[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:12

Het is een rotlijn hoor :D

Ik heb wel altijd mijn zaakjes goed voor elkaar O:)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:17

De stoptrein Den Haag-Roosendaal is erger, vooral wat gedrag aangaat -O- .
Maar wat me heel erg opviel was ook de nonchalance van de mensen waar het niet bij klopte, alsof ze die 35 euro makkelijk kunnen missen :? . En vooral die ene mevrouw, ze had een kaartje met korting, en ik vraag naar haar kaart. Antwoord ze heel blijmoedig:"die heb ik". Dus ik vraag of ik hem even mag scannen, ze werpt 1 blik in haar tas, en zegt met een glimlach dat ze hem niet bij heeft :? .

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:12

Ino, weet jij dit toevallig?

Ik was vorige week met de knol op pad, kwam twee keer over een spoorwegovergang (twee verschillende) en daar zag ik op het spoor een soort lage witte 'bordjes' staan. Dus op de rails. Op het spoor van X naar Y stond SR en op het spoor van Y naar X stond RS. En dan ben ik dus weer zo iemand die zich gaat afvragen waarom dat is. :D

nieziej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:01

ik hoef gelukkig nooit ver met de trein :+ van assen naar hoogeveen voor school 1 dagje per weer maar meestal is er weer eens vertraging:( of heb ik gewoon zown pech dat ik steeds in de verkeerde trein zit:P

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:03

Ik heb een mee-reiskaartje: gratis reizen met iemand met een bij NS gekocht geldig NS vervoersbewijs

Dat geldt zeker niet voor een ov-studentenkaart? Ik moet nl morgen van Leeuwarden naar Rotterdam en dan kan dat schelen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:05

Jawel :j mijn zusje en broertje hadden vorig jaar ook zo'n kaartje, zijn beiden met mij op stap geweest heel Nederland door. Ik heb een studenten OV.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:18

Karin schreef:

Ik was vorige week met de knol op pad, kwam twee keer over een spoorwegovergang (twee verschillende) en daar zag ik op het spoor een soort lage witte 'bordjes' staan. Dus op de rails. Op het spoor van X naar Y stond SR en op het spoor van Y naar X stond RS. En dan ben ik dus weer zo iemand die zich gaat afvragen waarom dat is. :D

hihi ik vraag me dat soort dingen ook altijd af.

Vandaag ging mn trein van utrecht ineens van spoor 4, had m gelukkig meteen zien staan dus ik had m nog, als ik eerst naar 8/9 was gegaan had ik m wel gemist denk ik :P

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:32

Ja, dat had ik laatst naar Rotterdam ook, ik was naar 8/9 gerend, had nog 2 minuten..
Daar ging ie niet, dus moest terug naar 7, en tsja, toen ging ie net voor m'n neus weg. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:03

Laatste tijd gaan Amsterdam / Alkmaar / Schiphol steeds van 8 en 9 :=

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:20

Ja, maar die naar Den Haag/Rotterdam ook nog vaak genoeg. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:21

Ik pak altijd de trein maar op Spoor 18 :+

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:28

SimoneDV schreef:
Karin schreef:

hihi ik vraag me dat soort dingen ook altijd af.

Vandaag ging mn trein van utrecht ineens van spoor 4, had m gelukkig meteen zien staan dus ik had m nog, als ik eerst naar 8/9 was gegaan had ik m wel gemist denk ik :P

Had je toevallig de trein van 8u ongeveer? Ik stond vanmorgen ook zo opeens op spoor 4 oid (en ik zit in de trein van Deventer-Rotterdam). Iig niet het normale spoor. Was even verbaasd toen ik uit stapte :')

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:29

MarrieLeen schreef:
Ja, dat had ik laatst naar Rotterdam ook, ik was naar 8/9 gerend, had nog 2 minuten..
Daar ging ie niet, dus moest terug naar 7, en tsja, toen ging ie net voor m'n neus weg. :+

Vanochtend had ik dat ook. Ik kwam uit de Noordertunnel, dus moest helemaal naar de stationshal om te kijken naar welk spoor ik dan wel moest. Er stonden super veel mensen op het perron en denk ook maar niet dat die je er even langs laten :n.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:47

Vanochtend weer problemen, intercity's schiphol - utrecht - ede-wageningen enz reden niet. Die van 7.14 naar utrecht-den bosch. had al 10 minuten, gaan ze omroepen, we weten niet waarneer die trein gaat rijden. Oke dan maar via Amsterdam centraal naar utrecht. Die trein ging wel op tijd en als ie doorrijdt haal je precies nog de trein naar utrecht, ben je maar kwartiertje later. Maar ja, ding had vertraging, die naar utrecht gelukkig ook. Draaien ze zo het bordje om ipv die van 7.38 naar 7.53. Dus ik stond daar rustig te wachten, bordjes doen wel vaker raar. Zie ik een perron verder die trein binnen komen met maastricht erop, dat werd rennen naar andere perron. Handig zo'n omroep, wel omroepen dat ie te laat komt, niet dat ie van ander spoor gaat. Maar ja, gelukkig nog gehaald en maar 5 min. te laat op school :D
En perron 5 is idd buiten gebruik, vandaag op de gok naar spoor 7 gelopen en goed gegokt. wel lastig nu, normaal was het 5-7 nu wordt het zoeken naar het goede perron.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:16

Vandaag is het ook weer janken met de treinen. Mijn trein van leiden centraal naar utrecht centraal rijdt niet. Ben nu maar in de trein naar den haag gesprongen, hopen dat ze daar niet met "een trein die niet wil wegrijden" zitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:03

Ik had vanmorgen slechts 10 minuten vertraging, maar van andere mensen hoor ik echt hele dramatische verhalen :\

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:39

Ik heb dik 2 uur over een reis van 1 uur gedaan :')

En op U CS zag ik allemaal rode lettertjes staan op de borden... jippie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:40

Ik vrees voor vanavond ook echt weer het ergste, van de langsrijdende treinen, die overigens erg langzaam gingen, zag het onderstel er wederom heel wit uit :(:)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:15

Ja ik heb vandaag ook heel wat beijsde en besneeuwde treinen gezien, oa een sprinter die ook op de voorkant veel ijs had zitten en een verdwaalde internationale trein vanuit Brussel. Vandaag idd weer chaos, maar wel maar 5 minuten vertraging. Normaal neem ik ook de trein op spoor 18, die ging daarnet op 19.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:22

Nou, mijn reis ging ook wat turbulent! Vanmiddag in de bus kon ik gewoon inchecken met mijn chipkaart. Krijgt de bus vlak voor de eindbestemming (Leeuwarden busstation) een softwarestoring oid. Chipapparaten buiten dienst. Ja, leuk als je op saldo reist! Daarna nog even gekeken of ik weer in kon checken, ik ben nl onderweg naar Rotterdam :P daarna zou de ic naar Rotterdam bestaan uit 2 mat'64. Die zou dus al niet verder dan Zwolle en werd 2 min voor vertrek maar opgeheven omdat er geen machinist was. Mijn vader wilde me wel naar Zwolle brengen! Daar een virm gekregen, wat een verademing! En nu zit ik wederom in een virm, moet nog even langs Amsterdam :P

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:25

Toen ik om 13:20 op UCS was, reden de treinen van :29 en :59 niet..
Dus ik zat in een stampvolle trein vanuit het noorden. Gelukkig kon ik wel zitten, want ik word anders een claustrofobische ramp :')
Maar ik ben heelhuids thuis gekomen, wel 15 minuten vertraging op de :44, dus wel dik een half uur moeten wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:26

Al het internationaal verkeer ging via Nieuwerkerk - Gouda - Utrecht naar Belgie geloof ik :=

Ik ben benieuwd hoe het zometeen op weg naar huis gaat zijn..

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:45

In A'dam werd omgeroepen dat je via Bijlmer moest als je richting Brussel wilde

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:06

Nou, heb ik mazzel gehad geloof ik, ik heb geen vertraging gehad op Gouda-Utrecht en terug.
Vertraging was in mijn voordeel, ik had om .17 de trein nog van .12 uit Gouda, prima. :Y)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:58

Ik zit.. Of nouja sta nu in de trein van r'dam naar Gouda. Echt bomvol.. Hier geen vertragingen of wijzigingen.. Zal straks wel weer komen bij m'n overstap :P
Ik moet trouwens nog mar eens zien hoe ik me hieruit ga wurmen straks..