Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marigold schreef:ja ik heb er ook wel via dagopvang over gepraat, maar het is net alsof iedereen alleen een klein stukje van het geheel bespreekt,
KiWiKo schreef:zorgloket wil je niet zijn............ gewoon een pgb aanvragen.... zorgloket zal je dat altijd ontraden, want zorgloket werkt voor de gemeente en die wil graag dat jij als hulpbehoevende burger afhankelijk ben van......
met een PGB ben je zelfstandig en mag je het zelf uitmaken
KiWiKo schreef:voor je kind kan je geen zorg krijgen Nick........ kind is gezond.
het enige waar je zorg voor kunt krijgen is voor de dingen die JIJ niet meer kan
AnjaKos schreef:Ik werk 24 uur per week en verdien echt slecht. Ik krijg nog een uitkering van het CWI maar dat is nog geen €100,-. Toch heb ik een paard, motor en woon ik alleen. Ik kan niet rondkomen en soms moet ik helaas de huur (is gelukkig aan mijn ouders) een maand overslaan....Ik kan geen bijstand aanvragen omdat je niet permanent mag wonen in een chalet. Zodra de gemeente Putten het wel toestaat dan laat ik het huisje op mijn naam zetten en ga ik kijken wat ik dan kan krijgen. Ik reken er niet op, het enige wat ik kan bedenken om rond te komen (en dat denkt/hoopt mijn moeder ook) dat ik een leuke relatie krijg, 2 verdieners is toch altijd wat gunstiger dan alleenstaand maar ik wil niet alleen maar om die reden een vriend gaan zoeken....
nickyu schreef:denk dat als je in die situatie zit en nog GEEN paard hebt
je beter en je paard beter af is om er niet aan te beginnen
maar als je het paard al hebt en dan in die situatie komt is de vraag ..zit je er lang of kort in (iets wat niet altijd te voorspellen is ) en waar is de grens dat je m weg doet
iedereen hoopt (lijkt mij) dat de nieuwe geld arme situatie tijdelijk is ..
natasja50 schreef:Iedere gemeente heeft toch een zorgloket? Daar word je doorgaans prima geholpen.
AnjaKos schreef:Ik werk 24 uur per week en verdien echt slecht. Ik krijg nog een uitkering van het CWI maar dat is nog geen €100,-. Toch heb ik een paard, motor en woon ik alleen. Ik kan niet rondkomen en soms moet ik helaas de huur (is gelukkig aan mijn ouders) een maand overslaan....Ik kan geen bijstand aanvragen omdat je niet permanent mag wonen in een chalet. Zodra de gemeente Putten het wel toestaat dan laat ik het huisje op mijn naam zetten en ga ik kijken wat ik dan kan krijgen. Ik reken er niet op, het enige wat ik kan bedenken om rond te komen (en dat denkt/hoopt mijn moeder ook) dat ik een leuke relatie krijg, 2 verdieners is toch altijd wat gunstiger dan alleenstaand maar ik wil niet alleen maar om die reden een vriend gaan zoeken....
Perrokai schreef:De vraag van de TS was mensen met een inkomen van kleiner dan 700 euro. Daarom snap ik niet dat iedereen zich gelijk persoonlijk aangesproken voelt.
Bij een TOTAAL inkomen van onder de 700 euro zoals de TS zegt vind ik het onverantwoord en zeer egoistisch om dan een paard aan te schaffen met de reden: maar mijn paard is mijn leven. Totaal misplaatste dierenliefde want je kunt een paard dan niet geven wat het verdiend. Zo lang het goed gaat misschien wel, maar er hoeft maar iets te gebeuren en je paard kan het schudden. Fijn dat jouw hele leven dan om je paard draait maar is dit eerlijk ten opzichte van het paard ?
russel schreef:TS start een hekel onderwerp en voorts zien we haar niet meer in de discussie.