Meningen over de doodstraf.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 13:45

joostvangestel schreef:
ff terug on topic:

Denk eens aan dit: Wat gij niet wilt dat u geschiedt.. doe dat ook een ander niet.

.

ja joost, dat moet je tegen die criminelen zeggen, niet tegen ons!

Ik heb een leuke sugestie: ter dood veroordelen maar niet uitvoeren (niet tegen de crimineel erbij vertellen). Hem dan op een stoel zetten met draadjes (moeten electroden voorstellen) en dan zeggen, "Nu komt het!" en dan zeggen, o, we zijn te laat, morgen gaan we weer verder. en dan die vent terug in de "dodencel" stoppen. Haha!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 13:47

dank je! maar ik had em ook net gevonden...Lachen

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 13:48

Desiree"]
[quote="joostvangestel schreef:
ff terug on topic:

Denk eens aan dit: Wat gij niet wilt dat u geschiedt.. doe dat ook een ander niet.

.

ja joost, dat moet je tegen die criminelen zeggen, niet tegen ons!

Ik heb een leuke sugestie: ter dood veroordelen maar niet uitvoeren (niet tegen de crimineel erbij vertellen). Hem dan op een stoel zetten met draadjes (moeten electroden voorstellen) en dan zeggen, "Nu komt het!" en dan zeggen, o, we zijn te laat, morgen gaan we weer verder. en dan die vent terug in de "dodencel" stoppen. Haha!
[/quote]

tja dat is wel leuk voor 1 keer, maar als het bekend wordt geen dit geen zin meer.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 13:48

Whahahah,
dat was het ja!
Bedankt!

Ik zat al gefrustreerd in puzzelhulp te zoeken.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 13:50

Sjuimpje schreef:
Whahahah,
dat was het ja!
Bedankt!

Ik zat al gefrustreerd in puzzelhulp te zoeken.

haha ik in google Haha!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 14:40

kayla"]
[quote="joostvangestel schreef:
ff terug on topic:
Ik stel voor dat we de doodstraf geven voor het uitvoeren van een zelfmoordaanslag.

Haha!
[/quote]

Sorry voor het (indirect) quoten van mezelf. De implicatie hiervan is wat zwaarder: schijnbaar is de dood helemaal niet zo'n afschrikwekkend middel als we denken. (Zoals al eerder gezegd.) Verder blijven de kansen op vergissingen te groot en is de doodstraf ook al duurder dan levenslang.

Ik zou persoonlijk eerder zijn voor dwangarbeid of zo. Veel praktischer. Goed, er zijn al van dat soort projekten (nummerborden maken en wasknijpers en dergelijke), maar zet ze maar eens aan het werk. De vraag is natuurlijk altijd of iets meer geld kost dan het oplevert..

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 16:44

joostvangestel schreef:
Een Eunuch

Je was me voor!

Ik dacht ik ga eens intelligent zitten doen hier maar het was weer niet nodig Extreme duivel Knipoog

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 17:55

Ben er tegen, laat die mensen maar lijden in de gevangenis en keihard werken. Leverd het ook nog wat op.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 17:59

avantilover schreef:
Ben er tegen, laat die mensen maar lijden in de gevangenis en keihard werken. Leverd het ook nog wat op.

i.p.daarvan krijgen ze een uitkering. Kunnen ze lekker sparen voor als ze weer vrij komen. en lekker vervallen in hun oude criminele ongein.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 18:01

Ja zo is het niet maar ik vind dat het zo wel zou moeten als je echt fout ben gewoon, maarja nederland is gewoon heel stom daarin vind ik!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 18:03

Ik ben er echt tegen. Natuurlijk is het vreselijk als iemand eenmaal dood is en achteraf onschuldig bleek te zijn. Je komt er wel erg makkelijk vanaf met de doodstraf, ik denk dat veel mensen liever dood gaan dan lang in de gevangenis zitten.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 13:50

*schopt naar boven*

Ga je gang Desiree Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 13:52

We waren al zover dat het in principe niet bezwaarlijk is als iemand de doodstraf over zichzelf afroept? Oftewel, iedereen die van plan is een kogel door zijn eigen kop te jagen (uit schuldbesef ?) moet dat maar gewoon kunnen doen?

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 13:54

Desiree had nog argument VOOR de doodstraf.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:01

neenee, had nog een en ander op te merken over de doodstraf. een verhaal van iemand die beweert dat doodstraf meer moord in de hand zou werken:
als een berover iemand doodt omdat hij niet herkend wil worden omdat de doodstraf boven het hoofd hangt.
Ik denk dat levenslange gevangenisstraf ook voldoende reden is om niet herkend te worden en derhalve iemand neer te knallen.

Dan had ik iets gelezen in de telegraaf van prof. smalhout die overigens geen voorstander is: hij somde een paar beulen op en manieren om iemand te executeren. als eerste de guillotine, welke mij altijd zo aangenaam lijkt op momenten van hoofdpijn....: een afgehouwen hoofd is nog 10 seconden aanspreekbaar!!!!!!!!!!!! dat is LANG!!!!
en de electrische stoel schijnt 2 minuten te moeten werken voordat de dood intreedt. Sja, had mijn twijfels al bij dat horrording hoor. Bij vergassen duurt het 12 minuten voordat de dood intreedt.

Nou ja, is dat erg bij criminelen? bij de bonttopic, worden onschuldige nertsen vergast die niemand iets gedaan hebben. WAarom maken we dan ons druk over een zware crimineel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:10

FYI, de snelste en meest aangename manier om dood te gaan is de verdrinkingsdood. Eerste een lekker roesje en dan glij je weg, je hoeft maar heel kort dapper te zijn.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:13

Zit wat in desiree.

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:18

Ik ben ONTZETTEND TEGEN de doodstraf!!!!!!!!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:33

Lovely"]
FYI, de snelste en meest aangename manier om dood te gaan is de verdrinkingsdood. Eerste een lekker roesje en dan glij je weg, je hoeft maar heel kort dapper te zijn.
[/quote]
weet je dat ik zo'n schrik voor water heb, dat The titanic voor mij een horrorfilm is? Ik heb dit vaker gehoord hoor maar heb zwaar mijn twijfels.

[quote="Misja schreef:
Ik ben ONTZETTEND TEGEN de doodstraf!!!!!!!!!!

De criminelen die jij in bescherming neemt hiermee zijn er niet tegen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:34

Desiree schreef:
neenee, had nog een en ander op te merken over de doodstraf. een verhaal van iemand die beweert dat doodstraf meer moord in de hand zou werken:

Het is waar dat in Amerika het aantal moorden toeneemt na een executie. Waarom is niet helemaal duidelijk, maar de cijfers wijzen dit uit. Was op het nieuws een aantal dagen geleden ivm de uitspraken van de heer(?) Nawijn.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:46

Toeval?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:49

DAt moet wel. eigenlijk zouden ze dit nog eens moeten onderzoeken en grootschaliger. Ik geloof dat ze dat in Texas zouden kunnen doen, daar bestaat de doodstraf nog.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:54

Geen toeval, is mijn mening. De doodstraf maakt het voor een idioot misschien net even iets interessanter. Ook het zien/horen over het doden van iemand, zou een idioot op een idee kunnen brengen.

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 15:02

Ik neem geen criminelen in bescherming! Ik vind ook dat ze gestraft moeten worden, maar NIET met de doodstraf!
Er is bewezen dat het aantal misdaden NIET afneemt door invoering van de doodstraf. De doodstraf druist tegen de mensenrechten in:
Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (UVRM), Verenigde Naties (VN) 1948
Artikel 3: Ieder mens heeft een recht op leven, vrijheid en onschendbaarheid van zijn persoon.
Artikel 5: Niemand zal onderworpen worden aan folteringen, noch aan wrede, onmenselijke of onterende behandeling of straf.

En ja..ik weet ook dat een moordenaar daar ook geen rekening mee heeft gehouden, en mensen heeft vermoord, maar toch zijn wij niet gerechtigd ditzelfde bij hem te doen.
Bovendien roepen mensen vaak: Ja, maar hij doet het dadelijk nog een keer!!.. Zo werkt het helaas niet, je mag mensen niet veroordelen op wat ZOU KUNNEN GEBEUREN MOGELIJK, mensen kunnen alleen veroordeeld worden op wat ze gedaan hebben..zo werkt dat nu eenmaal in het rechtsysteem..
Bovendien zijn de doodstraffen onmenselijk (en ja..nu gaat iemand weer zeggen: moordenaars zijn ook onmenselijk bla bla)..

Ik vind van de volgende methodes er geen een 'pijnloos' zoals ze wel eens genoemd worden..

Ophangen: Door middel van een touw om de nek wordt een persoon opgehangen. Verstikking of een gebroken nek is hierbij de uiteindelijke doodsoorzaak. Bizar feit: Niet iedereen sterft bij ophanging, daarom worden sommige veroordeelden twee of meer keer opgehangen.

Fusilleren: Een vuurpeloton schiet een (geblinddoekt) persoon dood. In China gebruikt men geen vuurpeloton, maar schiet men de veroordeelde in het achterhoofd: het zogenoemde nekschot.

Stenigen: In een aantal islamitische landen met een shari’a wetgeving worden misdadigers van seksuele delicten en buitenechtelijke relaties tot hun middel in de grond ingegraven en vervolgens gestenigd

Onthoofden: In Frankrijk werd tussen 1792 en 1981 de guillotine gebruikt. Daarna werd de doodstraf daar afgeschaft. In andere landen worden ook vandaag de dag nog misdadigers onthoofd met behulp van een zwaard of bijl. In Saoedi-Arabië worden zowel ‘moordenaars’ als gewone misdadigers onthoofd.

Elektrocutie: De veroordeelde wordt op een speciale stoel vastgebonden en door middel van 2000 volt gedood. De VS introduceerde dit middel op 6 augustus 1890.
Vanonder de stoel komt een giftig gas vrij waardoor de veroordeelde een gruwelijke dood sterft.

Injectie: De dodelijke injectie verloopt via drie fasen. In de eerste fase wordt de veroordeelde verdoofd, in de tweede fase verlamd en tenslotte komt het hart stil te staan.

En neej..die injectie is niet mensvriendelijk.. de eerste persoon die hiermee gedood werd, Manuel Martínez Coronado , deed er 18 minuten over om te sterven, terwijl hem gezegd was, dat het hooguit 30 seconden zou duren..

Bovendien zijn er al genoeg mensen vrijgelaten die onschuldig bleken te zijn achteraf..en zijn er ook al mensen geëxecuteerd die onschuldig bleken te zijn..HEEL erg dus!

Ook treft de doodstraf vaak mensen uit de zwakkere bevolkingsgroepen. Zeker in landen waar veel corruptie heerst, is het voor rijke en machtige personen veel gemakkelijker om een lichte straf te krijgen voor een misdrijf of om zelfs hun straf te ontlopen. Verder hebben arme mensen geen geld om een goede advocaat in te huren. Ook racisme speelt een rol. Bijvoorbeeld in de VS. Er worden jaarlijks ongeveer evenveel blanken als zwarten vermoord, toch is 82% van de geëxecuteerden veroordeeld voor de moord op een blanke.

En nu gaat er vast weer iemand zeggen: ja, maar mensen als Hitler, en Dutroux..of hoe die gast heet... die verdienen wel de doodstraf..Hebben sommige mensen zoals Hitler, Dutroux en Milosevic hun mensenrechten niet verspeeld?
Mensenrechten zijn niet bedoeld als een beloning voor goed gedrag. Het zijn rechten die ieder mens heeft. Dat is de kerngedachte van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Waar leg je de grens tussen ‘erg’ en ‘heel erg’ en wie bepaalt dat?
Wanneer je stelt dat mensen zoals Hitler en Milosevic geen recht op mensenrechten hebben, dan ga je uit van de gedachte dat sommige mensen minder waard zijn en dat mensenrechten voorrechten zijn. Beide gedachten zijn juist hetgeen waartegen de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens zich verzet.

En wat vinden jullie dan van minderjarigen die de doodstraf krijgen?? Is dat ook goed soms?? En zeg niet: maar dat mag niet, dat gebeurt niet... want dat gebeurt wel.. Die kids zitten dan in de dodencel, soms op hun 13e al.. maar worden dan pas geëxecuteerd op hun 18e, want dat mag dan weer wel..
Ook blijkt dat de mensen die veroordeeld worden voor doodstraf vaak zelf een moeilijke jeugd hebben gehad, in de meeste gevallen groeiden de daders op in een ontwricht gezin, werden zelf misbruikt als kind, en hadden geen stabiele jeugd.

En NEE, ik wil criminelen helemaal geen hand boven het hoofd houden, ze verdienen zeker een zware straf, en wat dat kan zijn, verschilt per dader en misdrijf, maar ik ben zeker TEGEN de doodstraf!!

Zo..ik heb gesproken...AMEN

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 15:13

dus om een mens te zijn hoef je alleen maar als mens geboren te worden maar je niet als zodanig te gedragen? hm.