Fotografie op Bokt een hype of overal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Fotografie op Bokt een hype of overal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:19

Ach ja, het is maar net waar je wat mee hebt natuurlijk. Sommigen geven veel uit aan automateriaal en snappen niet dat je zoveel moet betalen voor foto's etc. Zo snap ik niet dat sommige mensen veel geld over hebben voor kleding, maar snappen die mensen weer niet dat ik dat geld liever stop in boeken, cursussen en materiaal Knipoog Clown Ieder z'n ding denk ik.......

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:20

Maar wat betreft de vraag: "hype op bokt".
Denk het niet........... denk alleen dat het je hier meer opvalt omdat je hier veel zit.
Kijk bijv. eens op zoom.nl. Dan is het zoveel breder.......

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:01

xDramaQueen schreef:
ondanks dat ik een eigen camera heb, zou ik dolgraag een shoot hebben van sjoert oid Ja of hypofocus Ja

Natuurlijk, iedereen zou dat wel willen Tong uitsteken Is toch anders een eigen fotoshoot met je (vz) paard, en ik geef toe, ik maak mooiere fotos van ander mans paarden dan van mijn eigen vz paard. Misschien omdat je dan veel kritischer bent? En fotos van je eigen paard dóór iemand anders bekijk je veel anders dan fotos van je zelf. Althans ik dan Knipoog

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:28

Ik maak ook wel eens foto's
Maar ik heb een slechte camera,
Maar ik maak me er niet druk om, Ik vind het gewoon leuk om af en toe de camera mee tenemen, Naar Mijn VZpony enzovoort, Of gewoon leuke foto's van vriendinnen, mijn hond etc. En dat er steeds meer topic over komen?
Dat maakt me niet zoveel uit,

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:55

Ben het wel met de ts / openingspost eens.
Aan de andere kant kan ik me er ook niet zo druk om maken, iedereen met een leuke camera kan een leuk plaatje van een paard maken. Als je met een beetje mooi weer, maar vaak genoeg op t knopje drukt, zitten er altijd wel een paar mooie bij.
Stelt niet zoveel voor dus en leuk voor hobyfotografen.

Inmmiddels weet ik een klein beetje wat een échte fotograaf doet en moet kunnen, die erin is opgeleid enz. en dat die een bepaald oog en gevoel heeft.
Dus voor iemand die een opleiding wil doen en er zijn of haar beroep van wil maken; doe gerust, een leek ziet het verschil misschien niet en een particulier die voor weinig geld een plaatje van z'n paard wil, zal dat toch wel aan een hobbyist vragen.
Dus dergelijke klanten moet je niet eens willen maar een professioneel bedrijf o.i.d. zoekt vaker wat meer kwaliteit en komt vanzelf bij een betere / échte fotograaf terecht.
Zelfde geldt voor kunst;(fotografie) Als ik een abstract plaatje maak, is t niks maar bij een ander is het ineens 'kunst' en anders en wordt er zelfs grof geld betaald! Knipoog

Een 'bokt-hype' is het niet, voor Bokt en de digitale camera, waren er ook al een hoop 'doe het zelvers' met een dure camera om de nek.
Een dure camera maakt nog geen fotograaf, net zomin als dat een duur paard nog geen goede ruiter maakt.
Een goede fotograaf zal zelfs met het goedkoopste toestel nog een goeie foto kunnen maken, dát is t verschil!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:58

Het zoveelste topic.... *zucht*

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:04

Ik ben het er maar deels mee eens. Iedereen moet voor zichzelf bepalen waar ze hun geld aan uit geven en waarom zou je voor 200 een goede compact kopen als je voor 400 euro een spiegelreflex kunt kopen met kitlens. Ik heb er geen moeite mee, laat die mensen lekker, het is hun geld, ze hebben er voor gewerkt Lachen En stel dat je dan toch verder wilt, dan heb je al een goede basis gelegd. Ben het wel met de ts eens dat veel mensen al met een site en shoots beginnen, terwijl het resultaat daar nog niet voldoende voor is. Maar goed, de 'koper' moet dan maar bepalen of hij zo iemand voor de foto's wil gebruiken of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:16

SaskiaKur schreef:

Reageer dan niet. Clown *zucht*

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:18

ze heeft wel gelijk, zei ik ook als eerste, ik bedoel de zoekfunctie bijt niet..

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:21

Sorry hoor. Maar wat reageer dan niet? Ik geef mijn mening, dus ik reageer wel. Het is weer een topic wat tot een discussie leidt die al 100.000 x is gevoerd. Wat wil je hiermee gaan opsteken?

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:21

xDramaQueen schreef:
ze heeft wel gelijk, zei ik ook als eerste, ik bedoel de zoekfunctie bijt niet..

Amen! Lachen

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:51

Als er geen topics meer geopend mogen worden over iets waar al een topic over bestaat, kunnen we Bokt wel opheffen! Knipoog
Alles is zolangzamerhand wel voorbij gekomen immers!

Ik zag dit topic bij toeval en ga/ging dus niet zoeken op dit onderwerp maar vind t wel intressant en reageerde.
Dus inderdaad; reageer dan niet! Als iedereen dat vindt, zakt het vanzelf weg en hoef je je er niet meer aan te ergeren! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:51

SaskiaKur schreef:
xDramaQueen schreef:

Amen! Lachen

Amen, ook zo'n nuttige reactie. Sorry hoor, maar als je alleen maar kan zeggen dat het de zoveelste topic is: Daar bestaat zo'n leuk rood uitroeptekentje voor. Als de mods het ook het zoveelste topic vinden komt er vanzelf een slotje op! Knipoog

Je gaat behoorlijk off-topic.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:15

Er zijn wel meerdere mensen die off-topic gaan. En nee, ik ga niet off-topic, ik reageer op iemands reactie en ik heb je tenslotte een vraag gesteld, grotendeels gedoeld op jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:22

Met dit kom jij het topic binnen:

SaskiaKur schreef:

En daarvoor is de Temknop bedoelt. Wat heb jij gepost in dit topic wat wel ontopic is? En dat meerdere offtopic gaan wil niet zeggen dat jij dat ook maar moet doen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:23

Voor offtopic reacties is de TEM knop ook bedoeld Knipoog Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:27

Ssshhhhtttt...

Komt zij weer. Clown En grmbl volgens mij heb je gelijk ook. Huilen van het lachen Haha *Temt zelf maar op zichzelf en Saskiakur. Clown

Offtopic: Je ava! Huilen van het lachen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:31

Tong uitsteken *LOL*

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:31

nu ga je zelf ook weer offtopic, beetje dom om dan andere mensen erover "aan te vallen"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:33

Kunnen we niet meer tegen een grapje tegenwoordig, dat wordt Bokt wel erg serieus denk ik? Nagelbijten / Gniffelen

Maargoed, heb al getemt, ook op mezelf.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:35

oh jawel, maar dan moet je niet eerst gaan lopen kakkelen als een kip zonder kop tegen Saskiakur, om vervolgens zelf door te gaan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:35

Jij gaat nu ook nog steeds off-topic. Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:54

weetje wat ik zo grappig vind? Geen 1 fotograaf kan een duidelijk antwoord geven op: Wanneer is een foto goed? Natuurlijk kan er uitgelegd worden hoe je vanalles moet instellen... Maar wanneer is iets mooi? Dat is per persoon verschillend. En als jij een beroemd fotograaf neemt, moet je alsnog kijken of dat wel is wat je wilt.. Ik bedoel maar, zie het als kunst.. Wat is kunst? Wanneer is een foto goed? Dat heeft verder niets met ervaring of het toestel te maken, denk ik:)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:33

Moderatoropmerking:
Graag vanaf dit moment ontopic, anders komt er een slotje. Bedankt voor de medewerking.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:40

Wat ik overigens erg grappig vind is dat dit van iemand komt die haar eerste ´kiekjes´ ook op UK zet. Ik moet zeggen dat ik soms zeker nog een wow gevoel heb bij sommige UK topics. Vind jij dan dat mensen die geen wow foto´s maken geen topic mogen posten, wat ook betekend dat jouw topic overbodig is Knipoog ?. Misschien een beetje hard, maarja dat is jouw beginpost ook.

IMO behoor jij 'op dit moment' bij de zoveel mensen die een DSLR kopen en dan leuke foto's gaat maken. Wanneer word jij iemand die eventjes een site maakt en fotoshoots aanbied. Snap je?

Ik ben het met je eens dat ik sommigen aanraad gewoon de fotografie voor de lol te houden, maar zo ben ik ook begonnen. Nu 2 jaar later zit ik totaal niet meer op hetzelfde niveau en als ik oude foto's zie dan vind ik ze echt vreselijk.

Overigens zijn er veilige foto's, deze zijn matig en kwalitatief goed: Deze gebruik ik op evenementen. Dan gaat het ten slotte om de verkoop ervan en niet om de 'kunst' ondertussen probeer je een leuke crea foto tussen de wedstrijden door te maken, maar je focus is de verkoop ervan.

Dan heb je de shoots, om iets bij te verdienen, maar ook voor portfoliomateriaal. Hier gebruik je naast standaart veilige foto's ook heel gekke of extreme foto's als de omstandigheden dit toelaten.

En dan heb je de lekker 'ik ga op pad' foto's. Foto's waar je zelf je creativiteit op los laat en deze foto's moeten voor je eigen inzicht perfect zijn.

Dit zijn verschillende typen foto's. Bij de eerste moet je uitgaan van wat iedereen ongeveer wil zien/leuk vind. Bij de tweede moet vooral de eigenaar ze mooi vinden. En bij de laatste zijn de smaken ontzettend verdeelt en dat is er juist zo leuk aan.
Overigens probeer je bij de 1e twee typen wel je eigen tuch eraan te geven.

(overigens vind ik wel dat de meeste mensen foto's op UK plaatsen en bij 1 reactie meteen hun eigen mening over de foto kwijtraken. Zo heb ik een topic gehad waar wat opmerkingen over waren, waar ik het ook wel mee eens was, maar in mijn ogen is het wel een mooie foto. Ik vond het wel wat hebben en dat blijf ik dan zeggen ook. Dus blijf bij je eigen mening en post pas iets als je daar zelf 110% achter staat.)

Dit is mijn toevoeging aan het topic...