Pel schreef:ik denk idd dat het iets van deze tijd is..(hoewel mijn vader nu 7 jaar geleden is overleden)
ik vind het wel een mooi idee. heb het toen nauwelijks mee gemaakt omdat ik het gewoon niet zag, maar het lijkt me voor familie en kinderen erg prettig om de overledene gewoon in huiselijke sfeer te hebben..ik weet dat mn moeder geregeld naar beneden ging om te praten en te rouwen.. heb het zelf 1 keer gedaan, maar toen kwam mn moeder me achterna en heb ik even wat water gedronken en ben ik weer naar boven gelopen..ik wou alleen zijn.
ik heb geen zelfmoord neigingen gehad omdat mn vader is overleden, wel heb ik dingen gedaan die niet goed zijn (beschadigen e.d.) maar dat was omdat niemand me leek te begrijpen, niemand luisterde naar me en niemand zag me staan. ze waren zo ontzettend met zichzelf bezig, dus ik als kleintje (vergeleken met mn broers en moeder) viel gewoon niet op.
ik was ook zo ontzettend boos op de wereld en op alles. hoe durfden ze?! waar haalden ze het recht vandaan?! waarom nou hij?
Ja had het ook eigenlijk over de situatie ervoor 
Ik zelf had ook geen zelfmoord neigingen, ik ben serieus doodsbang geworden van de dood. Ik rookte eerst en riep altijd we gaan allemaal een keer dood de een alleen wat eerder dan de ander. toen me vader ziek was rookte ik ook nog steeds, kan begrijpen dat dat voor hem echt erg moet hebben geweest zijn. Toen hij overleed ben ik kort daarna ook gelijk gestopt. Wou er niks meer mee temaken hebben omdat ik zo bang werd.
Ik was ook net als jij heel boos op alles en iedereen. Me moeder en haar nieuwe vriend konden alleen maar ruzie met me maken dat ik lui was, dat ik naar school moest en dat ik me vader alleen maar als reden gebruikte. De vriendin van me vader liep alleen maar overzichzelf te ratelen en zadelde de mensen die al verdriet hadden ook nog is met haar verdriet op. Met me broer heb ik net zo'n slechte relatie als die ik met me vader had. Alleen me andere broer leek me te begrijpen, die miste ik ook enorm om me heen steeds omdat hij al opzichzelf woonde.
Het geen van ik nog van me vader heb is een poezie gedicht. Daar ben ik eigenlijk heel blij mee omdat hij daarin eigenlijk zei wat hij eigenlijk nooit vaak tegen me zei. Voorderest alleen maar foto's en brieven van vroeger toen ik bij mn moeder woonde.