Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

Re: Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:48

bij mij al heel vroeg. ik wist op mijn 18e al dat ik vroeg kinderen wilde. gelukkig wilde mijn ex man dat ook en hadden we op mijn 24e ons eerste zoontje. en 2,5 jaar later de 2e. zou ze voor geen goud willen missen. Knipoog

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:49

Ik heb geen klok.....alles in mijn omgeving is aan kinderen begonnen en mij doet het helemaal niets. We stikken van de dieren en wonen dus met zijn tienen in een veel te krap huis, dat gaat gelukkig veranderen want aan het eind van het jaar gaan we naar iets vrijstaands en stuk groters verhuizen zodat alles lekker de ruimte heeft. Denk dat we dan nog wel aan wat honden"kinderen" beginnen!!! Maar gewone?? Nee bedankt.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:56

Horse_ schreef:
En hoe pak je dat nu aan als je een vriend hebt waar je al heel lang mee samen bent en die wel kinderen wil? Hij zal waarschijnlijk iemand anders moeten zoeken denk ik.... Huilen

Ik vrees dat we dat probleem hier hebben. M'n vriend wil wel een kind (ooit!) en ikke never. Van zijn familie komt ook die druk hé! Die willen persé dat ik kinderen krijg omdat ik de enigste ben die de naam nog kan verder zetten (moet het nog een jongen zijn ook). Al de andere mannen hebben zo ongeveer 3 dochters. Nou dan lijkt het mij alsof het niet voorbestemd is om die naam verder te zetten Haha!
Trouwens, zowel mijn vriend (en zijn zus) als mijn zus waren beide verschikkelijke pubers. Het zit dus in de genen, dat wil ik dus absoluut niet meemaken zeg. Er heeft gedurende jaren een héél leuke sfeer bij ons in huis gehangen. Boos!

Wat Horse daar zegt, is wel lichtelijk verontrustend en heeft ook al bij mij in m'n hoofd rond gespookt. Ik heb altijd gezegd dat het hebben van kinderen ooit tot grote ruzie (breuk misschien?) zal leiden. Begrijp me niet verkeerd: we zijn 6 jaar samen, wonen 1.5 jaar samen en hebben het goed. Dit is de relatie die ik wilde hebben, bijna nooit ruzie, veel lachen en doen wat we willen. Maar over 5 jaar (ben dan begin de 30), zal er dus echt over gepraat moeten worden en ik ga geen kind nemen om hem te plezieren, dat snappen de meesten van jullie wel.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:08

ik snap echt niet dat er mensen zijn die geen kinderen willen. natuurlijk is het gewoon je goed recht hoor, maar ik heb zo enorm veel plezier van mijn kinderen, ik zou ze voor geen goud willen missen. nee, ik kan me daar niets bij voorstellen dat iemand kinderloos wil blijven.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:09

lonneke schreef:
ik snap echt niet dat er mensen zijn die geen kinderen willen. natuurlijk is het gewoon je goed recht hoor, maar ik heb zo enorm veel plezier van mijn kinderen, ik zou ze voor geen goud willen missen. nee, ik kan me daar niets bij voorstellen dat iemand kinderloos wil blijven.

Ik kan me er gewoon ook niets bij voorstellen, hoe leuk ik die van een ander ook vind! Mijn zus heeft er twee, ben ik helemaal gek op, mijn vriendinnen hebben er bijna allemaal 1, reuze leuk. Ik geef les aan kinderen dus je kunt mij echt geen kinderhater noemen maar t is gewoon niet aan mij besteed! Ik heb echt veel liever nog een hondje......

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:15

Ik wil ze niet perse nu al. Maar ik wil dol graag jong moeder zijn. Dus ik hoop dat er bij mij op mijn 24e al 1 in de weig ligt!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:19

lonneke schreef:

Haha, en zo snap ik niet dat er mensen zijn die poezen niet lief vinden Haha! . Of een paard, zou ik ook voor geen goud willen missen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:45

Ik vind kinderen geweldig, de ouders soms wat minder, maar ik weet echt niet of ik er zelf aan toe ben, of het past in mijn te leven of zoals mijn vriend het benoemt, of we niet te egoistisch zijn voor kinderen, want er zal het een en ander voor moeten wijken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:11

lonneke schreef:

ik snap wel dat mensen ze wel willen dus een beetje respect voor mensen die ze niet willen graag...
ik word m'n hele leven al een egoist genoemd omdat ik ze niet wil(????)
als ik dan vraag wat hun motivatie is om wel kinderen te willen zeggen ze.....dat is zo gezellig later,komt er nog eens iemand langs,en is er iemand die naar me omkijkt.....wie was hier nu de egoist vraag ik mij dan af.....

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:48

geerke schreef:
... als ik dan vraag wat hun motivatie is om wel kinderen te willen zeggen ze.....dat is zo gezellig later (voor mij) ,komt er nog eens iemand (bij mij) langs,en is er iemand die naar me (mij)omkijkt.....wie was hier nu de egoist vraag ik mij dan af.....

Vind ik ook altijd de meest te ontkrachten motivatie om aan kinderen te beginnen Knipoog !

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:04

Wat is daar dan zo mis mee? Ik heb heel weinig familie, eigenlijk alleen mijn moeder. En nu ik een dochter heb voel ik me toch minder alleen, ook voor later als mijn moeder er niet meer is.
Is het egoistische gedacht om een kind op de wereld te zetten om die reden? Of vind het kind het zelf misschien een gift om op de wereld gekomen te zijn? Of misschien wilde ze later wel nooit geboren worden??? Je weet het niet.
Waarom beginnen mensen aan kinderen? Vaak toch uit egoistische redenen, zo gezellig, een aanvulling van het gezin. In derde wereld landen zelfs omdat ze werkkrachten nodig hebben.
Het kind kan er zelf namelijk nog niet om gevraagd hebben.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:13

Dat is je goed recht hoor Suzanne. Maar je had vast en zeker ook moedergevoelens want anders de reden die jij aanhaalt echt niet voldoende om tot kinderen over te gaan Knipoog .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:15

Bolieke schreef:
Dat is je goed recht hoor Suzanne. Maar je had vast en zeker ook moedergevoelens want anders de reden die jij aanhaalt echt niet voldoende om tot kinderen over te gaan Knipoog .

Nee dat is zo. Nou was het niet geheel gepland maar goed, ik was er wel blij mee hoor.
Alleen kinderen nemen om niet alleen te zijn is wel heel drastisch maar ik kan wel begrijpen dat het meespeelt.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:17

Irma_Maandag schreef:
geerke schreef:
... als ik dan vraag wat hun motivatie is om wel kinderen te willen zeggen ze.....dat is zo gezellig later (voor mij) ,komt er nog eens iemand (bij mij) langs,en is er iemand die naar me (mij)omkijkt.....wie was hier nu de egoist vraag ik mij dan af.....

Vind ik ook altijd de meest te ontkrachten motivatie om aan kinderen te beginnen Knipoog !

Mee eens.
En dan vergeten we al die mensen die kinderen hebben en ruzie hebben met de ouders.
Leuk he? kinderen voor later! Alleen zie je ze nooit.

Of moeders/vaders zitten in tehuizen, maar kinderen hebben t te druk.
Dus de ouders zitten alsnog eenzaam te zijn.

Hier dus nog iemand die geen kinderen wil.
Heb mijn dieren en dat zijn mijn kinderen.
En hoe het later gaat als ik oud en grijs ben....ach dat zien we dan wel weer!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:25

Een kind nemen omdat je nu graag leven in huis hebt kan ik me wel goed inbeelden. Dan zie dat ook wel graag hoor, dus dan ben je gewoon graag met je kind bezig.

Maar mensen die geen kinderen willen verwijten dat ze dan 'later op hun oude dag geen bezoek zullen krijgen, terwijl zij met hun kinderen dat wel zullen hebben', is dat ook wel egoïstisch(zoals idd zowat alles is wat je in je leven doet), maar ook gewoon dom...eerst zien als je kinderen later nog op bezoek wíllen komen.
Als een bijreden kan ik het me wel voorstellen. Heb je het geluk dat je leuke kids hebt met een leuke band dan is het mooi meegenomen (al hoop ik dat ik bv een leuke buurvrouw of vriendin heb dan). Maar soms als ik het aan moeders vraag dan is dat dè reden. Tsjah, en die zekerheid heb je dus helemaal niet.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:29

Suzanne: Maar er is naar mijn mening niets mis met die motivatie om aan kinderen te beginnen. Alleen is die reden een egoïstische.
Terwijl mensen die niet begrijpen kunnen dat iemand géén kinderen wil / hoeft, dit vaak afdoen met de -imo slechte- reden dat juist dit egoistisch is Tong uitsteken .

In mijn geval heb ik twijfels over of ik moeder wìl zijn (ik ben er overigens best zeker van dat ik geen slechte moeder zou zijn); ik heb dingen die ik zelf eerst voor elkaar zou willen hebben voordat ik voldoende basisvoorwaarden heb om een kind te willen. Omdat die nog niet allemaal verwezenlijkt zijn, wil ik alleen al om die reden geen kind op de wereld zetten (= in het belang van het kind).
Uiteraard heb ik ook egoistische redenen om géén kinderen te willen; meer vrije tijd, carrière, financieël, dieren zijn leuker, enz. Maar dat wreekt zich niet op een ander, behalve mij (lees; ipv op een eventueel kind, dat in sommige gevallen ter wereld komt, enkel en alleen omdat het de ouders "zo leuk en gezellig" leek.)

Dat is waar ik op doelde....

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:29

Nee, inderdaad zo komen wij 1 keer per 2 weken bij mijn schoon mama, of je daar veel mee opschiet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:43

Ik denk dat de batterijen van mijn klokje leeg zijn....

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 08:33

Ha ha denk dat ik ook liever een hond heb. Kun je volgens mij ook echt een megaband mee opbouwen. Heb ik bij mijn kat ook maar een hond is nog meer een familiedier.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:37

Kinderen en huisdieren, dat is niet te vergelijken.. Ik denk dat je dat pas beseft als je wel heel graag kinderen wilt..

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:39

Horse_ schreef:
Ha ha denk dat ik ook liever een hond heb. Kun je volgens mij ook echt een megaband mee opbouwen. Heb ik bij mijn kat ook maar een hond is nog meer een familiedier.

Jep dat dacht ik ook.
Totdat deze week mijn kat erg ziek werd en het misschien einde oefening was.
Gelukkig second opinion laten doen en zal hij het waarschijnlijk toch overleven.
Mijn vorige DA zou het besie gewoon hebben laten inslapen. Dacht dat het een tumor was. Is het verdorie gewoon een blaasontsteking, naar boven naar zijn nieren geslagen. Boos! (maargoed dat is off-topic).

Maar hierdoor kom je er wel achter hoeveel je ook om een kat geeft!!!
Hond is idd wel anders, maar kat, dit heeft mij toch meer aangegrepen dan ik had gedacht hoor.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:45

het geweldige aan (mijn?) kinderen is hun aparte gevoel voor humor, dat maakt een hoop goed!
mijn 2e vond ik eens dubbelgeplooid op de wc met het deksel tegen zijn rug aan.
"euh ... wat doe je?"
"ik ben een schildpad" ROFL

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:47

fojoe schreef:
het geweldige aan (mijn?) kinderen is hun aparte gevoel voor humor, dat maakt een hoop goed!
mijn 2e vond ik eens dubbelgeplooid op de wc met het deksel tegen zijn rug aan.
"euh ... wat doe je?"
"ik ben een schildpad" ROFL

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
Geweldig!

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:50

Chubby schreef:
Kinderen en huisdieren, dat is niet te vergelijken.. Ik denk dat je dat pas beseft als je wel heel graag kinderen wilt..

Dat zou heel goed kunnen, alleen wil ik niet heel graag kinderen Knipoog. Gelukkig denk vriend er net zo over. Ik heb er gewoon niets mee. Vind babies niet lief, hoef ze ook niet zo nodig vast te houden. Kleine kinderen vind ik soms nog wel aandoenelijk, maar geef ze toch graag weer af aan hun ouders. Nee, (voorlopig, want je weet nooit, misschien tikt 'ie over een jaar ineens wel) geen klok bij mij!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:52

Niks mis met het niet willen van kids hoor! Ik kan me best voorstellen dat mensen dat niet willen en hun liefde geven aan een partner en huisdier Knipoog