Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evelli schreef:ha ha agnes, je wordt nog eens populair
maar denk dat je er wel even serieus overna moet denken om zoon aanbod aan te nemen
ik denk dat het heel veel mensen zou kunnen helpen
ikenindi schreef:slimmerik schreef:Dat zijn verhalen die echt niet op waarheid gebaseerd zijn. Trouwens een rollator vergoeden vind ik eigenlijk van de zotte. Als je een klein kind hebt zorg je voor een driewieler, daarna een kinderfiets etc. etc.
Als je bejaard bent zorg je gewoon voor je eigen rollator van € 100,-- vind ik.
dat is echt wel op waarheid gebasseerd hoor. en die rollators staan nu in de aanbieding voor 55 euro. ik neem aand at de gemeente die dingen goedkoper in kan slaan, dus 50 euro is echt wel reeel, maar daar gaat t nu niet om;)
als jij gaat redeneren dat je als bejaarde een eigen rollator moet kopen moet je als vrouw zijnde ook de verloskundige zelf betalen. dat weet je ook als je een kind krijgt. dat wordt toch ook vergoed? t wordt niet voor niets vergoed. alleen zijn er kromme regels voor wanneer wel en wanneer niet. maar ookdit is niet echt waar t mij nu om ging;)
ma_rie_tje schreef:naja, belachelijk!
Jij hoort gewoon o nummer 1
Had je nou toch maar op de voorpagina van de telegraaf gestaan. dan had je nu die onzin over drugs achter het stuur niet op tvgehad maar jou hoofd
SuuS1981 schreef:ikenindi schreef:dat is echt wel op waarheid gebasseerd hoor. en die rollators staan nu in de aanbieding voor 55 euro. ik neem aand at de gemeente die dingen goedkoper in kan slaan, dus 50 euro is echt wel reeel, maar daar gaat t nu niet om;)
als jij gaat redeneren dat je als bejaarde een eigen rollator moet kopen moet je als vrouw zijnde ook de verloskundige zelf betalen. dat weet je ook als je een kind krijgt. dat wordt toch ook vergoed? t wordt niet voor niets vergoed. alleen zijn er kromme regels voor wanneer wel en wanneer niet. maar ookdit is niet echt waar t mij nu om ging;)
Heb niet alles doorgelezen, maar toevallig is dit gebied mijn werk dus zal vast reageren
De gemeente verstrekt voor zover ik weet niet de rollators, dat gaat via de ziektekostenverzekering
Verder is het inderdaad sterk afhankelijk van de gemeente hoe zij het geld dat zij hebben beschikbaar stellen en besteden. Dat komt door de nieuwe wet sinds 1 jan. 2007 genaamd de WMO. (mogelijk wel bekend voor je indi)
Neem niet weg dat dit een hele vervelende situatie is! Ik zou je toch echt aanraden om contact op te nemen met de MEE organisatie in jouw buurt. Zij hebben veel vakkennis binnen de gehandicaptenzorg en kunnen je echt bijstaan hierin, wij hebben zelf ook een juridisch dienstverlener die heel veel kan en weet.. mogelijk bij de MEE in jouw buurt ook![]()
Je mag me PB sturen als je meer info wil, ik zoek het e.e.a. graag voor je uit![]()
ma_rie_tje schreef:naja, belachelijk!
Jij hoort gewoon o nummer 1
ikenindi schreef:SuuS1981 schreef:Heb niet alles doorgelezen, maar toevallig is dit gebied mijn werk dus zal vast reageren
De gemeente verstrekt voor zover ik weet niet de rollators, dat gaat via de ziektekostenverzekering
Verder is het inderdaad sterk afhankelijk van de gemeente hoe zij het geld dat zij hebben beschikbaar stellen en besteden. Dat komt door de nieuwe wet sinds 1 jan. 2007 genaamd de WMO. (mogelijk wel bekend voor je indi)
Neem niet weg dat dit een hele vervelende situatie is! Ik zou je toch echt aanraden om contact op te nemen met de MEE organisatie in jouw buurt. Zij hebben veel vakkennis binnen de gehandicaptenzorg en kunnen je echt bijstaan hierin, wij hebben zelf ook een juridisch dienstverlener die heel veel kan en weet.. mogelijk bij de MEE in jouw buurt ook![]()
Je mag me PB sturen als je meer info wil, ik zoek het e.e.a. graag voor je uit![]()
nou, ik ben al 2 keer bij mee in lelystad geweest en moet zeggen dat ik de indruk kreeg dat ze daar niet de snuggerste waren. tot 2 keer aan toe konden ze me niet helpen, en boden ze ook niet uit zichzelf aan om iets uit te zoeken. vandaar dat ik nu dus ook niet echt een hoge indruk heb van mee (sorry dames van mee;) mss is het bij jullie WEL goed geregeld:))
maar er is nu het eea in gang gezet. de gemeente zou hun adviesbureau bellen en zeggend at dat rapport deze week af moest, dus ik ga maandag eens even langs en daar een kopietje van vragen. daar heb ik nl recht op. ben benieuwd of ze hem dan hebben of niet.
ik moet maandag toch naar het gemeentehuis, want mijn paspoort is nu al bijna 5 maanden verrlopen... dat krijg je als de gemeente in de weekenden niet open is, en je zelf alleen de weekenden naar huis gaat...