Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:17

Mijn moeder belde naar de gemeente dronten over een brief die ze had gehad.

Heel verhaal over die brief die alleen mensen uit dronten hadden gehad.
Meneer aan de telefoon: "En waar woont u?"
Mijn moeder "Dronten"

:') Duh..
Die meneer aan de telefoon kwam niet meer bij van het lachen :))

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:03

Zat vanochtend achter de kassa bij de AH, komt een alcoholist een blikje bier bij me afrekenen. Ondertussen spiekt hij snel op mijn naambordje.

Hij: "Jeetje wat heb jij een rare naam!"
Ik: "Nou dat is ook niet erg aardig van u." :D
Hij: "Oh sorry sorry! Zo bedoelde ik het niet hoor!"

Mijn dag was weer goed :D

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:17

Toen ik op mijn 15e een zaterdagbaantje had bij de AH, kwam er eens een chagerijnige meneer aan mijn kassa:

Zegt hij op een gegeven moment: Tja, had je maar een opleiding moeten volgen!!

Dus ik heel droog: Meneer, ik zit in 4VWO. Ik ben 15....

Hij: Kijk, dat bedoel ik nou!!

_O-

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:46

Mijn collega tapte vandaag bloed af bij een kat. Daarop vroeg het zoontje van de klant of de kat nu ook een pleister kreeg :D

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:54

Had vandaag een klant:

Ik: Dan wordt het 9 euro 10
Klant: WIE NIET WEG IS , IS GEZIEN

nou ik kwam niet meer bij XD

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:38

De zwager van mijn vriend heeft dit meegemaakt op zijn werk. :P
Een collega van hem belde de baas op en hij zegt: "Gerrit, mijn koelbox is kapot." De baas zegt: "Ja, niks aan de hand, neem hem maar mee naar huis dan kijk ik er wel naar. ;)"
Zegt die college: "Ja, ik zou hem wel willen pakken maar de trekker ligt erop." :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 23:59

RenWaBl schreef:
De zwager van mijn vriend heeft dit meegemaakt op zijn werk. :P
Een collega van hem belde de baas op en hij zegt: "Gerrit, mijn koelbox is kapot." De baas zegt: "Ja, niks aan de hand, neem hem maar mee naar huis dan kijk ik er wel naar. ;)"
Zegt die college: "Ja, ik zou hem wel willen pakken maar de trekker ligt erop." :')

_O-

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 00:03

haha zoiets had mijn man ook.
Hij belde naar huis:

Hij: Hoi met mij, ben wat later.
Ik: Ok, sta je in de file?
Hij: nou ja...ik sta vooraan...
Ik: ??
Hij: Ik ben de oorzaak van de file.

Toen pas had ik door dat hij een ongeluk had gehad.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 00:10

zo heeft mijn vriend s nachts zn vader gebeld dat zn auto spiegel kapot was ..... zn auto lag erop!!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 00:26

Zo is mij pa zijn werk telefoon kwijt geraakt.
Een keer weer mee op de boot om te vissen, tel. in borstzakje van zijn blouse. Hij hangt een keer voorover en daar ging de telefoon.
Met tel van collega bellen naar 'baas' :Als je weet waar je telefoon ligt ben je hem dan kwijt? Nee tuurlijk niet..... Mooi want die ligt op de bodem van de noordzee......

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 00:27

Werk in een hotel/restaurant/frietkot

En er zijn daar veel mensen die daar slapen omdat ze op 'kot' zitten, dus ze werken ver van huis en overnachten daar dan.

Ze weten dat het uit is met mijn vriend (klein dorp)
En spelen daar nu psycholoog, ook zo lekker flirterig, haha, kan er wel om lachen, niks serieus, altijd wel leuk :D

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 00:41

"kan ik hier pinnen?"
"ja, automaat heeft kuren dus het duurt wel even"
mevrouw pint, en wacht..
..
..
"oh, duurt wel lang he?"
"HAAL ER DAN GVD IEMAND BIJ DIE ER WEL VERSTAND VAN HEP"
"oh, ik geloof dat ik er al ben"

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 02:09

friendly schreef:
Als er al 6 mensen bijv wachten op hun bestelling en stel je voor dat dat grote bestellingen zijn duurt het gewoon langer en als er dan eentje belt met de mededeling dat ie er over 10 minuten is... Nou sorry hoor, dan kan je niet verwachten dat je eten klaar is. Eerst die andere 6 en dan jij.

wat zijn grote bestellingen bij jullie ?
je kunt diegene die belt er toch even tussendoor schuiven. er past meer dan 1 bestelling in een frietmandje hoor. bij ons staan er vaak zat 6 mensen in de zaak en dan is het gewoon een stukje planning. diegene met alleen patat is als laatste binnenkomer als eerste weer weg hoor...

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 02:11

friendly schreef:
Ik heb vooral juist met de ''jeugd'' de problemen. We zitten vlak bij 3 scholen uit mijn hoofd en middenin het centrum dus in het tussenuur komen ze bij ons.. Dat is niet zo erg ware het niet ze lekker brutaal zijn met zn alle, lekker stoer doen tov je vriendjes en vooral dingen stuk maken. Vorige week kwam ik nét uit mijn pauze, stond 2 tellen op de vloer en hoorde gerinkel. Ik kijk de lobby in en zie scherven liggen. Droogkloot als ik was: ''ik pak wel een bezem'', jonge jochies smeten een stoel tegen de lamp aan.. De kap was van glas.

Dus niet alleen ouderen. Al hebben wij nu een oudere meneer die niet meer mag komen. Die scheldt ons gewoon uit als het m niet bevalt en praat onrespectvol over andere crew. We hebben er 1 die wat forser is en dat is ''een dikke trol, die moet op dieet, ziet er niet uit, starre trut ed'' Raad ie dr van alles aan.. Ja sorry hoor... Als zij zo tevreden is?! Afgelopen week is het geescaleerd toen het management m zo tekeer hoorde gaan. Toen begon hij ook het management uit te schelden en werd ie verwijderd.

mogen jullie niet gelijk mensen er uit zetten dan ????

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 02:37

Dat varieert. Soms heb ik wel eens bestellingen van 25 eurie ong wat 'groot' is. Ligt er net aan wat er precies besteld wordt. En wanneer je tijdens het verzamelen erachter komt ineens dat nét je friet bijv gestolen is... En met 1 minuutje er weer friet klaar is, ga je niet tussedoor iemand anders helpen. Maar dit geef ik ook altijd netjes aan hoor! Dat wel. Vind ik wel zo beleefd. Nou nee, eigenlijk niet, de crew niet zomaar. Als je wordt bedreigd wel, anders wanneer je iets als vervelend of intimiderend ervaart moet je een manager sturen. Bij dit soort situaties beslist het management ook wat er gebeurt. In beide gevallen waren ze ook uiteindelijk uitgezet. ;)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 10:04

Maar wta er ook gezegt word. er staan 6 mensen in de rij, de laatste wilt alleen 1 ding bestellen. Ja dat kan je toch niet ruiken? Ik schreeuw niet als er een lange rij is 'iemand die maar 1 ding wilt bestellen?' :+

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:00

weet je toch wanneer er besteld is ? aannemen,bonnen ordenen en verwerken ...... of hebben jullie het systeem dat ieder zijn eigen bon verwerkt ????

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 13:04

Op de bon staat de tijd, op de kassa tellen de secondes van hoe lang de bestelling al in het systeem staat. En ja, we werken zelf onze bestellingen af. Tenzij het te druk in de rij is en te weinig mensen kassa, dan neemt de productiecaller vaak wel een bonnetje over maar die verzalt dan alleen, jij brengt het weg of je zegt duidelijk voor wie het is.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 13:25

hmms ok .... ik denk dat m daarin het verschil zit dan. Bij mij op t werk draaien de drukke spitsen 3 mensen mee en de rustige door de week 2 mensen. In het seizoen staan we altijd met 3 mensen die op verschillende mensen opstarten en weg gaan.
We hebben een team van 5 mensen incl. mezelf en 2 schoonmakers.
tijdens de spits doet een de snacks,een de friet en een de kassa. werkt prima als er goed word gecommuniceerd

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 13:28

Ik werk in Italie als groom op een dressuurstal. blijkbaar is nederland vrij onbekend hier.

Klant: Dus je komt uit nederland..
ik: ja
Klant: oh dus je praat frans?
ik: ??? Uhm nee nederlands lijkt me...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 13:29

Ik denk dat ook het grote verschil is dat shadowflower in een snackbar werkt, en friendly ( net als ik overigens in de McDonald's ).

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 13:31

Ah, dan heb jij meer onderzoek verricht als ik. Zo ver was ik nog niet :P

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:48

oooooo kiekt ... dat zegt al wat meer .. Ik werk inderdaad in een snackbar op A lokatie ....

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 16:04

Ik werk in een bioscoop en laatst was er een versterker onploft, waardoor de film opeens geen geluid meer had. Mensen kwamen naar ons toe: ja HALLO er is geen geluid. Wij: ja er wordt aan gewerkt.
Maargoed, een bioscoopfilm terugspoelen en een andere versterker vastmaken doe je niet in één tel en sommige mensen werden echt superagressief. Éen man zei: Jaa ik sla hier de boel kort en klein!!
Superraar.

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 16:10

Judith_ schreef:
kakanox schreef:
Vakkenvuller gaat het niet om.
Toen ik op een supportdesk werkte was het vaak zo dat ik als 2e persoon een pissige klant kreeg. Tegen een 2e medewerker die begripvol luistert beginnen klanten meestal niet opnieuw.. als je er niet mee kan praten >> doorverbinden of doorsturen.

Lang niet alle klanten werken op die manier. :n

Het komt vrij regelmatig voor dat ik die gene ben die er bij geroepen wordt als een collega er niet uit komt. Met begripvol zijn en luisteren kom je al een heel eind. Maar sommige klanten zijn echt te erg voor woorden.

Gister stond ik alleen op de drie versafedelingen. Dat is prima toen doen en werk dan ook al jaren op de versafdelingen.
Opeens staat er een mevrouw bij de brood afdeling met een stokbrood in haar hand:

Mevr: Mag ik je wat vragen?
Ik : Natuurlijk mevrouw.
Mevr: Weet je zeker dat je me wel kan helpen?
Ik: Ik weet niet wat u gaat vragen maar ben er vrij zeker van dat ik u wel kan helpen.
Mevr: Ik wil graag dat stokbrood in kleine stukjes, maar mag je dat wel doen?
Ik: Jahoor mevrouw ik mag het stokbrood wel snijden, geeft u maar.
Mevr: Weet je het wel zeker, moet je niet je chef roepen?
Ik: Als u dat wilt mevrouw wil ik best even mijn chef bellen en om toestemming vragen?
Mevr; Uuhm.. naja laat maar hier snij het stokbrood maar.

Het stokbrood is te lang om in een keer door de broodsnijmachine te doen. Vandaar dat we het altijd even doormidden snijden en dan dus wtee halve door de machine doen. Ik snij het stokbrood doormidden met een mes:

Mevr: (schreeuwend) Zie je nou wel, ben je helemaal gek geworden. Ik zei toch dat ik kleine stukjes wil. *&%$ Twee halve kan ik zelf ook nog wel maken.
Ik: Mevrouw, om het stokbrood door de machine te kunnen halen, zodat er gewoon plakjes ontstaan, moet ik het brood wel door de midden snijden. Anders past het niet.

Mevrouw zij daarna geen woord meer en liep langzaam rood aan. Voor ik heel bokt over mij heen krijg. Ik ben niet de eerste de beste 16 jarige die net een weekje op de brood afdeling werkt. Ik werk er nu al jaren , vind het juist een uitdaging om de klant tevreden te stellen en krijg ook regelmatig te horen dat ik goed met lastige klanten om kan gaan en nieuwe mensen in kan werken.

Afgelopen zaterdag met 5 december hadden we twee collega's verkleerd als zwarte piet. Alle klanten, van jong tot oud werden hier vrolijk van. Geweldig. Van mij mogen ze dat wel vaker doen. *D

oh hier precies zo hoor, wat dat betreft is dat in elke supermarkt hetzelfde. Ik werk bij de vleeswaren/slagerij en mevrouw wou graag rosbief voor de gourmet, maar de stukjes waren te groot. Toen zei ik tegen haar dat je ze ook gemakkelijk zelf door midden kunt snijden voor goumet formaat :Y) en dat wou ze niet aannemen en wou ze perse de slager spreken :Z