Al mijn geld van me bank afgehaald. :'(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: Al mijn geld van me bank afgehaald. :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:59

Mijn zwager heeft een visa card en die heeft hij ooit 1 keer gebruikt,die card ligt al heel lang in de kluis en toch is laats geld van zijn rekeing gehaald.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 16:01

Juliette86 schreef:
x_manon_x schreef:

Ja dat is waar... ik heb dat nog niet gedaan. En alleen omdat de politie zei dat het niet hoefde omdat alles werd opgestuurd enz. Dat ze het zo gingen regelen.. maargoed ik ga morgen meteen na school langs de postbank, met de vraag of ik verder geinformeerd kan worden.

Zeer zeker langs gaan bij de dichtsbijzijnde locatie. Alle zooi meenemen zoals oude bankafschriften en uidraaien van internetbankieren. Dan kunnen ze in ieder geval een poging doen de bron op te sporen. Die info hebben zij natuurlijk ook maar zo zien ze wel dat je serieus bezig bent.

Skimmen kan inderdaad en dan kopiëren ze je pasje. De pincode wordt dan tegelijkertijd afgekeken door mensen die achter je staan bij de pinautomaat of via de door hun geplaatste camera's.

Inderdaad, dat is waar! Weet iemand ook of er in een postkantoor zelf camera's aanwezig zijn? Want ik weet dus waar het is gepint.. maar niet dat het in een postkantoor is gebeurd ofzo. Maar ik heb net even op internet zitten kijken voor de openingstijden van de postbank en ik zie dus dat waar het is gebeurd er ook een postkantoor aanwezig is..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:02

Heeft iedere pinautomaat geen ingebouwde camera??

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:02

Dat denk ik niet? In België toch niet dacht ik, maar ben niet zeker.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:03

Marchador schreef:
Heeft iedere pinautomaat geen ingebouwde camera??

De meesten wel, maar helaas vallen die opnames onder de wet op de privacy en worden de opnames niet door de bank afgegeven. Weet ik helaas uit ervaring.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 16:04

Verdrietig Humm, ik hoop het echt! Maar ik weet alleen niet of er bij het postkantoor zelf is gepint of bij zo'n automaat.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:04

das ook lekker belachelijk dan, zijn er camera's mag je die niet bekijken bij belangrijke dingen... waar zijn ze dan voor voor het personeel dat zich verveelt op rustige dagen en zo mensen kunnen bekijken Clown

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:05

chevax, ook niet in dit soort situaties?
Ik kan me voorstellen dat ze de beelden niet zomaar laten zien, maar stel de politie zou erom vragen omdat ze een onderzoek willen instellen?

Ik zou denken, ts gaat naar de bank meld het daar. Neemt alles aan papierwerk mee (proces verbaal ook).
Hierin kunnen de politie en de bank elkaar van dienst zijn in het onderzoek.
Misschien denk ik wel heel makkelijk hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:05

x_manon_x schreef:
Inderdaad, dat is waar! Weet iemand ook of er in een postkantoor zelf camera's aanwezig zijn? Want ik weet dus waar het is gepint.. maar niet dat het in een postkantoor is gebeurd ofzo. Maar ik heb net even op internet zitten kijken voor de openingstijden van de postbank en ik zie dus dat waar het is gebeurd er ook een postkantoor aanwezig is..

Volgen mij zijn er in de "postkantoren" (meestal kleine winkeltjes waar ze ook postafhandeling doen) geen pinautomaten. Die zitten meestal buiten. Enkel de hele grote postkantoren (stuk of 250 in Nederland dacht ik) zouden ook wel eens een pinautomaat binnen kunnen hebben, maar dat weet ik verder niet zeker.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:06

x_manon_x schreef:
Verdrietig Humm, ik hoop het echt! Maar ik weet alleen niet of er bij het postkantoor zelf is gepint of bij zo'n automaat.

Staat er geen adres bij het afschrift toevallig?! Als ik ergens pin, dan staat dat er vrijwel altijd bij namelijk Waar dat geweest is!!

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 16:08

Natasjaa schreef:
x_manon_x schreef:

Staat er geen adres bij het afschrift toevallig?! Als ik ergens pin, dan staat dat er vrijwel altijd bij namelijk Waar dat geweest is!!

Nee niet precies, het is wel een centrum maarik komer nooit dus ik weet het niet? Ik weet dan ook echt niet of het bij het postkantoor zelf is of bij een automaat.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:10

Marchador schreef:
Ik kan me voorstellen dat ze de beelden niet zomaar laten zien, maar stel de politie zou erom vragen omdat ze een onderzoek willen instellen?

Ik zou denken, ts gaat naar de bank meld het daar. Neemt alles aan papierwerk mee (proces verbaal ook).

Vier jaar geleden is in mijn kantoor ingebroken. Waren net naar dit pand verhuisd, nog niet alles had zijn plekje en er waren twee pasjes (creditcards) blijven liggen op kantoor (in een afgesloten geldkistje in een afgesloten kast). Je kunt met een creditcard een bepaald bedrag per dag opnemen en in het buitenland is dat bedrag hoger. Nou, de dieven zijn direct naar de bank honderd meter verder gegaan en hebben daar het maxbedrag gepind. Aangezien we vlak bij de grens wonen, zijn ze (ervaringsdeskundig als ze waren) direct in België nog eens het maxbedrag voor het buitenland gaan pinnen. Ze staan helder en duidelijk op de camera en het enige wat de politie heeft gekregen is een slechte afdruk van stilstaan beeld. Konden we dus helemaal niks mee.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:10

x_manon_x schreef:
Natasjaa schreef:

Nee niet precies, het is wel een centrum maarik komer nooit dus ik weet het niet? Ik weet dan ook echt niet of het bij het postkantoor zelf is of bij een automaat.

Misschien dat ze je dit op het postkantoor wel kunnen vertellen, neem toch aan dat zij beschikken over de gegevens om dit na te trekken.
Dan heb je in ieder geval een idee waar de dader vandaan kan komen, toch?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:15

Marchador schreef:
Ze kopieren de magneetstrip, of is dit alleen bij de creditcard. Ik heb dit namelijk wel op mijn cursus gehad met creditcards, maar hoe het zit met pinpassen weet ik niet Lachen

Kan ook met pinpassen. Lees maar even terug. Heb vanmiddag al een keer een verhaaltje geschreven over hoe ze dat hier deden vorig jaar.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:22

Precies, ik hoop ook dat er een oplossing komt, want dit is Echt heel vervelend natuurlijk... Daar heb je niet voor gespaard toch?

btw, ik heb ook getemd

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:24

nee idd ik zou ook gillend gek worden denk ik als mn zuur verdiende centjes weg zouden zijn van mn rekening....
en een portie heel hard janken!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:31

Wat ook kan, dat iemand heeft meegekeken, zonder dat je het weet.
Hier in de supermarkten, hangen bij de kassa's grote spiegels boven je. Daar kan een slim iemand ook op meekijken (kan heel makkelijk, heb het voor de grap een x geprobeerd, bedoelde er niks mee hoor, maar gewoon om te kijken of dat wil). Ik ben daar altijd extra voorzichtig, als je een x een verkeerd iemand achter je hebt staan, die meekijkt & je pas daarna jat.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:33

ik zeg er ook altijd wat van als ik ga betalen en ik vind dat er iemand te dicht op mij staat. sorry misschien niet helemaal vriendelijk naar zo iemand als die geen verkeerde bedoelingen heeft, maar je kunt tegenwoordig niemand meer vertrouwen

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 16:51

Natasjaa schreef:
x_manon_x schreef:

Misschien dat ze je dit op het postkantoor wel kunnen vertellen, neem toch aan dat zij beschikken over de gegevens om dit na te trekken.
Dan heb je in ieder geval een idee waar de dader vandaan kan komen, toch?

Kan dit?! Bloos!

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:53

Je kan het allicht eens proberen, niet geschoten is altijd mis toch?

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:00

Bij mijn moeder is er een keertje 1200 euro van dr rekening afgehaald, waarschijnlijk was dr pas gekopieerd in een winkel welke konden ze niet achterhalen.
Je moet ook erg goed opletten bij winkels waar er is ingebroken want vaak doen ze dan iets met de pinautomaten en kunnen ze dus en je kaart en je pincode kopieren.

Mijn moeder heeft alles terug gekregen via de postbank want daar waren ze voor verzekerd geloof ik...

Hoop dat jij het ook terug krijgt!!!

Succes

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:16

Dat geeft hoop nancyimka Ja Ik hoop dat TS haar geld terugkrijgt, mag er niet aan denken een hele zomer werken en sparen voor nop

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:20

chevax schreef:
Marchador schreef:

Vier jaar geleden is in mijn kantoor ingebroken. Waren net naar dit pand verhuisd, nog niet alles had zijn plekje en er waren twee pasjes (creditcards) blijven liggen op kantoor (in een afgesloten geldkistje in een afgesloten kast). Je kunt met een creditcard een bepaald bedrag per dag opnemen en in het buitenland is dat bedrag hoger. Nou, de dieven zijn direct naar de bank honderd meter verder gegaan en hebben daar het maxbedrag gepind. Aangezien we vlak bij de grens wonen, zijn ze (ervaringsdeskundig als ze waren) direct in België nog eens het maxbedrag voor het buitenland gaan pinnen. Ze staan helder en duidelijk op de camera en het enige wat de politie heeft gekregen is een slechte afdruk van stilstaan beeld. Konden we dus helemaal niks mee.

Jeetje zeg!
En de bank kon die daar niets mee?
Ik werkte bij de creditcard afdeling en kan me herinneren dat je dit kon aangeven via een.. hoe heet dat ook weer.. betwistingsformulier.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:35

Moderatoropmerking:
Dames, ik ga hier helaas even een slotje plaatsen voor overleg. We komen hier nog op terug.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:49

Moderatoropmerking:
Er zijn vier pagina's met offtopic gemeut over de waarheid van het verhaal gesplit. Zoals ik al eerder had gezegd zijn de meeste van dit soort topics gewoon waar. Geloof je er niet in? Prima, maar dan hoeft dat niet te pas en te onpas in het topic vermeldt te worden. Je was er niet bij, je kan er dus niet over oordelen, dus hou je oordeel lekker voor jezelf.

Het topic gaat weer open en we verwachten dat discussies over de waarheid van het verhaal hier niet meer gehouden worden.