Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
vriend blowt ook, ik zelf blow ook, en ik wil later, als ik groooooot ben ook nog wel xtc proberen, dat is wel mijn grens, ik dnek dat je xtc Bijna verantwoord kan gebruiken voor 1 keertje, zolang het bij 1 ( of 2
) keer blijft. suze_ schreef:medicatie kan flinke zooi zijn hoor.
er wordt zoveel nog getest, weer van de markt gehaald etc etc.
omdat je het bij de apotheek kan krijgen of via briefje, wil niet zeggen dat dat automatisch allemaal minder slecht is.
pharagirlke schreef:suze_ schreef:medicatie kan flinke zooi zijn hoor.
er wordt zoveel nog getest, weer van de markt gehaald etc etc.
omdat je het bij de apotheek kan krijgen of via briefje, wil niet zeggen dat dat automatisch allemaal minder slecht is.
maar dan wordt het ook wel van de markt gehaald, terwijl slechte pillen gewoon op de "markt" blijven. Mensen blijven kopen, gaan der dood aan of lopen iig meer schade op dan bij "goede" pillen en het verhaaltje herhaald zich gewoon keer op keer. Op illegale drugs is gewoon nérgens controle kwa "kwaliteit" enz.
lieveli I rest my case.
en dit is alleen al jouw vriendengroep. Kan je nagaan hoeveel 16-jarige stoere snotapen zich er in verdiepen

pharagirlke schreef:lieveli dat gaat van "maar blowen" tot "ik doe alles behalve spuiten"![]()
en jep, als ze dat niet eens doen, wat doet je dan denken dat ze zich er echt in verdiepen?en dit is alleen al jouw vriendengroep. Kan je nagaan hoeveel 16-jarige stoere snotapen zich er in verdiepen
Nicky__ schreef:Yes, ik accepteer het!
mijn ex?vriend blowt ook, ik zelf blow ook, en ik wil later, als ik groooooot ben ook nog wel xtc proberen, dat is wel mijn grens, ik dnek dat je xtc Bijna verantwoord kan gebruiken voor 1 keertje, zolang het bij 1 ( of 2
) keer blijft.
DresslOver schreef:Ik snap niet zo goed wat er leuk is aan drugs...
Citaat:een hoop geld vergooien en je eigen lijf naar de knoppen helpen.. Ja leuk!
Citaat:Ben erg benieuwd naar het antwoord op de vraag van Pharagirlke shadow en suze.. Ooit meegemaakt wat voor schade het aanricht? En dan niet voor jezelf, maar voor de mensen om je heen, want dat vind ik dan veel belangrijker...
Klara16 schreef:Nicky__ schreef:Yes, ik accepteer het!
mijn ex?vriend blowt ook, ik zelf blow ook, en ik wil later, als ik groooooot ben ook nog wel xtc proberen, dat is wel mijn grens, ik dnek dat je xtc Bijna verantwoord kan gebruiken voor 1 keertje, zolang het bij 1 ( of 2
) keer blijft.
Vergeet het maar.
XTC slikken is Russische roulette. Het verkeerde pilletje of een met een te hode dosis erin kan je een epilepsieaanval, coma en permanente hersenschade bezorgen.
Ga eens een weekendje meelopen op de spoedgevallen van je dichtstbijzinde stedelijk ziekenhuis. Als je ziet wat er daar voor menselijk wrakhout aanspoelt, allemaal met mààr XTC.
dat is geen verwijt. Dat verklaart alleen veel.
_Scarlet_ schreef:Ik vind het een beetje raar, Phara, dat je meteen aanneemt dat ze er geen ervaring mee heeft, alleen maar omdat ze er niet net zo negatief tegenover staat als jij. Zij neemt wellicht niet die ene gebeurtenis als maatstaf voor de rest, jij wel. Dat is het verschil. En eerlijk gezegd vind ik haar aanpak dan een stuk beter.
Niet elke gebruiker is hetzelfde, niet elke drug is hetzelfde. Het gaat hier weer voornamelijk om XTC, maar alcohol heeft nét zulke verwoestende eigenschappen, sterker nog, het zou niet eens legaal mogen zijn als je kijkt naar de schade die het veroorzaakt. Het is gewoon een harddrug, en ik vind het belachelijk dat een groot deel van de mensen een glaasje alcohol wél OK vind, maar een pilletje op een avond niet.
_Scarlet_ schreef:Ik vind het een beetje raar, Phara, dat je meteen aanneemt dat ze er geen ervaring mee heeft, alleen maar omdat ze er niet net zo negatief tegenover staat als jij. Zij neemt wellicht niet die ene gebeurtenis als maatstaf voor de rest, jij wel. Dat is het verschil. En eerlijk gezegd vind ik haar aanpak dan een stuk beter.
Niet elke gebruiker is hetzelfde, niet elke drug is hetzelfde. Het gaat hier weer voornamelijk om XTC, maar alcohol heeft nét zulke verwoestende eigenschappen, sterker nog, het zou niet eens legaal mogen zijn als je kijkt naar de schade die het veroorzaakt. Het is gewoon een harddrug, en ik vind het belachelijk dat een groot deel van de mensen een glaasje alcohol wél OK vind, maar een pilletje op een avond niet.
De pot verwijt de ketel... Overigens, ben ik ook tegen alcohol
en vermijd ik medicatie zoveel als mogelijk
Ik moet al echt op de zetel liggen en mijn ogen niet meer kunnen open doen van de hoofdpijn voor ik richting een lichte pijnstiller ga
En ik ken inderdaad 1 iemand waarbij een keertje blowen goed ging. Maar dat weegt voor mij lang niet op tegen al die mensen waarbij ik het fout heb zien gaan. En goed fout.pharagirlke schreef:Scarlet, jij beweerd dat ik die "ene gebeurtenis"... Terwijl je niet eens weet of ik wel oordeel op die ene gebeurtenis.En ik ken inderdaad 1 iemand waarbij een keertje blowen goed ging. Maar dat weegt voor mij lang niet op tegen al die mensen waarbij ik het fout heb zien gaan. En goed fout.
Als jij appels besteld, en van de hele lading is er maar 1je niet rot. Zeg je dan ook dat je het bedrijf niet mag beoordelen op die 100 rotte appels? Er zat toch een goede bij?
Ivm ook een beetje respect te hebben voor die mensen en het hier niet openbaar te gooien?
dat snap ik helemaal!
Klara16 schreef:Nicky__ schreef:Yes, ik accepteer het!
) keer blijft.
Vergeet het maar.
XTC slikken is Russische roulette. Het verkeerde pilletje of een met een te hode dosis erin kan je een epilepsieaanval, coma en permanente hersenschade bezorgen.
Ga eens een weekendje meelopen op de spoedgevallen van je dichtstbijzinde stedelijk ziekenhuis. Als je ziet wat er daar voor menselijk wrakhout aanspoelt, allemaal met mààr XTC.