Heel verhaal over die brief die alleen mensen uit dronten hadden gehad.
Meneer aan de telefoon: "En waar woont u?"
Mijn moeder "Dronten"

Die meneer aan de telefoon kwam niet meer bij van het lachen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RenWaBl schreef:De zwager van mijn vriend heeft dit meegemaakt op zijn werk.
Een collega van hem belde de baas op en hij zegt: "Gerrit, mijn koelbox is kapot." De baas zegt: "Ja, niks aan de hand, neem hem maar mee naar huis dan kijk ik er wel naar."
Zegt die college: "Ja, ik zou hem wel willen pakken maar de trekker ligt erop."
friendly schreef:Als er al 6 mensen bijv wachten op hun bestelling en stel je voor dat dat grote bestellingen zijn duurt het gewoon langer en als er dan eentje belt met de mededeling dat ie er over 10 minuten is... Nou sorry hoor, dan kan je niet verwachten dat je eten klaar is. Eerst die andere 6 en dan jij.
friendly schreef:Ik heb vooral juist met de ''jeugd'' de problemen. We zitten vlak bij 3 scholen uit mijn hoofd en middenin het centrum dus in het tussenuur komen ze bij ons.. Dat is niet zo erg ware het niet ze lekker brutaal zijn met zn alle, lekker stoer doen tov je vriendjes en vooral dingen stuk maken. Vorige week kwam ik nét uit mijn pauze, stond 2 tellen op de vloer en hoorde gerinkel. Ik kijk de lobby in en zie scherven liggen. Droogkloot als ik was: ''ik pak wel een bezem'', jonge jochies smeten een stoel tegen de lamp aan.. De kap was van glas.
Dus niet alleen ouderen. Al hebben wij nu een oudere meneer die niet meer mag komen. Die scheldt ons gewoon uit als het m niet bevalt en praat onrespectvol over andere crew. We hebben er 1 die wat forser is en dat is ''een dikke trol, die moet op dieet, ziet er niet uit, starre trut ed'' Raad ie dr van alles aan.. Ja sorry hoor... Als zij zo tevreden is?! Afgelopen week is het geescaleerd toen het management m zo tekeer hoorde gaan. Toen begon hij ook het management uit te schelden en werd ie verwijderd.
Judith_ schreef:kakanox schreef:Vakkenvuller gaat het niet om.
Toen ik op een supportdesk werkte was het vaak zo dat ik als 2e persoon een pissige klant kreeg. Tegen een 2e medewerker die begripvol luistert beginnen klanten meestal niet opnieuw.. als je er niet mee kan praten >> doorverbinden of doorsturen.
Lang niet alle klanten werken op die manier.
Het komt vrij regelmatig voor dat ik die gene ben die er bij geroepen wordt als een collega er niet uit komt. Met begripvol zijn en luisteren kom je al een heel eind. Maar sommige klanten zijn echt te erg voor woorden.
Gister stond ik alleen op de drie versafedelingen. Dat is prima toen doen en werk dan ook al jaren op de versafdelingen.
Opeens staat er een mevrouw bij de brood afdeling met een stokbrood in haar hand:
Mevr: Mag ik je wat vragen?
Ik : Natuurlijk mevrouw.
Mevr: Weet je zeker dat je me wel kan helpen?
Ik: Ik weet niet wat u gaat vragen maar ben er vrij zeker van dat ik u wel kan helpen.
Mevr: Ik wil graag dat stokbrood in kleine stukjes, maar mag je dat wel doen?
Ik: Jahoor mevrouw ik mag het stokbrood wel snijden, geeft u maar.
Mevr: Weet je het wel zeker, moet je niet je chef roepen?
Ik: Als u dat wilt mevrouw wil ik best even mijn chef bellen en om toestemming vragen?
Mevr; Uuhm.. naja laat maar hier snij het stokbrood maar.
Het stokbrood is te lang om in een keer door de broodsnijmachine te doen. Vandaar dat we het altijd even doormidden snijden en dan dus wtee halve door de machine doen. Ik snij het stokbrood doormidden met een mes:
Mevr: (schreeuwend) Zie je nou wel, ben je helemaal gek geworden. Ik zei toch dat ik kleine stukjes wil. *&%$ Twee halve kan ik zelf ook nog wel maken.
Ik: Mevrouw, om het stokbrood door de machine te kunnen halen, zodat er gewoon plakjes ontstaan, moet ik het brood wel door de midden snijden. Anders past het niet.
Mevrouw zij daarna geen woord meer en liep langzaam rood aan. Voor ik heel bokt over mij heen krijg. Ik ben niet de eerste de beste 16 jarige die net een weekje op de brood afdeling werkt. Ik werk er nu al jaren , vind het juist een uitdaging om de klant tevreden te stellen en krijg ook regelmatig te horen dat ik goed met lastige klanten om kan gaan en nieuwe mensen in kan werken.
Afgelopen zaterdag met 5 december hadden we twee collega's verkleerd als zwarte piet. Alle klanten, van jong tot oud werden hier vrolijk van. Geweldig. Van mij mogen ze dat wel vaker doen.