Uitspraken van kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lynn

Re: Uitspraken van kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:38

Ik zelf een keertje Huilen van het lachen :
We hadden buiten de sproeier aanstaan, wat ik dus niet wist.
Ik verveelde me en ging uit het raam kijken, waar dus die sproeier stond. Je zag telkens een stukje van de sproeier.

Ik vond het maar raaaaar. Ineens kwam er water, en dan was het weer weg? :S

Ik rende naar ons mam en zei: ''Mama, mama! Dan regent het, en dan regent het weer niet!''

Haha Tong uitsteken

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:38

Cyntje schreef:
nicci88 schreef:
mijn (auto) rij instructeur ging met zijn kindje boodschappen doen. er stond een vrij forse dame in de winkel.

zegt zijn zoontje vrij luid: Papa die mevrouw is dik he?! Tong uitsteken

Zo heb ik een keer een kindje met moeder aan de kassa gehad en dat kind zei dat tegen mij...
Niet echt prettig kan ik je zeggen Bloos

ik heb zo een keer tegen mn mama gezegd toen ze met de buurvrouw stond te praten (die was toen 80 ofzo): 'mama, die mevrouw is lelijk'

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:44

kynshiri schreef:
Cyntje schreef:
mijn (auto) rij instructeur ging met zijn kindje boodschappen doen. er stond een vrij forse dame in de winkel.

zegt zijn zoontje vrij luid: Papa die mevrouw is dik he?! Tong uitsteken

Zo heb ik een keer een kindje met moeder aan de kassa gehad en dat kind zei dat tegen mij...
Niet echt prettig kan ik je zeggen Bloos

ik heb zo een keer tegen mn mama gezegd toen ze met de buurvrouw stond te praten (die was toen 80 ofzo): 'mama, die mevrouw is lelijk'[/quote]

Ik een keer tegen mijn moeder over een man met ene grote baard. MEM! Wat een viezerd hè. Pling

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:45

Ik herinner me nog iets.

Op kleuterschool hadden ze eens over gehandicapte mensen. Vroeg de juf of wij gehandicapte kinderen kenden (ofzo.)
Ik steek mijn vinger op (mijn moeder die mee was om te tolken was wel erg verbaasd) en zeg jaa mijn broer is gehandicapt.

(hij heeft enkel heel erg smalle gezicht)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:10

Haha ja, ik kan me er ook nog een paar herinneren Huilen van het lachen

Hier in deze buurt zie je bijna geen gekleurde mensen. Dus toen er een bruine meneer op onze stoep ging staan om te wachten op zijn vrienden, zei mijn oppaskindje tegen me: 'Kijk! Een aap gaat daar staan!' Bloos

Hetzelfde jongetje vond het leuk om mensen 'piemel' te noemen als ze langskwamen. Dus ik zei: 'Dat mag je niet zeggen.' Vlak daarna kwam er een meneer langsgefietst die hij toen maar 'bips' heeft genoemd. Clown

Bij een ander oppasadres zat ik met een zak chips op de bank tv te kijken, toen het jochie waar ik op pastte (terwijl hij allang had moeten slapen) naar beneden kwam. Hij zag mij zitten met die zak chips en zei: 'Je weet dat je niet in die kast mag zitten he!?'

Haha ROFL

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:22

Wat een geweldig topic!

Onze dochter (tweeënhalf) wil ineens niet meer meedoen met de "warming-up" tijdens de peutergym. Bezorgd vraag ik wat er is... Antwoord: mama, zucht, ik ben uitgeput... Hoe komt ze er op?

Vorig jaar, ze is dan net drie, heeft mama het erg druk met studeren en mag ze een vriendin helpen met het poetsen van haar paardje. Toch niet naar madams zin en ze zegt: Ga weg, ik heb een eigen pony... Bloos .
Ook toen mama een ander kindje liet rijden op haar pony er hier iets te veel aandacht aan besteedde vroeg ze zich af of dit meisje geen eigen pony had... nu ging dit wel meer over de aandacht van mama, denk ik Knipoog

Gelukkig weet ze nu wel dat niet alle kindjes een pony hebben en het goed is om je eigen pony te delen!

De leukste uitspraak staat in mijn onderschrift en ik heb al veel reacties gekregen van medebokkers dat hun paard/pony dit wel kan, maar ik laat onze dochter in die waan, want anders moet haar arme pony er ook nog aan geloven... Clown

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:28

(rolt nu bijna van debank ROFL )zit hier met twee spelende kinderen (4 en 5)...zitten een toneelstukje opte voeren..
zegt de oudste tegen de jongste....heelerg aangenaamd...zullen we samen naar het cafe gaan,een slokje drinken en een snoepje eten Haha! Haha! Haha! Haha!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:56

Mijn achternichtje (5 1/2 jaar) was een keer met mijn moeder met de bal aan het overgooien. Door de zon zag mijn moeder de bal niet goed aankomen en ving hem niet.

Moeder: Ja ik zag de bal niet ik. ik ben een beetje blind.
achternichtje: Ja je ziet er ook wel een beetje blind uit!

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:13

Haha Haha!

Mijn zusje vroeger: Kijk, daar vliegt een homo! Bloos! (een hommel Clown)

Bij ons in de straat woonden nog 2 meisjes, D & N.. Opeens ging N toen heel vaak met D om en dat vond ik niet leuk.. Vervolgens stap ik naar D haar moeder toe en zeg: N heeft D van mij gestolen! Bloos!

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:15

Ohwja, mijn moeder vertelde ook nog een keer zoiets leuks.. Haar neefje kon de 'S' nooit zeggen.. Als hij dan bij mijn oma was en hij at daar vroeg hij altijd of hij ook nog een bordje poep mocht (soep) Haha!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:36

wiifke schreef:
Ohwja, mijn moeder vertelde ook nog een keer zoiets leuks.. Haar neefje kon de 'S' nooit zeggen.. Als hij dan bij mijn oma was en hij at daar vroeg hij altijd of hij ook nog een bordje poep mocht (soep) Haha!

Zo leuk als ze bepaalde letters nog niet kunnen...Mijn broertje had als kleintje moeite met de letter L, daar maakte hij altijd een N van. Heel snoezig bij 'snakken' in de tuin, iets minder toen hij achter op de fiets zat, hele leuke auto's zag en dat aan de wereld kenbaar wilde maken...
Ook noemde hij appelsap, zijn favoriete drankje, altijd bier. Zaten we met de familie op een terrasje, wilde de ober weten wat we wilden drinken. Mijn broertje, toen een jaar of 5, brulde dus glunderend 'ik wil een groot glas bier!'
Doet me trouwens denken aan die keer aan het strand, toen mijn moeder een wijnfles had omgespoelt en daar appelsap in had gedaan. Mijn broertje en ik (toen 6 en 12) liepen te vechten om die wijnfles, die om en om aan de mond werd gezet. Je had al die voorbijgangers moeten zien kijken...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:49

Sam en zijn vriendinnetjes Sara en Lobke spelen in de tuin, ze zijn allemaal drie jaar. Baby Rick ligt in de kinderwagen. Sara gaat boven de wagen hangen en roept, Lickje, Lickje, lig je lekker?

Waarop Sam haar terecht wijst: 'he joh, hij heet Rick hoor". Sara lichtelijk geërgerd: "Ik zeg toch Lick"!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 21:11

Mijn broer vroeger op de camping, mijn moeder wou hem naar binnen sturen omdat hij naar bed moest, begint hij keihard te schreeuwen: "Niet slaan, mama, please niet slaan!!!!" Al die mensen kijken, mn moeder wist toen ook niet wat ze er mee aan moest... (even voor de duidelijkheid, wij hebben echt nooit een tik gehad Knipoog ) Maar mn broer begon dat daarna wel vaker te gebruiken Nagelbijten / Gniffelen

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 21:23

Een dochtertje van vrienden van mn ouders zei altijd als ze ging vertellen waar ze woonde:
''In een huis met een dak erop'' ROFL

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 21:41

ben met dochtertje van 4 in de winkel...zeg ik..ow ikmoet niet vergeten dat we voor tante cora morgen nog even bloemen gaan halen. Zegt dochterje zullen we ze nu kopen. Nee zeg ik we wachten nog een dagje. zegt mijn dochter...wachten we dan totdat ze dan wel dood is Bloos!

komt een vrouw langs op dat moment...nou zegt ze,dat is dan duidelijk Nors opkijken

(tante is wel ernstig ziek,hadden we net daarvoor uitgelegd)

zelfde dochtertje wil ook heeeeel graag een roze pony met gouden manen Pling

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 00:12

hahaha geweldig Haha!
Mijn zus zei vroeger vlaamse haai ipv vlaamse gaai Haha! haha

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 00:18

Ooh zo ken ik ook nog een leuke! Zusje van een vriendin van mij, destijds 3 ofzo. Stond een bruinbonte tinker in de wei, de eigenaresse erbij die ooo zo trots was op haar tinker.

Noa (kindje) : "Kijk, Koe!"
Eigenaresse Boos!
Ik: Bloos "Nee, Noa, da's een paardje. Ja "
Noa: "NEEE, KOEHOEE!!!"
Eigenaresse: Stoom uit je oren
ik: Bloos! Lips are sealed "Kom noa, we kunnen denk ik maar beter gaan Clown "
Noa: "Daaaaag Koe Doei!"
Eigenaresse stond inmiddels op ontploffen Nagelbijten / Gniffelen
En Noa nog terwijl we weg liepen: koetje boeeeeeee Clown

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 00:45

Juul schreef:
LDRD schreef:
Ik heb lang gedacht dat mensen op een woonhark woonden ipv een woonark Haha! .

Zo dacht ik altijd dat 'wanneer', 'waarneer' was. Clown

Dat heb ik soms nu ook nog, en maar kwaad worden omdat mijn telefoonwoordenboek waarneer niet kon Bloos

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 00:51

Mijn moeder vroeg ook altijd aan mijn zus als we thuis kwamen
'en dan zijn we weer..?'

en dan zei m'n zus, thuiii!!! Huilen van het lachen

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 01:10

Mijn nichtje (3) mag weleens helpen met pony voeren. En ja dan moet ze natuurlijk ook gepoetst worden. Dus zij duikt meteen in de poetskist en haalt er een borstel uit, nouja goed alle borstels voorbij op een na, maar die krijgt ze er niet uit. Roept ze ineens: Dat is kl*te!
Ik: Wat?!
Zei: Kl*te bostel...
was de borstel dus te groot Clown

Nu moet ze dus ook steeds kl*te wottels uitzoeken voor dr konijn, vraag je hoe haar konijn heet, zegt ze doodleuk en bloedserieus: cavia! Vork

Of, ze liep constant te zingen, in de blote kont...
dus dan kom je in de supermarkt en loop je, heel handig, eerst langs de koekjes, mevrouw wou dus koekjes hebben, maar dat ging niet door want ze had net koekjes gehad. Dus mevrouw chagrijnig, kom je bij de pampers... zegt ze:
Nanna wil geen pampers
Ik zeg met mijn domme hoofd: dan moet je maar in de blote kont blijven lopen...
enja dan loop je dus met een kind in de buggy die de hele tijd blijft zingen: inne blote kont, inne blote kont Huilen van het lachen

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 01:15

hahahaha Huilen van het lachen inne blote kont, inne blote kont Huilen van het lachen

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 01:35

Toen ik nog stage liep op een kinderdagverblijf was daar ook een erg wijs jongetje van 3.
Ik zat op mijn knieen zijn veters te strikken, pakt hij ineens mijn hoofd en zegt heel serieus: EEEEY LEKKER KIPPETJE!!! Bloos! OMG wat heb ik gelachen Nagelbijten / Gniffelen

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 01:59

Ik had vroeger een buurmeisje dat 'Reedsel' heette, ik vond het een ontzettend bizarre naam, wie noemt zijn kind nou zo Verward Maargoed, het was ook een stom kind, ze deed altijd onaardig tegen me. Toen een vriendin en ik het twee jaar geleden (toen was ik dus 17 Bloos ) over rare namen hadden vertelde ik van Reedsel. Haar antwoord: enne, het is nooit bij je opgekomen dat het wel eens 'Rachel' kan zijn geweest?
Ik begreep ineens waarom ze nooit aardig tegen me deed Huilen van het lachen

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 02:18

Een vriendin van me heeft een dochtertje van 3.
Ik rook en als je met dat draadingitje draait en dan boven je sigaret tikt dan komen er deeltjes van het steentje op je sigaret waardoor er dus sterretjes onstaat.. dat kind vindt dat prachtig.. Ik zeg dan altijd: Lacey dan moet je zeggen : Huup huup huup, Nicky's truuk.. Dus dat kind dat zeggen en ik die sterretjes maken Knipoog

Op een gegeven moment zegt ze :papa jij ook doen?
HIj: nee, nicky is niet lief tegen papa (ik haal nog weleens grapjes met hem uit Knipoog )
Zij: papa, alleen huub huub zeggen hoor Boos!

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 03:21

Och hemeltje... ik BLIJF erin en dan heb ik alleen nog maar pagina 1 en 2 gelezen. Over 'tante knakworst' ik hád het niet meer!!! Haha!

Absoluut hilarisch: "Ham dank" van Juul. Ik donder zo van mijn stoel!

Haha ik ben nu door het topic heen. Heb ook echt werkelijk waar helemaal dubbel gelegen om het zusje van Mulan!