Jmc schreef:Je moeder en je dochtertje uit huis gezet en een jaar eerder jijzelf? Woont je dochtertje niet bij jou?
Het eerste waar je aan zou moeten denken is een stabiele omgeving voor je kleine. Het moet toch zeker niet zomaar kunnen dat iemand een kind uit huis zet?!
Je kindje lijkt mij toch echt even het belangrijkste.
Succes met alles
sorry, was niet helemaal duidelijk: ik ben nu ruim een jaar geleden uit huis gezet door haar man(34 weken zwanger).
enkele maanden later(kindje was toen 2 maandjes) werd m'n paard ernstig ziek.
dit gebeurde 's avonds, en ik had die kleine bij me.
m'n moeder zou met die kleine naar huis gaan, zodat ze daar kon eten en slapen.
helaas weigerde haar man haar binnen te laten, had de deur gebaricadeerd.
mijn kleine blijft in principe altijd bij mij, maar toen was het even noodoplossing zodat ik met het paard naar de kliniek kon.
verder, om op de andere posters te reageren: ik ben blij dat ik inderdaad nog steeds m'n eigen plekje heb, en dat sta ik ook niet zo maar af!
het geeft voor mij wel rust dat ik niet te dicht bij m'n moeder in de buurt zit, en daarom ook rust voor de kleine.
nu dat laatste stukje nog, met hulp van buitenaf.
samen met m'n moeder in therapie is lastig, ivm de vele kilometers tussen onze woonplaatsen.
m'n moeder is zo "doods" mbt haar therapeut, ze vind het allang best dat ze iemand heeft waarmee ze kan praten, hoewel ze nooit het achterste van haar tong laat zien en heel goed een masker op kan zetten.
tegen mij is ze wel eerlijk dat ze er eigenlijk niets aan heeft, maar vanuit haar nieuwe vriendenclubje/kennissen van haar man, word ze een beetje in een bepaalde richting geduwd.
@ limbaMambo: wat erg!! het is echt heel frustrerend en pijnlijk als je iemand kapot ziet gaan en jij machteloos toe moet kijken...
en hoe harder je als kind zegt dat het niet klopt, hoe harder de moeder vast blijft houden aan de slechte relatie.
@ russel: dat boekje ga ik zeker geven!!!
bedankt voor de tip.