Moeder is totaal de weg kwijt... of...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Moeder is totaal de weg kwijt... of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:16

zo snel gaan dit soort dingen ook vaak niet. daar gaat wel wat tijd overheen Lachen

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:00

Citaat:
Toch snap ik dat dan niet. Als je merkt dat je zus(je) in feite gewoon psychisch wordt mishandeld door je moeder, dan doe je er toch wat aan? Ik kan gewoon werkelijk niet geloven dat je broer, zusje en zelfs je vader (!!!) niets doen. Als dat echt zo is - en sorry, ik wil absoluut niet bot overkomen, hoor, en ik vind het echt rot voor je - maar dan denk ik dat ieder van jullie therapie mag krijgen en dat het niet alleen bij je moeder ligt.

jep!! Helemaal mee eens! Als je moeder aan je vraagt of je alsjeblieft een einde aan je leven wil maken en jij doet er niks aan, vind ik dat (hoe ga ik t zeggen zonder al die overgevoelige bokkertjes te kwetsen...?) je ook hulp nodig hebt.
Je moeder hoort voor je te zorgen en niet te vragen of je van een brug af wilt springen. Ook lekker dat je vader en je broer en zusje niks doen. LIjkt me dat ze wel iets hebben mee gekregen van wat er tussen jullie speelt!

en ik kan heel goed lezenen ik heb t topic gelezen. Je kan mijn reactie zien als kwetsend of als realiteit.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:07

Wat erg... Heb er geen woorden voor Verdrietig
Misschien tijdelijk bij een vriendin intrekken?
Heel laat maar:
Go jij! Go jij! Super dat je ondanks alle stress geslaagd bent Haha!

ik heb veel respect voor je Bloos

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:18

Ik kan me de TS enigszins goed voorstellen.

Dezelfde situatie ken ik van thuis toen één van mijn ouders depressief was. Zo nu en dan kreeg ik de VOLLE lading, om vervolgens weken niks tegen elkaar te zeggen, alleen het hoognodige.

Thuis is en blijft je thuis, voor een jong kind is het moeilijk om weg te gaan. Ookal doen je ouders raar, het blijft jouw huis, jouw kamer, jouwzelfde gewoontes die je altijd doet.

Wanneer zoiets incidenteel, zoals in dit geval met uitschieters zeg maar, plaats vind, is het zo lastig om in één keer ergens die grens te trekken.

Vind het moedig van je dat je uberhaupt naar de HA bent gegaan, en ergens ziet je meoder wel in dat het niet oké is, want anders was ze waars niet eens gegaan!!

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:44

ik word gewoon stil van je verhaal, ongelooflijk. Ik hoop dat het gesprek met je ouders nog voor jullie vakantie kan worden geplant, want kan me zo indenken dat een vakantie het er ook niet veel gezelliger op maakt?!

heel veel sterkte, en mocht je denken ik wil met iemand praten. Je mag me altijd een pb sturen!

liefs Franca

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:55

Jeetje zeg.. heb met verbazig en bewondering voor jou je updates en je verhaal gelezen.

Wat lijkt me dít verschrikkelijk zeg. Weet niet zo goed wat te zeggen; behalve heel veel sterkte!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 00:15

Jeetje wat een verhaal zeg!
Moedig dat je naar de huisarts bent gegaan!
Ben erg benieuwd hoe het verder is gegaan, want zo te zien is de ts al een tijd niet online geweest! Hopelijk is alles naar omstandigheden goed!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 08:50

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:36

Waar je moeder mee bezig is, heet geestelijke mishandeling. Ze heeft je vader ook aardig in de tang, helaas gaat het vaak zo dat de ene partner de andere overheerst. Waarschijnlijk heeft ze hem uitgekozen vanwege zijn meegaande karakter. Toch valt het niet goed te praten als de andere ouder niet voor de kinderen op komt. Ook al is hij ook geintimideerd.
Als kind is het heel moeilijk om in deze situatie jezelf te verweren. Ten eerste ben je door je moeder groot gebracht en heeft ze je van jongs af aan al kunnen "hersenspoelen", ten tweede ben je vaak nog erg afhankelijk voor een hoop zaken van je ouders en ben je toch heel bang thuis weg te moeten. Omdat thuis toch thuis is. Dat is een vreselijke situatie om in te zitten. En vaak is de moeder veel meer thuis met de kinderen, terwijl de vader buiten de deur werkt. Heel veel zaken "ontgaan" de vader daarom ook. Als je van huis uit geen of weinig liefde, veiligheid, begrip, inlevingsvermogen, positieve aandacht, interesse, geduld enz. ondervindt als kind, maar juist het tegenover gestelde, dan kan dat ver strekkende gevolgen hebben. In eerste instantie weet je niet beter, want je groeit op in zo'n omgeving. Het geeft vaak wel heel veel stress.
Heel goed dat de huisarts erbij betrokken is. Alleen nu hopen dat er iets constructiefs uit voort komt! Veel van dit soort ouders zijn verzot op macht en zijn erg goed in manipuleren en mensen op het verkeerde been zetten en tegen elkaar uitspelen. Ze zijn vaak heel goed in zelf het slachtoffer uithangen van de mensen die zij juist zelf het leven zuur maken. En kunnen heel schijnheilig, martelaarachtig, "opofferend" en poeslief doen of juist heel venijnig van zich afbijten. En doen alsof ze dingen doen "in het belang van een ander" terwijl er helemaal geen goedaardig idee achter zit. Alleen maar de behoefte iemand anders te pakken of macht uit te oefenen en in het middelpunt van de belangstelling te staan. En vaak krijgen verschillende kinderen, verschillende rollen toe bedeeld. Eentje is het "lievelingetje", een ander is de zondebok/het zwarte schaap. Vaak zijn ze goed in het projecteren van hun eigen (slechte) eigenschappen op een ander.
Nog een "geluk" dat ze bewijzen heeft achter gelaten in de vorm van brieven. De meesten zijn wel zo berekenend ervoor te zorgen dat er niets te bewijzen valt.
Je situatie is er een die vrij geregeld voor komt, helaas. Er is door veel mensen al over geschreven, op internet en in boeken. Iedere situatie is natuurlijk net weer anders, maar het feit blijft dat het om mishandeling gaat. Geestelijke mishandeling/verwaarlozing.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:24

Hoe gaat het nu met je TS?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:23

Ja, laat alsjeblieft even wat van je horen TS.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:27

Ben ook benieuwd hoe t nu gaat.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:28

Dit vind ik echt héél erg. Is je moeder wel in orde? Ik heb het idee van niet. Misschien gaat het met haar helemaal niet goed of zo, want ik vind het echt niet normaal dit. Iig veel sterkte!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:59

Himyar schreef:
Waar je moeder mee bezig is, heet geestelijke mishandeling. Ze heeft je vader ook aardig in de tang, helaas gaat het vaak zo dat de ene partner de andere overheerst. Waarschijnlijk heeft ze hem uitgekozen vanwege zijn meegaande karakter. Toch valt het niet goed te praten als de andere ouder niet voor de kinderen op komt. Ook al is hij ook geintimideerd.
Als kind is het heel moeilijk om in deze situatie jezelf te verweren. Ten eerste ben je door je moeder groot gebracht en heeft ze je van jongs af aan al kunnen "hersenspoelen", ten tweede ben je vaak nog erg afhankelijk voor een hoop zaken van je ouders en ben je toch heel bang thuis weg te moeten. Omdat thuis toch thuis is. Dat is een vreselijke situatie om in te zitten. En vaak is de moeder veel meer thuis met de kinderen, terwijl de vader buiten de deur werkt. Heel veel zaken "ontgaan" de vader daarom ook. Als je van huis uit geen of weinig liefde, veiligheid, begrip, inlevingsvermogen, positieve aandacht, interesse, geduld enz. ondervindt als kind, maar juist het tegenover gestelde, dan kan dat ver strekkende gevolgen hebben. In eerste instantie weet je niet beter, want je groeit op in zo'n omgeving. Het geeft vaak wel heel veel stress.
Heel goed dat de huisarts erbij betrokken is. Alleen nu hopen dat er iets constructiefs uit voort komt! Veel van dit soort ouders zijn verzot op macht en zijn erg goed in manipuleren en mensen op het verkeerde been zetten en tegen elkaar uitspelen. Ze zijn vaak heel goed in zelf het slachtoffer uithangen van de mensen die zij juist zelf het leven zuur maken. En kunnen heel schijnheilig, martelaarachtig, "opofferend" en poeslief doen of juist heel venijnig van zich afbijten. En doen alsof ze dingen doen "in het belang van een ander" terwijl er helemaal geen goedaardig idee achter zit. Alleen maar de behoefte iemand anders te pakken of macht uit te oefenen en in het middelpunt van de belangstelling te staan. En vaak krijgen verschillende kinderen, verschillende rollen toe bedeeld. Eentje is het "lievelingetje", een ander is de zondebok/het zwarte schaap. Vaak zijn ze goed in het projecteren van hun eigen (slechte) eigenschappen op een ander.
Nog een "geluk" dat ze bewijzen heeft achter gelaten in de vorm van brieven. De meesten zijn wel zo berekenend ervoor te zorgen dat er niets te bewijzen valt.
Je situatie is er een die vrij geregeld voor komt, helaas. Er is door veel mensen al over geschreven, op internet en in boeken. Iedere situatie is natuurlijk net weer anders, maar het feit blijft dat het om mishandeling gaat. Geestelijke mishandeling/verwaarlozing.

Ik denk dat deze beschrijving de lading heel goed dekt. Iedereen in het gezin is met de situatie opgegroeid en weet haast niet beter en degenen die geen last van je moeder hebben, zullen er niet veel aan doen omdat ze zichzelf moeten beschermen zodat zij niet de volgende zijn.
Ik hoop dat het goed met je gaat. Ik hoop ook dat je de brieven terug hebt gekregen. Ik denk dat je teveel verwacht als je denkt dat je moeder in haar huidige mentale conditie (of misschien ooit als er niets aan haar conditie gedaan wordt) haar excuses aan jou zal aanbieden. Waarschijnlijk denkt zij dat ze niets fout doet omdat het op haarzelf logisch overkomt. DAT is nou ook juist het probleem, want niets van wat ze met jou doet is echt logisch. Ik hoop dat er snel actie door je HA wordt ondernomen en dat je veilig bent en er niets gebeurd is met je. En onthoud: je bent bijzonder en er is niets mis met jou dat je moeder zo geobsedeerd is met jou en je lijkt te haten, dat zit in haar en niet in jou! Ach gut Sterkte en pas goed op je zelf.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:09

Hoe gaat het nu?
Ik word best wel beetje bezorgt.. zolang geen reactie Lips are sealed.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:19

Mm ja ik vind het ook wel dubieus! Ze is zeker nog steeds ook niet online geweest?

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:21

Laatst bezocht: 17-07-08 10:56 < Lips are sealed.
Straks is er wat gebeurt daar ofzo..

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:23

Het is een SA dus misschien vergeet ze deze te checken maar lijkt me niet echt logisch..
Jammer dat niemand haar echte Boktnaam weet.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:24

Ja nou ja de mod's weten het wel lijkt mij...

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:24

Up_to_Date schreef:
Het is een SA dus misschien vergeet ze deze te checken maar lijkt me niet echt logisch..
Jammer dat niemand haar echte Boktnaam weet.

Ja lijkt me niet echt logisch inderdaad omdat ze toch wel een probleem heeft thuis en het van zich afschrijft en hulp zoekt enzo, maar toch zou het kunnen! Bloos

Ja inderdaad dat 1 iemand even kan checken of ze op die wel online is geweest (zonder dat er vermeld word hoe ze daar heet etc.) dat we iniedergeval íets weten.. Bloos

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:25

Maak me ook wel n beetje zorgen.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:26

mm ja maar niet dat we daar iets verder mee komen Knipoog
maar ben wel benieuwd eigenlijk!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:26

Germatje schreef:
mm ja maar niet dat we daar iets verder mee komen Knipoog
maar ben wel benieuwd eigenlijk!

Zat ik toch eigenlijk ook te bedenken nadat ik op versturen drukte maarja. ROFL.

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:37

Ik las ergens wel nog iets over een vakantie, misschien is er niks aan de hand en zit ze ergens in het buitenland zonder computer.

verder ben ik gewoon een meelezer en wil ik de ts heeel veel sterkte wensen!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:38

Oja ? Bloos
Daar heb ik dan over heen gelezen denk ik Lips are sealed.