rakni schreef:Hallo,
Ik ben een docent op een middelbare school. De 1040 urennorm was inderdaad al ingevoerd. Wat er verandert is, is dat de overheid (lees:ministerie) nu opeens heel streng doet in die norm en scholen zwaar straft die het niet halen. Ik werk op een school waar die uren wel worden gehaald zonder achterlijk veel lange dagen. Wij doen het dus goed.
Een aantal andere scholen in de stad waar ik werk (waar vind ik niet belangrijk om te zeggen in dit topic) hadden dit niet goed voor elkaar. Die leerlingen (van een andere scholengroep dus) krijgen vanaf januari opeens veel langere lesdagen. Dus gingen zij staken. Onze leerlingen geloofden bijna niet dat het voor hen niet gold. In de pauze wilden ze niet naar binnen maar dat werd snel opgelost. Alle andere scholen hadden hun leerlingen vanwege de rellen al weggestuurd. Er waren ook arrestaties verricht op die scholen. Toen stonden er minimaal 300 a 400 lln van die andere scholen voor onze school. Dat er geen les gegeven kon worden was duidelijk, we konden onze lln wel binnen houden omdat zij eigenlijk niet boos waren, het gaat immers helemaal niet om hen!
Het was een zeer vervelende situatie. De lln klommen over de hekken heen, uiteindelijk hielden we ze buiten het schoolterrein. Maar wij (leraren) werden bekogeld met eieren, flesjes, stenen, brood, voetballen, zelfs gereedschappen. het duurde erg lang en uiteindelijk hebben we onze lln beetje bij beetje van het terrein af kunnen krijgen. Waarbij ook het een en ander misging. Ik heb bijna een voetbal hard tegen mijn hoofd getrapt gekregen en eieren tegen me aan.
Daar ben ik boos over, die kinderen kennen mij niet, ik stond enkel op het schoolplein om te zorgen dat onze school niet belaagd werd door lln die bij ons niets hadden te zoeken. Aan de politiek kan ik niets veranderen.
Nu vraag ik je: waaraan heb ik het verdiend om bekogeld te worden?
Waarom komen die lln naar onze school? Ik vind dat dat niets met staken of lestijden te maken heeft.
Waarom zijn er zoveel lln die dit cool vinden?
Ik ben er wel boos over, hier op bokt reageren heel veel lln enthousiast, cool er zijn dingen gemold! En wat nu als er straks IEMAND gemold is? Nog steeds vet spang??? AAAIII?? Dis de leraren niet, zij kunnen er echt niets aan doen mensen. En die 1040 uren norm wordt niet aangepast, bedenk waar het je eigenlijk om gaat. Dus of ga de inhoud eens bespreken met elkaar of stop met dit achterlijke gerel.
Ik wens jullie veel succes met je stakingen en rellen en vooral in je toekomstige schoolloopbaan
Maar waarom worden nederlandse scholen dan niet gewoon strenger, moesten ze dat hier proberen was dat voor alle stakende leerlingen schorsing of twintig uur staf, dan zullen ze sneller denken. Maar behalve de politie word er weinig gedaan, echt raar