Vriendin (18) en vriend (31)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyzz

Re: Vriendin (18) en vriend (31)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:49

Ik vind t wel bizar.
Want je leeft in twee compleet verschillende werelden.
De ene wil al settlen en de ander moet nog de middelbare school afmaken. Maar ja, voor sommige kan t goed uitpakken.
Ik had vroeger n vriendin die was 16 toen ze wat met dr 28 jarige vriend kreeg. Ik vond t niets, maar hij was ook tamelijk kinderlijk. Nagelbijten / Gniffelen
En n vriendin van mij had op 16 jarige leeftijd eens met n 38 jarige man met kinderen gezoend. Dat eenmalige vind ik misschien nog wel erger dan n relatie.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:50

Meetje: Jouw vraagtekens zijn onterecht. Er spelen op dit moment dingen in haar leven die behoorlijk moeilijk zijn en dit topic was nou niet bepaald iets wat ze er vrolijk nog even bij kon nemen...

Ik denk ook dat ze het op prijs zou stellen als iedereen zou stoppen met speculeren en oordelen over haar, haar relatie en haar leven...

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:50

Omdat ik niet elke vrijdag,zaterdag en zondagavond dronken hoefde te zijn, stappen tot 6 uur s,ochtends en maandagochtend met een kater van hier tot Tokio in de klas hoefde te zitten. Omdat leeftijdsgenoten en klasgenoten dit als belangrijkste zagen en ik niet.

Net zoals jongens die je tegenkomt, weet niet of dat iets is van hier uit de regio maar het motto is zuipen en neuken..
Weet niet of iemand die aflevering heeft gezien van 40 dagen geen seks met die jongen uit Stadskanaal? Raad je aan om dat ééns te kijken dat zegt meer dan ik in woorden kan uitdrukken Lachen

Ik had andere prioriteiten die ik leuk vond, andere passie's zoals valkerij en daar ging mijn vrije tijd dan ook in omdat dat is wat ik ambieer en leuk vind en niet shoppen en stappen. Knipoog

Bovendien voelde ik dus geen aansluiting bij jongens van in de 20 omdat die niet echt serieus waren, mede door wat ik boven al noemde. Mijn vriend was destrijds 40 en die was geestelijk weer erg jong, het klikt heel erg goed en we gaan dan ook al een tijdje met elkaar en nog steeds ben ik erg gelukkig. Dat is dan toch goed?
Laatst bijgewerkt door SONY op 24-04-08 16:54, in het totaal 2 keer bewerkt

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:52

over het algemeen zijn mannan nog heel lang jongetjes.

Ik ben net 21 en mijn vriend word eind mei 30.
toen wij kregen was ik 17 en hij 26.. hier werd ook raar tegenaan gekeken (behalve door mijn ouders, die gaven hem wel meteen een kans)

tja, en nu nog steeds merk ik dat we kwa leeftijd wel op 1 lijn zitten.
Ik denk neit dat het heel veel kwaad kan.

Zolang ze zich maar niet te naief of afhankelijk opstelt tegenover haar oudere vriend.

Een vriendin van mij heeft met een man van 38 ofzo, terwijl zij zelf 21 is. Ze zijn gelukkig, en zitten op een lijn, ze hebben een gelijkwaardige relatie..

ik denk dat alles daarbij staat of valt, die gelijkwaardigheid.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:53

bromfiets schreef:
Meetje: Jouw vraagtekens zijn onterecht. Er spelen op dit moment dingen in haar leven die behoorlijk moeilijk zijn en dit topic was nou niet bepaald iets wat ze er vrolijk nog even bij kon nemen...

Ik denk ook dat ze het op prijs zou stellen als iedereen zou stoppen met speculeren en oordelen over haar, haar relatie en haar leven...

Er zijn genoeg topics waar ze van zicht af heeft gebeten/gescholden, maar oke.
Het is niet nieuws voor haar, daarom had ze niet moeten reageren als ze er toch niet mee eens is vanuit haar perspectief Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:55

Simba_ schreef:
Het is niet nieuws voor haar, daarom had ze niet moeten reageren als ze er toch niet mee eens is vanuit haar perspectief Knipoog

Ik vond de manier waarop er over haar relatie gesproken werd belachelijk. Je kunt het ergens niet mee eens zijn maar dat toch op een normale, niet kwetsende manier brengen. Ik snap best dat iemand zich door zo'n reactie gekwetst zou voelen. Bovendien heeft zij er niet om gevraagd om in deze discussie betrokken te worden, dat heeft iemand anders voor haar gedaan. Als dit er over jou had gestaan, en je hebt de kans jezelf te verdedigen, zou jij het dan niet doen? Ik wel. En dat recht heeft zij ook, net als ieder ander.
Laatst bijgewerkt door Ilzjuh op 24-04-08 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SONY

Wat moet ze dan? Ja ik ben heeeel dom bezig, ik weet het, maar ik doe het wel. Denk niet dat ze dat zou zeggen.

Ik heb trouwens haar msn en ik vind haar daar wel erg volwassen overkomen hoor, anders als hier Lachen

Klopt als een bus ilzjuh!
Laatst bijgewerkt door SONY op 24-04-08 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Zal het nog sterker vertellen Nagelbijten / Gniffelen Ik had zelf toen ik 13 was een relatie met iemand van 24. En geloof me, uiteindelijk wordt je er niet blij van. Nagelbijten / Gniffelen Mijn relatie heeft 4 jaar geduurt, mijn moeder wist van niet. Na 4 jaar maakte meneer een andere oudere vriendin zwanger, en kwamen zijn vrienden naar me toe of ik niet ook even met hen het bed wilde induiken. Nagelbijten / Gniffelen Ookal duurde dit 4 jaar (!), toen ik 17 was werd me dan eindelijk duidelijk waar het meneer om te doen geweest was, en dat hij daar ook behoorlijk over had opgeschept. Zelfs ZIJN vader zei tegen me dat ik ook wel eens met hem mee mocht in de auto Bloos Dus tja, dan kan je nog zo achter je eiegen keuzes staan op die leeftijd, ik denk dat ik redelijk vast kan stellen dat dat wat je dan denkt, maar zelden de realiteit is. En nee, ik ben en was toen ook echt geen dom of naief persoon, en ja, ik wist dat ik fout bezig was. Van begin tot einde. Van het grootste gedeelte van die tijd heb ik ook absoluut geen spijt, maar vraag me of het fout en ik reageer met een absoluut JA.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:56

Simba_ schreef:
bromfiets schreef:

Als ik zie hoe er over haar gesproken wordt vind ik dat niet zo heel vreemd, jij wel?

Dit gaat namelijk niet meer over eens of oneens met de stelling, dit noem ik het afkeuren van mensen en hun leefwijze.

Simba_

SONY schreef:
Wat moet ze dan? Ja ik ben heeeel dom bezig, ik weet het, maar ik doe het wel. Denk niet dat ze dat zou zeggen.

Ik heb trouwens haar msn en ik vind haar daar wel erg volwassen overkomen hoor, anders als hier Lachen

Klopt als een bus ilzjuh!

Nee dat had ze niet moeten zeggen, dat zeggen wij ook niet.
Ze had gewoon wijselijk door moeten klikken Knipoog

lesilla

Geen idee eigenlijk, als het toch om volwassener zijn gaat. Vond ik die manier eigenlijk niet typerend voor volwassenen Lachen

Ik denk dat je met een gewone uitleg verder staat

Ik als 18 jarige met 27 is ook niet goed afgelopen Lachen

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:57

Maar mystica dat is jouw verhaal, jouw ervaring je kant niet alles generaliseren en over één kam strijken natuurlijk!

Dit hoeft lang niet altijd zo te zijn. Knipoog

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:57

@bromfiets,, jij betrekt dit heeeele gedoe alleen maar op jezelf. Volgensmij heeft shettie daar helemaal niets mee te maken...

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:58

nou ,toen ik hoorde dat het verschil van de juf met haar vriend(juf is heeeel open)8 jaar was ,schrok ik .
maar dit ........

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:59

Simba_ schreef:
@bromfiets,, jij betrekt dit heeeele gedoe alleen maar op jezelf. Volgensmij heeft shettie daar helemaal niets mee te maken...

Op mezelf? Hoe kom je daar nou weer bij? Waar maak je dat uit op?

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:59

katiavl schreef:
Geen idee eigenlijk, als het toch om volwassener zijn gaat. Vond ik die manier eigenlijk niet typerend voor volwassenen Lachen

Ik denk dat je met een gewone uitleg verder staat

Ik als 18 jarige met 27 is ook niet goed afgelopen Lachen

Het lijkt mij persoonlijk heeel erg moeilijk als er op zo'n manier over jou, je vriend en je relatie word gesproken om dan netjes te reageren. Er worden door anderen immers ook niet al te nette reacties gegeven. En iedereen kent het wel als bokt over je heen valt, dan heb je, je ene bericht met verweer gepost en direct zijn er een stuk of 20 nieuwe posts waarin jij belachelijk word gemaakt.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:00

bromfiets schreef:
Simba_ schreef:

Op mezelf? Hoe kom je daar nou weer bij? Waar maak je dat uit op?

Uit de antwoorden die jij in dit topic hebt gegeven. Je voelt je aangevallen omdat tussen jouw en je vriend ook een groot verschil zit. Maar daar hebben wij helemaal niets 'kwaads' over gezegd

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:01

ik heb niet heel het topic gelezen maar ik vind zo'n leeftijdsverschil ook niet kunnen tenzij je al volwassen bent. mijn vriendin(16) heeft sinds kort ook een vriend (25) en ik vind het niet kunnen. nu hebben we al een tijd ruzie, omdat ik haar relatie niet goed keur.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:02

Hmmm mijn vriend en ik verschillen ook 20 jaar maar ben daar ook niet op aangevallen (nou ben ik ook wat ouder als WinSel). Maar waarom zou bromfiets zich aangevallen voelen? Ik voel me toch ook niet aangevallen maar ik weet wel een beetje hoe het is en ben dus ruimdenkender. Niet dat ik zeg dat een relatie tussen iemand van 15 en 35 goed is ofzo hoor.
Laatst bijgewerkt door SONY op 24-04-08 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:02

Ja ik snap jouw stukje ook niet helemaal bromfiets.
Ze mag wel vrolijk in een ander topic vertellen hoe blij en gelukkig ze is met haar oudere vriend en niks anders zou willen.
Nu een tijdje later dat onderwerp weer word aangekaart en toevallig haar naam( waar ik niet verantwoordelijk voor ben) hier weer valt mogen er geen vragen gesteld worden.
Mogen mensen niet speculeren en discuseren?
En dat ze dit topic er niet bij kon hebben omdat het te pijnlijk is,is natuurlijk vervelend maar ergens ook raar.
Want als je volwassen genoeg bent om een relatie met een volwassen man aan te gaan zou ik denken dat je ook volwassen genoeg bent om een normale discussie te voeren.
De manier waarop ze heeft gereageert maakt het er natuurlijk ook niet beter op Knipoog

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:03

Ik voel me niet aangevallen hoor Huilen van het lachen Ik ken "winsel" en ik vind het naar om te lezen dat er zo negatief over haar geoordeeld wordt... Ik word sowieso naar van mensen die zo snel oordelen. Daar heeft mijn eigen relatie weinig mee te maken, te meer omdat mijn vriend en ik beiden boven de "wettelijke grens" zitten.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:04

Inderdaad ik ben het ermee ééns dat als je een dergelijk leeftijdsverschil hebt dat je dan negatieve reactie's KAN en waarschijnelijk ook ZAL verwachten, zeker in haar geval.

Voordat je een dergelijke relatie begint moet je ook die gevolgen aanvaarden.

Ik heb ook zat negatieve reactie's gehad maar ben nooit gaan schelden heb mij altijd netjes verwoord, toen ik de relatie aanging wist ik wat me te wachten stond.

Overigens krijg ik nu eigenlijk nooit meer een negatieve reactie hoor.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:05

Het is dan wel niet meer mijn vriend maar mijn ex. Ik was 18 ben nu 19 en hij is 36. En hij had 4 kinderen, ik heb er geen problemen mee en voor de mensen die dat wel hebben..... daar trek ik me niet eens wat van aan.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:06

Meetje22 schreef:
Ja ik snap jouw stukje ook niet helemaal bromfiets.
Ze mag wel vrolijk in een ander topic vertellen hoe blij en gelukkig ze is met haar oudere vriend en niks anders zou willen.
Nu een tijdje later dat onderwerp weer word aangekaart en toevallig haar naam( waar ik niet verantwoordelijk voor ben) hier weer valt mogen er geen vragen gesteld worden.
Mogen mensen niet speculeren en discuseren?
En dat ze dit topic er niet bij kon hebben omdat het te pijnlijk is,is natuurlijk vervelend maar ergens ook raar.
Want als je volwassen genoeg bent om een relatie met een volwassen man aan te gaan zou ik denken dat je ook volwassen genoeg bent om een normale discussie te voeren.
De manier waarop ze heeft gereageert maakt het er natuurlijk ook niet beter op Knipoog

Speculeer en discussier maar raak, maar waarom over haar? Die naam had helemaal niet genoemd hoeven worden...

En dit topic erbij is niet te veel vanwege deze discussie, maar vanwege andere moeilijkheden in haar omgeving. In haar geval zou ik wss ook een korter lontje hebben.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:08

Echte liefde trekt geen grenzen. Of het nu om geslacht, leeftijd of cultuur te maken heeft. Meer heb ik er niet over te zeggen, want dit het zoveelste topic dat vooral roddelt ipv discussieert.