kun je verliefd worden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: kun je verliefd worden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:50

Mwah, hij moet er wel fatsoenlijk uitzien..

Ik denk niet dat ik verliefd kan worden op iemand die ik lelijk vind.. Scheve mond
Tuurlijk zijn er minpunten, maar iemand die ik echt lelijk vind..

Denk dat ik daar niet eens mee zou gaan flirten ofzo dus die persoon zal ik ook nooit beter leren kennen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:01

Nu krijg ik vast iedereen over me heen, maar ik kan toch echt niet verliefd worden op iemand die ik niet mooi vind. Wat anderen er van vinden kan me dan weer minder schelen maar als ik hem persoonlijk niet mooi vind kan het al niks worden. Echter blijkt hij een rotkarakter te hebben zal het ook niet lang duren, aan dat soort vervelende relaties begin ik niet. Dus hij moet wel een goed karakter hebben maar voor mij telt het uiterlijk toch echt mee.

Overigens, ik doe een opleiding psychologie op school en we hebben dit onderwerp uitgebreid behandeld. Ik heb daar geleerd dat niemand, en lees dan ook niemand het uiterlijk kan negeren en enkel op het karakter af kan gaan. Dit negeren gaat niet omdat dit onbewuste hersenprocessen zijn die we niet merken en ook niet kunnen onderdrukken, je kijkt altijd naar het gelaat en reageert op de uiterlijke kenmerken van de ander, dit is een instinctief proces.

Dus iedereen die zegt 'ik kijk enkel naar het innerlijk' belazerd zichzelf eigenlijk, alleen al omdat dit bij wijze van instinct onmogelijk is voor het menselijk wezen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 09:18

dat geloof ik maar half eerlijk gezegd...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:22

Tja het eerste wat je ziet als je iemand niet kent is toch het uiterlijk en vaak is dat het eerste waartoe je je aangetrokken voelt.
Ken je iemand al langer dan kan ik me indenken dat je ook wel zou kunnen vallen op iemand die je op het eerste gezicht (uiterlijk dus) niet knap vindt, maar wel heel erg leuk, spontaan en lief.

Je (en dan spreek ik vooral voor mezelf) kan het dus van twee kanten bekijken.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:30

ja hoor, dat kan. ik kijk eigenlijk eerst altijd hoe iemand is en het uiterlijk is voor mij niet zo belangrijk.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:36

ikenindi schreef:
dat geloof ik maar half eerlijk gezegd...

En waarom geloof je het maar half?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:36

omdat ik t er niet helemaal mee eens ben Knipoog

ik denk dat je best in contact kan komen met iemand die je niet knap vind. maar hij is zo lief, spontaan, vrolijk, dat je hem beter gaat leren kennen en dat je dan zoveel positiefs in hem ziet dat je toch echt verliefd wordt. en waarschijnlijk is hij dan ook ineens zo niet niet-knap meer zegmaar... dus dat je hem dan ineens wel knap of iig knapper vind dan dat je eerst zou hebben gevonden...

snap je? kvind t moeilijk uit te leggen...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:38

Het klopt wel wat je zegt lara_silver, het is toch de eerste indruk wat je krijgt als je een persoon voor het eerst ziet.. De uiterlijk..
Maar imo zijn er 2 soorten 'lelijke' mensen, de ene groep is lelijk maar heeft ook een vriendelijke uitstraling waardoor het niet zo 'erg' is. En de andere groep is ook gewoon lelijk met ook niet zo'n mooi uitstraling en dat verschilt ook enorm.

ikenindi, ik denk dat het hier om gaat hoe mensen anderen beoordelen bij de eerste indruk.. En zo blijf je ook altijd de 'minpunten' zien bij de 'lelijke' persoon, maar toch kan het jou niet schelen..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:42

ikenindi schreef:
omdat ik t er niet helemaal mee eens ben Knipoog

ik denk dat je best in contact kan komen met iemand die je niet knap vind. maar hij is zo lief, spontaan, vrolijk, dat je hem beter gaat leren kennen en dat je dan zoveel positiefs in hem ziet dat je toch echt verliefd wordt. en waarschijnlijk is hij dan ook ineens zo niet niet-knap meer zegmaar... dus dat je hem dan ineens wel knap of iig knapper vind dan dat je eerst zou hebben gevonden...

snap je? kvind t moeilijk uit te leggen...

Dan is er toch iets aan het uiterlijk/ verschijning wat jou onbewust heeft geprikkeld. Je kunt het er dan wel niet mee eens zijn, het is toch ingeprogrammeerd in ons hele wezen, instinctief a.k.a was er altijd al. Ik snap wat je bedoelt en ik heb er ook respect voor, maar wetenschappelijk gezien houd je jezelf voor de gek omdat je nooit 100% objectief naar een persoon kijkt. Lachen

@MoonChloe:idd precies dat probeerde ik uit te leggen. Lachen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 00:38

haha, grappig.
Vroeger viel ik voor het versieren op heel verschillende type's. Als ik een jongen zag ''had'' ie gewoon wat. Dat was bij elke jongen iets anders.

Alleen mooi doet me niet echt heel veel. Als ik een jongen zie die voor mij ''iets'' heeft, voel ik me eerder aangetrokken.

Ik ben ook niet zomaar even verliefd, dus daar is toch al meer voor nodig.

De vader van mijn zoontje had iets voor mij en door met elkaar omgaan praten en flirten vond ik hem steeds leuker. Het uiterlijk telde echt niet mee. Hij is gewoon normaal imo, dus niet lelijk of heel knap, maar gewoon leuk.

En wat is knap? Ik zie mensen op straat of ouders van school, die ik echt lelijk vind en toch heel gelukkig samen eruit zien. Waarom die op elkaar zijn gevallen, weet je toch ook niet........

Ik krijg ook nooit gevoelens van alleen een mooie kop en lekker lijf. Ik zie dat, maar doet me niks. Een karakter kop en op een bepaalde manier bewegen en praten kan ik juist super aantrekkelijk vinden. Dat valt bij mooie jongens weleens tegen en zou ik er echt niet verliefd op kunnen worden vanwege het uiterlijk.

Het zal wel voor iedereen verschillend zijn en dat is maar goed ook............

*edit* Ik ben trouwens weleens mannen tegengekomen waar ik nooit dacht op te kunnen vallen, maar dan ga je ermee om en hebben ze een bepaalde charme waar je toch zo voor zou kunnen vallen. Zelfs als ik zie dat hij verder imo lelijk is. Maar goed, ik vind een bepaalde manier van doen/bewegen erg aantrekkelijk.

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 01:25

Perzik schreef:
Het innerlijk is meestal wel belangrijker dan het uiterlijk. Maar als je iemands innerlijk kent word hij toch een mooi persoon Lachen

daar ga ik helemaal mee eens!
ik ben nu ook zeeer verliefd,vind hem zelf sexy Clown maar al mijn vriendinnen dus écht niet! Tong uitsteken

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 06:39

Ik kan wel afknappen op uiterlijk. Je heb gewoon jongens die er écht niet uitzien en daar kan ik serieus dan niet mee leven. 'T zal wel een schat van een jongen zijn, maar ik zou er niet tegen aan kunnen kijken en mijn oog wil ook wel wat.

Ik heb nu een vriend die ik mooi genoeg vind, sommige delen mijn mening, sommige niet. Dat is meestal wel zo. Maar hij heeft ook nog eens een heerlijk karakter en een mooi innerlijk.

De meeste zeggen hier dat ze innerlijk belangrijker vinden, dat is aan de ene kant ook wel zo, maar ik denk dat in het begin het innerlijk en uiterlijk beide even zwaar telt.

Als je uitgaat en er staat een - lelijk kan ik niet zeggen - niet aantrekkelijke jongen, denk je niet van; Oh! Misschien is het wel een schat van een jongen, misschien heeft hij wel een prachtig innerlijk! Laat ik er eens op afgaan..

Met die situaties komt uiterlijk toch echt voor.