"ergernissen" dierentuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

Re: "ergernissen" dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:03

Ik was laatst in Burgers' zoo. Mooie dierentuin, maar ik heb gewoon zo'n hekel aan dieren in hokjes. Nee ik hou er gewoon niet van

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:04

We gaan ons toch niet aan elkaar beginnen ergeren e Haha!

Normaal erger ik me niet snel hoor, maar zoveel kids als die dag in antwerpen... daar ergert zich iedereen wel een beetje aan, het was gewoon té druk... en dan ben ik iemand die niet met kids omkan, ja, dan zit het er snel op soms ja, dat weet ik ook wel. Maar ik erger me dan wel vooral aan ouders die werkelijk geen controle hebben.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:11

poes schreef:
We gaan ons toch niet aan elkaar beginnen ergeren e Haha!

Normaal erger ik me niet snel hoor, maar zoveel kids als die dag in antwerpen... daar ergert zich iedereen wel een beetje aan, het was gewoon té druk... en dan ben ik iemand die niet met kids omkan, ja, dan zit het er snel op soms ja, dat weet ik ook wel. Maar ik erger me dan wel vooral aan ouders die werkelijk geen controle hebben.

Was je zeker in de schoolreisperiode? Dan kan je echt over de koppen kinderen lopen in dierentuinen Nagelbijten / Gniffelen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:12

Neen, zomervakantie... Wat een hoop kids!! Er was ook echt geen doen aan hoor. Zelfs al heb je dan een netjes opgevoede kleine, in die chaos was het wrs erg frustrerend om ouder te zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:45

Thats_Me schreef:
Blue_Eyes schreef:
Dat laatste (van die Maraboes) hangt er dus ook heel erg vanaf hoe je kind daarop reageert. Ik heb er 1 die daar niks om zou geven, die zou ijskoud vragen 'Mama, ik ook hapje?' Maar mijn oudste is een kind dat heel erg in de 'schattig en zielig'-fase is beland - die vindt alle kleine beestjes schattig, en alles wat waar dan ook maar mee gebeurt 'zielig'. Dus, als je zou weten dat je kind dan 's nachts 3x brullend wakker zou zijn, zou je dat dan nog zo gemakkelijk doen? Dat soort dingen leren kunnen ze ook nog wel als ze wat ouder zijn.

Mijn ervaring met kinderen in de dierentuin is dat ze het echt niet zo erg vinden maar maar alleen maar heel erg interessant (spreek over kinderen van 4 tot 12 jaar). Alleen de ouders verpesten het vaak voor de kinderen door het vies/eng etc. te noemen. Dat nemen kinderen erg snel over zo zonde. Terwijl er niets eng/vies raar aan is.

Eten je kinderen wel vlees? dan kan je het heel mooi uitleggen aan je kinderen, want dan kan je de link leggen tussen een lekker stukje vlees en dat die vogel/katachtigen/haai etc. dat stukje vis of vlees als een lekkere biefstuk oid ziet. Werkt altijd perfect bij kinderen. Dan vinden ze het eerst nog raar maar 10 minuten later vinden ze het alleen maar erg interessant.

Tja, mijn ervaring is net even anders. Knipoog En ik ben helemaal niet zo flauw met dat soort dingen, dus van mij heeft ze het niet. Het is gewoon een fase, even de 'alles is schattig-en-zielig'-fase. Dat is met een jaar waarschijnlijk over - nou, dan wacht ik wel tot die tijd. Of kom jij haar drie keer troosten vannacht? Knipoog
Ze is overigens 5.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:22

Als ik mijn dochter ken (3,5) dan eet ze als ik haar uitleg dat de leeuw vlees eet net als zij (en het is nog deels herkenbaar) mooi de rest van haar leven geen vlees meer.

Ze associeert alles met andere dingen. Zo eet ze bijvoorbeeld nauwelijks groente, maar wel bleekselderij, want dat eet het Wonderteam (TV programma) ook... Rolleyes