Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
spettic schreef:Het hele christelijke geloof draait toch om Jezus Christus?
Als je daar niet in geloofd wat is je geloof dan waard?
Het gaat er juist om dat je Jezus als je Middellaar nodig hebt.
Zonder Jezus kun je niet tot God komen.
God ziet jou door Jezus aan en door Jezus kun jij God aankijken.
Er is maar 1 waar geloof en daarom klinkt het je vast ook belachelijk in de oren.
detour schreef:Het is nogal makkelijk n.a.v. citaten uit de bijbel te trachten je eigen geloof a.h.w. te onderbouwen.![]()
Geloven waar je je goed bij voelt lijkt me nou WEL de essentie! En niemand ervaart zijn geloof op dezelfde manier omdat mensen allemaal anders zijn! En als je elkaar respecteert (wat ook in de bijbel staat, een ander waarderen om wie hij of zij is) dan respecteer je i.m.o. dus ook dat de een zich meer focust op God, de ander Op Allah, de ander op Jezus en sommigen neigen meer richting Maria!
Laat ze lekker; zolang ze liefde kunnen praktiseren via hun God of bijbel en dat in recpect en medeliefde doen doet het de wereld geen kwaad!!! Daar zoud de wereld vreselijk van opknappen. Ik zie er echter weinig van.![]()
Beetje theoretiseren is best boeiend, maar hoe zit het met uitdragen?..Is er maar een weg die naar Rome leidt?
Bij ons in de buurt is er een man uit de kast gekomen die door een aantal gemeenteleden is uitgekotst, want de bijbel zegt nl dat dat zo hoort (pfff). Ik vind dat pure hardheid en veroordeling. Dat deed Jezus met Maria van Magdala ook niet; zij was nb prutsmuts.
Als ware Christen is het dan ook je doel om ook hen lief te hebben!
detour schreef:En dat ik zeg dat er maar 1 waar geloof is is voor mij een feit.
Waarom denk je dat er oorlogen ontstaan, Spettic? Omdat zovelen denken: "Er is maar 1 waar geloof en dat is voor mij een feit."
Daardoor krijg je verharding, subculturen, onbegrip en veroordelen c.q vooroordelen. In welk bijbelboek staat er dat dat de essentie van het Christendom is?..
detour schreef:Mystica, dat denk ik ook, Allah, God, Boeddah, ik denk dat zij in grote lijnen heel universeel zijn voor religieen; daarom is het ook zo zonde dat mensen zo kortzichtig en rechtlijnig willen denken; zo ontstaat er hardheid en haat, wat volgens mij nooit de bedoeling kan zijn van geloven, ook niet van Christenzijn.
Skipper schreef:Iedereen vindt zijn geloof het enige ware geloof, wat geeneens zo gek is en ook niet erg.
Zolang je iedereen in zijn waarde laat en respectvol met elkaar om gaat en niet perse jou eigen mening wil opdringen en door de strot duwen!!!
detour schreef:Bij ons in de buurt is er een man uit de kast gekomen die door een aantal gemeenteleden is uitgekotst, want de bijbel zegt nl dat dat zo hoort (pfff). Ik vind dat pure hardheid en veroordeling. Dat deed Jezus met Maria van Magdala ook niet; zij was nb prostituee.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?Bijbel=Bijbel&m=Joh+14&id18=1&pos=0&set=10&l=nlCitaat:Joh. 14:6 Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij. 7 Als jullie mij kennen zullen jullie ook mijn Vader kennen, en vanaf nu kennen jullie hem, want jullie hebben hem zelf gezien.
_Ella_ schreef:WHOAAAAOOO.... stop! wat is er met onze mooie discussie gebeurd??? Wees lief voor elkaar..![]()
Ik heb nog niet alles bijgelezen, ben aan het werk, maar dat doe ik vanavond. Toch wil ik even reageren om een kleine nuance aan te brengen... zodat het verhaal van spettic niet zo hard lijkt. Ik begrijp namelijk (denk ik) wel een beetje wat ze bedoelt.
Ik geloof ook dat er maar 1 waar geloof is, en maar 1 manier om tot God te komen, namelijk door Jezus. Waarom ik dat denk:http://www.biblija.net/biblija.cgi?Bijbel=Bijbel&m=Joh+14&id18=1&pos=0&set=10&l=nlCitaat:Joh. 14:6 Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij. 7 Als jullie mij kennen zullen jullie ook mijn Vader kennen, en vanaf nu kennen jullie hem, want jullie hebben hem zelf gezien.
Maar: iedereen is natuurlijk vrij om daar anders over te denken. Dat moet iedereen zelf weten.
Ja ik denk dat ik gelijk heb, en anderen niet. Maar hebben niet de meeste mensen niet? En waarom mag dit ineens niet meer als het over het geloof gaat?
detour schreef:Is een goede vraag; ik denk wel dat je door het geloof in de hemel kan komen maar zou het krom vinden als mensen die bv nog nooit van God hebben gehoord, niet in de hemel zouden kunnen komen; of mensen die niet met jezus leven maar wel volgens zijn boek praktiseren.. Knipoog
En dan de vraag: is die hemel er ook? Tja, dat is dus geloven denk ik.
Matteus 25 schreef:1 Dan zal het met het koninkrijk van de hemel zijn als met tien meisjes die hun olielampen hadden gepakt en eropuit trokken, de bruidegom tegemoet. 2 Vijf van hen waren dwaas, de andere vijf waren wijs.
3 De dwaze meisjes hadden wel hun lampen gepakt, maar geen extra olie. 4 De wijze meisjes hadden behalve hun lampen ook olie in kruiken bij zich. 5 Omdat de bruidegom op zich liet wachten, werden ze allemaal slaperig en dommelden ze in.
6 Midden in de nacht klonk er luid geroep: “Daar is de bruidegom! Kom, ga hem tegemoet.” 7 Dat wekte de meisjes en ze brachten hun olielampen in orde. 8 De dwaze meisjes zeiden tegen de wijze: “Geef ons wat van jullie olie, want onze lampen gaan al uit.” 9 De wijze meisjes antwoordden: “Nee, straks is er nog te weinig voor ons en jullie samen. Zoek liever een verkoper en koop zelf olie.”
10 Terwijl zij op olie uit waren, arriveerde de bruidegom, en zij die klaarstonden gingen met hem naar binnen voor het bruiloftsfeest, waarna de deur gesloten werd.
11 Enige tijd later kwamen ook de andere meisjes. Ze riepen: “Heer, heer, laat ons binnen!” 12 Maar hij antwoordde: “Ik ken jullie werkelijk niet.” 13 Wees dus waakzaam, want jullie weten niet op welke dag en op welk tijdstip hij komt.
Mystica schreef:Ik weet niet hoe ik hier nu op moet reageren...Discussiëren of niet?
geerke schreef:tja,vertel eens ,daar ben ik heel benieuwd naar.....ik als niet gelovige..