 minuut lopen. Na 2100 en op zondagen vijf minuutjes lopen. Toch altijd minutenlang zeuren over hoe belachelijk dat is.. Hoe ouderwets en alles. Ja jammer dan. Als het je niet zint, eet ergens met pinautomaat. Ik snap ook echt wel dat dat niet erg modern is en vervelend, maar om mij daar vijf minuten over aan de kop te zeuren heeft ook geen nut.

Mensen die ontevreden zijn over een van bovenstaande dingen en aangeven daarom nooit meer bij ons te komen eten.. (bediening vonden ze prima, eten was top, prijs ook niet te klagen... maar omdat je geen pinautomaat hebt komen ze niet weer :Y) ) Als je niet weer komt eten, ook goed. Echt waar, even goede vrienden. Mensen lijken te denken dat zij alleen het hele restaurant draaiende houden..

Maaarrr, ook veel leuke mensen :)
Een vrouw die met haar zoon uit eten was bij ons en serieus erg verbaasd was dat het 37,50 euro kostte. Alles wat ze gehad hadden nog es opnoemde omdat ik volgens haar echt iets vergeten moest zijn :D .
Een oudere veteraan die hele oorlogsverhalen vertelde waarvan mijn oren nu nog na klapperen..
Een oude gehandicapte man die met de taxi kwam waardoor hij 20 minuten eerder was dan zijn familie die helemaal over de top was omdat ik hem geholpen had zijn jas uit te trekken.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:23

Ja had ik ook bij de macdonalds ik kom hier nooit meer. Oke prima 1 big tasty meer of minder gaat de mac echt niet failliet van hoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:05

Lijkt me echt vervelend. Ik had die aardappels-man allang weggedrukt. xd

Ik krijg soms hele banketstaaf opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd over mijn haar. Ze krijgen meestal een ' >;) ' blik terug, want erg origineel zijn de opmerkingen niet. xd Vooral 'ginger' is een bekende.

Met kerst was het enorm druk en ik was wat kratjes aan het opruimen wanneer een man met een pools accent ineens een hele heisa begint te maken. Ik kon hem niet zo goed verstaan (Hij schreeuwde nogal) maar gevraagt waarmee ik hem kon helpen. Dus hij steekt zo'n vis naar me toe en zegt/schreeuwt: 'Zie je wat hier mis mee is?' dus ik kijk naar de vis, waar een paar bruine plekjes op zitten en zeg tegen de man: 'Oh, hij is over datum. Geef maar hier dan breng ik hem wel weg.' maar nee, dat wat niet goed genoeg. Ik kreeg de vis niet, ik was tenslotte verantwoordelijk voor deze afdeling (vond ik wel een leuke, 15 en al hoofd van een afdeling. :Y) ) en ik moest zorgen dat dit in orde was bla die bla. Ik werd hem op een gegeven moment zat, heb de vis gepakt en ben maar weggegaan.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:36

Wat een leuk toppic is dit!

Ik werk in een Vistaria en moet ook regelmatig een "Pokerface" opzetten.

Komt een mevrouw & die wil graag een stuk verse zalm (niet gebruikelijk bij ons word altijd door onszelf gebakken, maar wel mogelijk) Dus ik zeg; Prima, maar moet even vragen wat het kost. Mevrouw; Weeg het eerst maar af en pak het maar in. Prijs maakt niet uit. Dus dat doe ik en vraag ondertussen wat het kost aan de baas. Loop weer naar de kassa en sla het bedrag aan. Noem de prijs. Zeg die vrouw; Zo duur? Dan hoef ik het niet hoor...

Toch niet te geloven...

Maar er zijn ook wel grappige dingen.

Meneer besteld een scholfilét met friet. Er ligt een schijfje citroen in een pers dingetje op het bord & sprenkeld dit over z'n Frietjes. Hij zegt zoooo dit heb ik nog nooit gehad, friet met citroen. Ik; meneer, die citroen is voor over de vis bedoeld:) Haha

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:01

Hier spant ook weer iemand de kroon bij de winkel

De laatste 3 dagen, vrijdag, zaterdag en maandag hadden wij vollop vuurwerk verkoop. Eerste dag viel het mee maar de laatste 2 dagen, zodeju zeg!
Zaterdag begon de drukte om 12 en hield tegen 4 uur op.
Maar maandag was het ongelovelijk druk.
kwart over 10 half 11, drukte was op zijn sterkst, in totaal 30 a 40 klanten in de rij van onze 2 kassas. Dus elke kassa minimaal 15 klanten! Om half 5 hield het eindelijk op. Daartussen was het ongewoon druk. Ongelovelijk druk!
Wij hebben maar 2 kassa's. Maar er word nu wel STERK aan gedacht om een extra kassa bij aan te schaffen.

Was er een vrouw, op de drukte van de dag, rond een uur of 2. Waarom staat bij deze kassa alleen dat dit een vuurwerk kassa is?
Ik "Ja sorry mevrouw, we hebben de laatste 3 dagen geen tijd gehad om dit eraf te halen."
Zei: "Wat is het een moeite zeg! Om daar 1!!! Plakkertje aan te hangen?!"
Ik keek haar zo droog aan, net alsof de woestijn was ontsnapt ofzo "Mevrouw, wij zijn al vanaf half 9 open, dan stromen de klanten naar binnen als water in een rivier en hebben wij geen tijd meer om het er aan te plakken. Als de winkel gaat sluiten, dan is het tellen schoonmaken en weg wezen.'
Op dat moment komt mijn baas er aan. En mijn baas had het druk. Ging ze precies hetzelfde vragen en zeggen als tegen mij zegt mijn baas : "Ja...sorry hoor, maar dit is de laatste dag...Mensen horen het wel en wij roepen wel. Daarnaast worden er al genoeg bomen gekapt voor papier, ik vind het wel prima. Wij kunnen het wel af met onze stem." Vrouw wordt boos: "Maar wat voor MOEITE is het? 1 Papiertje extra of niet? Moet ik hetzelf doen?" Mijn baas kijkt haar aan "Succes."

Vrouw rekend af en mopperd naar buiten. Wenst ons niet eens een fijne jaarwisseling terwijl wij dat wel naar haar toe doen.

Die klant achter haar. Die heeft zo hard gelachen, dat die vrouw daar OOK nog eens boos om werd.
Die klant begreep ons prima. En die zag die drukte ook in.

Ik wou bijna aan die vrouw vragen : Heeft u OOIT wel eens in een drukke winkel gestaan? Of wilt u nu even met mij ruilen?
Maar heb het niet gezegd.

Zodejudejuud zeg!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:04

Hahaha, waar iemand zich ook druk om kan maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:29

Mijn god. :')

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:54

Ik werd gisteren zo gek op m'n werk..
er was iemand met een kind van een jaar of 10.
Eerst gaat dat kind een stokbrood dat er staat helemaal plat kneden en breken (ik zeg er wat van kijkt hij me aan alsof hij water ziet branden).
Daarna klimt hetzelfde kind op een keukentrapje wat in de winkel staat omdat we kerstversiering aan het weghalen waren. (andere collega zegt dat hij eraf moet omdat ze het trapje nodig heeft, kind wordt boos)
Daarna gaat hij ook de verpakkingen van het toiletpapier doorprikken met zijn vingers, ik kijk hem vuil aan en hij kijkt zo terug van lekker voor je.
Kan er zo chagrijnig om worden dat kinderen alles moeten slopen en dan ook nog op een dag dat het al druk is.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:09

Wat een leuk topic!! Ik werk ook in een winkel en kom vaak genoeg gekke dingen tegen, zoals die keer dat iemand een hele discussie begon over verschillende soorten tomaten soep. De beste mam vond het belachelijk dat er zo veel verschillende soorten waren en ons assortiment deugde van geen kant.

Of die keer dat iemand compleet over de zeik ging omdat wij geen AH huismerk verkopen. Zijn redenatie was: jullie zijn jumbo, de winkel voor al uw boodschappen (is een van jumbo's 7 zekerheden), maar huismerken van andere supermarkten gaat toch wel erg ver!

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:12

hahahaha dat meen je niet? van die huismerk producten?
weet je zeker dat die ze allemaal wel op een rijtje had?

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:26

Tja, sommige mensen snappen denk ik niet wat een huismerk inhoudt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:00

Dat van de aardappeltjes snap ik echt niet. Hoe groot is de moeite om die even apart te doen? Als het beleid is kun je dat toch uit leggen dat de portie aardappelen van de schotel kleiner is dan een gewone portie? Maar dat ze best in een apart bakje kunnen. Ik snap dat je daar misschien niets over te zeggen hebt, maar dat is echt beleid wat ik niet snap. Beetje service moet toch kunnen? Natuurlijk is het wel de toon die de muziek maakt. Sta er zelf ook niet om te springen om een stap harder te doen voor klanten met een grote mond.

Dat van het huismerk is wel heel bekend. Hebben jullie dat of dit ook van de AH/C1000/plus ect? Sta je daar in de Jumbo... :+

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:24

Ik moest gisteren werken, stond kassa, maar was mn stem een beetje kwijt :+
Kwam er een man en die bestelde wat, ik vroeg of het meenemen was of hier opeten, maar verstond hem niet goed, hij mompelde wat.. Naja ik de bestelling pakken, zegt ie; Ja god#%*^ik wil het toch meenemen!.. Dus ik: Oke sorry, dan mag u wel even zitten kom het zo brengen.. Ik wilde hem zn milkshake alvast meegeven, nou toen kwam het hoor, hij schold me gewoon echt verrot omdat hij die milkshake toch #$%(#^@ ook mee wilde nemen! -:(-

Nouja ik stond daar echt zo van; wtf? En alle andere gasten in de rij keken ook stomverbaasd, met zo'n gezicht van; trek het je niet aan... :(:)

Later nog een man die echt op mij persoonlijk boos werd omdat we zo duur zijn, ja sorry hoor kan ik toch niets aan doen... }:0

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:31

Gisteren ook zo'n man ja zijn jullie nu álweer duurder geworden?
Ik zo: tsja is elk jaar 10/20 cent omhoog, is met alles niet alleen hier he..

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:40

Margoooo schreef:
Ik wilde hem zn milkshake alvast meegeven, nou toen kwam het hoor, hij schold me gewoon echt verrot omdat hij die milkshake toch #$%(#^@ ook mee wilde nemen! -:(-

Nou ik heb ook wel eens bij de snackbar dat ik wat mee wil nemen, maar dan wil ik mn milkshake ook meenemen en niet alvast voor die tijd krijgen. Volgens mij is dat heel moeilijk om te begrijpen al ben ik wel een stuk vriendelijker dan die meneer die jij had.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:44

Er zijn ook genoeg mensen die hem wel alvast willen, hetzelfde met ijs.. En het was ook geen enkel probleem als hij het gewoon gezegd/gevraagd had, maar gewoon die toon van hem.. Echt belachelijk...

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:56

helaas gaan ze er hier vanuit dat je hem alvast wilt voor je eten klaar is, dus meld het altijd even dat ik de milkshake ook graag mee wil nemen. Kleine moeite, maar voor sommige medewerkers helaas heel moeilijk te begrijpen....Soms krijg je dus je milkshake alvast in een tasje en zit je alsnog op je eten te wachten, dat was dus niet de bedoeling :+

Maar idd, dit is wel heel belachelijk!!

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:14

Ja ach, dat soort mensen ben ik inmiddels wel gewend... Blijf me erover verbazen maar kan er niet meer zo mee zitten :)

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:35

Ik verbaas me elke dag over 'gasten' op het werk, we krijgen echt van die asociale/vreemde/stonede/dronken/vervelende mensen.. echt niet te begrijpen. :n

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 01:21

Ik had vorige week donderdag ook een hele aparte klant 8)7.

Er kwam een buitenlandse man bij mij aan de kassa (kledingwinkel) die een trui wou afrekenen en in gebrekkig Nederlands kon hij zeggen dat het een cadeautje was. Prima, dus ik pakte alle spullen om het netjes in te pakken plakte het prijskaartje af toen begon de klant te schreeuwen. Hij wou er geen stickertje op want dat kon je eraf trekken en dan alsnog de prijs zien blabla. Dus ik netjes uitgelegd maar meneer ik mag het prijskaartje er niet vanaf knippen want dan kunt u het niet retouren als het toch niet goed is. Ondertussen had hij zelf het stickertje er weer vanaf getrokken en na veel aandringen wou hij dat ik het kaartje er toch afknipte. Nog voor de zekerheid gevraagd want hij was lastig verstaanbaar, dus ik pakte de schaar en wil het kaartje eraf knippen. Begint meneer ineens te schreeuwen pakt mijn schaar af en legt die op de toonbank neer := en loopt weg dat hij niet geholpen wil worden door mij want ik keek boos naar hem >;) Ik stond daar echt van whatefuck ik ben gewoon een beetje verward wat ik nu moet...

Meneer loopt naar mijn collega toe en begint ook tegen haar te schreeuwen dat ik het kaartje niet eraf wou knippen. Zij hem nogmaals netjes uitgelegd dat wij dat niet mogen doen ivm retouren. Zijn vrouw begon ondertussen ookal een heisa te maken. Ik stond nog steeds bij de kassa verbaasd wat er gebeurde. Uiteindelijk heeft een andere collega hem naar buiten mee genomen en hem zijn verhaal laten doen. Hij vond dat verkoopsters altijd moeten glimlachen en vriendelijk zijn zoals robots :+ (Naar mijn weten stond ik gewoon normaal achter de kassa niet boos kijkend geen slechte bui niks..) En ik keek boos naar hem en was een racist omdat hij buitenlands was wou ik hem niet helpen. De volgende dag zou hij zelfs terugkomen om naar mijn baas te gaan zodat ik ontslagen zou worden. juist...

Meneer is uiteindelijk vertrokken zonder trui en de volgende dag niet teruggekomen. }:0 ( Diezelfde avond toch maar even mijn baas gebeld en het uitgelegd)

Ja, wij hebben ook een beveiliger die door onze straat loopt, maar ik dacht er op dat moment niet aan omdat ik niet het gevoel had dat ik zwaar bedreigd werd.

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 01:25

Clairetjuhz schreef:
Ik had vorige week donderdag ook een hele aparte klant 8)7.

Er kwam een buitenlandse man bij mij aan de kassa (kledingwinkel) die een trui wou afrekenen en in gebrekkig Nederlands kon hij zeggen dat het een cadeautje was. Prima, dus ik pakte alle spullen om het netjes in te pakken plakte het prijskaartje af toen begon de klant te schreeuwen. Hij wou er geen stickertje op want dat kon je eraf trekken en dan alsnog de prijs zien blabla. Dus ik netjes uitgelegd maar meneer ik mag het prijskaartje er niet vanaf knippen want dan kunt u het niet retouren als het toch niet goed is. Ondertussen had hij zelf het stickertje er weer vanaf getrokken en na veel aandringen wou hij dat ik het kaartje er toch afknipte. Nog voor de zekerheid gevraagd want hij was lastig verstaanbaar, dus ik pakte de schaar en wil het kaartje eraf knippen. Begint meneer ineens te schreeuwen pakt mijn schaar af en legt die op de toonbank neer := en loopt weg dat hij niet geholpen wil worden door mij want ik keek boos naar hem >;) Ik stond daar echt van whatefuck ik ben gewoon een beetje verward wat ik nu moet...

Meneer loopt naar mijn collega toe en begint ook tegen haar te schreeuwen dat ik het kaartje niet eraf wou knippen. Zij hem nogmaals netjes uitgelegd dat wij dat niet mogen doen ivm retouren. Zijn vrouw begon ondertussen ookal een heisa te maken. Ik stond nog steeds bij de kassa verbaasd wat er gebeurde. Uiteindelijk heeft een andere collega hem naar buiten mee genomen en hem zijn verhaal laten doen. Hij vond dat verkoopsters altijd moeten glimlachen en vriendelijk zijn zoals robots :+ (Naar mijn weten stond ik gewoon normaal achter de kassa niet boos kijkend geen slechte bui niks..) En ik keek boos naar hem en was een racist omdat hij buitenlands was wou ik hem niet helpen. De volgende dag zou hij zelfs terugkomen om naar mijn baas te gaan zodat ik ontslagen zou worden. juist...

Meneer is uiteindelijk vertrokken zonder trui en de volgende dag niet teruggekomen. }:0 ( Diezelfde avond toch maar even mijn baas gebeld en het uitgelegd)

Ja, wij hebben ook een beveiliger die door onze straat loopt, maar ik dacht er op dat moment niet aan omdat ik niet het gevoel had dat ik zwaar bedreigd werd.

Wat een vreemde man. :roll:

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 01:46

Margoooo schreef:
Ik moest gisteren werken, stond kassa, maar was mn stem een beetje kwijt :+
Kwam er een man en die bestelde wat, ik vroeg of het meenemen was of hier opeten, maar verstond hem niet goed, hij mompelde wat.. Naja ik de bestelling pakken, zegt ie; Ja god#%*^ik wil het toch meenemen!.. Dus ik: Oke sorry, dan mag u wel even zitten kom het zo brengen.. Ik wilde hem zn milkshake alvast meegeven, nou toen kwam het hoor, hij schold me gewoon echt verrot omdat hij die milkshake toch #$%(#^@ ook mee wilde nemen! -:(-

Nouja ik stond daar echt zo van; wtf? En alle andere gasten in de rij keken ook stomverbaasd, met zo'n gezicht van; trek het je niet aan... :(:)

Later nog een man die echt op mij persoonlijk boos werd omdat we zo duur zijn, ja sorry hoor kan ik toch niets aan doen... }:0

Zo die was hier toch aan het verkeerde adres. Toen ik nog bij de mac werkte ook zo een driftkikker vloeken en tieren die zn blijkbaar koude broodje vanuit de auto TEGEN mijn gezicht aan gooie.. Die heeft een volle shake terug de auto in gekregen. Mensen die je niet respecteren kunnen echt heisa terug verwachten of dat nu gepast of ongepast is. Ik had het niet eens meer mee gegeven -O-..Zo vaak gehoord bij de mac duuuurtt laaangg.. Waarop mijn antwoord al snel was '' dan ga je zelf koken'' dit mocht overgens ook gewoon van de baas. Nu zit ik achter de kassa en hoef ook geen bellende of asociale mensen te helpen. Want omdat ik ''gay'' ben waren de hamburgers op :') Dan kan je bij mij echt oprotten :D

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:39

Mwah WhySoWhite, ik ga me niet verlagen tot dat niveau, tuurlijk het is vreselijk onbeschoft, maar ga geen gasten terug uitgeschelden ofzo.. Denk ook niet dat mijn baas daar blij mee gaat zijn haha :)