Vriendje is aangeklaagt..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Re: Vriendje is aangeklaagt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:50

Bienotje schreef:
Als alles eerlijk gezegd alleen maar gevoelens spuien is, waarop niet gereageerd mag worden kan ze het misschien beter in een persoonlijk en afgesloten dagboek zetten.

Nadeel van openbare fora en verhalen is dat iedereen meeleest en mag reageren. Dus ook de minder gewenste reacties horen hier imo gewoon geplaatst kunenn worden (mits ze niet veroordelend zijn, maar vermoedens mogen lijkt mij eerlijk uitgesproken worden).

Ik vind het in ieder geval maar een ontzettend raar/ bizar verhaal. En eerlijk gezegd denk ik dat TS er in zoverre buiten staat dat ze er te weinig zicht op heeft hoe alles in elkaar steekt.

AMEN Lachen

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:00

Hier ben ik het absoluut mee eens. Maar ik wil ook even zeggen. Wij mogen geen reactie's geven waar de TS misschien niet op zit te wachten, maar zij mag dat wel? Als we maar iets verkeerd zeggen worden we meteen aangevallen over dat we maar moeten lezen en niet denken dat we alles weten en blablabla. Als je niet van dit soort reactie's wil krijgen. Moet je het inderdaad n iet op bokt zetten waar je dit soort reactie's kan verwachten van mensen die alleen maar hun mening willen geven.

Maar even tussendoor; ik vind het nog steeds een erg nare situatie voor jou en je vriend. En hoop dat er snel opheldering komt.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 23:15

hmmz volgens mij hebben der heel veel een verkeerd vak gekoze Clown ze weten het zo mooi te vertellen .maar volgens mij moeten we het maar aan de politie overlaten Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 23:30

Of het juiste vak en weten ze waarover ze spreken,
hoop dat ts vlug duidelijkheid krijgt Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:57

TS, vandaag zit je vriend de maximale 3 dagen vast voor verhoor toch?
Dus vandaag weet je of hij voorgeleid wordt of vanavond lekker thuis mag slapen..
Succes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:03

Ik hoop voor TS dat haar vriend vandaag naar huis mag, maar mag hij het niet, dan zou ik hem willen adviseren een advocaat in de arm te nemen (of heeft ie dat al?) en zou ik TS toch voorzichtig willen zeggen rekening te houden met de ergere mogelijkheden, gewoon preventief zeg maar.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:06

Cayenne schreef:
Ik hoop voor TS dat haar vriend vandaag naar huis mag, maar mag hij het niet, dan zou ik hem willen adviseren een advocaat in de arm te nemen (of heeft ie dat al?) en zou ik TS toch voorzichtig willen zeggen rekening te houden met de ergere mogelijkheden, gewoon preventief zeg maar.

Ik ben daar helemaal mee eens, hoop dat het goed komt.
En je neefje hulp krijgt die hij nodig heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:12

Natuurlijk kan ze negatieve reactie's verwachten,en zullen er mensen denken dat haar vriend het gedaan heeft.Maar je kan iets op een rustige manier brengen ook.Al ken ik de Ts'er helmaal niet zelfs op bokt is ze me nog niet op gevallen.Vind ik dat er wel lelijk op haar gereageerd word.Ook met het uitpluizen van haar berichten wat ze ooit over haar vriend gezegd heeft.

Buiten dat,denk ik ook gelijk aan zaken waar bij mensen onterecht veroordeeld zijn.Oké ooit komt het wel uit dat je onschuldig bent,maar helaas is je naam al bedoezeld en heb jij je portie ellende al gehad.

Ik weet niet of iemand dat topic kan herinneren van een poosje terug?Was een programma van documentaire,een meisje wat in een tehuis zat en ook haar vader valselijk beschuldigd heeft van incest om dat ze de zin niet had gehad.Hoe oud was het kind?een jaar of negen?

in Frankrijk heeft een meisje een boek geschreven 'Ik heb gelogen van Virginie Madeira.Haar vader heeft 6 jaar in de cel gezeten voor incest.Ze had dat verzonnen om intresant te zijn op school,ze was nog al een grijs muisje en viel niet op .Door dit verzonnen te hebben stond ze ineens in de belangstelling.

Er zijn nogwel een tal van zaken te bedenken ,ook in nederland, waar mensen gewoon voor niks vast hebben gezeten.
Dus ik ben altijd zeer voorzichtig in met mijn oordeel klaar staan als ik zelf de waarheid niet weet.Je kan denken ,gissen meer niet.

Ik hoop voor de Tser dat haar vriend straks thuis is en dat het een storm in een glas water blijkt te zijn.Mocht hij het wel gedaan hebben kan je de Ts'er alleen maar sterkte wensen met het verwerken daar van.Want dat zal ook niet mee vallen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:29

Ja maar als je zo gaat denken, vind ik dat een negatieve evolutie in de gang van zaken.
Waarom niet neutraal zijn, en dan kijken hoe het gaat. Hoe kan je op bokt nu zeggen, van omg dat die onschuldig in de cel zit.
Kunnen we niet, evenals ik al in het begin gezegd had dat ts moet opletten met mensen aan te wijzen.

Je kan niet zeggen, die is schuldig evenals roepen onschuldig Lachen maar als je roept onschuldig is er niets aan de hand, maar als je roept er is altijd kans ben je een boeman. En als je dan nog ingaat op het verhaal van ts, dat verkrachting meer is dan wat ze vermoed, ben je nog erger. Zo een dingen zijn moeilijk te begrijpen, heel het justitiesysteem. Is het dan niet juist beter om uit te leggen hoe het gaat dat ts er meer inzicht van krijgt, zo denk ik er toch over

Maar zoals ik al zij veel sterkte nog

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:46

Ik denk dat TS heel onzeker is over de situatie en een ruggesteuntje wil. Liefst zou ik zeggen: sterkte meid en wat rot van die valse beschuldiging, maar dat kan niet. Haar vriend zit niet voor niets nog vast; als de zaken duidelijk hadden geweest, liep hij al vrij rond.
TS weet ook niets van de resultaten van de psychologische onderzoeken die er ongetwijfeld liggen. Ik zeg niet daarmee dat haar vriend schuldig is, maar het is toch iets om rekening mee te houden.
Ik ben het met ThePast03 eens dat als kinderen in hun vroege jeugd (en soms zijn het zelfs kinderen die als baby al misbruikt werden) seksueel misbruikt zijn er jaren overheen gaan voordat ze erachter komen dat dit niet normaal is. Voor hen hoort het er gewoon blij. Het gedrag van het neefje lijkt daarop wel te wijzen. Ik heb enorm medelijden met dit ventje die enorme schade heeft opgelopen. Ik hoop dat TS ook daaraan denkt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:36

Ik hoop dat TS al wat nieuws heeft!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:50

Ook ik ben erg benieuwd of er al meer bekend is...

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:11

Ik ben ook erg benieuwd!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:43

Meissie17 schreef:
Zolang hij ontkent kan de politie je niet maken.

poeh... was het maar zo!

Laat het duidelijk zijn dat ik dus geen "partij" kies voor wie dan ook, heb geen oordeel over wie schuldig of onschuldig is in deze situatie. Ik weet namelijk niks van dit specifieke geval en houd dat eigenlijk ook graag zo.

Alleen zijn zedenzaken ZOOOO moeilijk te doorgronden en de redenen van een aangifte kunnen alles zijn van een terechte aanklacht nav onzedelijk gedrag, tot een heel scala aan roepen om aandacht, wraak en wrok.... verzin een dwars straat.

Het zuivere feit dat dit jongetje een verhaal vertelt, is voor mij net zo veel bewijs van schuld of onschuld als het feit dat haar vriend ontkent. Het zegt namelijk nog steeds niks, totdat iemand in de achtergronden gaat pluizen en de feiten van fictie gaat scheiden.

Ik geef het je te doen. Ik ben blij dat ik het niet hoef.

Het enige wat ik met mijn berichten bedoelde was om ook een kritische tegennoot te plaatsen tegenover diegenen die maar al te gauw het "waar rook is, is vuur" principe aan houden. En natuurlijk om TS een enorm hart onder de riem te schuiven, want dit soort situaties gaan je niet in de koude kleren zitten.

En ik kan mij heel goed voorstellen dat ze een medium zoekt om haar emoties en gedachten kwijt te kunnen en te structureren. Het is nou eenmaal een onderwerp waar je niet makkelijk met jan en alleman over praat in deze maatschappij? Dan geeft internet toch een bepaalde anonimiteit, zelfs al weten enkelen wel wie je bent, maar die afweging zal ze zelf echt wel gemaakt hebben.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:28

en issie thuis??? of leees ik daar nu zo overheen?

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:46

Hoe gaat het nu?

De gemiddelde mens is niet zo bekend met rechtzaken, en dan schrik je je toch wel rot. En met haar vriend kan ze er op dit moment niet over praten. Met mensen in je omgeving mag je er ook niet teveel mee praten, ligt aan de ernst natuurlijk.
Maar het is allemaal heel verwarrend en iedereen oordeelt over haar hier, terwijl geen van hen in haar schoenen staat.
Van wie hier is de vriend aangeklaagd? Voor verkrachting, met dit verhaal erbij, deze omstandigheden. Iedere zaak is uniek, ieder mens is uniek, dus oordeel dan niet zo snel.
Soms begrijp je dingen dan verkeerd of helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 23:30

misschien kunnen sommige mensen ook rekening houden met de stress en emotie die dit met zich mee brengt! natuurlijk wil ze zulke dingen nu niet horen. ook al zou het waarheid kunnen zijn. ik snap haar reactie best wel hoor. Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 23:49

Omdat ze niet online is vandaag hoop ik voor haar dat ze druk is met haar vriendje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 07:29

Die zit toch in voorarrest?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 07:48

Maar die werd gister voorgeleid aan de Officier van Justitie. Misschien heeft die geen reden gezien om het vriendje langer vast te houden. Ja, zolang TS niets meldt weten we niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 07:55

Nou op een gegeven moment gaat het gerechtelijk vooronderzoek van start en wordt hij gehoord door de OvJ, dat zijn gewoon de spelregels, maar dat wil nog niet zeggen dat hij ook weer op vrije voeten is gesteld tot dat de zaak voor komt.

Je hebt 3 x 24 uur voorarrest en eventueel met verlenging, maar dan moet er een verhoor komen door de OvJ die de zaak gaat beoordelen of het tot een rechtzaak komt of geseponeerd.

Dus we horen het wel.

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:05

Ik ben ook wel benieuwd of hij al thuis is.

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:19

ben benieuwd hoe het nu gaat, heb het hele topic doorgelezen. Die tom moet echt betere hulp hebben!
Aangifte voor verkachring en andere zedendelicten worden altijd serieus genomen, zeker als je ook nog eens nammen adres hebt (behalve bij mij, ik had naam en telefoonnummer, maa werd niks mee gedaan)
En er word dan altijd iets tegen de verdachte ondernomen. Echt poedersuiker is dit voor je! Voor jullie eigenlijk. Heel veelsterkte, ook voor je vriend en familie.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:32

wat een toestanden zeg. TS heel veel sterkte meid.
Ik hoop niet dat de toestand verslechterd is voor jullie, laat even wat van je horen.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:49

Jeetje wat een gebeuren allemaal. ik hoop voor je dat het snel voorbij is allemaal. Heel veel sterkte