Ruzie met Vodafone...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

snowylover

Re: Ruzie met Vodafone...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:14

Ik heb mijn rekening van vorige maand gekregen: 360 euro terwijl ik nogn aar de Vodafone winkel ben geweest en er daar werd gezegd dat de rekening helemaal niet zo hoog was :S

Ben het zo zat en ga dus echt geen 360 euro betalen.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:59

My Vodafone doet het nu helemaal niet meer :S
Zodra ik in wil loggen, en hij gaat dus naar de inlogsite, dan krijg ik dat de site niet bestaat!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:49

meiden, fyi:

Citaat:
Klanten van Vodafone kunnen sinds begin mei hun rekening en mobiele verbruik niet meer op internet inzien. Daardoor worden hun bundels eerder overschreden. Klanten zijn hier boos over en hebben de protestgroep Swas opgericht.

De initiatiefnemer voor de protestgroep liet dinsdag aan ZDNet.nl weten dat de groep met terugwerkende kracht een directe ontbinding van het contract eist. Ook eist Swas dat Vodafone "onterecht afgeschreven gelden" terugstort op de rekening van de klant.

Vodafone erkent in een reactie dat klanten al bijna drie maanden hun verbruik en rekeningen niet meer kunnen inzien. Volgens een woordvoerder komt dat doordat het telecombedrijf over is gegaan naar een ander klantenregistratiesysteem.

Inzage

Volgens de zegsvrouw is Vodafone druk bezig met het omzetten van alle gegevens. Alle gegevens blijven volgens haar bewaard, alleen is inzage niet mogelijk. Het telecombedrijf hoopt dat de gegevens uiterlijk volgende week weer beschikbaar zijn.

Vodafone wil nog niets kwijt over een eventuele compensatie. "Op zich lijden mensen hierdoor geen schade", zo zegt de woordvoerster tegen ZDNet.nl. "Het is wel superonhandig."

Compromis

Swas hoopt dat Vodafone tot een compromis komt met gedupeerde klanten. Als dat niet lukt dreigt de protestgroep met juridische stappen.

Vodafone heeft bijna 4,4 miljoen klanten.
(bron: nu.nl)

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:50

Jezus zeg... volgens mij kunnen we fluiten naar ons geld dat teveel is afgeschreven...

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:52

Op zich lijden mensen hierdoor geen schade??
Niet verklaarbare telefoon rekeningen van oplopend tot 250 euro (en bij sommige nog wel hoger) is bij iig toch wel schade hoor!
Ik ben een student, zit fulltime op school, en werk nu praktisch voor mn telefoonrekeningen :S
Maar ja.. ben benieuwd wat ze eraan gaan doen!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:54

Mensen lijden geen schade nee.. behalve dan die mensen waarbij zonder reden 100en euro's wordt afgeschreven.

Zelf heb ik daar geen last van gelukkig, alleen kan ik al sinds april niet meer zien wat m'n sms tegoed is. Gevolg is dat ik dan maar zo min mogelijk sms, waardoor er tegoed verloren gaat, ook zonde...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:55

als ik jullie was zou ik heeel precies bijhouden wat ik bel enzo (of neem voor de gein een prepay kaartje waar je een maand mee belt) en kijk dan eens wat er op je rekening staat.. misschien wordt er gewoon verkeerd gefactureerd!! ZOlang jij niets kan aantonen, heb je geen poot om op te staan maar als je dat wel kan sta je heel sterk!!

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:59

Ik ga het iig deze maand echt bijhouden want er klopt helemaal niets van, heb al een lijstje gemaakt dus is kwestie van even opschrijven Clown

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:05

je kan gewoon je tellers in je tel op 0 zetten (even op de factuur kijken wat de looptijd is vaak van 19 tot 18 ofzo) en dan kijken wat het eventuele verschil is!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:07

Volgensmij moet ik heeeeel blij zijn dat ik geen vodafoon heb Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:16

Ik heb niet alle 9 pagina's doorgelezen, dus ik weet niet of dit al eerder geschreven is... Maar je kunt, als het geld via automatische incasso is afgeschreven, via je bank gewoon om stornering vragen van het geld (binnen 30 dagen!), met als reden onjuist bedrag.

Dan krijg je je geld gewoon terug. Knipoog
En anders je automatische incasso opzeggen en gewoon steeds per accept giro betalen, dan heb je niet het risico dat het er ineens vanaf gehaald wordt.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 12:19

Ik ben echt zeer benieuwd hoe Vodafone dit gaat oplossen,
Sommige mensen hebben alles last van onbekende tegoeden,
maar een aantal heeft last van te hoge rekeningen,zoals ik dus!!

Zo rijk ben ik niet!!

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:24

Hypofocus schreef:
Ik heb niet alle 9 pagina's doorgelezen, dus ik weet niet of dit al eerder geschreven is... Maar je kunt, als het geld via automatische incasso is afgeschreven, via je bank gewoon om stornering vragen van het geld (binnen 30 dagen!), met als reden onjuist bedrag.

Dan krijg je je geld gewoon terug. Knipoog
En anders je automatische incasso opzeggen en gewoon steeds per accept giro betalen, dan heb je niet het risico dat het er ineens vanaf gehaald wordt.

Ja dat is waar maar hoe zit dat dan met het bedrag? Vodafone heeft het gewoon afgeschreven maar ik kan zeggen dat het niet waar is, heeft vodafone het geld dan wel gekregen?

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:50

Ja en je kan je geld wel terug vragen..
Maar dan?
Dan hou je toch nog een open rekening, die toch betaald zal moeten worden, anders wordt je abo afgesloten :S

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 14:03

jah de mijne is al afgesloten..
maargoed, dan kan ik niet bellen,dus kunnen ze ook geen kosten aftrekken!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:14

Ik heb geen automatische incasso bij vodafone. En ik kan je zeggen dat als je een acceptgiro kiest, je wel 4,50 per maand kwijt bent omdat je rekening op acceptgiro staat.

Maar ik heb liever 100x een acceptgiro als 1x automatische incasso.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:30

Vodafone is gewoon bagger, mijn moeder is gister voor mij aan het zoeken geweest, ik blijk overal veel meer voor te betalen. Heb nu 2 keer een rekening van de maand juli hier liggen en allebei dus gigantisch hoge rekeningen terwijl ik nou ook weer niet zoveel sms. Ik werk, niet zo super veel maargoed, ik ben dus aan het werk voor mijn telefoonrekening terwijl het niet klopt! Donderdagavond maar eens even langs de vodafone winkel.... hier ben ik echt niet blij mee

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:50

Ik had van de week een vriendelijke mail gestuurd met daarin de vraag hoe ik kan zien wat m'n sms tegoed is. Krijg een mail terug waarin staat dat het niet kan via 1200 en via de website...

Ja daar was ik al achter, maar hoe kan het dan wel? Gewoon niet? En hoelang niet? Heb maar weer een vriendelijke mail terug gestuurd Scheve mond

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:57

Saskia9 schreef:
jah de mijne is al afgesloten..
maargoed, dan kan ik niet bellen,dus kunnen ze ook geen kosten aftrekken!

Let's shake hands Haha!

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:26

Ik laat mijne ook afsluiten op die manier Haha!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:34

Gvd dikke rekening terwijl ik nog tegoed over had.. wat nu?

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:36

Hoi, hoi..

Ik heb ook vodafone, en elke maand een rekening erbij van 175.. Het is echt niet leuk meer, en waar het vandaan komt is een raadsel!

Maar ik kijk soms op de site en dan staan er nummers die ik gebeld heb.. omdat mijn rekening zo hoog is plakken ze er secondes aanvast ofzo,?
Hoe kijken jullie dit na of het klopt?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:41

Je hebt toch een minuten melder op je telefoon? dan zet je hem elke maand op 0 kun je precies zien wat je verbelt.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:46

Wat raar. Want ik heb ook vodafone, had dus ook last van die storingen. Ook 250 euro eroverheen. Maar dat klopt voor mijn gevoel totaal niet, want ik belde nauwelijks. Sterker nog, na 3 maanden had ik een rekening van 600 euro..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:54

Er moet wel ergens een verwisseling zijn tussen jou en iemand anders, dat zal ook wel je problemen met inloggen op de website verklaren.

Misschien kan je langs een Vodafone winkel gaan en eisen dat ze het voor je oplossen. Niet weggaan tot het geheel is opgehelderd.

Je belt nu tijdelijk prepaid? Zorg dat je goed registreert hoeveel kosten je prepaid gemaakt hebt, als je kan bewijzen dat zij fout zitten dan mogen ze die kosten ook vergoeden! Het is immers hun fout en daar moet jij niet de dupe van worden.