Veel chronisch zieke bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Veel chronisch zieke bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:26

Daar heb je idd gelijk in Holly
En al leggen we het 100 keer uit..veel mensen zullen het nooit begrijpen.
Of ze het niet willen of echt niet kunnen daar ben ik nog steeds niet achter....

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:28

sorry kom er net achter dat jij dit topic niet gestart bent Bloos

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:29

Mijn doel? Ik heb het topic niet geopend. Knipoog
Er werd gevraag waarom iemand die ziek is wel kan bokken of paardrijden. Ik gaf daar simpelweg mijn uitleg op.
Vind ik namelijk echt niet erg hoor, zo'n vraag.
Wat ik dan wel storend vind is dat sommige hier hun halve hebben en houden op tafel leggen en je dan blijkbaar nog steeds tegen een muur zit te praten.

Was de vraag dan gesteld omdat er niets beters te doen was, of omdat je echt interesse hebt iets meer erover te weten?
Laatst bijgewerkt door holly op 09-10-07 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:30

runningkawa schreef:
Daar heb je idd gelijk in Holly
En al leggen we het 100 keer uit..veel mensen zullen het nooit begrijpen.
Of ze het niet willen of echt niet kunnen daar ben ik nog steeds niet achter....

Komt ook wel omdat iedereen wel iemand kent die wat makkelijker ziek meld dan jij zelf zou doen, denk ik.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:35

holly schreef:
Mijn doel? Ik heb het topic niet geopend. Knipoog
Er werd gevraag waarom iemand die ziek is wel kan bokken of paardrijden. Ik gaf daar simpelweg mijn uitleg op.
Vind ik namelijk echt niet erg hoor, zo'n vraag.
Wat ik dan wel storend vind is dat sommige hier hun halve hebben en houden op tafel leggen en je dan blijkbaar nog steeds tegen een muur zit te praten.

daar kwam ik al achter idd Bloos

maar idd daar sla je de spijker op de kop je ziet het niet dus is het ongeloof waardig

neem bv gogelen als kind geloof je dat het zo is dat iemand echt kan toveren maar namate je ouder word weet je dat het niet echt is omdat je het je is laten zien hoe de truuk werkt
iemand die niet een been of uiterlijk ledsel heeft en dus daad werkelijk niet kan laten zien wat je mankeerd geloof je niet omdat je op je eingen instinct af gaat

is een beetje krom neer gezet geloof ik maar ik hoop dat het begrepen word Knipoog

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:36

tja velen met mij zullen zich wel aangevallen voelen. merk dit ook in mijn omgeving. pas toen ik fysiek hard achteruit ging door niet eten (ben in 2 maanden 10 kg afgevallen) gingen er bij mensen een lichtje branden. ik had echt nog liever van alles en nog wat gebroken dan deze ernstige depressie.
op moment wil ik wel gaan werken, maar ik wordt tegengehouden omdat ik dan mijn eigen herstel in de weg sta. ik wil werken mede door onbegrip van mensen en ik wil gewoon zo graag NORMAAL zijn

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:36

holly schreef:
Was de vraag dan gesteld omdat er niets beters te doen was, of omdat je echt interesse hebt iets meer erover te weten?

vraag je dat aan mij ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:37

Klopt SW
Maar er zijn dus ook een hoop chronisch zieken die maar door buffelen..veel langer dan sommige gezonde mensen...

Ik ben het er mee eens dat sommige mensen echt een schop onder de kont nodig hebben..ook al is het maar om erachter te komen of je er dan echt niet doorheen komt.

Maar ik kan alleen voor mezelf spreken, maar weet dat mijn doorzetttingsvermogen erg groot is..mijn arbeids ethos is dit jaar nog als te hoog te boek gegaan....word je lijf niet beter van...en als ik dan hoor ff jezelf onder je kont schoppen...dan moet ik op letten niet heel wost te worden...doe dat dagelijks....al jaren....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:39

runningkawa schreef:
Klopt SW
Maar er zijn dus ook een hoop chronisch zieken die maar door buffelen..veel langer dan sommige gezonde mensen...

Dat weet ik wel zeker ja!

voor mij ook niet gezond geweest, zie ik nu.....

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:41

Nee hoor Rommulus, vraag die ik gewoon hardop stelde.

Je moet mijn vriend af en toe horen idd RK.
Haal eens even adem, zit nou eens stil, heb toch niet altijd zo'n haast, doe dan ook eens kalm aan, ga dan even bijslapen enz.

Welnee, waarom, geen tijd voor Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:41

wat ook vaak is ..
je gaat juist extra door , je wilt het zelf niet zien of niet dat het door anderen gezien word , iig niet zielig gevonden worden
JE WILT ook graag gewoon doorgaan zoals ieder ander zou moeten kunnen maar je pakt je zelf ermee
en als je dan een keer rekening houd met je eigen lijf is het weer niet goed want je kan toch meer ..
gewoon doorgaan heeft bij mij iig veel mee ellende dan vreugde opgeleverd en denk
bij velen ..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:42

nickyu schreef:
wat ook vaak is ..
je gaat juist extra door , je wilt het zelf niet zien of niet dat het door anderen gezien word , iig niet zielig gevonden worden
JE WILT ook graag gewoon doorgaan zoals ieder ander zou moeten kunnen maar je pakt je zelf ermee
en als je dan een keer rekening houd met je eigen lijf is het weer niet goed want je kan toch meer ..
gewoon doorgaan heeft bij mij iig veel mee ellende dan vreugde opgeleverd en denk
bij velen ..

heel herkenbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:42

idd..zo werkte het bij mij wel
Je wilt toch niet minder zijn dan een ander?
Minder kunnen dan een ander?
Wie wil nu minder zijn?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:45

Ik weet niet hoe het voor jullie is, maar mij kan het een worst zijn wat een ander denkt hoor.
Omdat ik ook gewoon doordoe, en dat lijkt dus op het zelfde doen als een gezond persoon, valt het ook niet eens op dat ik wat mankeer. Een ander niet, maar mezelf inmiddels ook niet meer.

tamary

Paard als therapeut geld voor mij ook. (jammer dat Agis hem niet wil vergoeden).
Zonder Bayo zou ik mentaal veel erger in de put zitten. Al mag ik nu niet meer rijden van mijzelf, Bayo is een beetje heet van het op de paddock staan en ik wordt dan onredelijk. Ben vandaag dus maar afgestapt en heb moeten wachten voordat ik weer rustig genoeg was om verder te kunnen rijden (en dat deed ik eigenlijk al veel te laat).
Komende tijd gaat hij dus maar weer naast de fiets, dan kan hij bewegen en ik kan meer hebben. Probleem dan is alleen dat mijn schouders dat niet zo leuk vinden (RSI).

Ik ben in februari na ruim een jaar fysio, acupunctuur/NAET de ziektewet in gegaan met RSI in beide schouders. Maand later kwam daar een ongeluk bovenop. Wat er gebeurd is weet ik niet, maar ik werd de volgende dag wakker in het ziekenhuis. Bleek een forse hersenkneuzing (= klap was zo hard dat er meerdere hersenbloedingen zijn ontstaan) en een schedelbasisfractuur te hebben. In eerste instantie leek het goed te gaan, maar kleine 2 maanden geleden ging het geheel fout. Terug naar de neuroloog, die duidelijk maakte dat de hersenkneuzing ernstiger was dan ik had begrepen. Problemen kunnen nog wel een jaar duren en ook permanent blijken.
Omdat ik dat tot dan toe niet goed door had ben ik fors tegen mijn grenzen aangelopen. Ik had tijdens het eerste herstel wat reserves weten op te bouwen en was zelfs weer met reïntegratie bezig. Ondertussen zijn er nog een paar mogelijke problemen aan het licht gekomen via mensen om mij heen, dus ben ik nu daarvoor bezig om weer het medische circus in te gaan. De stress die al die toestanden geeft, samen met een ontslag (reorganisatie en ivm RSI niet meer bij mijn baas kunnen werken) maakt dat ik inmiddels op punt van instorten sta.
Zou ik alleen maar thuis gaan zitten echter mag ik per direct aan de pillen, omdat ik dan mezelf de put in klets.
Laatst bijgewerkt door tamary op 09-10-07 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

waardoor je dus eerder en verder over je grenzen gaat
en uiteindelijk slechts je zelf er mee pakt

+ e rewacties ja maar gisteren ..
JA Boos! door gisteren heb ik nu 3 dagen extra last .. en zegt mijn geest 'doe ff dat"en zegt mijn lijf
"doe het lekker zelf " Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:46

holly schreef:
Ik weet niet hoe het voor jullie is, maar mij kan het een worst zijn wat een ander denkt hoor.
Omdat ik ook gewoon doordoe, en dat lijkt dus op het zelfde doen als een gezond persoon, valt het ook niet eens op dat ik wat mankeer. Een ander niet, maar mezelf inmiddels ook niet meer.

Mij valt het zelf helaas wel op...dagelijks
smorgens denk ik, ga dit doen, dat doen...maar kom nog niet tot de helft van mijn lijstje....
En dan heb ik het nog over goede dagen....

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:47

idd de helft is al leuk ..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:48

runningkawa schreef:
Mij valt het zelf helaas wel op...dagelijks
smorgens denk ik, ga dit doen, dat doen...maar kom nog niet tot de helft van mijn lijstje....
En dan heb ik het nog over goede dagen....

ohh, zó herkenbaar No Cheer

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:51

Maar ben dan ook tevreden met de helft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:54

maar dat lijstje wat ik in mijn kop heb is nog niet eens een vierde van wat ik vroeger deed...en daar haal ik dan niet eens de helft meer van Verdrietig

Nee..ik heb echt dagen dat ik daar niet mee om kan gaan...dan ben ik echt heel erg boos.... Boos!
Zeker als mensen dan ook nog zo lomp kunnen zijn....

Gelukkig ga ik het langzaam aan steeds beter accepteren...met beetjes

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:59

okee komt de "ja maar"
de helft is dus brood klaar maken kleine naar school , voeren , mailtjes antwoorden ,

daar komen ze hoor de jamaar de kabouters doen het niet ..
dan komen de keuzes :
mesten , stofzuigen of afwassen het weg ruimen is weer een ander verhaal
of 15 minuten op paard stappen
onderhoud huis of buitenboel ??????? douche .. katten ontvlooien ..
met koter op visite bij jarige buuf of vriend of familie ..
administratie .. ramen lappen ..nou ja iig 1 raam dan ...

met beetje geluk lukken er 2 dingen beetje pech geen van eerder genoemden ..

kleine annekdote ..kwam laatst ergens
waar men aan mij vroeg hoe het met mij ging en ik antwoorde met
"ja wel goed" waarop die persoon zei "ja ..jeetje dat zegt die kleine ook altijd als ik vraag hoe het met jou gaat
zoals laatst antwoorde hij op de vraag "hoe gaat het met je moeder? "met
ja wel goed hoor ze ligt in het ziekenhuis ..
en dan zijn er nog mensen die denken dat negatieviteit mijn dagelijkse leven is Clown Sigaar
en weigeren te geloven dat ik positief ingesteld en Cool

ach met die mensen geef ik op ! ze denken maar wat ze denken willen Knipoog
bij zsommige anderen doet het soms zeer en als iemnd zegt
jij kan paardrijden en dus werken .. men .. wou dat het zo was

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:59

Ik heb een tijdje een coach gehad van het werk. Hij heeft me geleerd dat ik best boos mag zijn als er geen rekening met mijn beperkingen wordt gehouden. Ik kan bijvoorbeeld niet zomaar van 8 's morgens werken en dan 's avonds nog een groep mensen hebben voor inspraak. Ik moet dan eerst even slapen en mijn spieren weer uit de kreukels zien te krijgen. Eigenlijk hield niemand er rekening mee. Ik wil zo normaal mogelijk zijn dus ik zei niets en langzaamaan stortte ik in en kon niets meer. Nu kom ik wel voor mezelf op. En ik vertel hoe boos en vooral gefrustreerd ik ben dat ik vroeger gewone dingen niet meer kan. Een stal uitmesten.. kan hoor.. moet ik een half uur rusten. Vroeger deed ik er twintig na schooltijd.

Paard uitbrengen op wedstrijd. Kan ook. Ik win nog strikjes ook. Maar de dag erna moet ik dan niets afspreken. Dan moet ik het bezuren. Ik kan daar boos over worden. Maar het irritante is vooral dat je zo moet plannen. Wat wil je.. en hoe verdeel je dat over de uren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:07

Wat een extra probleem is, en dat is maatschappelijk volgens mij, is dat je vrijwel overal geacht wordt om meer te doen dan past. Of het nou werk of studie of bestuur of wat dan ook is: er zijn stelselmatig te veel taken en te weinig mensen, vooral als je ze goed wilt doen. Wat inhoudt dat je elke keer extra's overhoudt die uit iemands reserve moeten komen. En ja, dan is het heel begrijpelijk dat daar wrevel over ontstaat. En dat geldt echt niet alleen voor mensen met een chronische ziekte, maar ook voor ouders (die niet hun kinderen even een uur later van school kunnen halen) en evengoed voor de energieke, alleenstaande mensen met superveel mogelijkheden die steeds de sjaak zijn om het op te knappen.

Als dat fundamenteel zou veranderen, en mensen inderdaad kunnen doen wat ze kunnen maar niet steeds meer dan dat, denk ik dat je heel wat meer mensen kunt opnemen in het arbeidsproces.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:12

Helemaal met je eens shadow Ja
Dat is idd voor iedereen een keer teveel...toch wordt dat wel bijna overal van mensen verwacht.

In Nl zijn we gek, vind ik echt...veel mensen die dat ook beseffen op vakantie in een minder prestatie gericht land.
Dan heb je dagen nodig om je aan te passen aan het rustige ritme...de eerste dagen verslijten we de bevolking daar voor gek dat ze het goed keuren dat de bus 20 min later is...zonder klagen....
Maar wie is er nu gek?