Help! Aanbidder.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottje

Re: Help! Aanbidder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:42

Ik vind het om zo te lezen een erg komisch verhaal (een echte soap Tong uitsteken)

Maar als ik zelf bedenk dat ik zulke sms'jes zou krijgen, krijg ik toch een vervelend gevoel in mijn maag. Ik vind het zoals jij hem omschrijft maar een rare man ... Vooral dat overdreven favo buurvrouw, ik krijg er de kriebels van ...

Ik lees mee, ben benieuwd wanneer hij stopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:06

Weet je wat je eigenlijk zou moeten doen? Hem bellen op zijn huistelefoonnummer, hopen dat hij oppakt en vragen of hij zijn vriendin even aan de telefoon wil geven...

Maar goed, tsjemig, wat een lastige situatie zeg. Heb me net ff door het hele topic heengeworsteld en die kerel spoort gewoon niet..Als hij nog zo langer doorgaat zou ik ff je vriend dr op af sturen, of zijn vriendin er nou bij is ofniet, het houdt een keer op!!

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:34

ik heb alles even doorgelezen en het lijkt mij een aardig lastige situatie waar je nu in zit. Als ik jouw was zou ik nog een keer met hem gaan praten maar dan met je vriend erbij, misschien dat dat helpt..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 18:11

Ik dacht; ik kan nu wel stoppen met het lezen van dit topic, het is klaar nu.. maar blijkbaar ind hij dus van niet Nagelbijten / Gniffelen
Wat een irritante vent zeg! Wat een volhouder!
Misschien inderdaad toch maar even je vriend erbij halen..

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:33

Ik vind echt dat je het wel heel ver door laat gaan..... Je had toch inmiddels al op heel andere manieren heel effectief in kunnen grijpen....... *twijfelt*

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:39

Ik weet niet hoe jullie onderlinge verhoudingen precies zijn, maar persoonlijk zou het mij in dit geval niks kunnen schelen wat de buurvrouw wellicht van me gaat denken Nagelbijten / Gniffelen
Ik zou gewoon naar de overkant lopen, of mevrouw nu thuis is of niet, en even goed duidelijk maken dat je hier niet van gedient bent en dat deze ongein nu maar eens moet stoppen.
En dat als hij er niet mee ophoudt je andere maatregelen zult treffen o.i.d...
Als de buurvrouw dan thuis is, jammer dan, dan is zij ook gelijk maar weer op de hoogte! Clown

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:51

Ben ff niet op Bokt geweest.
Ik lees dat hij door blijft gaan, ik lees ook dat je een gesprek met de buurman gehad hebt? Bedoel je dat 'gesprek' dat hij wilde dat je naar dat veldje zou gaan? Ben aan het terugzoeken geweest maar kan dat van het gesprek niet zo snel vinden.
Dacht ook dat hij wist dat je vriendje van de smsen op de hoogte zou zijn of dat het je bedoeling was dat tegen hem te gaan zeggen?
Denk nl. dat je buurman sneller ophoudt met dit gedrag als hij weet dat je vriend dit allemaal weet en leest!
Heb het idee dat het nu gewoon doorsukkelt omdat je buurman denkt dat het voor jou ook een beetje een spel is? En dat buurman (hoop ik) wat wijzer gedrag gaat vertonen als hij weet dat jij met je vriend door wil gaan, niets van hem wil en dat je vriend van het debiele gedrag van buurman op de hoogte is.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:59

Haay, Wat een verhaal zeg...Ikzelf heb in die situatie gezeten van "zijn vriendin"(via msn dan ipv gsm) zeg maar en ik was erg kwaad toen ik erachter kwam, en die meid mij niets verteld had... Ze was bang dat ik boos zou worden... Nou als je dat verzwijgt wel ja.. Op hem was ik natuurlijk héél boos, in haar meer teleurgesteld...IK had het liever geweten!!!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 23:43

ppff, even je hele topic door gespit.

wat moet jij je onwijs ergere aan iemand, ik heb ook ooit zo iemand gehad. t was snel klaar toen met vriend op nam toen hij belde Vork

heb je niet het nummer van zijn vriendin? kun je haar vragen of ze langs komt omdat je met haar wil praten.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 07:21

Zwelgje schreef:
Lotje02 schreef:
Ik heb je topic nu een tijdje gevolgd en met je mee geleefd.
Maar nu snap eerlijk gezegd niet waar je je nu nog zo druk om maakt. Jij bent heel duidelijk tegen hem geweest, je hebt het goed en netjes afgehandeld. Laat hem nu verder gewoon met rust. Niet meer reageren op zijn smsjes, niet je vriend erop af sturen en zeker niet gaan stoken in zijn relatie. Hier komt alleen maar ellende van. Ik zou wel zijn smsjes bewaren voor het geval buurvrouw toch iets gemerkt heeft en het zijn woord tegen het jouwe is.
Maar verder zou ik het hierbij laten, hen wel vriendelijk begroeten als je hen tegenkomt en gewoon verder gaan met je leven.

Daar was ik eerlijk gezegd ook al mee bezig. Het probleem is nu echter dat hij mij niet met rust laat ondanks het gesprek.

Ik zou toch even volhouden en hem blijven negeren. Dat houdt het echt vanzelf een keer op. Ik heb het zelf ook meegemaakt. Kwam in de kroeg een hele aardige jongen tegen, gewoon af en toe gezellig een praatje gemaakt. Hij wist dat ik een vriend heb en ik heb hem ook echt geen signalen gegeven dat ik hem leuk zou vinden. Maar na een tijdje bekende hij dat ie verliefd op me was. Ik heb hem toen duidelijk gemaakt dat ik een vriend heb waar ik heel blij mee ben en dat ik absoluut niks voor hem voel. HIj leek het te begrijpen en stuurde me af en toe een smsje waarop ik netjes reageerde, maar het werd steeds erger. Steeds meer smsjes, hij ging bellen, stuurde me cd's en snoepjes, ging met zijn auto voor mijn deur staan en als ik ergens heen ging dan reed hij achter me aan...Ik kon daar eerst nog wel om lachen en mijn vriend ook, maar na een tijdje gingen we ons toch aan hem ergeren. Ik ben toen naar hem toegegaan en heb hem toen niet al te vriendelijk duidelijk gemaakt dat ik dit idiote gedrag echt niet leuk vond en mijn vriend ook niet. Dat hielp niks dus ik heb hem helemaal genegeerd. Hij heeft het toen nog 2 maanden volgehouden en toen is het opeens opgehouden.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 07:47

Patriesja schreef:
Haay, Wat een verhaal zeg...Ikzelf heb in die situatie gezeten van "zijn vriendin"(via msn dan ipv gsm) zeg maar en ik was erg kwaad toen ik erachter kwam, en die meid mij niets verteld had... Ze was bang dat ik boos zou worden... Nou als je dat verzwijgt wel ja.. Op hem was ik natuurlijk héél boos, in haar meer teleurgesteld...IK had het liever geweten!!!

Dat bedoel ik dus......... Knipoog

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 09:50

Hallo allemaal,

Misschien wel goed om nog even duidelijk te maken dat ik wel degelijk een gesprek met de buurman heb gehad. Ik had daarvoor even met mijn vriend overleg gehad en hij had ook zoiets van; ‘ als hij het nu zometeen hier bij laat, dan hoeft hij wat mij betreft niet te weten dat ik alle sms-jes gelezen heb’.
Wij wilden hem wel het voordeel van de twijfel geven, ook omdat het contact altijd goed is geweest en wij ons eigenlijk niet willen bemoeien met zijn relatie (problemen).
Daar leek eerst ook de kous mee af maar nu merk ik dat er toch nog berichtjes binnen blijven druppelen. Het zijn allemaal ‘onschuldige’ sms-jes waarin hij zijn ‘favoriete’ buurvrouw een fijne werkdag wenst of goedemorgen zegt en dat soort dingen. Natuurlijk snap ik ook wel dat dit weer een poging is om het contact uit te bouwen. Maar daar trap ik niet in.
Misschien lijkt het voor sommigen van jullie dat ik alles maar een beetje op zijn beloop laat en nu geen actie meer onderneem om er echt vanaf te komen zoals naar zijn vriendin stappen of hem confronteren met het feit dat mijn vriend eigenlijk alles weet. Natuurlijk heb ik er ook aan gedacht dat hij misschien doordat hij denkt dat mijn vriend van niets weet, het spelletje kan doordrijven omdat het wellicht toch geen gevolgen heeft voor de andere partijen. Is bij mij allemaal al de revue gepasseerd.
Je moet begrijpen dat ik eigenlijk het liefst de lieve vrede wil bewaren omdat ik ECHT bang ben om straks als boeman aangekeken te worden. Ook al weet ik dat ik niet de aanstichter ben. Jullie weten allemaal hoe snel een verhaal verdraaid zal worden, hij zal er volgens mij heus wel een draai aan weten te geven om zijn vriendin van zijn onschuld te overtuigen. En wie is dan uiteindelijk de kwaaie…ik dus! En daar heb ik helemaal geen zin in!
Wij wonen in een klein dorpje waar het overgrote deel gepensioneerden zijn, die de hele dag niets te doen hebben. Het zijn juist deze mensen die altijd hun eigen verhalen ‘maken’. En ik spreek hier uit ervaring. Niet wat met mijzelf is gebeurt, maar met andere mensen uit onze buurt (en die wonen er nu niet meer… ).
Ik gun ze het gewoon niet dat er verhalen gaan rondwaren en ik heb geen idee hoe zijn vriendin zal reageren als ik het haar vertel.
Misschien is het niet slim, maar ik probeer hierin de gulden middenweg te kiezen. Ik hoop dat het door negeren straks vanzelf een keer stopt. En als dat niet zo is, dan zal ik een keuze moeten maken die voor meerdere partijen gevolgen zal hebben.
Ik hoop dat ik hiermee mijn gevoel en standpunt een beetje duidelijker heb weergegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 09:56

Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik snap je punt hardstikke goed! Hopelijk begint de boodschap echt over te komen doordat je niet reageert... T is gewoon een hele vervelende situatie!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:00

Ik heb het zelf van dichtbij meegemaakt, zelfs waar zijn vrouw bijzat!! Heb die vent een knal gegeven en zijn neus daarbij gebroken. Ik was inderdaad de boeman toen.
Nou en?????? Ik heb ook nog iets als zelfrespect, en als iemand te ver gaat en na waarschuwing niet stopt, jammer dan.... Dan ben ik maar de boeman, zolang ik maar weet dat ik gelijk heb!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 10:06

BitchyWitchy schreef:
Ik heb het zelf van dichtbij meegemaakt, zelfs waar zijn vrouw bijzat!! Heb die vent een knal gegeven en zijn neus daarbij gebroken. Ik was inderdaad de boeman toen.
Nou en?????? Ik heb ook nog iets als zelfrespect, en als iemand te ver gaat en na waarschuwing niet stopt, jammer dan.... Dan ben ik maar de boeman, zolang ik maar weet dat ik gelijk heb!

Misschien ben ik wat voorzichtiger daarin.
Je moet begrijpen dat ik dit ook niet in den treure ga laten doorgaan.
Er schuilt ergens in mij nog steeds de hoop dat de lol er straks wel een keer vanaf is.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 11:26

Ben ik weer en ik denk toch dat ik wat moet gaan doen. Ik krijg net weer een sms: ‘Heb je misschien verlof?’
Ik was gisteren middag vrij en heb hem niet gezien… hij blijkbaar mij wel. Hij houdt het allemaal goed in de gaten.
Vanmiddag ben ik weer vrij…ik heb hier echt geen zin in. Maar ik ben vanmiddag alleen en dan ben ik toch niet zo’n held. Misschien toch deze keer mijn vriendje meenemen want negeren helpt dus blijkbaar geen klap!
GVD!!! Eikel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:29

Jeetje... Nu zéker niet reageren en idd misschien toch een keer met je vriend naar m toe gaan...en onaangekondigd...en misschien toch maar dikke pech als zn vriendin er dan is?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:30

Jeetje, wat is die hardleers zeg! Ik denk dat het inmiddels toch wel tijd is om, samen met vriendlief, langs te gaan en een stevig gesprek te voeren met zijn vrouw erbij! Het is toch inmiddels wel genoeg zo? Je wordt gewoon bekeken zonder dat je het door hebt! Bah, wat een nare vent!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:38

Ik denk dat je toch nog een keer heel duidelijk moet zeggen wat je hiervan vindt en wat je verder wilt , desnoods van : laat me met rust anders licht ik je vriendin in als je me geen keus laat !

Op zich doet hij nu niks anders dan vriendschappelijke dingen , maar door wat er gebeurd is stoort het jou toch. Wat wil je nu zelf ? Helemaal geen contact meer ? Of alleen dat hij stopt met SMS-en en dat je verder nog wel even zwaait als je elkaar tegenkomt ?

Als je wilt dat de speciale aandacht ophoudt en geen SMS-jes meer wilt ontvangen : zeg dat dan nog eens heel duidelijk tegen hem , en geef hem ook een pittige consequentie van wat er gebeurd als hij jouw wens niet respecteerd. Dan heeft hij zelf de keus.

Sowieso meteen duidelijk zeggen dat je zijn SMS-jes zult wissen en niet zult beantwoorden.

Heel duidelijk het "spel" niet meer meespelen en alles resoluut afkappen. Dat is voor hem ook het duidelijkst , als je toch vriendelijk blijft blijft hij hoop houden blijkbaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:44

Hmm...is het in de gaten houden van iemand wel zo onschuldig? T is en blijft lastig!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 11:44

Ja, dat ik bekeken word/werd is nu wel duidelijk.
Ik heb net mijn vriend gebeld en die gaat er vanavond naartoe om dit nu eens en vooral uit te praten. Als zijn vriendin thuis is, is dat pech voor haar en hem. Maar mijn vriend vindt nog steeds dat wij ons niet moeten bemoeien met hun relatie en het haar niet moeten vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:45

pffff....hopelijk lost t iets op zonder al teveel ellende....

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:55

nou je vriend blijft er wel redelijk rustig onder

ik heb twee weken geleden een man met de auto naar huis gebracht van een BBQ die me achteraf enthousiast begon te sms-en, mijn vriend was het na drie berichten al spuugzat en wou hem bij wijze van spreken het liefst van al wurgen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:56

Zwelgje schreef:
Ja, dat ik bekeken word/werd is nu wel duidelijk.
Ik heb net mijn vriend gebeld en die gaat er vanavond naartoe om dit nu eens en vooral uit te praten. Als zijn vriendin thuis is, is dat pech voor haar en hem. Maar mijn vriend vindt nog steeds dat wij ons niet moeten bemoeien met hun relatie en het haar niet moeten vertellen.

Ik denk alleen maar "Iets met zachte heelmeesters en stinkende wonden............."

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:09

Ik vind het ook wel zo netjes dat jullie proberen de vriendin er nog buiten te houden, maar of dat gaat lukken? Wellicht heeft zij toch al haar vermoedens, maar sommige mannen zijn meesters in het dingen omdraaien zodat ze er zelf goed mee weg komen, dus pas daar erg voor op. Het klopt dat je nu echt duidelijk grenzen moet stellen, neem desnoods, ondanks de rompslomp, een ander telefoonnummer en geef dat alleen aan mensen die je vertrouwt en die je nummer mogen hebben. Dan is er iig 1 communicatielijn afgetapt. Of blokkeer zijn nummer. Misschien ben je ook niet de enige in de buurt die van zijn gedrag weet en wie weet flikt ie het ook bij anderen. Ik weet niet hoe goed contact je hebt met die vriendin, maar je zou haar voor de neus weg eens een vraag kunnen stellen. Ergens is het wel banketstaaf voor haar dat zij niets weet (daar gaan we van uit) en iedereen om haar heen wel. En als hij te laf is, ja dan moet ze het maar op een andere manier vernemen. Je vriend klinkt cool, als iemand die dit wel tot een goed einde kan brengen, dus we wachten natuurlijk allemaal ikn spanning af hoe deze soap eindigt (hopelijk niet in een verhuizing!).