Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yorin

Re: Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 20:20

Jeetje ik wist niet dat er zoveel mensen in geloofden Lachen Maar goed eerder in dit topic vertelde ik dat hier in huis een meneer rond dwaalt... Pff dacht eigenlijk dat hij weg was want ik hoorde en merkte eigenlijk niets meer tot en met gister... Hij begint weer met lichten aan doen en digitale wekkers te verzetten heel irri! Mijn ma geloofd hier dus helemaal niet in..! Maar vertelde haar dat ik daar vaker last van heb enzovoort.. nou nu denk ik dat ze toch een klein beetje in gaat zien dat het toch echt wel kan.. ! naja als het bij het licht aan en uit doen en de wekker verzetten blijft vind ik het goed Haha! maar toch is het soms irri en best eng hoor

thummetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:31

ja.. een vriendin van mij had ook een geest in haar kamer.. toen ze klein was zag ze die aldoor lopen
toen had haar moeder uit het raam geschreeuwd dat hij op moest rotten en d'r dochter met rust moest laten en teon is die nooit meer terug gekome!
misschien helpt 't bij jou ook Tong uitsteken

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 20:47

mm ik doe het dan liever op een normale rustige manier je weet maar nooit..? dadelijk is het 1 of andere slechte ofzo... haha ach naja zolang hij niet echt vervelend is

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:25

Jeetje, dat lijkt me echt niet fijn, ik zou dan echt niet meer thuis willen zijn Bloos. Hoe ga je er dan mee om? =o, is het ook bekend wie het is (misschien via een of ander medium)

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:42

Kan je trouwens ook specifiek geesten oproepen? Bloos

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:43

maximee schreef:

Lijkt me niet verstandig...

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:56

Hoezo niet? Bloos,

Want mijn opa is een aantal weken geleden overleden en heb niet de káns gekregen om afscheid te nemen en voel me dr namelijk best wel schuldig ook over, en door dit topic is het toch een beetje gaan kriebelen om geesten een keer op te roepen Bloos

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:22

Als je geesten oproept, maak je ze wakker en trek je de verkeerde aan.
NIET DOEN DUS!
Je haalt je de grootste ellende op de hals...

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:26

oke dan laat ik het dr bij:)

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:13

Citaat:
mm ik doe het dan liever op een normale rustige manier je weet maar nooit..? dadelijk is het 1 of andere slechte ofzo... haha ach naja zolang hij niet echt vervelend is

@ yorin

Hahahaha!! Er zijn geen '' slechte geesten''. '' slechte geesten'' zijn alleen maar zielen die pissich zijn dat ze hun rust niet kunnen vinden, Of ergens aan vastklampen, of gewoon niet accepteren dat ze dood zijn.

Logish, jij ligt eindelijk na 80 jaar een zwaar en pijnlijk leven te hebbe gehad heerlijk te rusten, Word je uit je rust gesleurd door zon nieuwschierige puber die het glaasjedraaien heeft ontdekt, Zou jij niet pissed worde?
Laatst bijgewerkt door PinkyBubble op 13-12-07 12:23, in het totaal 2 keer bewerkt

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:16

maximee schreef:

Sja, dat kan... Maar of je dat nou echt wilt moet je jezelf eens afvragen voor je het ook daadwerkelijk gaat doen??

Wil je echt iets oproepen wat waarschijnlijk daar helemaal niet blij mee is?? Wil je echt het risico lopen dat hetgeen wat je opgeroepen heb, rond blijft dolen in jou buurt, waar je ook ben, wat je ook doet? Wanneer hij/zij/het maar wilt?? Wil je ook mentally insane worden net als 2 van mijn goede vriendinnen die het allemaal gedaan hebben, en hunzelf daarna opgehangen hebbe in het trapgat omdat ze het niet meer aankonden?
Denk daar eerst maar eens over na voor je besluit iets waar je helemaal niets van af weet wakker te schudden.
En dat geld voor iedereen die probeert datgene wakker te schudden.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:37

Wat een verschrikkelijke manier om je vriendinnen te verliezen..
Veel sterke.

thummetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:25

maar hoe werkt 't dan als je een geest ben geworden.. als je dood ben..
want iedereen heeft 't er aldoor over als je rust hebt gevonden, maar waar ben je dan of wat doe je je als geest rust gevonden hebt? ben je dan gewoon bij andere, zoals sommige zeggen bij je oma die 20 jaar eerder is overleden of ben je gewoon weg...
en als je opgeroepen word, hoe weet je dan dat jij opgeroepen word??

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:40

thummetje schreef:
maar hoe werkt 't dan als je een geest ben geworden.. als je dood ben..
want iedereen heeft 't er aldoor over als je rust hebt gevonden, maar waar ben je dan of wat doe je je als geest rust gevonden hebt? ben je dan gewoon bij andere, zoals sommige zeggen bij je oma die 20 jaar eerder is overleden of ben je gewoon weg...
en als je opgeroepen word, hoe weet je dan dat jij opgeroepen word??

Sja ik denk dat wij dat niet kunnen weten.. Pas als je daadwerkelijk dood ben en je ziel blijft hangen..
Het is vaka niet jij zelf, maar je emoties die datgeen vormt wat wij geesten noemen..

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:35

Ik heb 't PinkyBubble al verteld. Maar ik heb een apparte allergie. Huilen van het lachen

Vlak voordat iemand stierf, die erg belangrijk voor me was, heb ik gevraagd -zoals velen- of hij bij mij wilde blijven, en me wilde beschermen.
Zijn antwoord was: 'je merkt het wel..(en daar nog wat achteraan)'

En bij mij op school is een meisje die met geesten 'communiceert. Elke keer als zij in mijn buurt is, moet ik niesen. Ook als ik ergens heel bang voor ben ga ik niesen. Ik voel dan ook elke keer het gevoel dat hij mij gaf.
Blijdschap..(ik voelde me altijd zo gelukkig daar...) En daardoor voel ik mij meestal veel sterker.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:32

@PinkyBubble: M'n besluit staat vast dat ik het niet ga doen Lachen, ik baal alleen van m'n schuld gevoel over mensen die dood zijn die ik ken en waar ik niet fatsoenlijk afscheid van heb kunnen nemen Bloos hoe het met ze gaat enz. vandaar ook die vraag van het specifieke Knipoog

jeetje, echt super erg dat 2 vriendinnen helemaal insane waren geworden =(. Sterkte ermee!! (F)

@Achmeddie_: wel een hele aparte allergie idd Knipoog, en echt heel lief dat die persoon dat tegen je zei Lachen!

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 22:49

maximee schreef:
Hoezo niet? Bloos,

Want mijn opa is een aantal weken geleden overleden en heb niet de káns gekregen om afscheid te nemen en voel me dr namelijk best wel schuldig ook over, en door dit topic is het toch een beetje gaan kriebelen om geesten een keer op te roepen Bloos

Ik wil ook ooit nog eens in contact komen met mijn overleden oma.. maar dit ga ik niet zelf doen ik wil dit laten doen door een persoon die weet wat die doet.. anders vind ik het te riskant

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:07

Ja, dat is wel een goeie idd. Hopelijk vind ik ooit nog zo'n persoon die dat kan Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:53

maximee schreef:
@PinkyBubble: M'n besluit staat vast dat ik het niet ga doen Lachen, ik baal alleen van m'n schuld gevoel over mensen die dood zijn die ik ken en waar ik niet fatsoenlijk afscheid van heb kunnen nemen Bloos hoe het met ze gaat enz. vandaar ook die vraag van het specifieke Knipoog

jeetje, echt super erg dat 2 vriendinnen helemaal insane waren geworden =(. Sterkte ermee!! (F)

@Achmeddie_: wel een hele aparte allergie idd Knipoog, en echt heel lief dat die persoon dat tegen je zei Lachen!

Daar heb jij dan alleen last van, de mensen die eindelijk rust hebben hebbe daar echt geen last van hoor. Anders had je het wel gemerkt Knipoog

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:55

yorin schreef:
maximee schreef:
Hoezo niet? Bloos,

Ik wil ook ooit nog eens in contact komen met mijn overleden oma.. maar dit ga ik niet zelf doen ik wil dit laten doen door een persoon die weet wat die doet.. anders vind ik het te riskant

Geloof je daar nou echt in ? Die mensen doen presies hetzelfde als wij.. MAar dan op een andere manier, of zelfs doen ze het nep.
Ik zou het verleden gewoon laten rusten voor wat het is, dus ook niet via andere doen, want toch krijg je hetzelfde effect.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:47

Mmm oke Knipoog

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:46

nee ik geloof er niet in Clown

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 11:07

MiloFriendly schreef:
nee ik geloof er niet in Clown

Kort maar krachtig Haha!

maximee schreef:
Mmm oke Knipoog

Klinkt niet erg overtuigt ? MAakt ook niet uit, je moet het uiteindelijk zefl weten, Maar ik waarschuw je gewoon even, en geef antwoord op je vraag Lachen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 14:17

thummetje schreef:
ja.. een vriendin van mij had ook een geest in haar kamer.. toen ze klein was zag ze die aldoor lopen
toen had haar moeder uit het raam geschreeuwd dat hij op moest rotten en d'r dochter met rust moest laten en teon is die nooit meer terug gekome!
misschien helpt 't bij jou ook Tong uitsteken

dan had die moeder geluk dat daarmee de kous af was. ik vind het onbeschoft, zo ga je in het dagelijks leven toch ook niet met elkaar om?
geesten zijn niets anders dan mensen. alleen dan dood, maar ja, dat gaan we allemaal, dus eng is het niet.

jammer is alleen dat sommige boosheid met zich meedragen en je daar knap mee lastig kunnen vallen. ik ben vanaf dat ik klein was tot ik uit huis ging ook lastig gevallen. en dat weet ik pas sinds kort, meteen wat aan gedaan. nu zie ik in dat geesten ook maar mensen met gevoelens zijn. het is raar uit te leggen, je moet het eerst maar zelf ervaren voordat je snapt wat ik bedoel.

van mezelf weet ik nu dat ik ben lastig gevallen omdat ik een gevoelig kind was. nu weet ik ook pas dat ik gevoeliger ben dan ik ooit had kunnen weten, ik kan horen en zien en ik sta nog maar aan het begin van mijn openbaring om het zo maar even te noemen haha Lachen
gelukkig heb ik alle theorie al, heb vroeger heel veel gelezen en toen lang niets meer gedaan en nu komt het opeens op mijn pad. ach, alles heeft een reden he..

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 15:10

Ook ik geloof hier in, maar ik geloof niet in God.
Ook weet ik heel zeker dat er veel meer is tussen hemel en aarde omdat ik zelf wat mee heb gemaakt toen mijn oma overleed......