Boodschappen, duur of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Re: Boodschappen, duur of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:23

isabelle schreef:
net weer boodschappen gedaan...135 euro ketsjing ketsjing...voor 4 pers voor de hele week Bloos

Wow, koop je dan alles A merken? Of veel luxe vlees en vis enzo? Verse vis bv is hardstikke duur Ja Diepvries is al heel wat goedkoper en ook prima Ja

Ben het er trouwens onwijs mee eens dat de goedkopere merken van de AH vaak net zo goedkoop zijn als de Lidl en Aldi en ook minstens zo goed. Ze moesten alleen eens goedkope koude koffie gaan verkopen bij de AH Clown

Aanbiedingen zijn fijn als je er goed mee om weet te gaan, maar pas op dat je niet valt voor dat dure merk wat in de aanbieding zo goedkoop lijkt maar dan nog duurder is dan het B merk wat je gewoonlijk koopt!! Soms bv zijn de hak groente potjes in de aanbieding maar dan vaak nog altijd duurder dan het B merk wat ik gewoonlijk kies Ja Oppassen daarmee dus Haha!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:26

ik woon smamen en meestal hebben we zo'n 2x per week eters.
Voor zo'n €60,- tot €80,- per week doe ik boodschappen.
Ik ga eerst langs de Aldi of Lidl en daarna door naar de AH.

Ook ik schrik iedere keer weer. Boodschappen zijn in 1 jaar tijd een heel stuk duurder geworden

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:30

Ik kijk automatisch op het onderste schap, daar staan de goedkoopste producten. Op het schap op ooghoogte staan de duurste.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:36

Ik kook altijd voor mij en mijn vriend samen, en we zijn in totaal aan boodschappen zo'n E 40, per week kwijt. Inclusief zijn 9 liter biologische melk van een euro per stuk Haha!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:51

De boodschappen zijn inderdaad een stuk duurder geworden.
Desondanks zit ik met verbijstering te lezen van hoe weinig geld per week mensen hier boodschappen doen. Wat eet je dan vraag ik me af? B merken? macaroni? brood?
Met 2 drukke banen en paarden hebben wij geen tijd om aanbiedingen af te stuinen. Daarnaast ga ik echt niet naar de Aldi of de Lidl, ik zou er ver voor om moeten rijden, plus moet dan alsnog naar een andere supermarkt omdat je er niet alles kan krijgen, dus dat schiet ook niet op.
Wij gaan naar AH of de Plus, bakker en slager, eten lekker elke dag groenten en vlees, verschillende soorten, proberen lekkere recepten uit, drinken fris, bier en wijn, et eten graag wat lekkers, nootjes en chips enzo, en ik koop meestal A merken. Onder de 130 euro per week (2 personen) kan ik geen boodschappen doen. Daarbij is bezuinigen op eten zo lang dat niet nodig is wel het allerlaatste wat ik ooit zou doen. Ik werk me niet een slag in de rondte om merkloze spullen of onderuit het schap te eten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 00:04

Sythaa schreef:
Desondanks zit ik met verbijstering te lezen van hoe weinig geld per week mensen hier boodschappen doen. Wat eet je dan vraag ik me af? B merken? macaroni? brood?
Met 2 drukke banen en paarden hebben wij geen tijd om aanbiedingen af te stuinen. Daarnaast ga ik echt niet naar de Aldi of de Lidl, ik zou er ver voor om moeten rijden, plus moet dan alsnog naar een andere supermarkt omdat je er niet alles kan krijgen, dus dat schiet ook niet op.
Wij gaan naar AH of de Plus, bakker en slager, eten lekker elke dag groenten en vlees, verschillende soorten, proberen lekkere recepten uit, drinken fris, bier en wijn, et eten graag wat lekkers, nootjes en chips enzo, en ik koop meestal A merken. Onder de 130 euro per week (2 personen) kan ik geen boodschappen doen. Daarbij is bezuinigen op eten zo lang dat niet nodig is wel het allerlaatste wat ik ooit zou doen. Ik werk me niet een slag in de rondte om merkloze spullen of onderuit het schap te eten.

(om voor mezelf te spreken) ik eet pasta, ik maak vaak pizza, maar ook gewoon aardappeltjes vleesvervanger en verse groentes. Ik eet iedere dag brood met beleg, en ik snoep. Ik heb altijd toetjes, ik drink pepsi en yoghidrink.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 00:06

vikki schreef:
Wat ook een wereld van verschil uit maakt... in Kudelstaart is alleen een AH en dan ben ik voor een week aan boodschappen toch makkelijk 80 euro kwijt en dan koop ik echt alleen basis artikelen, let ik op de aanbiedingen en neem ik van sommige artikelen het euroshopper merk... Als ik daarintegen naar de Lidl ga met die zelfde 80 euro (en mijn vader omdat hij een auto heeft en de Lidl te ver is om met vol geladen tassen te fietsen Nagelbijten / Gniffelen ) ... pfoeh, dan heb ik echt een kar vol inclusief de nodige 'luxe' producten Ja .

Voor hoeveel personen shop je dan?

Ik doe wekelijks boodschappen bij de AH voor 2 personen voor rond de E40,- Als ik een week heb dat ik dingen in het groot insla (vlees voor in de vriezer - meestal als er een aanbieding is, wasmiddel, tabletten voor de vaatwasser etc) of als ik een keer extra lekkere dingen haal bijv voor een etentje, dan zit ik tegen de E60,- en bij hoge uitzondering een tientje meer. Wij eten alle dagen verse groente, ik eet zelf heel veel salades en koop ook rustig zakjes voorgewassen rucola sla etc. Ik koop wel veel in de aanbieding en neem veel van het huismerk, Euroshopper vrijwel nooit, maar ik kan niet zeggen dat ik er echt extreem mijn best voor moet doen. Ik neem bijv. ook structureel dat lekkere AH excellent brood mee. Ik heb hier in de stad keuze uit 3 verschillende AH's en kom overal ong. met hetzelfde thuis.

Bij de Plus lukt me dat dan weer voor geen meter, daar ben ik met gemak het dubbele kwijt.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:15

Gister boodschappen gedaan, bijna alles voor aankomende week op de melk na!
52 euro! bij de c1000 en had ook frisdrank!
En ja ik had bijna allemaal A merken Lachen

edit: aardappelen en vlees had ik nog genoeg in huis, die zaten hier dus niet bij Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:17

Ik shop bij de AH, en de 40 euro gaan op aan 9 liter biologische melk, twee boulognebroden, ijsjes, snoep/koek, 5/6 keer avondeten met verse groenten en pasta/rijst, een sausje en soms vleesvervanger.
Meestal AH eigen merk. Die vind ik heerlijk!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:45

Bij ons is de plantenhal en daar is alles zeer goedkoop,groenten en fruit moet je wel nakijken op plekken die zacht zijn maar het scheelt erg veel geld.Ook de houtkorrel kattebakvulling is erg goedkoop.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:40

_Mel schreef:
Ik vind de frisdrank best lekkerr van de Aldi (Cola)! En het kost daar 39? cent. Terwijl je voor een fles cola bij de AH 1 euro zoveel betaald.

Super de boer heeft ook lekkere cola, voor 35 cent. Veeel lekkerder dan de nep cola van AH
(maar ik vind coca nog steeds wel het lekkerst maar toen ik op vakantie was voldeed super de boer prima! )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:44

Cola van de AH vind ik juist de lekkerste cola die ik ken!
Van alles van de Euroshopper vind ik daarentegen weer niet te eten Bloos

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:32

We zijn toch wel rond de 70 euro per week kwijt incl. kattenvoer. Soms een uitschieter van 100 euro en soms weer van 60 euro. Meestal kopen we dan ook nog vers brood soms wat groenten en sigaretten door de weeks. Een hoop geld misschien, maar we werken er hard voor. En kwaliteit gaat voor kwantiteit vinden we zelf. Daarnaast gaan we ook nooit uit eten, dat doen we liever thuis Haha! En ja ik ben opgevoed met aldi en een bijstand, dus ik geniet er nu extra van Knipoog Een paar dagen terug zijn we weer eens bij de Lidl geweest om te kijken van, is ons oordeel nu juist of niet? Maar echt alles wat we hadden gekocht was het gewoon net niet . Ja het was goedkoop maar lekker vonden we toch echt niet. Misschien dat we de verkeerde producten hadden gekocht, maar die kebap is echt om te Misselijk

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:50

Lidl is vooral goed voor groentes ed. Pasta kan daarvandaan ook nog wel...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:50

Grappig topic dit Ja

Ik zit zelf aan de kassa bij de SdB (ik zeg eerlijk: wij zijn best duur ja)

Máár, ik zie hier vele mensen karren vol boodschappen doen voor 150 euro (of soms nog meer) en ik zie mensen die dezelfde hoeveelheden hebben en nog geen 70 euro kwijt zijn Ja. Het is dus echt goed kijken naar de goede aanbiedingen (dus niet daar waar 4 cent afgaat) en inderdaad niet de A merken pakken.

Schrijf gewoon eens op wat je allemaal koopt en bekijk dan of het echt nodig is. Ga niet met een lege maag op pad en houd je aan het boodschappen lijstje.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 03:36

Nu ik op mezelf woon geef ik ongeveer 30 euro per week uit. moet ik wel nadrukkelijk bij vermelden dat ik dan ook 1 keer per maand met vaderlief boodschappen doe en daar ook nog een halve kar vol van krijg Haha! Ik koop wel altijd verse groenten en fruit, houd niet van blikjes.
doe overigens boodschappen bij de Plus.

maudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:14

Ik vind de boodschappen juist goedkoop! Wij hebben een Deen in het dorp, volgens mij is dat een keten die alleen in Noord Holland zit. Het is een perfecte winkel, ik kan er alles vinden wat ik zoek, de meest gekke dingen.

Laatst deed ik boodschappen, ik had een hele kar vol, en nergens op gelet. Zelfs tijdschriften van 5 euro zaten erbij. Toch was ik maar € 55 kwijt. Ik had het véél hoger ingeschat. Dit was dan voor 1 week boodschappen, voor 2 volwassenen.

Wat ik altijd een beetje vreemd vind: "wasmiddelen zijn zo duur". Maar dat koop je toch niet elke week? Ik koop het niet eens iedere maand!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:23

Maudy, dat ben ik met je eens. Ik koop één keer in de zoveel tijd 3 flessen Persil voor een tientje, met één fles doe ik ongeveer 6 weken (het is voor 20 wasbeurten, ik was ongeveer 3 trommels per week). Dat betekent dan 3,30 per fles en dus 55 cent per week Clown Maar het maakt natuurlijk wel uit met hoeveel mensen je bent en in welke hoedanigheid. Als je man (of jij, of je zoon of...) een vak heeft waarbij de kleren erg snel vies worden, of je hebt kleine kinderen, of een tienerdochter die 3x per dag iets anders aantrekt (ze kon me wat, maar dat is een ander onderwerp Lachen )... dan was je natuurlijk ook meer.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:24

Ik en mn vriend + hond verslinden gemiddeld 250 euro per maand aan boodschappen.. We kopen altijd bij de C1000!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:28

Sythaa schreef:

Ik zal het bonnetje van vanmorgen er eens even bij pakken Knipoog
Deze week eet ik:
* maaltijdsalade (met sla, pasta, paprika, gerookte kip)
* sperziebonen, aardappels en fricandeau
* kip, frietjes, doperwtjes uit de vriezer
* vis, wortels, aardappelpuree
* witlofpakketjes
* pannenkoeken
En met dit + wat voorraad (fruit, vlees voor de vriezer, luiers, thee, van die Knorr gerechten, melk etc.) heb ik dus deze week voor 70 euro aan boodschappen gedaan. Het kan wel goedkoper, ik ben nu naar de C1000 geweest omdat de straten rond de Jumbo open liggen, normaal ga ik naar de Jumbo en ben ik nog 5-10 euro minder kwijt.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:32

Ik moet met 80 euro in de week doen, en dat haal ik dus echt niet, ok we roken beide ook al is het de goedkoopste shag, voor de boodschappen hebben we dan nog zo'n 60 euro over per week.

Woensdag ga ik weer boodschappen doen maar dan eens bij de jumbo kijken of het daar veel goedkoper is, vooral kijken of de yogi goedkoper is geworden, bij de AH is die nu 0.57 ipv 0.47 en de kids dronken dat best veel...
wij zijn trouwens met 5 personen...

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:36

met z'n tweeen 70-80 euro bij de Ah voor de hele week.
En wij eten vrij luxe, veel fruit, voorgesneden groente, verse olijven, vis, flesje wijn etc.
wel voornamelijk huismerk ah
Laatst bijgewerkt door Ielsje op 25-08-08 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:36

De boodschappen zijn gewoon veel duurder geworden. Ik ben meestal
zo'n 55 euro per week kwijt en dan haal ik geen gekke dingen. Dit is
dan bij Deen.

bij de slager haal ik dan nog wat aanbiedingen van vlees. (haal ik ook vaak bij Deen)
Bij het kruitvat of etos haal ik dan nog aanbiedingen van Luiers, wasmiddel etc.

Ik zag dat bijv het brood en de krentebollen koekjes etc. het laatste jaar
35 cent duurder zijn geworden. Brood was 1.42 nu 1.78 Koek was vaak rond de
75 cent (normale koekjes) nu 1.10. Krentebollen waren 2 maanden terug nog 89 cent
nu 1.15. Is echt niet normaal meer.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:49

Pff ik denk dat ik voor mezelf en de dieren (reptielen, hond, konijnen en vissen) rond de €50,- per week zit...
Daarnaast doet mijn vriend zelf zijn boodschappen (ondanks dat we in hetzelfde huis wonen Knipoog ) maar die zit op een eetschema vanwege het bodybuilden en die eet denk ik in zijn uppie voor €50,- per week op. Maar die zit dan ook op bijna gemiddeld 3500 calorieën per dag en 4gr vet per week...

En ik doe bijna alle boodschappen bij de Lidl en haal nog wat A merken op bij de C1000...
En verder eten mijn beesten topvoer...

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:58

Oooh, ik doe echt iets fout Bloos! . Ik ben gemiddeld € 125 per week kwijt!! Ik doe boodschappen bij de AH of bij C1000 en soms bij de Plus kleine boodschappen want die zit in het dorp. Ik moet dit topic maar eens even helemaal doorlezen want ik vind het eigenlijk ook wel te gek wat wij uitgeven aan boodschappen

Ik weet wel wat bij ons een grote kostenpost is; drank Nagelbijten / Gniffelen Ik houd wel van een lekker rood wijntje en die kosten toch al snel € 4.50 (die ik persoonlijk lekker vind dan hè Clown ). Nou, 3 per weekend is heel gewoon Bloos! Nagelbijten / Gniffelen en manlief houd wel van een biertje in het weekend en dan komt er nog vrienden of zo langs voor een biertje (of wijntje) een kratje is zo op. Nou, dan heb je dus al €10 kratje bier en €15 aan wijn dus dat is al zo € 25.00 per weekend aan drank. Verder koop wel wel aardig wat huismerken van de AH. Ik schrik toch iedere keer weer als ik af moet rekenen.

Bij de wekelijkse boodschappen zit ik meestal rond de €80 - €90 en dan nog vers vlees en groente wat ik door de week nog haal pfffff. Wij zouden toch ook met €75.00 met ons 2-en moeten kunnen...... Boos!

Ik heb trouwens laatst eens een aantal artikelen vergeleken op de bonnetjes van de AH, C1000 en de Plus. De Plus is echt de allerduurste en de AH en C1000 maakten voor de A merken geen enkel verschil, tot op de cent af hetzelfde. Daarom heb ik gekozen om naar de AH te gaan daar neem ik dan het eigen merk want dat vind ik wel goed en bij de C1000 niet zo. En ik vind ook boodschappen doen bij de AH leuker want die hebben in alle prijsklassen wat. In het weekend eten we graag wat luxer en dat hebben ze dan ook (tja....en dat kost geld.....)