Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Klanten van Vodafone kunnen sinds begin mei hun rekening en mobiele verbruik niet meer op internet inzien. Daardoor worden hun bundels eerder overschreden. Klanten zijn hier boos over en hebben de protestgroep Swas opgericht.
De initiatiefnemer voor de protestgroep liet dinsdag aan ZDNet.nl weten dat de groep met terugwerkende kracht een directe ontbinding van het contract eist. Ook eist Swas dat Vodafone "onterecht afgeschreven gelden" terugstort op de rekening van de klant.
Vodafone erkent in een reactie dat klanten al bijna drie maanden hun verbruik en rekeningen niet meer kunnen inzien. Volgens een woordvoerder komt dat doordat het telecombedrijf over is gegaan naar een ander klantenregistratiesysteem.
Inzage
Volgens de zegsvrouw is Vodafone druk bezig met het omzetten van alle gegevens. Alle gegevens blijven volgens haar bewaard, alleen is inzage niet mogelijk. Het telecombedrijf hoopt dat de gegevens uiterlijk volgende week weer beschikbaar zijn.
Vodafone wil nog niets kwijt over een eventuele compensatie. "Op zich lijden mensen hierdoor geen schade", zo zegt de woordvoerster tegen ZDNet.nl. "Het is wel superonhandig."
Compromis
Swas hoopt dat Vodafone tot een compromis komt met gedupeerde klanten. Als dat niet lukt dreigt de protestgroep met juridische stappen.
Vodafone heeft bijna 4,4 miljoen klanten.
(bron: nu.nl)
Hypofocus schreef:Ik heb niet alle 9 pagina's doorgelezen, dus ik weet niet of dit al eerder geschreven is... Maar je kunt, als het geld via automatische incasso is afgeschreven, via je bank gewoon om stornering vragen van het geld (binnen 30 dagen!), met als reden onjuist bedrag.
Dan krijg je je geld gewoon terug.
En anders je automatische incasso opzeggen en gewoon steeds per accept giro betalen, dan heb je niet het risico dat het er ineens vanaf gehaald wordt.
Saskia9 schreef:jah de mijne is al afgesloten..
maargoed, dan kan ik niet bellen,dus kunnen ze ook geen kosten aftrekken!