Waarom maar met 1 persoon seks, als je getrouwd bent?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Waarom maar met 1 persoon seks, als je getrouwd bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:38

nicci88 schreef:
wat ik niet begrijp in dti topic is: TS vraagt waarom maar sex met 1 iemand als je getrouwd bent? toch?

en dan begint iedereen in één keer over vreemdgaan. het hoeft toch niet altijd over vreemdgaan te gaan. je kunt ook met je partner 'afgesproken' hebben om een open relatie te hebben.

(niet dat ik dit heb) maar ik vond het nog al vreemd dat er zoveel gelijk over vreemdgaan gingen praten

Seks met een ander = voor mij vreemdgaan.

@Evita_: Okee. Dan zijn we het eens Knipoog

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:39

ik denk dat sex gewoon sex is niks speciaal maar wij mensen hebben het speciaal gemaakt.
Gevoelens etc
En ja natuurlijk is dat ook zo,maar als je er even recht voor staat stelt het eigenlijk niks voor.
Maar ik geloof ook niet in dat het alleen over voortplanting kan gaan waarom hebben vrouwen dan een clitoris?
En wij zijn niet de enige die sex hebben puur omdat we het lekker vinden,dolfijnen doen dat ook.
Ik denk dat de minder intiligenten dieren eht puur doen uit voortplanting.
maar er gevoel bij halen is wat anders,wij hebben het zelf een titel geveven dat het intiem is en je het maar met 1 partner mag doen.
Ik denk dat het een beetje een doorgedraaide hersenspinsel van ons de mens is.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:40

nicci88 schreef:
wat ik niet begrijp in dti topic is: TS vraagt waarom maar sex met 1 iemand als je getrouwd bent? toch?

en dan begint iedereen in één keer over vreemdgaan. het hoeft toch niet altijd over vreemdgaan te gaan. je kunt ook met je partner 'afgesproken' hebben om een open relatie te hebben.

(niet dat ik dit heb) maar ik vond het nog al vreemd dat er zoveel gelijk over vreemdgaan gingen praten

Dat probeer ik de hele tijd dus te zeggen.
Voor sommige die de afspraak hebben met hun partner dat ze alleen maar seks mogen hebben met de partner is het vreemdgaan.

Voor stellen die hebben afgesproken dat het mag binnen hun relatie niet. Ik ben wel benieuwd of hier iemand is die een 'open' relatie heeft en die er voor uit wil komen. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn man en ik de laatste tijd veel gesprekken over dit onderwerp hebben. Nog geen conclusie.

Voor de meeste mensen is het nog steeds 'normaal' om monogaam te zijn. Toch merk ik om mij heen dat niet alles is wat het lijkt...is er een verandering in relaties op komst?

Ik heb geen oordeel, vraag het me enkel af.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:44

ik heb er ook gesprekken over gehad, maar dan krijg ik als antwoord: dan vlieg je van 5 hoog naar beneden!

hahaha we wonen in een flat dus dat zal ik maar niet doen Knipoog

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:45

nicci88 schreef:
ik heb er ook gesprekken over gehad, maar dan krijg ik als antwoord: dan vlieg je van 5 hoog naar beneden!

hahaha we wonen in een flat dus dat zal ik maar niet doen Knipoog

Wat als hij niet wil, en jij wel..hoe ga je dan met je relatie om? Pas je je aan, aan je partner of doe je het dan juist stiekem? Dat zie ik nu veel om mij heen....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:46

ik ben misschien bedeeld met wat minder hormonen,
maar ik heb alleen zin in sex met degene waar ik verliefd op ben of van houd.
als ik een lekkere man zie lopen, of praat met een mooie man, denk ik aan vanalles behalve aan sex.
bij mannen is dit helaas anders.
door de hormonen hebben de mannen gemiddeld vaker en meer zin in sex dan de meeste vrouwen.

ik ben voor monogamie.
het zal wel ooit ergens anders naar toe gaan op deze wereld,
aids zal zich nog meer gaan verspreiden dan Knipoog

het word allemaal te makkelijk gemaakt.
partnerruil kan in veel uitgaansgelegenheden, zo zitten er zelfs in de dorpjes zulke tentjes

mijn manier van leven is het niet
bah , nee als ik een vriend heb, dan blijft ie met zijn poten van andere vrouwen af.
ik sta best open voor fantasieen, maar pas als je elkaar volledig vertrouwt en goede afspraken maakt, maar dan nog zou t bij mij niet ver hoeven te gaan Misselijk

als ik een vriend heb, dan geef ik hem wel wat testosteronremmers door zijn voeier Huilen van het lachen

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:47

evita_ schreef:
nicci88 schreef:

Dat probeer ik de hele tijd dus te zeggen.
Voor sommige die de afspraak hebben met hun partner dat ze alleen maar seks mogen hebben met de partner is het vreemdgaan.

Voor stellen die hebben afgesproken dat het mag binnen hun relatie niet. Ik ben wel benieuwd of hier iemand is die een 'open' relatie heeft en die er voor uit wil komen. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn man en ik de laatste tijd veel gesprekken over dit onderwerp hebben. Nog geen conclusie.

Voor de meeste mensen is het nog steeds 'normaal' om monogaam te zijn. Toch merk ik om mij heen dat niet alles is wat het lijkt...is er een verandering in relaties op komst?

Ik heb geen oordeel, vraag het me enkel af.

goed punt wat je daar hebt.
Ik heb zelf geen open relatie hoef ik ook niet.
maar natuurlijk is het spannend om er over te fantaseren daar is niks mis mee.
Verder ben ik niet jalourz en kan mijn man erg ver gaan bij andere maar ik weet en hij ook waar de grens ligt,maar dit alleen als prutsmuts.
Naar bed gaan is anders en er een stiekem leven op naar houden is anders,dat is iemand bedriegen en leugens ophangen,dat pikt niemand.
Maar een open relatie is anders je weet het van elkaar.
Ik snap best dat mensen dat doen.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:47

nee ik pas mij wel aan. omdat ik dat persoonlijk gewoon niet zou kunnen. want ik weet hoeveel pijn ik hem daarmee zou doen en dat kan ik niet aanzien.

ik zeg altijd maar een relatie een geven en nemen. je moet je beide aanpassen wil je een goede relatie hebben. en dat is niet altijd makkelijk en het klinkt cliché, maar zo is het wel

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:48

evita_ schreef:

een mens monogaam? dat denk ik niet...(weet ik wel zeker)
maar ik vind het wel een fijne gedachte om dat te willen zijn!
en verandering in relaties? ik denk het niet, meer openheid erover dat wel.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:55

Zelf ben ik van mening dat er een groot verschil is tussen "houden van" en alles wat erbij hoort engewoon "sex".

Heb een relatie gehad van ruim 6 jaar met iemand waar ik veel van hield.
Uiteindelijk heb ik daarvan 3 jaar "sex" gehad met mijn hoefsmid.
Daar hield ik ook niet van. Natuurlijk geef je om elkaar maar anders dan degene met wie je je leven deelt. Mijn ex wist hier ook vanaf.
De relatie is inmiddels over maar dat had niets hiermee te maken.

Daarna 3 jaar een relatie met een andere man gehad. Die wist van mijn vorige relatie en de rest en wilde dit perse niet.
Heb voor hem gekozen en mijn hoefsmid niet meer op die manier ontmoet.Deze relatie is inmiddels ook over maar ging ook niet hierom mis...

Ik zelf vind monogaam zijn niet bij mij horen.
Ik ga ook geen vaste relatie meer aan met iemand...

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:57

ja ik ben het wel een beetje met ElCamino eens, maar ik denk dat het ook aan je verleden ligt. ik heb een vrij rumoerig verleden gehad (ik ga er verder niet op in, in dit topic) maar dit heeft mijn leven op liefdesgebied ook beinvloed

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:58

simpel gezegd: met je partner maak je bepaalde afspraken in je relatie (wel of niet seks met anderen) en als de ander zich daar opeens niet aan houdt, heeft ie geen respect voor jou. En hoe kan je elkaar dan vertrouwen?
Een goed voorbeeld van niet aan de samen gemaakte afspraak houden is vreemdgaan. (dit neem ik ook even als voorbeeld omdat dit een afspraak is wat ik en mijn partner samen hierover hebben gemaakt 'dit doen wij niet, wij zijn trouw aan elkaar')
Wat ik vooral het ergste vind van vreemdgaan is, dat je partner je niet wilt toevertrouwen hoe hij zich voelt of welke behoeftes hij heeft. Met andere woorden: ik vind het ergste aan vreemdgaan dat mijn partner dit stiekem doet en niet van te voren aan mij aangeeft dat hij behoefte heeft om met iemand anders seks te hebben, alleen voor het lichamelijk genot of zelfs door verliefdheid op een ander. Zou hij dit aan mij vertellen dan kan je er samen over praten en tot een oplossing komen dat voor beide reeel is. Dit laatste zal het vertrouwen in elkaar niet kapot maken, omdat je weet wat je aan elkaar hebt in dit soort moeilijke periodes, want moeilijk zal het wel zijn...
Als het vertrouwen eenmaal weg is door vreemdgaan in een relatie, duurt het ontzettend lang voordat dit weer goed komt en bij velen komt dit nooit meer goed en zal de relatie stuk lopen.
Waarom dit soort dingen zo heftige emoties geeft is omdat het met 'jezelf blootgeven' te maken heeft, letterlijk maar vooral ook figuurlijk, vandaar...

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:01

ja idd Mea, het gaat om vertrouwen wat je in een relatie moet kunnen hebben.

als mijn vriend zei van, ja ik wil een keertje met iemand anders vrijen. tuurlijk is ff balen. dan praat je even waarom hij dat wil, maar het is beter dan dat stiekeme gedoe.

maar idd wij hebben erover gepraat, hij wil het niet hebben, dan gebeurd het ook niet

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:04

Het zal aan je verleden liggen, en aan de relaties om je heen waar je een (goed of slecht) voorbeeld aan hebt genomen. En aan je hormonen, of je drive..

Ik ben het ook wel eens met Elcamino. Ik kan me voorstellen dat ik ook zoiets zou kunnen afspreken. En zo niet, dan pas ik mij aan. Want dat vind ik wel, in een relatie moet je je altijd aanpassen aan degene die zich ergens het minst prettigst bij voelt.

Ik heb in dit topic van iemand gelezen dat het toegeven aan je lusten zwak zou zijn. Maar toegeven aan bepaalde lusten binnen afspraken in je relatie heeft toch niks te maken met zwak zijn. Of als een kip zonder kop rondsletten?

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:16

Uiteindelijk bepalen jij en je partner de regels in jullie relatie, en iedereen heeft hier een andere mening over.
Natuurlijk is het in de meeste gevallen zo dat jij en je partner afspreken dat je alleen met elkaar sex hebt en met niemand anders, maar er zijn ook open relaties waarin het heel 'gewoon' is om met andere mannen/vrouwen buiten je relatie om te gaan op welke manier dan ook.

Uit de vraag van TS blijkt dat ze twijfelt aan monogamiteit, het is aan jou wat je er (later) mee doet.

En sinds wanneer is sex de basis van vertrouwen en je relatie? dat hangt toch af van wat jij en je partner hebben afgesproken?
Wanneer jullie gaan voor monogamiteit, dan beschaam je inderdaad het vertrouwen van je partner wanneer je sex hebt met iemand anders, maar nogmaals: als je een open relatie hebt ligt dit allemaal heel anders. Lachen

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:18

ik ben erg jaloers aangelegd dus zou het gelijk uitmaken alsmijn vriend vreemdgaat ookal is het nog al1 maar zoenen dat kan ik niet hebben en mijn vriend is iemand die zoend met meisjes waar hij verliefd op is dus dan heeft hij er gevoelens bij end at kan ik niet hebben dus als ik met hem zou trouwen moet hij niet met een ander naar bed gaan! en ook niet zoenen! hij kan het ook neit hebben als ik dat doe we hebben hier afspraken over waar we ons tot nu toe aan houden!! en ik vin dat we dat moeten blijven doen hou je dan wel echt van elkaar als je met een ander naar bed gaat ik vin van niet!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:33

Poeh, ik weet het niet. Vrije ralaties zijn er niet zo heel erg veel en als je vreemdgaat zul je dat hier in een forum niet kenbaar maken toch??

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:38

iepsel schreef:
Poeh, ik weet het niet. Vrije ralaties zijn er niet zo heel erg veel en als je vreemdgaat zul je dat hier in een forum niet kenbaar maken toch??

die zijn er meer dan jij denkt Knipoog

en het lijkt me zowiezo niet zo heel slim om je hele prive leven op een forum te gooien.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:40

Dat is ook ongeveer wat ik bedoel;)

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:44

dan zijn we het daar over eens Haha!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:14

Tinkerloos schreef:
Qimm schreef:
Ik snap wel wat ze bedoelde. Jij zegt dat wanneer jouw man seks heeft met een ander je vertrouwen weg is. Kort door de bocht is dan inderdaad seks de basis van je vertrouwen en dus de basis van je relatie.

HUH?
Nee joh,zo zie ik dat toch niet hoor.
Ik heb een afspraak met mijn man,dat hij niet gaat sexen met andere vrouwen,en ik met andere mannen.
Als een van ons dat wel doet,dan beschaam je dus het vertrouwen.
Ik zou het ook niet pikken als hij verzwijgt een auto gekocht te hebben van ons huishoudgeld,
en dat we dan enrstig in de problemen komen en zonder geld komen of wat..
Dan zou ik hem denk ik ook de deur wijzen.
Maar dan is geld toch niet de basis van vertrouwen?

Het vertrouwen in elkaar,dat je eerlijk bent tegen elkaar is de basis van vertrouwen.
Als hij zegt niet met anderen te sexen maar het wel doet,dan heeft ie gelogen,en je vertouwen beschaamd.
Als hij liegt over zijn uitgaven,gokverslaving,of what ever,dan vertrouwd hij jou niet,en als je erachter komt vertrouw je hem ook niet meer.

Beetje simpel om te zeggen dat sex de basis voor je relatie is dan.

Nee nee, ik zeg ook niet dat ik dat zo zie, maar zo interpreteerde ik die post van Evita.