Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
poes schreef:Tetanus infectie zie ik dan weer als een uitzondering, ...

poes schreef:hoe moet dat kind zo z'n weerstand opbouwen???Ik ken ouders die elke dag met dettol dweilen... kind loopt hele jaar met verstopte neus en gezwollen ogen...

Huertecilla schreef:geweldigHij moet vaak eerst onder de douche voor hij in bad kan
poes schreef:Rebati: dat klinkt idd wel heel anders ja.
Ze waren zeker zwaarder dan 5 kilo, je moest al 2 helpers en 1 snijder per varken hebben.
Sja de naam batterijkot, dat heb ik gewoon van daar hoorDan had je nog het eerste en het tweede vettekot.
Sluizen voor de stal, douchen? Blijkbaar heb ik idd in een heel ander bedrijf gezeten...
rebati schreef:maar een hygienesluis volgens mij is dat zelfs verplicht.
poes schreef:Ik ken ouders die elke dag met dettol dweilen... kind loopt hele jaar met verstopte neus en gezwollen ogen...

poes schreef:Mss is België wel heel anders ook? Heb toentertijd met best wat boeren gepraat en het klonk nergens zo anders... is ook alweer enkele jaren terug...
fojoe schreef:ik krijg het echt niet over mijn hart om een zelf verzorgd dier op mijn bord te krijgen.
poes schreef:Gisteren reden we met het werk langs een hertenkwekerij (kweken dus voor het vlees). Mijn collega: Wat zonde, die mooie beesten horen in het wild te lopen!
En ik was toch wel verwonderd en een beetje kwaad.
Die herten liepen in prachtige stukken land in groepjes, hebben er vast een prachtleven. Zo'n stukje vlees, daar heb ik geen probleem mee
Ik ken van dichtbij de varkenskwekerijen, kalverkwekerijen en kiekenkoten... Die men moeiteloos elke dag achteloos wegkauwt... die beesten hebben vaak een heel stresserend leventje achter de rug... Maar die zijn niet zielig hoor. Maar dat fiere mooie hert, blakend van gezondheid en vrolijkheid in zijn kudde op het land, daar moet wat aan gedaan worden!
Zucht...
Beseffen we eigenlijk nog wat een dier ondergaat voor ons maaltje?

poes schreef:Zoals HC het zo mooi zei: vlees groeit niet in die witte plastiek bakjes met folie eroverheen...
Mensen beseffen het niet omdat je ook steeds minder 'dier' in je vlees herkennen kunt.
), ik vind het wel belangrijk dat dochterlief weet wat het was en hoe het leefde (zou moeten leven).Alet74 schreef:Maar zoals eerder gezegd, als je als boer een goed belegde boterham wilt eten, dan kun je waarschijnlijk niet anders.