Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Juliette86 schreef:x_manon_x schreef:
Ja dat is waar... ik heb dat nog niet gedaan. En alleen omdat de politie zei dat het niet hoefde omdat alles werd opgestuurd enz. Dat ze het zo gingen regelen.. maargoed ik ga morgen meteen na school langs de postbank, met de vraag of ik verder geinformeerd kan worden.
Zeer zeker langs gaan bij de dichtsbijzijnde locatie. Alle zooi meenemen zoals oude bankafschriften en uidraaien van internetbankieren. Dan kunnen ze in ieder geval een poging doen de bron op te sporen. Die info hebben zij natuurlijk ook maar zo zien ze wel dat je serieus bezig bent.
Skimmen kan inderdaad en dan kopiëren ze je pasje. De pincode wordt dan tegelijkertijd afgekeken door mensen die achter je staan bij de pinautomaat of via de door hun geplaatste camera's.

Marchador schreef:Heeft iedere pinautomaat geen ingebouwde camera??
Humm, ik hoop het echt! Maar ik weet alleen niet of er bij het postkantoor zelf is gepint of bij zo'n automaat.

x_manon_x schreef:Inderdaad, dat is waar! Weet iemand ook of er in een postkantoor zelf camera's aanwezig zijn? Want ik weet dus waar het is gepint.. maar niet dat het in een postkantoor is gebeurd ofzo. Maar ik heb net even op internet zitten kijken voor de openingstijden van de postbank en ik zie dus dat waar het is gebeurd er ook een postkantoor aanwezig is..
x_manon_x schreef:Humm, ik hoop het echt! Maar ik weet alleen niet of er bij het postkantoor zelf is gepint of bij zo'n automaat.
Natasjaa schreef:x_manon_x schreef:Humm, ik hoop het echt! Maar ik weet alleen niet of er bij het postkantoor zelf is gepint of bij zo'n automaat.
Staat er geen adres bij het afschrift toevallig?! Als ik ergens pin, dan staat dat er vrijwel altijd bij namelijk Waar dat geweest is!!
Marchador schreef:chevax, ook niet in dit soort situaties?
Ik kan me voorstellen dat ze de beelden niet zomaar laten zien, maar stel de politie zou erom vragen omdat ze een onderzoek willen instellen?
Ik zou denken, ts gaat naar de bank meld het daar. Neemt alles aan papierwerk mee (proces verbaal ook).
Hierin kunnen de politie en de bank elkaar van dienst zijn in het onderzoek.
Misschien denk ik wel heel makkelijk hoor
x_manon_x schreef:Natasjaa schreef:Staat er geen adres bij het afschrift toevallig?! Als ik ergens pin, dan staat dat er vrijwel altijd bij namelijk Waar dat geweest is!!
Nee niet precies, het is wel een centrum maarik komer nooit dus ik weet het niet? Ik weet dan ook echt niet of het bij het postkantoor zelf is of bij een automaat.

Marchador schreef:Ze kopieren de magneetstrip, of is dit alleen bij de creditcard. Ik heb dit namelijk wel op mijn cursus gehad met creditcards, maar hoe het zit met pinpassen weet ik niet
Natasjaa schreef:x_manon_x schreef:
Nee niet precies, het is wel een centrum maarik komer nooit dus ik weet het niet? Ik weet dan ook echt niet of het bij het postkantoor zelf is of bij een automaat.
Misschien dat ze je dit op het postkantoor wel kunnen vertellen, neem toch aan dat zij beschikken over de gegevens om dit na te trekken.
Dan heb je in ieder geval een idee waar de dader vandaan kan komen, toch?
Ik hoop dat TS haar geld terugkrijgt, mag er niet aan denken een hele zomer werken en sparen voor nop

chevax schreef:Marchador schreef:chevax, ook niet in dit soort situaties?
Ik kan me voorstellen dat ze de beelden niet zomaar laten zien, maar stel de politie zou erom vragen omdat ze een onderzoek willen instellen?
Ik zou denken, ts gaat naar de bank meld het daar. Neemt alles aan papierwerk mee (proces verbaal ook).
Hierin kunnen de politie en de bank elkaar van dienst zijn in het onderzoek.
Misschien denk ik wel heel makkelijk hoor
Vier jaar geleden is in mijn kantoor ingebroken. Waren net naar dit pand verhuisd, nog niet alles had zijn plekje en er waren twee pasjes (creditcards) blijven liggen op kantoor (in een afgesloten geldkistje in een afgesloten kast). Je kunt met een creditcard een bepaald bedrag per dag opnemen en in het buitenland is dat bedrag hoger. Nou, de dieven zijn direct naar de bank honderd meter verder gegaan en hebben daar het maxbedrag gepind. Aangezien we vlak bij de grens wonen, zijn ze (ervaringsdeskundig als ze waren) direct in België nog eens het maxbedrag voor het buitenland gaan pinnen. Ze staan helder en duidelijk op de camera en het enige wat de politie heeft gekregen is een slechte afdruk van stilstaan beeld. Konden we dus helemaal niks mee.