Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Re: Staking in het Noorden door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:59

lottehorse schreef:
Voor de duidelijkheid! het is al ingevoerd! Lachen (iedereen IS dus al de sjaak)

er word nu dus gestaakt omdat het nu allemaal weer naar boven word gehaald en opnieuw debaten over komen enz,

(altijd handig als je even weet waar je voor staakt Knipoog)

even edit: dit is wat ik er van gehoord heb op school! Haha!

Dus de uren worden langer?
Van welke jaren allemaal?
De uren van mijn school worden gelukkig niet langer Lachen

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:00

de uren zijn al langer geworden! Lachen,,
vorigjaar geloof ik al?
ik heb dit jaar meer uren dan vorigjaar!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:01

lottehorse schreef:
de uren zijn al langer geworden! Lachen,,
vorigjaar geloof ik al?
ik heb dit jaar meer uren dan vorigjaar!

Oh haha ik minder Lachen

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:01

dan hadden jullie al meer uren dan nodig was ofzow??
haha naja ik snap het ook niet meer! Tong uitsteken

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:02

lottehorse schreef:
dan hadden jullie al meer uren dan nodig was ofzow??
haha naja ik snap het ook niet meer! Tong uitsteken

Ik heb maandag en vrijdag tot 10 voor 3.
En de rest van de week tot 5 voor 2 Ja

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:22

ik heb ook gestaakt. Of eigenlijk vrijgenomen Clown

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:38

Ik vind het ronduit belachelijk op welke manier er wordt ''gestaakt''.
Staken kun je het niet eens noemen, het is puur rellen en lol trappen geworden en het ''doel'' (tussen aanhalingstekens omdat er m.i. zeer weinig mensen meedoen die weten waar het om draait en hoe het in elkaar steekt) wordt totaal voorbij gestreeft

Stoere praatjes oh wat een lol, hoe gaan jullie straks een 40 urige werkweek bolwerken, gezien 1040 uur al een ramp is per jaar?!
Ik hoop dat de mensen die in dit topic gereageerd hebben op een manier waarbij ik vraagtekens zet, gaan nadenken waarom ze eigenlijk staken en of het uberhaubt wel staken te noemen is.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:52

Wij hebben vandaag ook gestaakt, was wel lachen even het centrum en de onderbouw bestormen. Heb me geweldig vermaakt, en lekker 3 uurtjes weg van school geweest. Haha!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:01

topsylover schreef:
Wij hebben vandaag ook gestaakt, was wel lachen even het centrum en de onderbouw bestormen. Heb me geweldig vermaakt, en lekker 3 uurtjes weg van school geweest. Haha!

Waarom staak je?

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:04

als ik stakende scholier was,en net hart van nederland heb gekeken zou ik me zeer diep schamen.
kom op jongens dit is geen staken meer,dit is puur relletjes schoppen.
waar zit toch het verstand,of is iedereen dat verloren?

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:06

sronnie schreef:
topsylover schreef:

Waarom staak je?

Omdat ze ons elke dag tot 10 voor 4 op school willen laten zitten, en het was wel even gezellig de hele school bij elkaar. Lachen

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:07

Ik ga mee met Rhodos
Dit schiet echt niet op lessen verlengen. Mn zusje heeft hartstikke veel uur...van docenten die dr niet eens bevoegd voor zijn haar niveau les te geven Rolleyes
Ik zou als ik overheid was eerst eens kijken wat er in een les gebeurt en vooral naar de kwaliteit. Ik denk dat leerlingen geen problemen met veel les zouden hebben als de lessen allemaal zinvol en leerzaam zouden zijn. Ik zit nou niet meer op middelbare school maar ik weet nog heel goed dat er leraren waren die gewoon geen fluit deden; niet wilden helpen, niks uitleggen en maar wat lol maken met films kijken en spelletjes doen Rolleyes Denk niet dat je daarvoor nu meer uur hoeft in te roosteren.

Maarja...met staken schiet je ook niet veel op helaas. Hoop dat overheid ooit eens een normaal idee heeft voor het onderwijs te verbeteren

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:08

topsylover schreef:
sronnie schreef:

Waarom staak je?

Omdat ze ons elke dag tot 10 voor 4 op school willen laten zitten, en het was wel even gezellig de hele school bij elkaar. Lachen

wauw tien voor vier, wat lang, das hier in belgie de normale uur, zelfs elke dag tien voor vijf en woensdag drie uur is geen uitzondering

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:09

Ik zit elke dag 10 over 4. Geen tussenuren.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:10

Hahahahahhahahaha, het is al ingevoerd?! OMG, ik merk er anders nog NIETS van!

Ik heb juist 11 uren minder les dan vorig jaar! WHOEHW!

Lika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:12

Vende schreef:
merrietje schreef:
Naja, er werd gestaak, meer gedemonstreed ewigenlijk omdat de regering van plan is om ons nog meer lessen per week te geven, dus 3 dagen tot kwart over 4/half 5 en twee keer in de week tot 3 uur. Maar dan tellen de tussenuren niet mee, dus komt het neer op elke dag tot kwart over 4/half 5

Schat daar ga je niet dood van Haha!

Zule abnormale lestijden vind ik dit niet.

Makkelijk banketstaaf als je niet meer op de middelbare school zit.. Slapen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:17

Het is wel duidelijk dat voor de meeste mensen de stakingen gewoon sensatie en vrijetijd/verveling zijn, gezien sommige antwoorden. Nagelbijten / Gniffelen

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:19

ik mag blij zijn als ik van 10 tot 4 op school zit.
Meestal is het van 9 tot 9 Scheve mond

litteltje

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:43

Ik heb niks tegen die 1040 uur, als ze maar in die uren fatsoenlijk les geven! Anders heb je er nog steeds niks aan. Dan zit je op school om te zitten, dan had je beter huiswerk thuis kunnen maken.
Bij ons op school is het nu echt vaak dat je uren op school zit waar je totaal niks aan hebt.
Ik ben voor het verkorten van de lesuren zodat de lessen meer kwalitatief worden.
Dat kan het misschien nu ook al zijn, maar dat is op mijn school totaal niet het geval.

Ik vind trouwens deze manier van staken echt belachelijk, het is idd een beetje lol trappen. En ze weten maar amper waarvoor ze staken, en dingen vernielen hoort er ook niet bepaald bij.

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:52

topsylover schreef:
sronnie schreef:

Waarom staak je?

10 voor 4 vind jij lang? Daar zou ik zo voor tekenen!!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 01:03

Hallo,

Ik ben een docent op een middelbare school. De 1040 urennorm was inderdaad al ingevoerd. Wat er verandert is, is dat de overheid (lees:ministerie) nu opeens heel streng doet in die norm en scholen zwaar straft die het niet halen. Ik werk op een school waar die uren wel worden gehaald zonder achterlijk veel lange dagen. Wij doen het dus goed.

Een aantal andere scholen in de stad waar ik werk (waar vind ik niet belangrijk om te zeggen in dit topic) hadden dit niet goed voor elkaar. Die leerlingen (van een andere scholengroep dus) krijgen vanaf januari opeens veel langere lesdagen. Dus gingen zij staken. Onze leerlingen geloofden bijna niet dat het voor hen niet gold. In de pauze wilden ze niet naar binnen maar dat werd snel opgelost. Alle andere scholen hadden hun leerlingen vanwege de rellen al weggestuurd. Er waren ook arrestaties verricht op die scholen. Toen stonden er minimaal 300 a 400 lln van die andere scholen voor onze school. Dat er geen les gegeven kon worden was duidelijk, we konden onze lln wel binnen houden omdat zij eigenlijk niet boos waren, het gaat immers helemaal niet om hen!

Het was een zeer vervelende situatie. De lln klommen over de hekken heen, uiteindelijk hielden we ze buiten het schoolterrein. Maar wij (leraren) werden bekogeld met eieren, flesjes, stenen, brood, voetballen, zelfs gereedschappen. het duurde erg lang en uiteindelijk hebben we onze lln beetje bij beetje van het terrein af kunnen krijgen. Waarbij ook het een en ander misging. Ik heb bijna een voetbal hard tegen mijn hoofd getrapt gekregen en eieren tegen me aan.

Daar ben ik boos over, die kinderen kennen mij niet, ik stond enkel op het schoolplein om te zorgen dat onze school niet belaagd werd door lln die bij ons niets hadden te zoeken. Aan de politiek kan ik niets veranderen.

Nu vraag ik je: waaraan heb ik het verdiend om bekogeld te worden?
Waarom komen die lln naar onze school? Ik vind dat dat niets met staken of lestijden te maken heeft.
Waarom zijn er zoveel lln die dit cool vinden?
Ik ben er wel boos over, hier op bokt reageren heel veel lln enthousiast, cool er zijn dingen gemold! En wat nu als er straks IEMAND gemold is? Nog steeds vet spang??? AAAIII?? Dis de leraren niet, zij kunnen er echt niets aan doen mensen. En die 1040 uren norm wordt niet aangepast, bedenk waar het je eigenlijk om gaat. Dus of ga de inhoud eens bespreken met elkaar of stop met dit achterlijke gerel.

Ik wens jullie veel succes met je stakingen en rellen en vooral in je toekomstige schoolloopbaan

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 01:19

Misschien als de uren nuttig besteed worden heeft het zin! Maar nu heeft het geen zin Dromen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 01:31

rakni schreef:
Hallo,

Ik ben een docent op een middelbare school. De 1040 urennorm was inderdaad al ingevoerd. Wat er verandert is, is dat de overheid (lees:ministerie) nu opeens heel streng doet in die norm en scholen zwaar straft die het niet halen. Ik werk op een school waar die uren wel worden gehaald zonder achterlijk veel lange dagen. Wij doen het dus goed.

Een aantal andere scholen in de stad waar ik werk (waar vind ik niet belangrijk om te zeggen in dit topic) hadden dit niet goed voor elkaar. Die leerlingen (van een andere scholengroep dus) krijgen vanaf januari opeens veel langere lesdagen. Dus gingen zij staken. Onze leerlingen geloofden bijna niet dat het voor hen niet gold. In de pauze wilden ze niet naar binnen maar dat werd snel opgelost. Alle andere scholen hadden hun leerlingen vanwege de rellen al weggestuurd. Er waren ook arrestaties verricht op die scholen. Toen stonden er minimaal 300 a 400 lln van die andere scholen voor onze school. Dat er geen les gegeven kon worden was duidelijk, we konden onze lln wel binnen houden omdat zij eigenlijk niet boos waren, het gaat immers helemaal niet om hen!

Het was een zeer vervelende situatie. De lln klommen over de hekken heen, uiteindelijk hielden we ze buiten het schoolterrein. Maar wij (leraren) werden bekogeld met eieren, flesjes, stenen, brood, voetballen, zelfs gereedschappen. het duurde erg lang en uiteindelijk hebben we onze lln beetje bij beetje van het terrein af kunnen krijgen. Waarbij ook het een en ander misging. Ik heb bijna een voetbal hard tegen mijn hoofd getrapt gekregen en eieren tegen me aan.

Daar ben ik boos over, die kinderen kennen mij niet, ik stond enkel op het schoolplein om te zorgen dat onze school niet belaagd werd door lln die bij ons niets hadden te zoeken. Aan de politiek kan ik niets veranderen.

Nu vraag ik je: waaraan heb ik het verdiend om bekogeld te worden?
Waarom komen die lln naar onze school? Ik vind dat dat niets met staken of lestijden te maken heeft.
Waarom zijn er zoveel lln die dit cool vinden?
Ik ben er wel boos over, hier op bokt reageren heel veel lln enthousiast, cool er zijn dingen gemold! En wat nu als er straks IEMAND gemold is? Nog steeds vet spang??? AAAIII?? Dis de leraren niet, zij kunnen er echt niets aan doen mensen. En die 1040 uren norm wordt niet aangepast, bedenk waar het je eigenlijk om gaat. Dus of ga de inhoud eens bespreken met elkaar of stop met dit achterlijke gerel.

Ik wens jullie veel succes met je stakingen en rellen en vooral in je toekomstige schoolloopbaan

Maar waarom worden nederlandse scholen dan niet gewoon strenger, moesten ze dat hier proberen was dat voor alle stakende leerlingen schorsing of twintig uur staf, dan zullen ze sneller denken. Maar behalve de politie word er weinig gedaan, echt raar

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 01:48

Bij ons gingen ze ook uit hun dak omdat ze al 3 dagen tot 4uur hebben en een 75 min rooster. Maar nu begreep ik dat ze ook nog wat in willen halen omdat er te weinig uren gemaakt zijn (waar ze dat vandaan halen mag joost weten maar ik weet en snap het niet)en hebben ze 3dagen tot 4uur en 2dagen tot 5uur maar als je dan ook nog eens ruim 1uur naar huis moet fietsen (met de bus doe je er nog langer over als die überhaupt al rijd) en nog het nodige moet blokken en maken dan blijft er maar erg weinig tijd over voor andere zaken vind ik. Ik vind het al moeilijk om zolang je aandacht erbij te houden als je al tot 4uur moet en dan ook nog maar 1x15min pauze en 1x 30 min pauze zelfs op ons werk hebben we langer pauze, en kun je je vaak na 3uur maar meer moeilijk concentreren. Ook voor de leerkrachten word het dan helemaal een stress baan want die kunnen vaak niet eerder dan 5 uur weg en komen dan al tijd te kort om al hun werk te doen laat staan dat ze nu tot 5uur voor de klas moeten staan is toch van de zotte Boos! . ( en dan maar over onze bevolking lees jeugd klagen dat we te weinig sporten en oog voor elkaar hebben)Nog even en ze moeten vanaf 3jaar tot 20 jaar naar school met de uren van 8 to 6 en dan zoveel leren waar een normaal mens eerst een heel leven over deed om maar zo te zeggen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 01:58

[/quote]

Maar waarom worden nederlandse scholen dan niet gewoon strenger, moesten ze dat hier proberen was dat voor alle stakende leerlingen schorsing of twintig uur staf, dan zullen ze sneller denken. Maar behalve de politie word er weinig gedaan, echt raar[/quote]

De leerlingen die bij ons kwamen rellen waren geen leerlingen van onze school. En daar kunnen wij dus niets mee doen. Dat moet de politie doen en dat deden ze niet. Wij zijn geen politie en mogen geen vreemde leerlingen aanpakken op straat.