kindervrij (anders dan kinderloos)/ feest voorbij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:04

de openbare zwembaden bij ons hebben eigenlijk al zo'n soort onderverdeling: je hebt uren waarop "speeldingen" in het bad zijn toegelaten, dan heb je dus de grote concentratie kids, het zwembad is dan afgezet ondiepe-diepe;
dan heb je ook nog uren waarop alleen 55+ en zwangere vrouwen toegelaten zijn; ook uren waarop "speeldingen" verboden zijn en minstens de helft van het zwembad afgezet is om baantjes te zwemmen, de kinderen mogen niet in die banen komen, maar omdat er dan geen "speeldingen" toegelaten zijn, zijn er meestal ook geen kinderen
enz...
ik heb er op die manier absoluut geen problemen mee

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 13:13

maar hoe zit het dan met supermarkten? Stel je hebt zo'n schreeuwding in de buurt. En zo'n lakse moeder die zich daar niet aan stoort maar jij zit in de herrie van dat gebral! En als zo'n moeder zo'n kind dan een tik op de billen geeft, komt er een of andere gek om haar in het gezicht te slaan. De idioot! Stond laatst namelijk in de krant.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:16

Tja dat is ieders eigen verantwoordelijkheid, ik vind krijsende en rennende kinderen ook zwaar irritant, maar meer dan er iets van zeggen kan je niet doen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:21

het blijft een leuk onderwerp Haha!

ik erger me ook aan schreeuwende kinderen, maar om ze nou op bepaalde tijden te verbieden? Ik erger me namelijk ook aan mensen die hun kar tot aan de nok vullen, waar ik op moet wachten, met nog geen 3 artikelen in mijn mandje. Dan mag er ook een inkopen-doen-verbod op bepaalde tijden gelden wat mij betreft }>
Oja, en mensen die voordringen mogen wat mij betreft een algeheel supermarkt verbod krijgen.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:27

Ja of mensen die eerst alles rustig in gaan pakken (en dat zijn meestal die mensen die een kar vol hebben) en nog rustiger hun portemonnee pakken, hun airmilespasje zoeken, hun bonuskaart zoeken, die allebei terug stoppen en dan pas gaan afrekenen (en bij voorkeur helemaal gepast zodat het nog langer duurt )

*kuch* in zo'n oud topic mag volledig off-topic ook wel he Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Kayla op 19-03-03 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 13:28

de aanwezigheid van kinderen zou ook neit verboden moeten hoeven te zijn. Als ouders enkel en alleen opvoeden is er niets aan de hand. MAar je hebt van die figuren die een tikje gelijk mishandeling noemen. Achterlijke zolen.

Maar al die dingen die jij opnoemt Lis hebben allemaal met fatsoen te maken en rekening houden met. En dat begint al van jongs af aan. daar kun je niet veel later alsnog aan beginnen.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:29

Lang leven de vrijheid.
Ik wil dus geen kinderen.
Mijn vriendin (Zodin hier op bokt) heeft 2 kinderen waar ik
stapelgek op ben.
Ik ben dus niet anti kind!!!!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:29

Krijsende, en vooral gillende, kinderen zijn echt zwaar irritant. Nu was ik afgelopen vrijdagavond in Soest bij de Lidl. Daar liep een (Turkse?) vrouw, compleet met hoofddoek en kinderschare, waarvan één van haar kinderen (jongetje - obviously) telkens op de plaats stond te krijsen. Vermoedelijk omdat hij z'n zin niet kreeg. En dat dan een aantal keer in een minuut of wat. Op een gegeven moment stond ik er vlak bij, en heb 'ns een flinke Eeeh geüit (alsof ik het tegen een ondeugend paard had ) en tegen 'm gezegd of hij wel goed bij z'n hoofd was "je bent toch geen baby zeker, om zo te krijsen?". Hij hield gelijk op, en z'n moeder kreeg een giga boei en daarna kreeg hij over z'n flikker (verbaal) van z'n moeder, of iets wat er op moest lijken. Iets in de trend van "foei, je mag toch niet zo doen, dat vindt mama niet leuk" maar dan de turkse variant daarop. Dat vind ik ook wel typisch hoor, die 'arabische' kinderen - de jongetjes zijn tot op het bot verwend en erg vervelend en die meisjes zie of hoor je haast nooit. Als er bij ons op de zaak tegen de ramen wordt getufd, gegooid of geschopt (!) zijn het iedere keer die vatsige, arabisch sprekende, jongetjes. (Ik zal blij zijn als we de interne verhuizing op de zaak achter de rug hebben. De directiegang zit namelijk aan een straat in een buurt, die zo''n beetje de slechtste in heel Baarn is. Met erg veel niet opgeleide mensen, voormalige kampers, asielzoekers en andere mensen die op de rand van de samenleving bivakeren.)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:39

Turkse mensen hebben weinig te maken met Arabische mensen, behalve dat ze vaak dezelfde godsdienst aanhangen, maar goed.
Als je bij de Lidl of Aldi boodschappen gaat doen, kan je dergelijke taferelen verwachten. Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Ik woon net buiten een asociale wijk, maar in 'mijn' die supermarkt die wel in die buurt staat, is het ook altijd raak. Mensen die voordringen, brullen door de winkel, hun kind een knal verkopen etc. Ontzettend irritant, maar ja.. goedkope winkel he?

ik erger me trouwens ook vreselijk aan bejaarden, die alles op hun gemakje doen, rond spitsuur }> Haha!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:43

ik zie dit topic nu pas en heb gelijk even op de site gekeken. Leuke site. Ook ik moet er niet aan denken om kids te hebben. Heb al genoeg aan mezelf, m'n paard en m'n partner. Ik woon in zo'n heerlijke "kindvriendelijke " woonwijk. In de winter een oase van rust maar in de zomer Boos! . Krijsende kids op het pleintje, belletje trekkende rotjongen en tot voor kort altijd gevoetbal tegen je huis aan (hoekhuis). Ben niet anti-kid maar vind wel dat de mensen die ze wel hebben er rekening mee moeten houden dat ze andere mensen niet lastig gaan lopen vallen. Je laat toch ook niet je honden overal loslopen en overlast bezorgen.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:45

Volgens mij doen mensen dat dus juist ook hoor Haha!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:00

lis schreef:
Turkse mensen hebben weinig te maken met Arabische mensen,

Ben jij gewoon kippig, heb je moeitje met interpreteren of voel je weer eens aangesproken en heb gewoon echt een probleem? Ach gut Waarvoor had ik arabisch tussen aanhalingstekens gezet, denk je? Ten eerste: de meest turkse mensen kunnen wel degelijk arabisch spreken, namelijk en ten tweede worden bij mijn weten turken eerder aangeduid als zijnde arabisch dan als zuid-europees.

Citaat:
Als je bij de Lidl of Aldi boodschappen gaat doen, kan je dergelijke taferelen verwachten. Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Excuse me? Ik weet niet hoe dat in het noorden zit, maar hier kopen mensen zowel bij de goedkopere supermarkten zoals Aldi en Lidl als bij de AH e.d. Oftewel, hier in 'mijn' deel van het land zijn krijsende kinderen niet voorbehouden aan winkels waar mensen komen die voor een dubbeltje op de eerste rang willlen zitten.

Oh, en hier in de randstad hebben we supermarkten waar ze speciale kassa's hebben voor mensen met maar een paar artikelen.
[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:10

Citaat:
Ik erger me namelijk ook aan mensen die hun kar tot aan de nok vullen, waar ik op moet wachten, met nog geen 3 artikelen in mijn mandje

in sommige winkels heb je kassa's waar je als je meer dan 10 artikelen hebt, een andere kassa moet nemen.

Erg handig Lachen

En ik geef toe dat als ik een volle kar heb en er komt iemand met 3 dingetjes aan, dan mag die voor van mij.
Behalve als ze het zo ongeveer eisen, dan wachten ze maar Extreme duivel

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:17

Ik heb gewoon een SUPER SANNE Haha! Haha! Mijn dochter word 26 augustus 5 en heeft zowel bij de C1000, Konmar, Lild of Aldi nog nooit gekrijst. Ze heeft mij of andere mensen nog nooit een grote mond gegeven. ( ik denk dat ik ook niet zo aardig ben voor haar als ze het wel zou doen) Ze is altijd vrolijk en heeft overal zin in. bij ITP staan foto's van haar op evita. Misschien heb ik wel gewoon geluk!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:20

Citaat:
denk dat ik ook niet zo aardig ben voor haar als ze het wel zou doen

en daar ligt het denk ik ook al aan.

Sorry voor sommige moeders hoor en ik heb natuurlijk makkelijk praten, maar als je sommige ziet mutsen "niet doen hoor, dat mag niet" op de meest zoete toon die je in gedachten kan halen.
Dat zal vast helpen ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:26

neuh... Ik vraag een keer of ze iets wil doen of laten. daarna eis ik dat ze iets moet doen of laten enuh daarna moet ze het te doen of laten en heeft ze een zeer zitvlak. Meestal hoef ik het te vragen en een heel enkel keertje als ze dwars is te eisen......

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:39

lis"]
[/quote]

Pardon???????

[quote="lis schreef:
Mensen die voordringen, brullen door de winkel, hun kind een knal verkopen etc. Ontzettend irritant, maar ja.. goedkope winkel he?

*LOL* hoe bedoel je vooroordelen...
Dus mensen die weinig te besteden hebben, hebben geen fatsoen????

Nou ja enniewee... Ik wil ook geen kids, erger me mateloos aan andermans onopgevoede kids, maar vriendlief wil wel kids... probleem... Scheve mond

Kindervrije uren in zwembaden lijken mij geweldig!
En als er een famillie met kinderen in een restaurant zit, vraag ik ook een tafeltje ergens aan de andere kant (t liefst ook niet bij brallende studenten trouwens ).

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:45

Roos"]
[quote="lis schreef:
Turkse mensen hebben weinig te maken met Arabische mensen,

Ben jij gewoon kippig, heb je moeitje met interpreteren of voel je weer eens aangesproken en heb gewoon echt een probleem? Ach gut
[/quote]
Nee hoor, geen van de 3 opties denk ik. Imo heeft het een niets met het ander te maken. Dat wilde ik even vermelden. Misschien ben jij een beetje paranoïde?

Citaat:
Citaat:
Excuse me? Ik weet niet hoe dat in het noorden zit, maar hier kopen mensen zowel bij de goedkopere supermarkten zoals Aldi en Lidl als bij de AH e.d. Oftewel, hier in 'mijn' deel van het land zijn krijsende kinderen niet voorbehouden aan winkels waar mensen komen die voor een dubbeltje op de eerste rang willlen zitten.
Oh, en hier in de randstad hebben we supermarkten waar ze speciale kassa's hebben voor mensen met maar een paar artikelen.

Waar men hier in niemandsland rustig met een tot de nok toe gevulde kar in de rij gaat staan.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:52

Cer"]
[quote="lis"]
[/quote]

Pardon???????/
[/quote]

Het is toch gewoon waar, dat je voor weinig geld, vaak ook weinig kunt verwachten?? Waarom zou dat niet gezegd mogen worden? Als je graag rustig wilt winkelen, dan ga je naar de AH of Konmar. Daar staat een koffiebar voor vermoeide bejaarden, een tv voor kinderen en een lastige klant wordt er gewoon uit gezet.

[quote="Cer"]
[quote="lis schreef:
Mensen die voordringen, brullen door de winkel, hun kind een knal verkopen etc. Ontzettend irritant, maar ja.. goedkope winkel he?

*LOL* hoe bedoel je vooroordelen...
Dus mensen die weinig te besteden hebben, hebben geen fatsoen????
[/quote]

Dat is geen vooroordeel, de meeste probleemkinderen komen uit arme, laagopgeleide gezinnen. Niet alle mensen die weinig te besteden hebben, zijn onfatsoenlijk. Wel veel onfatsoenlijke mensen hebben weinig te besteden.

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:19

lis schreef:
Dat is geen vooroordeel, de meeste probleemkinderen komen uit arme, laagopgeleide gezinnen. Niet alle mensen die weinig te besteden hebben, zijn onfatsoenlijk. Wel veel onfatsoenlijke mensen hebben weinig te besteden.

En wat dan met de onopgevoede kindeen uit hoogopgeleide gezinnen, waar er genoeg (zelfs in overvloed) te besteden valt... maar waar ma en pa geen tijd genoeg hebben om hun kind fatsoenlijk op te voeden omdat ze persé carrière willen maken én kinderen hebben... ?
Zo zijn er er volgens mij ook genoeg...

Over die 'kindvrije' uren in het zwembad... Vind ik nog zo geen gek idee, want soms is het tamelijk (en dat is nog zachtjes uitgedrukt) onmogelijk als je rustig je baantjes wil zwemmen met al die jengelende en spelende kinderen in het zwembad die nogal eens onder de voeten willen zwemmen ... Net als er ook met de kinderen rekening moet gehouden worden en de fanatieke baantjeszwemmers hun onder de voeten zwemmen als ze rustig willen spelen... Dus uren waarop er serieus gezwommen wordt en uren voor de kinderen... Lijkt me echt niet onrealistisch...

Ben er zelf nog niet uit of ik kinderen wil, nu in ieder geval nog niet, eerst m'n eigen leven organiseren en dan zien we wel weer verder...

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:24

Er heeft ooit eens een onderzoek in één of ander periodiek gestaan waaruit bleek dat vaak juist de mensen die het minst te besteden hebben hun aankopen in het duurdere segment supermarkten doen, en v.v. Men grapt natuurlijk niet voor niets heel vaak dat rijke(re) mensen niet voor niets rijk(er) zijn en blijven Knipoog .
Buitendat wil ik graag deze kans benutten om op te merken dat goedkope winkel niet persé betekend dat een goedkoop artikel per definitie slechter is dan een artikel van een nederlands A-merk. De merken die ze bij de Aldi en Lidl verkopen zijn hier in nederland dan wel geen A-merk, maar zijn dat bijvoorbeeld wel in Duitsland. Mijn god, tot 1 januari van dit jaar verkochten ze zelfs Coca-cola bij de Lidl in Duitsland.... Kent hier iemand het merk Sprehe Feinkost (sponsor van diverse duitse springruiters)? Kipfilets van de Aldi zijn ook van dit merk, en hier zitten nooit zeentjes, bloeduitstortingen en stukken vet in, dit in tegenstelling tot de kipfilets van een AH.
En dat als ik hier in de omgeving het winkelende publiek bekijk, zijn het de mensen (en vooral kinderen) bij een AH die je voor je donder rijden met winkelwagentjes, die je niet voorlaten met weinig artikelen.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:31

Natalie"]
[quote="lis schreef:
Over die 'kindvrije' uren in het zwembad... Vind ik nog zo geen gek idee, want soms is het tamelijk (en dat is nog zachtjes uitgedrukt) onmogelijk als je rustig je baantjes wil zwemmen met al die jengelende en spelende kinderen in het zwembad die nogal eens onder de voeten willen zwemmen ... Net als er ook met de kinderen rekening moet gehouden worden en de fanatieke baantjeszwemmers hun onder de voeten zwemmen als ze rustig willen spelen... Dus uren waarop er serieus gezwommen wordt en uren voor de kinderen... Lijkt me echt niet onrealistisch...

...

In het binnenzwembad in Baarn heb je dat ook hoor. Kijk maar eens voor de programma's. Ik weet niet zeker of het echt zo is dat er echt op gezette tijden geen kinderen mogen komen in het gehele zwembad maar in het baantjes trek gedeelte mogen alleen maar baantjes worden getrokken.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 16:28

Ik zeg ook niet dat de produkten van bv Aldi en Lidl minder zijn, maar ik heb echt de ervaring dat daar meer het tja.. asociaal publiek komt. Ik kom niet vaak in de Aldi en Lidl, maar altijd áls ik er boodschappen doe, is het weer raak. Ruzie om voordringen, kinderen schreeuwen/janken of zelfs kinderen kwijt Verward scene's etc..
Ik heb dus duidelijk andere ervaringen dan jij, Roos. Ik zou iedere dag bij de AH mijn boodschappen willen doen, als het allemaal niet zo gruwelijk duur was. Bij AH heb ik nl vrijwel nooit 'last' van andere mensen.

Misschien idd verschil in regio?

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 17:30

Ik zie dit topic nu pas, en wil graag nog even wat toevoegen.
Ik moet absoluut geen kinderen, waarschijnlijk aangeboren want ik roep al zo lang als ik kan praten dat ik geen kinderen wil.
Ik kan een heleboel redenen noemen waarom ik geen kinderen wil, maar het komt er op neer dat ik die gevoelens niet heb en ze gewoon ontzettend irritant vindt. Dat geldt niet alleen voor de gillende buurkinderen, maar ook voor mijn kleine nichtje. Mijn schoonzus dacht dat het allemaal wel meeviel, en dat ik wel bij zou trekken als ze er eenmaal was. Ze kan het dus (nog steeds niet) ook echt niet geloven dat ik absoluut niet wil gaan oppassen voor een keertje, en dat ik er geen lol aan vindt om spelletjes of iets dergelijks met mijn nichtje te doen.
gelukkig denkt mijn vriend hier exact het zelfde over.
En hoe vaak ik al niet gehoord heb: dat komt nog wel Frusty echt, zeldzaam. Waar halen die mensen het lef vandaan, en echt iedere keer weer.
Niet dat ik er ooit over begin, het is voor mij helemaal geen issue, ik wil ze gewoon niet punt. Maar als ze horen dat ik samenwoon is de eerst volgende vraag: wanneer ga je trouwen en komen de kinderen. Hoe bedoel je kortzichtig.

maarre, wist je dat ze in engeland kindervrije campings hebben?? Echt mijn land. Hier mogen ze wel kindervrije treinen invoeren, hoevaak ik al niet bij een krijsend kind in de wagon heb gezeten of zo'n kleuter die vrolijk tegen de achterkant van je stoel aan zit te schoppen. En moeders maar vertederd kijken...

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 17:55

En de discussie continues...

Ik moet zeggen dat er over het algemeen idd een ander type mensen bij bijv de Aldi komt dan bij de AH. Wil niet zeggen dat de mensen bij de AH altijd minder asociaal zijn, hier in de buurt heb je ook een hoop kakkers die denken dat ze alles kunnen maken

En mensen, be nice Clown