20 jaar, naar bejaardentehuis; p.13: na half jaar naar huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: jaja, 20 jaar, en dan al naar t bejaardentehuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 14:56

btw, ik had nu ook al iemand van de avro die een programma wilde maken...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:57

hehehe, ik zei het toch? de media is dól op dit soort dingen!!!
niet ten nadele van jou hoor Agnes, want het zal je alleen maar verder helpen...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:58

ha ha agnes, je wordt nog eens populair
maar denk dat je er wel even serieus overna moet denken om zoon aanbod aan te nemen
ik denk dat het heel veel mensen zou kunnen helpen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:01

Evelli schreef:
ha ha agnes, je wordt nog eens populair
maar denk dat je er wel even serieus overna moet denken om zoon aanbod aan te nemen
ik denk dat het heel veel mensen zou kunnen helpen

Dat denk ik ook... er zijn namelijk heel veel schrijnende gevallen zoals jij, maar er zijn er maar weinig die het lef hebben ook echt met de kop in de media te staan...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 15:02

ja dat is waar. ze belt me zo op om te vertellen wat de bedoeling van het programma is. het gaat trouwens meer om mensen die aan het begin van een ander soort leven staan. dus niet om hoe nederland met zijn inwoners om gaat...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:08

nee okee, maar ook op die manier kan je er aandacht op verstigen
ik denk dat het wel heel leuk is om aan mee te doen
ben erg benieuwd

wendy: inderdaad, en die misschien niet vaak alleen het lef maar soms ook het verstandelijk niveau om er iets aan te doen (mijn moeder werkt met verstandelijk gehandicapten, wat een drama af en toe)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:16

Tsja, ik werk dus bij MEE als consulent signalering. Niet in jullie regio trouwens, maar het is dus mijn taak om allerlei signalen over dit soort dingen te verzamelen en op de juiste plek te krijgen.
Het punt is dat het voor veel mensen al erg genoeg is om te moeten toegeven dat ze afhankelijk zijn van allerlei dingen...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:22

klopt, het is best moeilijk om dat toe te geven en als de instanties dan ook zo moeilijk doen wordt het alleen maar erger

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 17:47

jupz, jullie slaan de spijker op de kop.

ik heb trouwens contact gehad. het wordt een programma voor op ned. 3, maar tis nog niet zeker of het ook uitgezonden gaan worden... tgaat echt over mensen die een grote verandering in hun leven krijgen. ze willen mij dan filmen van uit het bejaardentehuis tot een paar dagen nadat ik naar mijn eigen huisje terug ga. (of naar een ander huis dat mijn eigen huisje wordt)... ze belt volgende week of ik intresse heb. dan heb ik nog even bedenktijd... ik denk dat ik er eerst maar eens goed over na ga denken, want ik vraag me af wat voor eendoel zoiets kan hebben. t draagt in mijn ogen niets bij aan een beter nederland... hooguit dat anderen kunnen zien hoe mijn leven er op dat moment uit ziet, maar om dat nou op tv te moeten zien... ik weet t niet...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 17:50

dat kan je gewoon ook aan die vrouw vragen hoor, dat staat namelijk allemaal in de programma doeleinden
dus bel de avro op en vraag eens aan die vrouw wat precies hun doel is met dit programma

kijk als het zoiets is als: zie deze mensen eens en leuk een aardig dan zou ik het persoonlijk niet doen
maar is het echt een programma dat nederland laat zien op welke verschrikkelijke manier nederland met hun inwoners omgaat zou ik het wel doen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 17:53

nee ze vond mij zo positief overkomen en wilde dat graag filmen:P maar ik ga t wel vragen idd ja...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 17:56

Agnes wat een ontzettend goed interview heb je gegeven! Je blijft superrustig en opgewekt en dat vind ik razendknap want het is om woest van te worden!!!! Je laat je niet kennen en laat zien dat je honderd keer meer waard bent dan zo'n flut gemeente die te erg voor woorden is.

Zet m op!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 17:58

Geld, geld! thnx

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 18:06

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 18:10

dan moet je me natuurlijk niet gaan verraden he;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 18:10

ooops sorry Bloos Clown

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 19:20

maar door die stomme wasbeer sta ik niet meer op meest gelezen nummer 1:( wel meest bekeken filmpje:)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:41

naja, belachelijk!

Jij hoort gewoon o nummer 1

Had je nou toch maar op de voorpagina van de telegraaf gestaan. dan had je nu die onzin over drugs achter het stuur niet op tvgehad maar jou hoofd Knipoog

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 01:33

ikenindi schreef:
slimmerik schreef:
Dat zijn verhalen die echt niet op waarheid gebaseerd zijn. Trouwens een rollator vergoeden vind ik eigenlijk van de zotte. Als je een klein kind hebt zorg je voor een driewieler, daarna een kinderfiets etc. etc.

Als je bejaard bent zorg je gewoon voor je eigen rollator van € 100,-- vind ik.

dat is echt wel op waarheid gebasseerd hoor. en die rollators staan nu in de aanbieding voor 55 euro. ik neem aand at de gemeente die dingen goedkoper in kan slaan, dus 50 euro is echt wel reeel, maar daar gaat t nu niet om;)

als jij gaat redeneren dat je als bejaarde een eigen rollator moet kopen moet je als vrouw zijnde ook de verloskundige zelf betalen. dat weet je ook als je een kind krijgt. dat wordt toch ook vergoed? t wordt niet voor niets vergoed. alleen zijn er kromme regels voor wanneer wel en wanneer niet. maar ookdit is niet echt waar t mij nu om ging;)

Heb niet alles doorgelezen, maar toevallig is dit gebied mijn werk dus zal vast reageren Knipoog

De gemeente verstrekt voor zover ik weet niet de rollators, dat gaat via de ziektekostenverzekering Knipoog

Verder is het inderdaad sterk afhankelijk van de gemeente hoe zij het geld dat zij hebben beschikbaar stellen en besteden. Dat komt door de nieuwe wet sinds 1 jan. 2007 genaamd de WMO. (mogelijk wel bekend voor je indi) Knipoog

Neem niet weg dat dit een hele vervelende situatie is! Ik zou je toch echt aanraden om contact op te nemen met de MEE organisatie in jouw buurt. Zij hebben veel vakkennis binnen de gehandicaptenzorg en kunnen je echt bijstaan hierin, wij hebben zelf ook een juridisch dienstverlener die heel veel kan en weet.. mogelijk bij de MEE in jouw buurt ook Ja

Je mag me PB sturen als je meer info wil, ik zoek het e.e.a. graag voor je uit Ja Lachen

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 01:50

OH hey ik lees verder en zie een 'collega' van een andere MEE organisatie leuk zeg Lachen

Succes in ieder geval met de hele situatie! OK dan!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 09:48

ma_rie_tje schreef:
naja, belachelijk!

Had je nou toch maar op de voorpagina van de telegraaf gestaan. dan had je nu die onzin over drugs achter het stuur niet op tvgehad maar jou hoofd Knipoog

hahaha ik denk niet dat jullie daar op zitten te w88;)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 09:53

SuuS1981 schreef:
ikenindi schreef:
dat is echt wel op waarheid gebasseerd hoor. en die rollators staan nu in de aanbieding voor 55 euro. ik neem aand at de gemeente die dingen goedkoper in kan slaan, dus 50 euro is echt wel reeel, maar daar gaat t nu niet om;)

als jij gaat redeneren dat je als bejaarde een eigen rollator moet kopen moet je als vrouw zijnde ook de verloskundige zelf betalen. dat weet je ook als je een kind krijgt. dat wordt toch ook vergoed? t wordt niet voor niets vergoed. alleen zijn er kromme regels voor wanneer wel en wanneer niet. maar ookdit is niet echt waar t mij nu om ging;)

Heb niet alles doorgelezen, maar toevallig is dit gebied mijn werk dus zal vast reageren Knipoog

De gemeente verstrekt voor zover ik weet niet de rollators, dat gaat via de ziektekostenverzekering Knipoog

Verder is het inderdaad sterk afhankelijk van de gemeente hoe zij het geld dat zij hebben beschikbaar stellen en besteden. Dat komt door de nieuwe wet sinds 1 jan. 2007 genaamd de WMO. (mogelijk wel bekend voor je indi) Knipoog

Neem niet weg dat dit een hele vervelende situatie is! Ik zou je toch echt aanraden om contact op te nemen met de MEE organisatie in jouw buurt. Zij hebben veel vakkennis binnen de gehandicaptenzorg en kunnen je echt bijstaan hierin, wij hebben zelf ook een juridisch dienstverlener die heel veel kan en weet.. mogelijk bij de MEE in jouw buurt ook Ja

Je mag me PB sturen als je meer info wil, ik zoek het e.e.a. graag voor je uit Ja Lachen

nou, ik ben al 2 keer bij mee in lelystad geweest en moet zeggen dat ik de indruk kreeg dat ze daar niet de snuggerste waren. tot 2 keer aan toe konden ze me niet helpen, en boden ze ook niet uit zichzelf aan om iets uit te zoeken. vandaar dat ik nu dus ook niet echt een hoge indruk heb van mee (sorry dames van mee;) mss is het bij jullie WEL goed geregeld:))

maar er is nu het eea in gang gezet. de gemeente zou hun adviesbureau bellen en zeggend at dat rapport deze week af moest, dus ik ga maandag eens even langs en daar een kopietje van vragen. daar heb ik nl recht op. ben benieuwd of ze hem dan hebben of niet.
ik moet maandag toch naar het gemeentehuis, want mijn paspoort is nu al bijna 5 maanden verrlopen... dat krijg je als de gemeente in de weekenden niet open is, en je zelf alleen de weekenden naar huis gaat...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 09:54

ma_rie_tje schreef:
naja, belachelijk!

ik zou zeggen: klik em wat vaker aan;) Tong uitsteken

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 09:56

demn! zelfs mijn filmpje staat nu trouwens `maar` op plek 2 van meest bekeken...

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:16

ikenindi schreef:
SuuS1981 schreef:

nou, ik ben al 2 keer bij mee in lelystad geweest en moet zeggen dat ik de indruk kreeg dat ze daar niet de snuggerste waren. tot 2 keer aan toe konden ze me niet helpen, en boden ze ook niet uit zichzelf aan om iets uit te zoeken. vandaar dat ik nu dus ook niet echt een hoge indruk heb van mee (sorry dames van mee;) mss is het bij jullie WEL goed geregeld:))

maar er is nu het eea in gang gezet. de gemeente zou hun adviesbureau bellen en zeggend at dat rapport deze week af moest, dus ik ga maandag eens even langs en daar een kopietje van vragen. daar heb ik nl recht op. ben benieuwd of ze hem dan hebben of niet.
ik moet maandag toch naar het gemeentehuis, want mijn paspoort is nu al bijna 5 maanden verrlopen... dat krijg je als de gemeente in de weekenden niet open is, en je zelf alleen de weekenden naar huis gaat...

Ik heb dit topic ook maar half doorgenomen en zat vanaf het begin af aan al te denken. Die kan zich aanmelden voor ondersteuning van MEE, waar ik ook werk (nog een van MEE! wist niet dat er hier meer consulenten van MEE zaten)
Ook bij ons zijn er consulenten Sociaal Juridische Dienstverlening die je kunnen bijstaan, verder hebben alle consulenten LG (zo gaat dat bij ons, weet niet of dat daar bij jullie ook is) veel kennis over welke wegen ze kunnen bewandelen in jouw geval.
Jammer dat het voor jou bij jouw MEE niet gelukt is. Heb je het servicepunt aan de telefoon gehad, of je ben je er geweest? Want anders moet je gewoon even een gesprek vragen met een LG-consulent (mits ze die bij jullie ook hebben) en dan kijken of ze iets voor je kunnen doen. Anders zouden de SJD-ers die daar zitten zeker wat kunnen doen volgens mij.