Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:27

medicatie kan flinke zooi zijn hoor.
er wordt zoveel nog getest, weer van de markt gehaald etc etc.
omdat je het bij de apotheek kan krijgen of via briefje, wil niet zeggen dat dat automatisch allemaal minder slecht is.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:29

Ik weet van mijn vriend dat hij het nooit zal doen, omdat hij er heel slecht tegen kan. Als hij, bij wijze van spreken, 5 minuten bij een koffieshop zou staan, zou hij de drugs al in zijn lichaam voelen en 'stoned' worden.

Maar ik denk niet dat ik het zou accepteren. Oké, voor een keertje kan wel, maar ik zou het niet elke week willen hebben.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:31

Yes, ik accepteer het!
mijn ex? Bloos vriend blowt ook, ik zelf blow ook, en ik wil later, als ik groooooot ben ook nog wel xtc proberen, dat is wel mijn grens, ik dnek dat je xtc Bijna verantwoord kan gebruiken voor 1 keertje, zolang het bij 1 ( of 2 Tong uitsteken ) keer blijft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:31

suze_ schreef:
omdat je het bij de apotheek kan krijgen of via briefje, wil niet zeggen dat dat automatisch allemaal minder slecht is.

maar dan wordt het ook wel van de markt gehaald, terwijl slechte pillen gewoon op de "markt" blijven. Mensen blijven kopen, gaan der dood aan of lopen iig meer schade op dan bij "goede" pillen en het verhaaltje herhaald zich gewoon keer op keer. Op illegale drugs is gewoon nérgens controle kwa "kwaliteit" enz.

lieveli I rest my case. Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:35

pharagirlke schreef:
suze_ schreef:

maar dan wordt het ook wel van de markt gehaald, terwijl slechte pillen gewoon op de "markt" blijven. Mensen blijven kopen, gaan der dood aan of lopen iig meer schade op dan bij "goede" pillen en het verhaaltje herhaald zich gewoon keer op keer. Op illegale drugs is gewoon nérgens controle kwa "kwaliteit" enz.

lieveli I rest my case. Knipoog

Haha hoezo dat? Omdat ze niet naar de huisarts zijn geweest? .... Aan welke drugs is die bekende van jou eigenlijk kapot gegaan?

Overigens: Hier kun je opzoeken waar je je pillen kunt laten testen. Ik laat 10 procent testen, dus van de 100 stuur ik er 10 op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:39

lieveli dat gaat van "maar blowen" tot "ik doe alles behalve spuiten" Knipoog

en jep, als ze dat niet eens doen, wat doet je dan denken dat ze zich er echt in verdiepen? Lachen en dit is alleen al jouw vriendengroep. Kan je nagaan hoeveel 16-jarige stoere snotapen zich er in verdiepen Knipoog

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:42

ben het helemaal met DresslOver eens.. je kan het erg goed verwoorden.
daarom even een stipje wil dit iemand laten lezen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:46

pharagirlke schreef:
lieveli dat gaat van "maar blowen" tot "ik doe alles behalve spuiten" Knipoog

en jep, als ze dat niet eens doen, wat doet je dan denken dat ze zich er echt in verdiepen? Lachen en dit is alleen al jouw vriendengroep. Kan je nagaan hoeveel 16-jarige stoere snotapen zich er in verdiepen Knipoog

Ze laten alles testen bij de Brijderstichting en ze hebben zich natuurlijk wel ingelezen over XTC. Maar goed, mijn vrienden zijn geen 16 en ik ken geen pubers die gebruiken dus of die doelgroep zich inleest en informeert...geen idee
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 28-07-08 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:49

Ik heb toen ik 16 jaar was (ben inmiddels 28) een vriend gehad die deed aan jointjes, snuiven en slikken.
Van dat roken wist ik voordat ik met hem begon en vond het toen prima omdat ik op een roze wolk zat.
Toen ik vaker met hem mee ging naar vrienden viel ik regelmatig van die roze wolk af en heb op een gegeven moment gezegd dat ik niet meer wil dat hij snuift en slikt.
Daar stemde hij mee in, maar natuurlijk hield hij zich daar niet aan en toen ik hem betrapte en er wat van zei heeft hij het uit gemaakt omdat ik een zeur was.
Ik was heel verdrietig en kapot maar achteraf heel blij dat ik van hem af ben, want hij gebruikt nog steeds.

Mijn man rookt niet en gebruikt geen drugs een pilsje vind hij wel heel lekker op zijn tijd, maar mag van mij niet dagelijks als gewoonte.
Dit omdat ik een vader had met een alcoholprobleem en hieraan gestorven is.
Op de therapie vertelde ze dat als een mens iedere dag een pilsje drinkt na zijn werk en na een tijd niet meer zonder dat ene pilsje kan en hij dus niet meer zonder dat ene glas kan er sprake is van een verslaving.

Dus nee, ik pik het nooit meer

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:02

Nicky__ schreef:
Yes, ik accepteer het!
mijn ex? Bloos vriend blowt ook, ik zelf blow ook, en ik wil later, als ik groooooot ben ook nog wel xtc proberen, dat is wel mijn grens, ik dnek dat je xtc Bijna verantwoord kan gebruiken voor 1 keertje, zolang het bij 1 ( of 2 Tong uitsteken ) keer blijft.

Vergeet het maar.
XTC slikken is Russische roulette. Het verkeerde pilletje of een met een te hode dosis erin kan je een epilepsieaanval, coma en permanente hersenschade bezorgen.

Ga eens een weekendje meelopen op de spoedgevallen van je dichtstbijzinde stedelijk ziekenhuis. Als je ziet wat er daar voor menselijk wrakhout aanspoelt, allemaal met mààr XTC.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:04

ik denk dat dat een hele goede is klara...daar eens mee lopen.

Verder mogen ze van mij wel hun eigen kosten van behandeling betalen....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:06

DresslOver schreef:
Ik snap niet zo goed wat er leuk is aan drugs...

Dat mag natuurlijk - iedereen heeft daarin een eigen voorkeur en dat is prima.

Citaat:
een hoop geld vergooien en je eigen lijf naar de knoppen helpen.. Ja leuk!

Tsja, die vraag kreeg ik ook van mijn moeder toen ik rondhobbelde op mijn gebroken enkel Lachen
Maar dat jij het op een bepaalde manier ervaart, of juist niet, betekent niet dat dat voor iedereen geldt. Jij hoeft drugs niet leuk te vinden, dat is je goed recht. Maar het is gewoon een simpel feit dat er ook een behoorlijke groep is die op kleine schaal wel eens wat gebruikt, daarin niet doorslaat, niet verslaafd raakt en volstrekt niet afglijden.

Citaat:
Ben erg benieuwd naar het antwoord op de vraag van Pharagirlke shadow en suze.. Ooit meegemaakt wat voor schade het aanricht? En dan niet voor jezelf, maar voor de mensen om je heen, want dat vind ik dan veel belangrijker...

Dit vind ik privacy-gevoelige informatie die ik dan ook niet wil delen met jullie, dat gaat jullie niet aan. Jullie willen me graag verwijten dat ik niet weet waar ik het over heb, en ik ga me daar niet tegen verzetten door te bewijzen dat ik genoeg leed heb meegemaakt om wel een mening te mogen hebben. Neem aan hierover wat jullie willen, maar bedenk wel dat ik het niet heb gezegd en dat als jullie het denken te weten, dat toch vooral een eigen vermoeden / vooroordeel is en niet de waarheid, want die kennen jullie niet.

Maar wat mij betreft zouden deze persoonlijke ervaringen ook niet allesbepalend moeten zijn. De zeer heftige problemen die kunnen ontstaan bij drank- en drugsmisbruik zeggen niets over dat het altijd zo moet verlopen. En dat is dan ook niet zo.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:11

Klara16 schreef:
Nicky__ schreef:
Yes, ik accepteer het!

Vergeet het maar.
XTC slikken is Russische roulette. Het verkeerde pilletje of een met een te hode dosis erin kan je een epilepsieaanval, coma en permanente hersenschade bezorgen.

Ga eens een weekendje meelopen op de spoedgevallen van je dichtstbijzinde stedelijk ziekenhuis. Als je ziet wat er daar voor menselijk wrakhout aanspoelt, allemaal met mààr XTC.

Nicky ik denk dat je beter naar de huisarts kan gaan als je goede info wilt Huilen van het lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:13

shadowO ik vermoed dat dat een nee is. Knipoog dat is geen verwijt. Dat verklaart alleen veel. Lachen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:16

Ik vind het een beetje raar, Phara, dat je meteen aanneemt dat ze er geen ervaring mee heeft, alleen maar omdat ze er niet net zo negatief tegenover staat als jij. Zij neemt wellicht niet die ene gebeurtenis als maatstaf voor de rest, jij wel. Dat is het verschil. En eerlijk gezegd vind ik haar aanpak dan een stuk beter.

Niet elke gebruiker is hetzelfde, niet elke drug is hetzelfde. Het gaat hier weer voornamelijk om XTC, maar alcohol heeft nét zulke verwoestende eigenschappen, sterker nog, het zou niet eens legaal mogen zijn als je kijkt naar de schade die het veroorzaakt. Het is gewoon een harddrug, en ik vind het belachelijk dat een groot deel van de mensen een glaasje alcohol wél OK vind, maar een pilletje op een avond niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:17

_Scarlet_ schreef:
Ik vind het een beetje raar, Phara, dat je meteen aanneemt dat ze er geen ervaring mee heeft, alleen maar omdat ze er niet net zo negatief tegenover staat als jij. Zij neemt wellicht niet die ene gebeurtenis als maatstaf voor de rest, jij wel. Dat is het verschil. En eerlijk gezegd vind ik haar aanpak dan een stuk beter.

Niet elke gebruiker is hetzelfde, niet elke drug is hetzelfde. Het gaat hier weer voornamelijk om XTC, maar alcohol heeft nét zulke verwoestende eigenschappen, sterker nog, het zou niet eens legaal mogen zijn als je kijkt naar de schade die het veroorzaakt. Het is gewoon een harddrug, en ik vind het belachelijk dat een groot deel van de mensen een glaasje alcohol wél OK vind, maar een pilletje op een avond niet.

OK dan!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:18

_Scarlet_ schreef:

en waaruit maak jij op dat het om 1 gebeurtenis gaat? Kijk es aan, je doet het zelf. Knipoog De pot verwijt de ketel... Overigens, ben ik ook tegen alcohol Knipoog en vermijd ik medicatie zoveel als mogelijk Clown Ik moet al echt op de zetel liggen en mijn ogen niet meer kunnen open doen van de hoofdpijn voor ik richting een lichte pijnstiller ga Clown
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-07-08 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:19

Dat noem ik muggezifterij, je bent slim genoeg om te bedenken dat het net zo goed om meerdere gebeurtenissen kan gaan. Het punt is, dat het individuele gevallen zijn, en dat meestal alleen de gevallen opvallen waarin het fout gaat. Logisch, alleen vreemd om daar je oordeel op te baseren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:21

Scarlet, jij beweerd dat ik die "ene gebeurtenis"... Terwijl je niet eens weet of ik wel oordeel op die ene gebeurtenis. Knipoog En ik ken inderdaad 1 iemand waarbij een keertje blowen goed ging. Maar dat weegt voor mij lang niet op tegen al die mensen waarbij ik het fout heb zien gaan. En goed fout.

Als jij appels besteld, en van de hele lading is er maar 1je niet rot. Zeg je dan ook dat je het bedrijf niet mag beoordelen op die 100 rotte appels? Er zat toch een goede bij?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:23

pharagirlke schreef:
Scarlet, jij beweerd dat ik die "ene gebeurtenis"... Terwijl je niet eens weet of ik wel oordeel op die ene gebeurtenis. Knipoog En ik ken inderdaad 1 iemand waarbij een keertje blowen goed ging. Maar dat weegt voor mij lang niet op tegen al die mensen waarbij ik het fout heb zien gaan. En goed fout.

Als jij appels besteld, en van de hele lading is er maar 1je niet rot. Zeg je dan ook dat je het bedrijf niet mag beoordelen op die 100 rotte appels? Er zat toch een goede bij?

Op welke manier ging het fout dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:24

Zou je het erg vinden als ik je daarvoor PB? Lachen Ivm ook een beetje respect te hebben voor die mensen en het hier niet openbaar te gooien?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:25

is goed hoor Lachen dat snap ik helemaal!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:26

Ik vind dat je je ogen dan wel open mag houden voor andere mogelijkheden dan dat het hele bedrijf slecht is ja.

Ik denk dat Phara bedoelt dat je dan eerder richting de harddrugs gaat? Tsja, als je nieuwsgierig bent naar geestverruimende middelen is wiet wel wat makkelijker verkrijgbaar ja. Hoewel, alcohol en sigaretten staan natuurlijk aan de top van de lijst. Maar dan nog, ik ken een heleboel mensen die joints roken en verder niks gebruiken, en een heleboel mensen die van joints wel naar harddrugs zijn overgestapt, maar geen van hun is verslaafd eraan. Dus jij en ik kennen duidelijk heel andere mensen Knipoog

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:26

_Scarlet_ schreef:

zo denk ik er ook over!

@Phara
Als het echt zo zwart wit is als jij zegt, hoe verklaar je dan dat ik genoeg mensen ken en ik kan mezelf ook mee rekenen. Die op de uni rondlopen en ook nog hun vakken halen toch nog wel eens een jointje roken?

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:28

Klara16 schreef:
Nicky__ schreef:
Yes, ik accepteer het!

Vergeet het maar.

van wat ik heb gehoord kan je 't laten na checken wat er in je pilletje zit, zo kan je weten of er iets verkeerds in zit. ja, oké 't is helemaal verkeerd zo bedoel ik 't niet, maar waar je dus die epilepsie aanvallen etc van krijgt.

en je moet nóóit, maar dan ook nóóit zomaar iets van iemand aannemen.